![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
- Soyamelk -Dersom den er usøtet, så er den veldig lav på karber, men soyaprodukter inneholder en del østrogen, som kan være ganske uheldig å få i seg. - Tomater og tomatpuré -De fleste kan spise dette, noen opplever tomat som vektbrems, men mange kan fint spise det. Tomatpuré bruker man uansett små mengder av, og det finnes sorter uten tilsatt sukker - Geitost -Om du mener noe som helst av type brunost/fløtemysost så er svaret et høyt og rungende nei! Du kan like gjerne spise melkesjokolade :o. - Cashewnøtter -For høy på karber for de strikteste lavkarboretningene, men fritt fram om du ikke er så streng, eller tenker GI. Nøtter er en god fett- og proteinkilde - Bønner, kikerter o.l. (sånne på boks) -Det blir litt samme svaret som over. Skal man spise en del nøtter og belgefrukt, så bør man også kutte ned på fettet. En fingerregel er at man fint kan spise opp mot 70 gr kh om dagen før man kutter ned på fettinntaket. Litt belgefrukt i blant tåler derimot de fleste som ikke lever strikt ketogent - Kakaopulver -Om du mener bakekakao så kan du bruke det. Karbohydratene i det er stort sett kun fra kakaobønnene. Om du mener typ O'Boy o.l, så er svaret det samme som for brunost ... |
Sitat:
Sitat:
|
Tusen takk for svar Photobscura! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Hjemmelaget sjokolade (råvarer finner man på Økosjokolade) 100g kakaomasse 50g kakaosmør 30g kakaopulver 100g Cocosa 1/4 ts stevia 1/2 ts vaniljepulver Varm i vannbad og rør sammen. Ta i former og sett kjølig. Slumper litt da, men ca dette med ingrediensene. Jeg lager en porsjon nå og da. Det holder seg noen måneder i kjøleskapet i lukket boks. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Du vimsen? Har du vært innom LaLina i Oslo? De fører opp til K-cup vet jeg :) Eller Change? De fantes iallefall i Bergen sist jeg var der..
|
Sitat:
|
Sitat:
De var ikke gedigne før, men etter å ha gått ned mye&raskt i vekt er de blitt direkte slappe. På en annen side: Mitt nye jeg gjør at menn ser mer på meg uansett. :D |
Sitat:
|
Så vidt jeg vet er ikke puppene blitt mindre, men omkretsen er i alle fall. Men for 2 år siden da jeg var 30 kg tyngre så brukte jeg vel stortsett alltid D. Nå er jeg mer C. Men av og til D enda. Jeg tror puppene mine har ca den størrelsen de skal ha uansett hvor stor jeg er ellers...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mine pupper har ikke forandret seg, men det er vel naturlige årsaker til det.. :p
Det jeg lurer på er: Er det noen som har blitt mer kilen etter de startet på lavkarbo? Samboeren min har lagt merke til at jeg har blitt fryktelig kilen på lårene (!!) og han utnytter dette.. Bare han legger hånden på låret mitt og "klemmer" litt kiler det noe helt INSANE!!! (noe han gjør veldig ofte... :rolleyes: ) |
mine pupper har krympa, når de er små fra før er det egentlig ikke veldig ok...
|
Sitat:
Sitat:
|
Har klesstørrelsene blitt større de siste ti årene? Jeg er fortsatt 15 kg unna det jeg veide for 10 år siden, men jeg kan bruke samme/mindre størrelser nå! :confused:
|
syns de har blitt mindre jeg.. har en bukse i 48 fra kappahl som nå er litt for stor, kjøpt for noen år siden.. det er ikke stretch i linningen, men jeg prøvde en bukse i samme stoff i str 48 for et par uker siden og jeg fikk den ikke over hoftene en gang..
