![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Står sikkert på Eurodiett sine sider, og her inne også :) Selv går jeg på kurs, og har fått kurshefte hvor de ulike fasene er beskrevet.
Er nok bare å skyve baconcrispen lengst inne i skapet, eller enda bedre, kaste den for å slippe å bli fristet. Er så absolutt verdt det:) |
Hurra! Etter å ikke ha sett noe på vekten de første dagene i uken har jeg latt være å veie meg i 3 dager! 3 kilo ned! UTROLIG! Jeg som ikke gikk ned et gram på 8 uker med ketolyse. Er sikkert en del vann, men det driter jeg i :D Motivasjonen er på topp, og jeg skal bare gå på dette i 8 uker tilsammen! 6,5 uker igjen
|
hva skal du spise etter de 8 ukene da
|
Gratulerer, Kozemor:D Alltid ekstra motiverende når vekta går nedover:)
Du skriver at du bare skal gå på dette i 8 uker? Mener du at du da er ferdig med hele Eurodiett, inkl alle 4 fasene? Mitt kurs varer i 7 mnd, men jeg tenker på dette som en kostholdsomlegging og har derfor planer om å gå på lavkarbo resten av livet:) |
Jeg skal gå på eurodiett fase 1 i 4 uker og fase 2 i fire uker... Så skal jeg gå over på vanlig lavkarbo alla Hexeberg.
Grunnen til dette er fordi det viser seg at jeg har hatt unormalt vanskelig for å gå ned i vekt, uansett hvor streng jeg er og hvor mye jeg trener. Så dette er for å pushe kroppen i gang med vektnedgang. Jeg sliter med diabetes type 2 og metformin har ikke hatt noen virkning. Jeg vet at om jeg går ned bare 5% av kroppsvekten min så kan det hjelpe kroppen masse med tanke på opptak av insulin. Resten er bare bonus. 5% av min kroppsvekt er 5,2 kilo så det er ikke så mye som skal til, men jeg vil gjerne en god del mere ned. Så i samarbeid med Hexebergklinikken så går jeg på dette i foreløbig 2 mnd for å få i gang nedgangen. Alt jeg går ned over 5,2 kilo er kjempebonus, og forhåpentlig med på å gjøre meg friskere. Men må si når jeg kjenner lukten av lasagnen i ovnen at jeg gleder meg til jeg kan begynne å spise middag igjen. 2,5 uker igjen! |
Sitat:
Jeg får oppfølging av en lege på Hexebergklinikken |
I dag har jeg vært på Eurodiett-kurs. Halvannen uke ut i fase 2 har jeg mistet tilsammen 9 kg kroppsvekt og krympet 14 cm rundt magen. Jeg er storfornøyd med det:D Ser fram til fortsettelsen og til å stadig komme inn i klær jeg har vokst ut av:) Er allerede inn i ei av dongeribuksene mine og vinterjakka får jeg igjen uten problemer. Nå kan bare snøen komme!
|
Så bra Lille:)
|
Hurra for Lille!!!! Kjempe bra :D
|
Takk, takk:D Er så fornøyd atte', og så glad for at det er såpass enkelt som det er. Føler jo ikke at jeg slanker meg en gang, ettersom jeg spiser så mye god mat:p
|
Sitat:
|
Da har jeg min nye minstenotering, 83,2, så ca minus 11,3:D
|
Takk, tassa69 :) Gratulerer selv med ny minstenotering:D
|
Æsj.. jeg har gått opp en halvkilo de to siste dagene... :( Det er vel minuset med å bli opphengt i vekta.... Får prøve å ikke veie så ofte....
|
Ser Kozemor har kommentert dette med luft i magen. Jeg har samme problem, og det ser ikke ut til å gå over:o Er jo en kjensgjerning dette med søtning, men jeg lurer på om det kan ha noe med soyaproteinet og gjøre. Noen som har noen tanker om det?
