![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Eventuelt ... om du kan prøve kokende melk? Det farger iallfall ikke og fikserer heller ikke flekken... http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article822770.ece Ellers foreslår snl glyserol... http://snl.no/flekkfjerning |
Mulig det blir renseri likevel ... Prøvde zalo, da den ikke bleka noe. Men flekken fløt ut, og jeg skrubba først forsiktig i fibrenes retning med en mikrofiberklut, så liiitt bedre ut, så jeg skylte ut såperestene under kaldt vann, og så strødde jeg på enda en runde med potetmel, i håp om å eventuelt få ut siste rest. Men jeg vet ikke hvor sterk jeg er i trua. Vet ikke om jeg tør å gjøre noe mer om dette ikke funker, så får det heller gå en 500-lapp til rens. Er tross alt billigere enn å kjøpe ny. (Som uansett ikke er noe stas mot et arveplagg. :o)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det vanlig med hjertebank når en har influensa?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ok, forhåpentligvis det siste bunadsspørsmålet på en stund. :p
Jeg har nå lagt vesten i kaldt vann i et par timer (etter tips fra et par damer på et renseri, for å være sikker på at all såpen kommer ut av stoffet). Nå lurer jeg på: Hva er den beste måten få ut overflødig vann på? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å vri den ...?! Funker det bare å klemme forsiktig ut det jeg kan, og henge den opp over en servant, eller noe? |
Sitat:
Når det gjelder tørking vil jeg anbefale deg å klemme (ikke vri) så mye vann ut som du klarer. Legg deretter veste innimellom to tørre håndkle og vri litt forsiktig (evt bare klemme mer), heng deretter opp og legg håndkledene under dersom det fortsatt drypper for å slippe vanndammer overalt. Ikke greit når man har lite bad, men det står jo ikke på så lenge. Eller om du har mulighet til å henge over vask/vaskevannsfat er jo det også en mulighet, legg gjerne håndkle under for det så slipper du klikke av dryppelyden :D |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ellers - takk for tips! Det med to håndklær er jo egentlig logisk, er jo alltid det jeg gjør med ferdigstrikkede ullplagg etter vask. :) Jeg har mulighet til å henge den over ei skapdør over kjøkkenvasken. Om jeg gjør det før jeg legger meg, har den vel sannsynligvis sluttet å dryppe til i morgen. |
Er det bare jeg som husker helt feil eller diskuterte vi denne berømmelige rødvinsflekken rett etter at du fikk den i fjor? :D Synes bare å huske at jeg kom med det clubsoda rådet til deg før, men det kan jo være i en annen sammenheng. Vi er vel rødvinsdrankere begge to :D:p;)
|
Sitat:
Da gjenstår det bare å reparere perlebroderi og å sy inn beltet og vesten. Skal prøve å få gjørt det før natt til 17. mai. :p |
Sitat:
Takk!! |
Sitat:
|
Tar man mannens etternavn eller ei ved giftemål? Jeg vil gjerne ta sambos navn, men det blir jo så sabla mye arbeide! :eek:
|
Ok, da. Et bunadsspørsmål til. :p
Hvor mye koster det sånn omslagsvis å ta inn en bunad? Er i all hovedsak vesten som har blitt for stor. Akkurat nå tror jeg bare at jeg skal gjøre en midlertidig søm, i tilfelle jeg går ned mer, og heller se an igjen senere, men greit å vite sånn ca hvor mye det koster. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |