Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Ferskenbeinet 21-06-10 20:16

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg ser ikke noe galt i det utrykket, men takker deg for å ha lært meg det! hehe

Borghild 21-06-10 21:04

Kan ikke si jeg finner det svaret så galt. Temmelig dekkende er min mening.

Supera 21-06-10 21:57

En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget. :geip:

Ignite 21-06-10 22:13

Uansett så likte ikke din overordnede det, ettersom h*n korrigerte deg.

Jeg kjenner ikke motivene til din leder - men det er kanskje lurt å lytte til reaksjonen, enten du likte den eller ikke?

Trulte67 21-06-10 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 894275)
En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget. :geip:

Jeg synes man kun skriver slikt til folk man kjenner, dvs om du kjenner kollegaer eller kunder, så er det ok, men til ukjente -- selv om de er kollegaer -- nei, der er jeg enig med sjefen din.

Vettel 22-06-10 08:57

Enig med Trulte67 og Ignite.

JEG synes ikke det uttrykket gjør noe, men i jobbsammenheng, nei. Og jeg jobber i barnehage så vi er vant til litt av hvert. ;)

Lillemy71 22-06-10 11:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 894211)
Jeg lurer på om uttrykket "have a snowball's chance in hell" virkelig er galt å skrive til kollegaer?

Jeg gjorde nemlig det natt til søndags da det var snakk om at vi skulle prøve å få sendt noe utstyr slik at det var i USA til mandag formiddag. Vi har ingen logistikkfolk som jobber i helgene, og dessuten skal det godt gjøres å rekke den tidsfristen uansett uten kurér. Ting står litt stille på den fronten i helgene...

"The conclusion that the BUC was faulty was made today and that means that we have a snowball’s chance in hell shipping a BUC to the US by Monday."
Fra sjefen: "Slikt språk bruker vi ikke da dette lett kan misforstås."

Det jeg kan finne er at det er litt vulgært, men det spørs hvor man er fra. Men det var sendt internt til kollegaer for søren. :rulleøyne Jeg lurer veldig på hvem av de 6 stk den var sendt til som klagde på det (to av de var amerikanere), fordi jeg sendte den ikke til sjefen...

Amerikanere er veldig kritiske til slikt språk. Har bodd/jobba i statene og har jobba med mange amerikanere og de er opptatt av at alt skal være høfflig. Man skal ikke si ass - det heter tush, hell-heck, damn-darn osv. Man skal ikke bruke slikt språk ovenfor folk man ikke kjenner så godt, man skal være høfflig uansett om man synes at personen er helt idiot.

Kan forstå at noen har reagert på det, spesielt i jobb sammenheng:D Ikke ta deg nær av det men ta det til etterretning og pass språket neste gang. ;)

Timona 22-06-10 20:39

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Flippy 23-06-10 08:19

Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd :confused:

Ferskenbeinet 23-06-10 08:29

hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. *herlig oppdatering*

Ferskenbeinet 23-06-10 08:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Timona (Innlegg 894738)
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Det finnes mange stål-termoser til barn som er den størrelsen, om du tåler litt ole brum eller prinsesser og slikt! Se på nille, obs, europris eller lekebutikk!

Photobscura 23-06-10 08:31

Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel :).

Borghild 23-06-10 10:21

Sitat:

Eventuelt en nettbutikk?

Har sett 1/2 liters termos hos Jernia. Den var i stål. :)

Flippy 23-06-10 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 894886)
hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. *herlig oppdatering*

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 894889)
Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel :).

Jeg har alltid vært litt uregelmessig i magen, men aldri så ille som etter jeg begynte med ketolyse...... Og, to helger har jeg sprukket (med overlegg) og begge de helgene har magen vært helt 'normal'...... spiser også litt fiberhusk eller fiberrik, har aldri spist mye brød og aldri grovbrød tidligere......

Cherry 23-06-10 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 894882)
Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd :confused:

Jeg får det av for mye fett. Da bare renner det ut. For deg er det er sikkert enten fettet eller en matvare du ikke tåler.

Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være.

Flippy 23-06-10 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 895036)
Jeg får det av for mye fett. Da bare renner det ut. For deg er det er sikkert enten fettet eller en matvare du ikke tåler.

Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være.

Jeg spiser ikke særlig mer fett enn jeg har gjort før - bare mindre karber.....ikke spiser jeg andre matvarer enn jeg alltid har gjort heller, men jeg er jo vant til å spise litt pasta/poteter da, og litt fint brød, og masse sjokolade, kaker og potetgull..... Aldri vært plaget med hard mage heller, men for meg er det ikke normalt å ha diare (dvs vann) flere ganger om dagen - hver dag, sånn som jeg har hatt siden 14. april :o I tillegg har jeg vannvittig mye luft på lavkarbo, mer enn dobbelt så mye som på høykarbo - og jeg har da vanligvis mye da også......

Areola 23-06-10 14:16

Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?

Borghild 23-06-10 14:20

Eller Ifa pastiller?

Indiane 23-06-10 14:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 723812)

Jeg er først, og i en liten rus av 2 glass rødvin, spør jeg:

Hehehehehehe. Blir du også fortere full når du går på denne dietten??? DET BLIR JEG!!! har ikke blitt så fort full siden jeg var nyoperert ...

hanne42 23-06-10 15:11

Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.

Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.

Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt?

Jeg er en 85C.

Hanne

Cherry 23-06-10 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 895097)
Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.

Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.

Jeg er en 85C.

Hanne

Selv om du er sjenert vil jeg anbefale deg å gå i en undertøysbutikk og få hjelp. Fantastiske saker.Det er ikke som om du trenger å kle av deg foran betjeningen...:)

For det andre. EVERYDAY GODESS er den beste løfteBHen jeg har hatt noensinne. De har dem påTriumph ;)

Photobscura 23-06-10 15:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 895097)

Jeg er en 85C.

Hanne

Jeg kjøpte en såkat bustier-bra (det har sikkert flere andre navn også) her om dagen, beste løftet ever! Jeg er sånn ganske medium utstyrt (80C, mindre enn det høres ut som, da cupstørrelsen jo ikke er konstant), og det beste med denne er både det at jeg ikke får pupper som ser ut som hveteboller, eller enda verre; at de ser ut som om de trosser tyngdekraften og henger oppover, bare et pent og naturlig løft (mitt ''problem'' er stor avstand mellom, så jeg får ikke naturlig kløft). I tillegg gir de litt ekstra form på resten på øvre del av overkroppen :). Kjøpte min på H&M, faktisk.

Den så ca sånn ut:
http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0...AAAAAKUjtw.jpg

Trulte67 23-06-10 16:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 895048)
Jeg spiser ikke særlig mer fett enn jeg har gjort før - bare mindre karber.....ikke spiser jeg andre matvarer enn jeg alltid har gjort heller, men jeg er jo vant til å spise litt pasta/poteter da, og litt fint brød, og masse sjokolade, kaker og potetgull..... Aldri vært plaget med hard mage heller, men for meg er det ikke normalt å ha diare (dvs vann) flere ganger om dagen - hver dag, sånn som jeg har hatt siden 14. april :o I tillegg har jeg vannvittig mye luft på lavkarbo, mer enn dobbelt så mye som på høykarbo - og jeg har da vanligvis mye da også......

Jeg hadde det nøyaktig slik på høykarbo (som du har på lavkarbo), og det løste seg med antibiotika - som jeg fikk for noe helt annet, så jeg tror ikke det er kostholdet, men at du har fått noe bakterier eller noe i tarmene/fordøyelsessystemet.

TrillTrall 23-06-10 16:29

Sitat:

Eventuelt en nettbutikk?

Jeg er den stolte innehaver av ikke mindre enn 3 (!) termoser på 0,33 l. Har en hjemme, en på jobb og en på hytta. :) Stor åpning, ikke helle/drikketut, hele toppa må av for hver gang. Fås på G-sport og heter termoskopp.

http://www.gsport.no/Produkt/716164(...rmoskopp-sort/

Finnes i flere farger. Så de hadde en type på Jernia også, litt annerledes design og med vanlig termostut (trykk ned toppen og hell, mindre praktisk om den ligger i sekken kanskje i og med at det ikke var noen topp utenpå trykketoppen på den).

TrillTrall 23-06-10 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 895100)
Selv om du er sjenert vil jeg anbefale deg å gå i en undertøysbutikk og få hjelp. Fantastiske saker.Det er ikke som om du trenger å kle av deg foran betjeningen...:)

Ha! Da har du ikke vært på She i Trondheim... :p Av med klærne og frem med puppa! Ble dyttet og skivset og klemt og pushet til den store gullmedalje. Og nå er den ene bh'en alt for stor blitt... ;) Men veldig hyggelige damer altså!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.