![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg tror ikke at jeg har et sjalu ben i kroppen og siden jeg har kjent gubben fra jeg var 12 år stoler jeg 100 % på ham. Derfor blir jeg heller aldri mistenksom til uventede gaver, bare veldig glad.
Lykke til med bryllupet i mai, Kanutten! Noen som vet hva som skjer når en person har vært sykemeldt i ett år og to måneder etter sykepengeperioden er over får avslag på AAP og dermed ikke lenger har økonomi til og bo for seg selv (har altså allerede i to måneder mens han ventet på å få innvilget AAP gått uten sykepenger og har brukt sparepenger og kredittkort for og klare seg) siden han kun er i stand til å jobbe jobbe max 30 %, velger og si opp stillingen for og flytte siden han ikke lenger har råd til og bo der + han hele tiden blir presset av arb.giver til og jobbe mer/ stille opp som vikar ved sykdom etc. enn det han klarer/altså 30 %. Vil han da likevel ha normal oppsigelsetid og hvordan virker dette inn på NAV. Avslaget skal ankes, noe legen hans også er enig i, men NAV er altså rimelig sta og sier at han har et syptom og ikke en godkjent sykdom selv om han er undersøkt og diagnotisert av flere sykehus/spesialister. |
Photo: aaaner ikke hva jeg mener med mindre, for jeg har ikke funnet ut hvor mye som tilsier hva osv med de to enda... jeg har ikke forsøkt å bytte jbkm med xanthan gum etter sprettballmasse-fadesen... :o men jeg vet at man skal bruke dobbelt så mye xanthan gum som tragant, om det kan hjelpe... si fra om du finner ut?!
|
Ja, det var visst autocorrecten som ville ha de oppfordret! :D
|
Sitat:
|
Ok, takk! Det er faktisk til hjelp. :)
|
Noen som kan italiensk som kan hjelpe meg med å oversette dette:
"Xxxxx, trovate na tosa alta e snella, no grasa eh, che per ingrasà ghe sempre temp" Google translate sier: "Xxxxx, found na shearer tall and slim, no grasa huh, that ingrasà ghe always temp" Men så regner jeg med at grasa egentlig er skrivefeil og at han mener grassa. Samme med ingrasa at det egentlig er ingrassa. Da sitter man igjen med: "Xxxxx, found na shearer tall and slim, no fat huh, that fattens ghe always temp" Jeg klarer fortsatt ikke helt å få ut meningen av setningen. Kan ikke italiensk og skulle gjerne visst hva denne setningen betyr... Det var nemlig noe som en italiener jeg har et godt øye til skrev på facebook at bestemora hans sa til ham. Og jeg tror det har noe med hva slags dame han bør finne seg? |
Jeg skal i bryllup på sensommeren. Ønsker å finne en fin kjole med erme som skjuler overarmene.
Noen som vet hvor jeg kan finne det? |
Sitat:
"Spelling is wrong. Trovate= Find ,alta=tall, no grasa= not fat, sempre= always, lol that's all I understand. Not much help :) " |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Han har vært 100 % sykemeldt i mesteparten av tiden (altså nesten ett år), men de to-tre siste månedene har han hatt "arbeidstrening"/"tilrettelagt arbeid" med max 30 % jobb (der han skal kunne la være å jobbe når han er for dårlig og kan gå hjem når det trengst og så skulle det bli oppjustert på sykepenger og redusert på løø fra arbeidsgiveren) og min 70 % sykemelding. Det fungerer ikke og jobbe slik, siden han blir dårligere og dårligere. .....
Sosialhjelp kunne han KANSKJE få, men det var ca tre ukers behandlingstid og da måtte han kunne dokumentere absolutt alle utgifter/formue/eiendeler. Nødhjelp kan han få med max 800 kroner i uka. Dagpenger forutsetter han er arbeidsøker; han har en 100 % stilling han har hatt i mange år som han nå altså ikke lenger klarer fordi han er syk. Han er for syk til å kunne søke/klare en ny jobb, så dagpenger er visst utelukket...... Drittsystem vi har, men det er vel kanskje en konsekvens av at enkelte få svindlere ødelegger for de som virkelig trenger det |
Sitat:
|
Lukter all lavkarbo-pasta sjømat?
Jeg heiv med en pakke pasta fra quest nutrition i en bestilling og det stod på pakken at det luktet litt sjø når man åpnet pakken, men det ville forsvinne når man skyllet pastaen. Sjø du liksom. Det stanket FISK. Jeg skyllet og skyllet og skyllet og det luktet fortsatt sjømat. Den gikk rett i søpla. Brekker meg av sjømatlukt. |
Kort fortalt: meldt meg på et løp og har derfor begynt å jogge for første gang i mitt liv. Utstyret er i orden (Løplabbet med løpetest og hele pakka), og jeg løper hovedsaklig på grusvei og litt asfalt (ganske hardt mao). Overdreven tro på egne evner forrige onsdag førte til en vond korsrygg som er svært smertefull når jeg går. Jogge tør jeg ikke. Vil det være hensiktsmessig for meg å kjøre på noen dager med betennelsesdempende? Evt. er det noe annet effektivt jeg kan gjøre for å komme meg raskest mulig i løpeform igjen?
|
Sitat:
DAB-radi: Hvordan funker det? Siden det er digitalt går det vel på datanettet, men ikke på vanlig datanett? Finnes det noen funksjon for å få DAB på mobil? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva kan jeg kjøpe i 40-årsgave til ei venninne? Hun feirer ikke dagen, men vi skal på besøk til dem i påsken er og hun fylte for et par uker siden.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Vin og endel andre hobbyer (hesteting) utgår for tida siden hun har en baby på 4 mnd... Kom på seint i går at jeg kanskje kan kjøpe gavekort på bilettservice, og skrive i kortet at vi skal finne tid til å gå på en konsert i løpet av sommeren. Vi gjorde det mye før, flere ganger i uka, så det blir både noe man trenger når man går hjemme med baby (tid for seg selv) og en mimregreie. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |