Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Flippy 23-06-10 20:50

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 895079)
Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?

Spiser mindre søtningsmidler og karber enn før.....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 895081)
Eller Ifa pastiller?

Innimellom, men ikke hver dag :) Akkurat som før.....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trulte67 (Innlegg 895114)
Jeg hadde det nøyaktig slik på høykarbo (som du har på lavkarbo), og det løste seg med antibiotika - som jeg fikk for noe helt annet, så jeg tror ikke det er kostholdet, men at du har fått noe bakterier eller noe i tarmene/fordøyelsessystemet.

Jammen, da burde det jo vært det samme de to helgene jeg har levd litt mer høykarbo også? Jeg har også gått på 2 antibiotika-kurer siden jeg begynte på lavkarbo, begge gangene har jeg hatt sprekker og vært helt fin i magen - men tilbake til diare og luft så fort jeg lever lavkarbo igjen.... Og nå går altså bare vekta opp i stedet for ned - med akkurat det samme kostholdet som jeg har hatt hele veien.....I tillegg har jeg også hatt vondt i halsen nå siste uka - ikke sånn som ved forkjølelse, men vondt......

Lava 23-06-10 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Indiane (Innlegg 895093)
Hehehehehehe. Blir du også fortere full når du går på denne dietten??? DET BLIR JEG!!! har ikke blitt så fort full siden jeg var nyoperert ...

:lol: billig som fy, hvertfall når det gjelder rødvin, så den prøver jeg å holde meg unna...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 893980)
Mageøvelser: Ligger du på ryggen med bena bøyd og føttene i bakken, kan du bruke magemusklene til å trekke opp/løfte setet/bekkenet! Hold 8 sek, slipp ned og gjenta!:)

Takk, denne hadde jeg helt glemt av! :heia:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 894136)
Siups er en bevegelse som er uheldig for oss i dagliglivet. I tillegg gir den ikke styrke til noe som du behøver i dagliglivet. Bare tenk over hvor ofte du faktisk gjør en situpsbevegelse hver dag;).

Nedre magemuskler kan trenes ved hel situps, altså istede for den lille bevegelsen så løfter man seg helt opp og helt ned igjen. Blir tynge om man ligger i skråbenk.

Eller:
Legdrop. Løft beina helt opp når du ligger på gulvet, men ikke slipp dem lengre ned enn at du kan holde ryggen i gulvet. Gjenta.

Eller:
Sykling. Ligge på gulvet og strekke ut annet hvert bein.

Klarer desverre ikke løfte bena fra gulvet, når jeg ligger på rygg pga smerter i korsryggen, men takk for tipset, kanskje jeg kan prøve en annen gang :)

hanne42 24-06-10 11:22

Hei igjen

OK, kanskje jeg far bite sjenansen i meg og be om hjelp. Synes de damene som star i undertoysbutikker ser sa viktige ut, og hardhendte...;)

Den fra H&M var jo helt nydelig, skal se etter en slik.

Takk for hjelpen.

Hanne

Photobscura 24-06-10 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 895401)
Hei igjen

OK, kanskje jeg far bite sjenansen i meg og be om hjelp. Synes de damene som star i undertoysbutikker ser sa viktige ut, og hardhendte...;)

Den fra H&M var jo helt nydelig, skal se etter en slik.

Takk for hjelpen.

Hanne

Det var vel mer modellen, den jeg kjøpte var svart og hvit-pepitarutete, og den var på salg, og jeg tror de kun hadde 80 cm og nedover ... Men jeg vet det har kommet en del sånne bustier-bh-er de siste årene.

Jeg ble selv målt på Lingerie Lounge på Steen og Strøm for et par år siden. Jeg, slasken, følte meg litt mistilpasset sammen med de fine damene i typ chanel-drakter og perlekjeder, men jeg ble gledelig overrasket, for de var de søteste i verden, målte og styrte, og tok hensyn til budsjettet mitt, sjekket at ting satt bra etc. Og så trøstet de meg da jeg begynte å gråte fordi jeg ble så glad over at jeg hadde gått ned fra 100D til 85C ...! :)
LaLina på St. Hanshaugen er også veldig søte har jeg hørt.

Husk på at de som jobber der som regel har pupper selv, og vet at dette er en privat og følsom ting. Det er sikkert greit å si at du er sjenert, men om du klarer å legge det til side så har du sjansen til å få unik hjelp. Det er ikke alle som egentlig vet bh-størrelsen sin heller, og får en positiv overraskelse over hva en bh i riktg størrelse faktisk kan gjøre med hylleseksjonen :D.

Lillemy71 24-06-10 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 895407)
Det er ikke alle som egentlig vet bh-størrelsen sin heller, og får en positiv overraskelse over hva en bh i riktg størrelse faktisk kan gjøre med hylleseksjonen :D.