Har jo levd på lavkarbo lenge, både med og uten søtning (stort sett med:o), men det har aldri vært på dette viset......I tillegg er ikke huden på sitt beste heller, men det kan jo også ha med begrenset inntak av fett å gjøre? (Tar en spiseskje cocosa i kakaoen, det er nam:)) Jeg tenker at når kroppen reagerer på denne måten, så spiser jeg ting den ikke er særlig glad for....meeen det er jo for en begrenset periode, så det får gå:) |
Simba1 Spiser du cocosa på fase 1? Eller mente du når du spiser vanlig lavkarbo?
|
Sitat:
Er det forresten noen andre som har opplevet stillstand på vekten i fase 1? Vet det ikke er noe å grine på nesen av, men jeg er av typen som fort blir desmotivert av ikke å se resultetene på den flate, firkantede saken på baderomsgulvet:o Må nok jobbe litt med det....... Hvordan går det med deg sålangt, Kozemor? |
:heia:
|
Sitat:
Sitter å lurer på om det er sant som jeg har hørt, at en SJELDEN gang kan man bytte ut et måltid mot ett eller to egg.... Kjenner også at jeg er SYKT fysen på kjøtt... Jeg driter i sjokolade og snop, men KJØTT!!! Sååå... i dag lette jeg frem den pakken med fenalår med minst fett i, og skar opp to skiver i småbiter som jeg drysset over salaten min.... Hadde såååååååååååå dårlig samvittighet, men er vel bedre med to skiver fenalår en en skikkelig sprekk...... |
Sitat:
Tror at den dårlige samvittigheten for at du unnet deg litt fenalår er verre enn fenalåret i seg selv. Dårlig samvittighet får en IKKE til å gå ned mer i vekt. Synes ikke det var store sprekken jeg.....var jo ikke karber i det:) Jeg tror for min del at jeg må spise opp barene (eller gi de vekk) og kjeksene og ikke kjøpe inn mer.....for de får meg til å fyse på søtt, og det er ikke noe stas. Fryktelig lett å løpe i skapet og ta seg en. De kunne laget de barene bare litt dårligere, sån at man ikke fikk lyst på en til:p Tosifret tall er en deilig følelse! Da jeg startet med lavkarbo var jeg 116 kg og 163 på sokkelesten. Kom meg ned i 71 og holdt meg rundt 73 lenge......men sim salabim så var jeg plutselig 86:eek: Forstår IKKE hvordan det skjedde:p Så utgangspunktet nå er 83 kg Jeg heier hvertfall på deg:)....så får jeg henge på så godt jeg kan selv |
Sitat:
Jeg startet på 104 og er 165 på sokkelesten. Har vært oppe i 114.... Var 106 da jeg fikk diagnosen diabetes type 2. I dag veide jeg meg og da viste vekte 98,5!!!!!! Jeg trodde jeg skulle daue... Så jg måtte oppå en gang til... Og det viste det samme!!! For litt siden måtte jeg oppå igjen bare for å se om den fortsatt sto der, eller om den hadde bevgd på seg (logisk når man har spist og drukket masse vann), og da steg den selvsagt... Men det er den fastende vekta som teller og da fikk jeg bevist at den funker i allefall! Det var deilig. Første gangen på tosiffret på 8 år. Nå skal jeg ikke veie meg på noen dager, for hvis vekta går litt opp igjen så blir det nedtur :P |
Sitat:
Her står det fremdeles i ro.....men tålmodighet er en dyd sies det....så da får jeg smøre meg med det:rolleyes: Nå holder jeg på å koke masse grønnsaker og skjære opp så jeg har det klart i kjøleskapet hvis jeg blir sulten......så slipper jeg å ryke på en bar eller en ekstra pakke kjeks:rolleyes: Hva spiser du iløpet av en dag? Og vet du om vi kan bruke buljong? Er jo ikke mye av noen næringstoffer i det, så ville ikke tro det hadde så mye å si.....salt skal vi jo ha:) Og hurra-meg-rundt en gang til for deg.....kjempeflott nedgang hittil:D |
Så bra, Kozemor! Gratulerer med flott nedgang og tosifret tall:D
Jeg har omsider greid å komme i gang med Fase 2 og funnet ut at frykten jeg hadde for å ikke gå ned i vekt på denne fasen sannsynligvis var litt overdrevet:rolleyes: Har byttet ut ED-lunsj med kylling og grønnsaker, og synes dette fungerer helt greit. På denne måten får jeg beholde pastaen og couscousen min. Her har jeg enda en lørdag uten ungene, da de er hos besteforeldrene. Dermed slipper jeg å lage favorittmaten min (hjemmelaget pizza) og se på at de spiser den:rolleyes: Jeg skal kose meg med kjeks, vaniljebar og et glass julebrus uten sukker:p |
Sitat:
Ikke uvanlig å stå i ro noen dager på fase 1 heller, slapp av. :);) Til dere alle, ikke stress slik med vekten, la de stå litterann for seg selv der borte i badekroken. Man kan få stillstand eller vektøkning av å stresse kroppen, bla med hyppige veiinger. 1 dag i uken, eller sjeldnere, vil jeg personlig anbefale. :rolleyes: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |