Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Bønna200 13-05-14 18:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1486263)
Problemet med å farge vipper selv, er at når man prøver å få fargekremen helt inntil roten har det lett for å komme inn på øynene og irritere, og så ender man enten opp med røde øyer eller vipper som er halvt blonde/halvt mørke. :p De papirstrimlene som følger med er dessverre nærmest som ubrukelige å regne. Men om man jobber veeeldig målrettet og er tålmodig (noe som dessverre ikke alltid er en dyd hos meg) så går det jo!

Tålmodighet er nok ingen dyd hos meg heller. :p Det hørtes ikke helt bra ut... Jeg tror jeg tenker nøye gjennom saken. Takk, Photo! :)

Bønna200 13-05-14 18:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1486267)
UPS! Jeg leste feil. Tenkte på bryn jeg! Vipper har jeg aldri farget selv siden jeg har hørt fra andre at det svir veldig i øynene om man får det inni. Og det er visst vanskelig å unngå alene.

Fort gjort. :p Men da veit jeg jo at det er veldig greit å farge bryn selv. ;)

Photobscura 13-05-14 21:34

Har du råd til det, ville jeg nok overlatt vippene til en proff. Bryna er lett som en plett å ta alene. Jeg har farget mine hver 3.-4. uke i sikkert tjue år. :)

Vibeke-67 13-05-14 21:59

Jeg har tenkt å farge vipper og bryn hos ABC-klinikken siden jeg har blitt hyperallergisk overfor make up.
Koster visst 400,-.

Kitt 13-05-14 22:52

Noen som kan anbefale noe som kan hindre alle disse popup- tingene på pcen min?
De dukket plutselig opp og uansett hva jeg instalerer eller fjerner så bare dukker de opp igjen!:eek::eek::eek:
Kommer både på eksisterende sider og lager egne faner helt selv!:mad:

Photobscura 13-05-14 22:56

Er det snakk om reklame, Kitt? I så fall anbefaler jeg adblock plus på det varmeste! :) Overser den en annonse, kan du lett blokkere den (med mindre de bruker koding programmet ikke er oppdatert på, det hender en sjelden gang) ved å høyreklikke på annonsen og blokkere den manuelt, og lignende annonser permanent.

Kanutten 13-05-14 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1486257)
Er det noen her som har erfaring med hjemmefarging av vipper? (Koklokrem??) Er det enkelt? Og hvordan blir resultatet? :)

Jeg farger dem og det blir bra! Øyenbrynene farger jeg samtidig som jeg farger håret... med samme farge. Blir perfekt det!

Photobscura 13-05-14 22:58

Jeg lurer også på en ting. Jeg kjøpte en kilospakke bacon i Sverge. Jeg slengte den i fryseren da jeg kom hjem, og har nå tint den opp. Hvordan forholder det seg med bacon i forhold til å fryse den mer enn en gang? Tviler på at jeg kommer til å klare å få i meg hele pakka før den blir dårlig. Jeg burde jo ha delt den opp i flere poser før jeg fryste den som jeg pleier, men så langt tenkte jeg tydeligvis ikke. :p

smgj 13-05-14 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1486318)
Jeg lurer også på en ting. Jeg kjøpte en kilospakke bacon i Sverge. Jeg slengte den i fryseren da jeg kom hjem, og har nå tint den opp. Hvordan forholder det seg med bacon i forhold til å fryse den mer enn en gang? Tviler på at jeg kommer til å klare å få i meg hele pakka før den blir dårlig. Jeg burde jo ha delt den opp i flere poser før jeg fryste den som jeg pleier, men så langt tenkte jeg tydeligvis ikke. :p

Ittno problem... Det er jo både røyksyret og saltet og konservert.. så en tining (elelr to) går helt fint.

Kanutten 13-05-14 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1486326)
Ittno problem... Det er jo både røyksyret og saltet og konservert.. så en tining (elelr to) går helt fint.

Bacon i sverige kan være ymse. De selger også noe de kaller for badsturøkt bacon og det er ikke annet enn røkt svinekam(?) og den tåler ikke mye... Vet for jeg har erfart. Den kan se ut som bacon i pakken, men ikke la deg lure!

smgj 14-05-14 07:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1486327)
Bacon i sverige kan være ymse. De selger også noe de kaller for badsturøkt bacon og det er ikke annet enn røkt svinekam(?) og den tåler ikke mye... Vet for jeg har erfart. Den kan se ut som bacon i pakken, men ikke la deg lure!