men det varierer jo innen samme butikk til tider. standard for bøying på agurk greier de å lage, men ikke for klær |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg ER og BLIR 95 i omkrets, men har variert fra cup a, som ung megatynn jomfru til cup d som fyldig tobarnsmor med store hengpupper... Jeg HAR prøvd å gå ned i omkrest samt øke cuppen og visa versa, men det nytter ikke.. Jeg ER 95 i omkrets... Dvs diiiger.. :(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Nå har de krympet, så nå vet jeg ikke hva jeg bruker (har enda ikke fått kjøpt nye).:o Men noen som kan hjelpe meg med et spørsmål? Jeg begynte med lavkarbo (kuttet ut poteter, pasta, ris og brød) i hovedsak for å ta av 4-5 kilo. Det å redusere inntaket av karbohydrater har hatt en særdeles gunstig effekt på magen min, så jeg kommer definitivt til å fortsette med det. Men de første tre kiloene tok 3-4 måneder å få av, og så plutselig bare løsnet det. Nå har jeg tatt av 8 kilo, og det er egentlig for mye. Har har øket inntaket av karbohydrater, men må innrømme at det i hovedsak er via potetgull og smågodt. Men jeg fortsetter bare å gå ned i vekt. En vanlig dag ser slik ut: Frokost: I ss (av hver) av linfrø, havregryn, solsikkekjerner, havrekli og hasselnøtter. Heller biola over. Lunsj; 2 brødskiver (Fedonbrødet) med smør og hvitost. (eller skinke/makrell etc) Mellommåltid; En neve mandler eller en Nutrilett bar. Middag; Enten fisk/egg/kylling etc + masse grønnsaker og saus. Småspiser gjerne litt nøtter. Kvelds; Hannahs knekkebrød stort sett med smør og peanøttsmør En frukt Alle ketolysetablettene. Jeg trener spinning en time i uka, styrke en time og jogger/går "hardt" ca 1 time. + går til og fra jobb etc. Noen synspunkter på dette?:) |
:hjelp:
Eg treng litt hjelp med TVen min. Eg fikk ein liten reise-tv av foreldra mine som dei ikkje lenger hadde bruk for, da gemalen flytta og tok med seg TVen vår. Grei liten sak, av typen Sanyo CEP3024. Eg klarer å søke etter kanalar, men klarer ikkje å lagre dei. Finn ingen manualar på nettet (som er gratis eller på språk eg forstår i alle fall). Hjelp? Kontrollane på sjølve TVen er slik: http://i131.photobucket.com/albums/p...s/IMG_0966.jpghttp://i131.photobucket.com/albums/p...s/IMG_0967.jpg |
Jeg ville forsøkt å søke opp kanal for kanal og holde memo eller preset knappen inn i ca 10 sek
|
Ah. Eg hadde ikkje tenkt på at en kanskje måtte holde inn knappen en halv evighet. Det hjalp. Takk, Carisma!
|
Noen som vet hvordan jeg kan fremprovosere et nys??? Bihulene er pottetette og den kuren jeg fikk i forrige uke hjalp ikke det spøtt... Jeg er IKKE forkjøla, ikke spes tett i nesa heller, men tett i panna og i kinnene :o. Jeg har SÅÅÅ lyst til å nyse for da får jeg liksom utligna litt av trykket samt fått ut litt gørr, men man kan liksom ikke bare bestemme seg for at NÅ vil jeg nyse...
|
Lukt på pepper ;)
|
Sitat:
|
Lukte på hjortetakk/hornsalt?
|
Sitat:
|
Hehe, høyrest ut som det perfekte middelet då, mao! ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg pleier å se rett inn i et sterkt lys, det hjelper for å framprovosere nys for min del i alle fall, eller i kile meg selv ytterst i neseboret med treenden av en fyrstikk, pepper er litt brutalt synes jeg :p. Ellers har jeg selv vært litt plaget med bihuler nå og da, noe som gjerne letter på trykket er å holde for ett og ett nesebor og dra inn luft i det andre så hardt og lenge du kan, ofte renner noe av slimet eller hva det nå er ned halsen, og så slipper trykket litt.
|
Jeg lurer på å
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |