Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Cyan 05-04-14 18:34

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1482877)
Jeg kjøper alltid revet ost i 5 kg esker, fryser det ned i mindre poser. Fungere
helt utmerket

Men bruker ikke ferdigrevet ost man kjøper å være tilsatt antiklumpemiddel? Eller det er kanskje bare liksomosten..? Men ok, da satser jeg på å rive osten før jeg fryser den :)

langaard 05-04-14 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1482878)
Men bruker ikke ferdigrevet ost man kjøper å være tilsatt antiklumpemiddel? Eller det er kanskje bare liksomosten..? Men ok, da satser jeg på å rive osten før jeg fryser den :)

Frys i flatpakka plastposer ;)

elien 05-04-14 20:59

Sitat:

Tror ikke det er det i, ligger det for lenge i kjøleskapet så blir det en stor klump. Klue er å ikke fryse i for stor porsjoner. Men har også revet selv og fryst ikke problem

Rin 06-04-14 09:09

Sitat:

Hei, jeg har pleid å rive de hushållsostene og fryse ned i 200g-porsjoner (i litt utflatede ziplock-poser) - de tiner helt fint!

Lava 06-04-14 22:17

Jeg finner ikke igjen tråden som kanskje heter "ordet fritt"... ikke ser jeg den i listen over mine innlegg heller..

Kitt 06-04-14 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1482987)
Jeg finner ikke igjen tråden som kanskje heter "ordet fritt"... ikke ser jeg den i listen over mine innlegg heller..

Ordet fritt- tråden

Lava 06-04-14 22:31

Supert Kitt! Smask på deg! :suss:

Kom ikke på å lete under småprat...

kristine89 07-04-14 00:39

Om du fryser den i hele stykker smuldrer den når du prøver å skjære osteskiver. Pr;vde det en gang, og det ble bare småbiter. Å fryse revet fungerer utmerket :)
Ekstra bra blir det om du fryser osten revet utover et brett først, og så har den.i poser.

Photobscura 07-04-14 09:25

Hva skjer hvis jeg vasker en t-skjorte i 100% viskose på 90 grader ...?

TrillTrall 07-04-14 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1483044)
Hva skjer hvis jeg vasker en t-skjorte i 100% viskose på 90 grader ...?

Hvis den er hvit kan den bli grå og stygg. Den kan sikkert miste litt fasong også, den har vel anbefalt temp på 40?

Carisma 07-04-14 09:57

Hvis poenget er få den ren ville jeg heller kjørt på 40, maks 60 med f.eks vanish i vaskepulveret. Eller biotex rett på flekker.

Photobscura 07-04-14 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1483048)
Hvis den er hvit kan den bli grå og stygg. Den kan sikkert miste litt fasong også, den har vel anbefalt temp på 40?

Den er svart med hvitt mønster av en svær hodeskalle (tror ikke det er trykk, ettersom den er like hvit på innsiden.)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1483050)
Hvis poenget er få den ren ville jeg heller kjørt på 40, maks 60 med f.eks vanish i vaskepulveret. Eller biotex rett på flekker.

Nå lurte jeg på hva som ville skje, da. :p

Greia er at jeg kjøpte en herre-t-skjorte på H&M i xs, men den er veeeldig stor i størrelsen, og det hvite er ... litt for hvitt og dominerende. Så om den krymper, og det hvite blir grått og litt stygt, er i så fall målet på en måte nådd. :D Den er ganske billig, og det er ikke krise om det går til helvete.

Carisma 07-04-14 10:15

Til krymping bruker jeg alltid tørketrommel. Da krymper det minst 5%

Photobscura 07-04-14 10:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1483052)
Til krymping bruker jeg alltid tørketrommel. Da krymper det minst 5%

Kool. Takk for tips! Da blir det 90 graders vask pluss tromling. :D Jeg må vaska håndklær uansett i dag. :) T-skjorta er egentlig kul, men latterlig romslig.

Carisma 07-04-14 10:21

Noen som vet hvor man får tak i slikt magebelte som folk med brokk bruker?

Photobscura 07-04-14 10:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1483054)
Noen som vet hvor man får tak i slikt magebelte som folk med brokk bruker?

Her, f.eks?

TrillTrall 07-04-14 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1483051)
Den er svart med hvitt mønster av en svær hodeskalle (tror ikke det er trykk, ettersom den er like hvit på innsiden.)