Det er jo varmrøkt... En helt annen trille, ja. Spises som pålegg.

Photobscura 14-05-14 07:20

Ok, men da deler jeg den opp og fryser i porsjoner. :)

Marella77 16-05-14 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1486157)
Jepp, men hadde selvsagt luktet på den, og sett på fargen først.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1486162)
Åja - består det lukttesten og seinere smakstesten så blir det spist.

Takk! Den ble spist! Lever fortsatt ;)

Kitt 16-05-14 09:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1486316)
Er det snakk om reklame, Kitt? I så fall anbefaler jeg adblock plus på det varmeste! :) Overser den en annonse, kan du lett blokkere den (med mindre de bruker koding programmet ikke er oppdatert på, det hender en sjelden gang) ved å høyreklikke på annonsen og blokkere den manuelt, og lignende annonser permanent.

Takk for hjelpe, Photo! :love:
Nå slipper jeg nesten alle irriterende dingser som bare popper opp! :D

Forresten noen som vet om det går an å slite ut en optisk datamus?
Min har blitt så veldig treg av seg og det er en Razer mamba gamingmouse, så den burde jo tåle en del. :p

Photobscura 16-05-14 09:50

Bare hyggelig! Er det ikke deilig å slippe all denne reklamen? :D

Carisma 16-05-14 09:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1486493)
Forresten noen som vet om det går an å slite ut en optisk datamus?
Min har blitt så veldig treg av seg og det er en Razer mamba gamingmouse, så den burde jo tåle en del. :p

Åja, det er fullt mulig. Men en vask/rens av undersida + nytt batteri kan hjelpe.

Kitt 16-05-14 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1486501)
Åja, det er fullt mulig. Men en vask/rens av undersida + nytt batteri kan hjelpe.

Takk! Da skal jeg prøve å vaske den litt. Har aldri fått den trådløse funksjonen til å virke, den vil ikke lade, så nytt batteri trenger jeg ikke.
Noen tips til hvordan jeg kan rense klikkerene? :p

Kitt 16-05-14 10:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1486498)
Bare hyggelig! Er det ikke deilig å slippe all denne reklamen? :D

Har ikke så mye i mot vanlig reklame, men når det popper opp og ødelegger alt, da blir jeg jo bare sur og svært lite mottagelig for budskapet i reklamen!:p

Carisma 16-05-14 14:11

Vi planlegger ferie samtidig som ei av mine beste veninner fyller 40. Er det frekt av meg å spørre om hun har tenkt å ha noen feiring før vi bestiller turen?

TrillTrall 16-05-14 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1486513)
Vi planlegger ferie samtidig som ei av mine beste veninner fyller 40. Er det frekt av meg å spørre om hun har tenkt å ha noen feiring før vi bestiller turen?

Nei, det synes jeg ikke - det må man da tåle. :)

Carisma 16-05-14 14:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1486515)
Nei, det synes jeg ikke - det må man da tåle. :)

Ja, tenkte mest på om det er frekt av meg å bare anta at jeg eventuelt ville bli bedt... (ja jeg er litt paranoid... :o) Rettere sagt, hadde dere oppfattet det som litt i overkant optimistisk/frampå?

Photobscura 16-05-14 14:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1486517)
Ja, tenkte mest på om det er frekt av meg å bare anta at jeg eventuelt ville bli bedt... (ja jeg er litt paranoid... :o) Rettere sagt, hadde dere oppfattet det som litt i overkant optimistisk/frampå?

Selvfølgelig ikke.

kennygirl 17-05-14 08:12

Er det "lov" å vaske klær i felles vaskerom i dag? Bor i borettslag og har vaskemaskin i kjelleren...

Sanney 17-05-14 09:00

jeg kommer hvertfall til å gjøre det. det er lørdag, og det er faktisk folk her som har vasketid på lørdag.. dem kan jo ikke noe for at det er 17 mai på en lørdag.

kennygirl 17-05-14 12:00

Takk for svar :-) Ble litt usikker, men hørte naboen støvsuge, så er ikke så høytidlig her i huset :-)
For meg virker det som om folk bryr seg mindre og mindre om høytider og merkedager. Var tilogmed folk som gikk med joggebukse i byen i dag...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.