:D :D

Jeg fikk nettopp målt meg på Debenhams i London og fikk meg en aldri så liten overraskelese på hvilken størrelse jeg er. Har fått bekreftet det her hjemme også og med riktig bh sitter puppene høyere enn noen gang før. Dessuten ser det ut som om jeg virkelig har pupper og ikke bare mage, så nå strutter jeg rundt med skikkelig kløft for første gang i mitt liv :D

Synes også det var litt flaut å bli målt og få puppene håndtert av en vilt fremmed, men de er så utrolig profesjonelle (ihvertfall de aller fleste plasser) at det gjorde ikke så mye. Dessuten er resultatet så bra at det var verdt å få gjort det :p

Zillah 24-06-10 17:57

Eg handlar bh på postordre, eg. Det skulle ein vel tru er eit sjansespel utan like, men eg har blitt 1000 gongar meire nøgd med kvalitet og passform med BHar frå Miss Mary enn noko eg har funne i butikken. Og det at dei har svært mange storleikar er jo unekteleg eit pluss, utvalget i vanlege butikkar stoppar før det passar meg...

Cherry 24-06-10 21:32

Ok. Nye støveletter. En hel dag på jobb. Blemmer og gnagsår overalt på beina.

Tips og triks til kunne kle på seg ett par sko igjen?

Furine 24-06-10 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 895633)

Compeed. Men hugs å varme dei godt opp i hendene før du har dei på, og legg handene på etterpå for å gi dei ein ekstra sjanse å lime skikkeleg. Gi føtene eit godt fotbad først kanskje, la dei få kvile litt?

Mill 25-06-10 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 895633)

Compeed, ja. Works like a charm.
Men prøv også å ligge med beina litt høyere enn vanlig i natt, for sår på beina kan være svært vonde, og hvis du får drenert beina godt kan dette lette på smertene.

Men bare så det er sagt:
Jeg har gått i samme fella (nye støvletter + lang dag), og det er ingen skam i det!
Hva gjør vi vel ikke for fabelaktige sko :D ;):cool:

Ferskenbeinet 25-06-10 08:11

et annet tips for ikke å få gnagsår er å ha tynne nylonstrømper under de vanlige bommuls strømpene!

Photobscura 25-06-10 10:44

Dette er muligens et spørsmål med en latterlig åpenbar og logisk løsnng, men jeg spør likevel; Hva er den enkleste måten å overføre filer jeg skal spare på fra den gamle til den nye pc-en min? Er det så enkelt som en dobbel usb-kabel, en ethernetkabel, kanskje, eller er det lettere å gjøre det over nettverket? Det er snakk om i hvert fall hundre gig med bilder, musikk og diverse annet småplukk.

Rin 25-06-10 11:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 895813)
Dette er muligens et spørsmål med en latterlig åpenbar og logisk løsnng, men jeg spør likevel; Hva er den enkleste måten å overføre filer jeg skal spare på fra den gamle til den nye pc-en min? Er det så enkelt som en dobbel usb-kabel, en ethernetkabel, kanskje, eller er det lettere å gjøre det over nettverket? Det er snakk om i hvert fall hundre gig med bilder, musikk og diverse annet småplukk.

Jeg pleide å bruke en krysset tp-kabel til sånt (ca femti kroner på clas, om det må anskaffes) - skjønt nå begynner det å bli veldig lenge siden jeg trengte å gjøre noe sånt (dytter gamle harddisker inn i nye kabinett, heller). :p

Photobscura 25-06-10 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 895830)
Jeg pleide å bruke en krysset tp-kabel til sånt (ca femti kroner på clas, om det må anskaffes) - skjønt nå begynner det å bli veldig lenge siden jeg trengte å gjøre noe sånt (dytter gamle harddisker inn i nye kabinett, heller). :p

Det siste blir nok en smule vanskelig når det for det første er snakk om lapperter, og når det for det andre er en 120 gb i den gamle og viduuuunderlige 500 i den nye!
Jeg har ikke fått den nye ennå, da.
Men tp-kabel er jo det samme som ethernet-kabel, er det ikke?

Borghild 25-06-10 12:22

Kan nok ikke hjelpe Photo, men grattis med ny laptop. :heia: Nesten som Julaften å få en ny en. :D

Photobscura 25-06-10 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 895857)
Kan nok ikke hjelpe Photo, men grattis med ny laptop. :heia: Nesten som Julaften å få en ny en. :D

Jeg har den nok ikke helt ennå, skal bestille den i kveld :D

Ignite 25-06-10 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 895833)
Men tp-kabel er jo det samme som ethernet-kabel, er det ikke?

En UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel kalles ofte for ethernetkabel, ja.

Men husk Photo, at den må være krysset, som 157cm skriver (de har ofte røde plugger), hvis du skal bruke den rett fra en maskin til en annen uten en hub/switch/router imellom. Ved bruk av en av de nevnte boksene bruker du en vanlig kabel. :)

Kos deg i kveld, og gratulerer med navnedag :ja:

Photobscura 25-06-10 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 895894)
En UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel kalles ofte for ethernetkabel, ja.

Men husk Photo, at den må være krysset, som 157cm skriver (de har ofte røde plugger), hvis du skal bruke den rett fra en maskin til en annen uten en hub/switch/router imellom. Ved bruk av en av de nevnte boksene bruker du en vanlig kabel. :)

Kos deg i kveld, og gratulerer med navnedag :ja:

Åh, ok! Men da er kanskje det letteste å rett og slett bare gjøre det over nettverket. Jeg har oppretta hjemmenettverk på denne pc-en, så det burde jo gå hvor lett som helst. Kom på nå at mine eks-samboer gjorde det, for å hente musikk fra pc-en min da han kjøpte ny.

Og takk takk :D

Carisma 25-06-10 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 895901)
Åh, ok! Men da er kanskje det letteste å rett og slett bare gjøre det over nettverket. Jeg har oppretta hjemmenettverk på denne pc-en, så det burde jo gå hvor lett som helst. Kom på nå at mine eks-samboer gjorde det, for å hente musikk fra pc-en min da han kjøpte ny.

Så lenge du har ledig ip adresse på samme nettverk kan du sikkert gjøre det over nett ja :ja:
Eller så kan du bruke en ekstern harddisk (Sikkert en nerdevenn som låner bort).

Photobscura 25-06-10 19:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 895991)
Så lenge du har ledig ip adresse på samme nettverk kan du sikkert gjøre det over nett ja :ja:
Eller så kan du bruke en ekstern harddisk (Sikkert en nerdevenn som låner bort).

Så lenge man har passordet, så kan vel hvem som helst logge seg på mtt trådløse nettverk :).

Carisma 25-06-10 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 895994)
Så lenge man har passordet, så kan vel hvem som helst logge seg på mtt trådløse nettverk :).

Det er en sannhet med modifikasjoner... For det kommer an på om du har noen adresser ledig. Hvis man f.eks bare har en trådløsruter og en pc på nettet kan man gi den en ip-range hvor det ikke er mulig å ha mer enn to elementer pålogget samtidig. Det er evt en ekstra sikkerhetsgreie i tillegg til passord. Men det er veldig få som setter opp et så lite nett.

Cherry 25-06-10 20:14

Til gartnerspiren:

Hvordan kan man ta knekken på alt ugress i hagen? Ikke svar gift, jeg har kjæledyr og det har alle naboene mine også.

Og hvorfor, hvorfor vokser det bare gress på deler av plena der jeg strødde 100 kg kalk og 100 kilo gjødsel + 3 pakker gressfrø i fjor?

Photobscura 26-06-10 09:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 895999)
Det er en sannhet med modifikasjoner... For det kommer an på om du har noen adresser ledig. Hvis man f.eks bare har en trådløsruter og en pc på nettet kan man gi den en ip-range hvor det ikke er mulig å ha mer enn to elementer pålogget samtidig. Det er evt en ekstra sikkerhetsgreie i tillegg til passord. Men det er veldig få som setter opp et så lite nett.

Da er det ikke noe problem, her har det vært pålogget både tre og fire pc-er. Men det har årna seg, en nørdvenn kommer med en adekvat kabel til meg :D

frifuggel 26-06-10 09:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 896009)
Til gartnerspiren:

Hvordan kan man ta knekken på alt ugress i hagen? Ikke svar gift, jeg har kjæledyr og det har alle naboene mine også.

Og hvorfor, hvorfor vokser det bare gress på deler av plena der jeg strødde 100 kg kalk og 100 kilo gjødsel + 3 pakker gressfrø i fjor?

Luking.. Eller om du ikke makter å spa opp og solde bort hver bidige rest av røtter fra kveke, skvalderkål og løvetann; brakking! Dekk jorda med aviser og bark, eller presenning etc, og la det ligge i et år, helst to..

Kanutten 26-06-10 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 896009)
Til gartnerspiren:

Kjøp en dunk plenrens. Den er litt dyr, men tar alt av ugress. Iallefall gjorde den det hos meg i fjor sommer. Det ble bare grønne gresset igjen! :heia:

Ignite 26-06-10 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 896291)
Kjøp en dunk plenrens. Den er litt dyr, men tar alt av ugress. Iallefall gjorde den det hos meg i fjor sommer. Det ble bare grønne gresset igjen! :heia:

Jeg anbefaler denne jeg også. Men den lager kratere i plenen når ting dør, så ha på litt toppstrøjord og reparasjonsfrø - blir så fint atte.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.