Nå lurte jeg på hva som ville skje, da. :p

Greia er at jeg kjøpte en herre-t-skjorte på H&M i xs, men den er veeeldig stor i størrelsen, og det hvite er ... litt for hvitt og dominerende. Så om den krymper, og det hvite blir grått og litt stygt, er i så fall målet på en måte nådd. :D Den er ganske billig, og det er ikke krise om det går til helvete.

Men vil viskose krympe på samme måte som bomull??? Leste nettopp at viskose egentlig skal tørr-renses (!) og at dersom det vaskes så vil det krympe i hver eneste vask.

Photobscura 07-04-14 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1483058)
Men vil viskose krympe på samme måte som bomull??? Leste nettopp at viskose egentlig skal tørr-renses (!) og at dersom det vaskes så vil det krympe i hver eneste vask.

Vet ikke det. Jeg har masse klær i viskose, både nye kleskjedeklær og 2. hand-klær som sikkert er 30-40 år gamle, og har alltid vasket det på 40%. Opplever ikke at det krymper. Kanskje strammer seg litt inn, ettersom særlig uelastisk viskose har en tendens til å vide seg litt ut.

Marella77 07-04-14 10:53

HYPNOSE

Er det noen som har prøvd Hypnose for å bli kvitt søtsuget? Og virket det eventuelt?

Photobscura 07-04-14 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1483060)
HYPNOSE

Er det noen som har prøvd Hypnose for å bli kvitt søtsuget? Og virket det eventuelt?

Jeg har snakka med en del folk som har prøvd hypnose for å slutte å røyke, og de sier det funker veldig bra. Likheten er jo at både sukker og nikotin kan føre til en form for avhengighet, og noe man forbinder med kos og avslapning. Det er noe jeg selv vurderer den dagen jeg skal slutte, ettersom jeg vet jeg er mer emosjonelt enn fysisk avhengig av røyk. Dog er det jeg har hørt at den psykiske/følelsesmessige avhengigheten forsvinner, men at det fysiske behovet fortsatt kan være der. Om det er overførbart med sukker på det punktet, vet jeg ikke. Du kan jo ringe en som driver med hypnoseterapi og spørre om dette er en ting vedkommende kan hjelpe deg med?!

Vibeke-67 07-04-14 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1483063)
Jeg har snakka med en del folk som har prøvd hypnose for å slutte å røyke, og de sier det funker veldig bra. Likheten er jo at både sukker og nikotin kan føre til en form for avhengighet, og noe man forbinder med kos og avslapning. Det er noe jeg selv vurderer den dagen jeg skal slutte, ettersom jeg vet jeg er mer emosjonelt enn fysisk avhengig av røyk. Dog er det jeg har hørt at den psykiske/følelsesmessige avhengigheten forsvinner, men at det fysiske behovet fortsatt kan være der. Om det er overførbart med sukker på det punktet, vet jeg ikke. Du kan jo ringe en som driver med hypnoseterapi og spørre om dette er en ting vedkommende kan hjelpe deg med?!

jeg sluttet å røyke med homeopati faktisk. Tok noen pille for noe helt annet, trettehet tror jeg (og det hjap ikke mot tretteheten da, siden årsaken var insulinresistens og PCOS ;)), med den kosekvensen at neste gang jeg tok en røy, smakte det som å spise tørr aske. Helt forjævlig. Jeg røykte ikke så mye, ca 10 stykk i uka, men merket godt dette at suget var der i lang tid. Men det frister jo ikke å spise aske. Jeg prøvde tre ganger.

Photobscura 07-04-14 13:15

Noen som kan potetmeltrikset i forhold til det å fjerne flekker, og i så fall vet hvor lenge jeg bør vente med å støvsuge bort potetmelet? Ettersom flekken var tørr, så spraya jeg godt med vann på, og lurer da på om jeg skal vente til vannet har tørket vekk.

Pearl 07-04-14 17:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1483053)
Kool. Takk for tips! Da blir det 90 graders vask pluss tromling. :D Jeg må vaska håndklær uansett i dag. :) T-skjorta er egentlig kul, men latterlig romslig.

Jeg skulle ønske at jeg hadde flere latterlig romslige klær. :D

Photobscura 07-04-14 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1483099)
Jeg skulle ønske at jeg hadde flere latterlig romslige klær. :D

Er bare å kjøpe klær som alt er for store, det. :p Oversize-moten har tydeligvis nådd herreavdelingene også. ;)

Kanutten 07-04-14 17:43

Noen som vet om dette fotballaget Ken Hallstensen orger med fremdeles spiser lavkarbo??

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.