Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

BAN 27-03-14 21:13

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det siste du skriver er vel det viktigste for vanlige folk. Hva du gjør tilgjengelig via facebook, google+ og dropbox er viktigere å passe på en telefonlisten på mobilen. Særlig google+ er ivrige på å gjøre alt delbart.

Carisma 28-03-14 10:27

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har opplevd økt smerte "under huden" ved vektnedgang? Jeg har vanligvis veldig lite følsom, nesten nummen, hud, men nå når vann og noen kilo forsvinner har jeg fått veldig smertefulle punkter rundt leddene. Som f.eks albuene. Jeg kan nesten ikke komme borti området over albuen uten å rykke til og nesten hyle. Det kjennes som et stort blåmerke. Gjelder også knær, ankler og noen flere plasser. Er det midlertidig?

Vibeke-67 28-03-14 11:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1481822)
Noen som har opplevd økt smerte "under huden" ved vektnedgang? Jeg har vanligvis veldig lite følsom, nesten nummen, hud, men nå når vann og noen kilo forsvinner har jeg fått veldig smertefulle punkter rundt leddene. Som f.eks albuene. Jeg kan nesten ikke komme borti området over albuen uten å rykke til og nesten hyle. Det kjennes som et stort blåmerke. Gjelder også knær, ankler og noen flere plasser. Er det midlertidig?

jeg har det ikke så ekstremt som hos deg, men jeg kjenner det godt på knærne. Kan ikke ligge på siden med knærne inntil hverandre, og må ha en dyne mellom. Jeg tenker det er på grunn av polstringen som blir borte ;)

Carisma 28-03-14 11:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1481826)
jeg har det ikke så ekstremt som hos deg, men jeg kjenner det godt på knærne. Kan ikke ligge på siden med knærne inntil hverandre, og må ha en dyne mellom. Jeg tenker det er på grunn av polstringen som blir borte ;)

Ja, til en viss grad, men det var ikke så ille da jeg gikk ned dobbelt så mye som nå :confused:

TrillTrall 28-03-14 11:08

Sitat:

Høres rart ut. Normalvektige uten særlig polstring tåler da fint å ligge på siden med knærne mot hverandre uten smerter. Kan det være noe med at kroppen på et vis reagerer på at mye oppsamlet fett (og stoffer i det?) forsvinner? Da burde det gå seg til når man har fått stabilisert vekten en stund vil jeg tro.

index 28-03-14 12:29

Sitat:

Høres kjent ut! Jeg har vært nødt til å innføre en ny pute i sengeoppsettet, knepute:D. Det er rett og slett fryktelig ubehagelig å ligge med disse to knoklete knærne mot hverandre.....

Vibeke-67 28-03-14 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1481833)
Høres kjent ut! Jeg har vært nødt til å innføre en ny pute i sengeoppsettet, knepute:D. Det er rett og slett fryktelig ubehagelig å ligge med disse to knoklete knærne mot hverandre.....

sambo har det samme, og han har alltid vært slank. :)

Photobscura 28-03-14 13:06

Jeg har alltid hatt tynne bein, og nå er det altså ingen polstring igjen på området rundt knærne. Har alltid hatt dyne mellom knærne-rutine når jeg sover på siden. ;)

Kitt 28-03-14 13:06

Det sies at når vekttapet har stoppet opp, vil det som er igjen av fett på kroppen fordele seg slik at vi igjen får beskyttende fettputer på knærne, rumpa etc.
Veldig spent på om det skjer med meg. Slitsomt å ikke kunne ligge i forvorittstilingen fordi den nå gjør for vondt.:p

Photobscura 28-03-14 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1481839)
Det sies at når vekttapet har stoppet opp, vil det som er igjen av fett på kroppen fordele seg slik at vi igjen får beskyttende fettputer på knærne, rumpa etc.
Veldig spent på om det skjer med meg. Slitsomt å ikke kunne ligge i forvorittstilingen fordi den nå gjør for vondt.:p

Håper det du sier her stemmer, jeg skulle gjerne hatt litt rumpe, takk. :cool:

Vibeke-67 28-03-14 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1481839)

Fikk noen artige bilder på netthinnen nå må jeg si, spesielt av disse fettklumpene på innsiden av knærne :)

Carisma 28-03-14 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1481845)
Fikk noen artige bilder på netthinnen nå må jeg si, spesielt av disse fettklumpene på innsiden av knærne :)

Haha, på vandring ned ryggen? :lol:

TrillTrall 28-03-14 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1481840)
Håper det du sier her stemmer, jeg skulle gjerne hatt litt rumpe, takk. :cool:

Er det mulig å få fettet på magen til å flytte seg 180 grader rundt kroppen og litt lengre ned tro? ;)

Carisma 28-03-14 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1481854)
Er det mulig å få fettet på magen til å flytte seg 180 grader rundt kroppen og litt lengre ned tro? ;)

Jeg har prøvd i årevis, min erfaring er dårlig... :) (egentlig likegyldig hvor det hadde satt seg bare det var bedre fordeling over og under bukselinninga :rolleyes:)

Photobscura 28-03-14 15:04

Hadde ikke vært dumt. Har litt ryggfett som jeg gjerne skulle ha dyttet ned i rompe- og hofteområdet. :D

nellie 28-03-14 15:42

Jeg har målt blodsukkeret mitt i det siste. Ligger som regel rundt 3.5-4.5 på dagen og 5-5.5 på natten.

Har aldri målt over 5.3, selv etter inntak av skikkelig dårlige karbohydrater. I natt målte jeg 2 timer etter å ha spist pose-tomatsuppe og et fint rundstykke.

Er ikke det litt lavt? Trenger ikke sette i gang med noe utredning for diabetes type 2 da, eller kan jeg være insulinresistent likevel?

Kitt 28-03-14 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1481859)
Jeg har målt blodsukkeret mitt i det siste. Ligger som regel rundt 3.5-4.5 på dagen og 5-5.5 på natten.

Har aldri målt over 5.3, selv etter inntak av skikkelig dårlige karbohydrater. I natt målte jeg 2 timer etter å ha spist pose-tomatsuppe og et fint rundstykke.

Er ikke det litt lavt? Trenger ikke sette i gang med noe utredning for diabetes type 2 da, eller kan jeg være insulinresistent likevel?

Det som er interessant er fastende blodsukker om morgenen og hvor lang tid det tar fra du har spist til bls er normalt igjen.
Ut i fra det jeg ser her, er du så absolutt ikke i faresonen for noen dia2, men insulinresistens kan man vel aldri helt utelukke uten å måle c- peptid.

Kanutten 28-03-14 19:22

Kan man gifte seg kirkelig selv om den ene av paret ikke er med i statskirka? Hvis ikke, kan en prest velsigne oss etter en borgelig vielse?

BAN 28-03-14 20:16

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1481878)
Kan man gifte seg kirkelig selv om den ene av paret ikke er med i statskirka? Hvis ikke, kan en prest velsigne oss etter en borgelig vielse?

Har forstått det slik at den Norske kirken godtar at en er medlem. Den katolske kirken krever at man omvendender seg før et giftemål er aktuelt.

langaard 28-03-14 20:33

Jeg gifta meg i kirka, ingen av oss var medlem :)

TrillTrall 28-03-14 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1481888)
Jeg gifta meg i kirka, ingen av oss var medlem :)

Hvorfor kirkebryllup da???

langaard 28-03-14 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1481895)
Hvorfor kirkebryllup da???

Fordi jeg ville det, vel:p (og litt for min bestemors skyld :))

Sanney 28-03-14 21:34

tror nok ikke at de fleste som gifter seg i kirka er så himla religiøse at det gjør noe. har vel like mye med tradisjon og at "sånt gjør man i kjerka". sorenskriverkontoret er jo temmelig trøstesløst i forhold.
selv om mamma sitt andrebryllup der var ok, så var det alt annet enn fancy. pluss plass til kanskje 10 personer...

TrillTrall 28-03-14 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1481898)
tror nok ikke at de fleste som gifter seg i kirka er så himla religiøse at det gjør noe. har vel like mye med tradisjon og at "sånt gjør man i kjerka". sorenskriverkontoret er jo temmelig trøstesløst i forhold.
selv om mamma sitt andrebryllup der var ok, så var det alt annet enn fancy. pluss plass til kanskje 10 personer...

Neida, men jeg ser virkelig ikke poenget med kirkebryllup når begge parter har tatt et så klart standspunkt at ingen av dem er medlem av statskirken...

langaard 28-03-14 21:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1481899)
Neida, men jeg ser virkelig ikke poenget med kirkebryllup når begge parter har tatt et så klart standspunkt at ingen av dem er medlem av statskirken...

Ja, hva gjør man ikke for familien:rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.