![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Og en kammerat opplevde at iphonen levde sitt eget liv, det viste seg det var hackerangrep på den. Firmaet hans har etter det forbudt mobiler og ipad i jobbsammenheng. |
Sitat:
|
Noen som har vært med på eller enda bedre; arrangert mordmysterie-party? Jeg har lyst til å arrangere det på 30-årsdagen min. Er det mye jobb på kvelden? Hvor mye kan man nyte det hvis man er verten? Bør jeg spørre noen andre om å arrangere det for meg eller bør jeg være verten selv? Selskapet skal være på bygdetunet og ikke hjemme hos meg. Og jeg er tidlig ute så jeg har god tid til å planlegge. Har ikke bursdag før i juli. Jeg håper det kommer sånn 30-40 folk kanskje. Har sett pakker på nettet som er større enn det, så det burde gå bra. Jeg tenker å si i invitasjonen at de må si ifra om de vil ha en liten eller stor rolle. Noen vil jo bli skuffet hvis de får en liten rolle og andre vil jo bli skuffet hvis de får en stor rolle.
|
Hvordan trykker man seg tilbake et hakk på iPad?
|
Sitat:
|
Jeg mente i apper. Så det er altså ikke en knapp som tar deg tilbake steg for steg i appene, slik som det f.eks. er på Samsung? For når man trykker på den runde kommer man jo bare på forsiden.
|
Det kommer an på appen, noen har knapper, andre ikke.
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Når det gjelder sikkerhet på Ipad, Android osv, så finnes det ikke.
Jeg har verktøy som kan hente ut all info på mobiler og padder som har WIFI eller Blåtann påslått og kommer innenfor rekkevidde. All sms og kontakter hente ut uten at eieren kan oppdage det, og det finnes ikke noen innstillinger som kan hindre at informasjonen hentes ut. Selv om Android er Linux så er all sikkerheten som normalt finnes i Linux avslått. Dette er gjort for å hindre brukere i å få kontroll på mobilen sin og selv bestemme hva som skal være installert. |
Sitat:
|
Lurer på hvor langt tid som er normalt for katter å bli "venner"
er så heldige å ha fått oss 2 katter. Den vi hadde fra før er rett over året, kastrert gutt. Litla nya jente, 16 uker. Lillegutt kom inn i går etter å ha vært borte i litt over en uke, når han kom inn så lå jeg å litlå i sengå i kvilte De freste en del, men Zerto når han kom inn hadde nok stort behov for kos. For det gikk ca en time så lå hu i fotenden og han kom opp å la seg på bryste mitt :) Holdt stort sett avstand resten av dagen. I dag har de nesten ikke frest, og tilogmed snust litt snute mot snute :hearts: Ser jo at de kommer til å bli gode venner, å lurer bare på hva som er normal tid. Vi lar de ta alt i sitt eget tempo, men de er litt utskjemte å ligger med oss i sengen om natta. Rekner med begge blir liggende der :p Å det er utrolig så leken han har blitt nå etter hu har komt. Det er helt løye å se på de, de leker ikke med hverandre men ungene leker med de. |
Alle katter forskjellige; noen blir aldri venner, noen blir venner med en gang og så er det alle mulige varianter mellom.
Vå kastrerte hannkatt var nesten ett og et halvt år da vi hentet hjem ei lita frøken på 16 uker. To uker senere var det som om begge alltid hadde vært der. |
Hvordan får man forandret tålegrensen på barn? Har 2 barn. Den ene tåler mye, den andre sutrer for alt! Hun tøffeste er minst! Vil ikke at hun som sutrer skal være så pyse, for det tror jeg er dumt for henne i framtiden!! Hvordan forandre med kjærliget? Eller skal de bare få være seg selv? Selv om det kan ødelegge for de i fremtiden med hvordan de oppfattes av andre barn? Hun som sutrer er 8 år, hun andre er 6.
|
Sitat:
Tror nok disse også kommer til å bli gode venner. Men et teit spørmål kanskje, men blir katter sånn gode venner at de leker sammen, som hunder kan gjøre? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har inntrykk av at 8-10 års alderen er litt sånn for jenter? Sambo har ei veldig mye yngre halvsøster og hun var veldig sånn! (Nå er hun 16 og tøff som bare det)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Vi har også hatt tilnærmet sammenbrudd på legekontoret (med 3 studenter tilstede...) da legen sa hun måtte ta crp, altså stikk i fingeren... *hehe* Heldigvis er legen vår fantastisk så han gikk ned på kne foran jentungen, la armene rundt henne og trøstet, hun var da 11 år gammel. Jeg må bare innrømme at mor ikke var fullt så forståelsesfull. :o Ungen selv flirte etterpå da stikket var unnagjort og det gikk opp for henne at hun hadde overdramatisert en smule. Det samme med blodprøve, der legesekretæren var en engel og mor var utålmodig, "Men så stikk og bli ferdig med det!" :rolleyes: Nå har hun gjort det og vet hvordan det er så jeg regner med det vil gå lettere neste gang. Nå høres jeg jo ut som en monster av en mor, men det er jeg ikke altså. :) Ungene får massevis av omsorg, varme og kjærlighet, men jeg gidder ikke at de syter og klager for småting og jeg får hetta når jeg observerer foreldre som diller og daller for den minste ting (jeg sier ikke at du gjør det altså!!!). :) |
Sitat:
Hvordan er hun ang å presse seg f.eks i gymtimene? Gir hun opp når noe er slitsomt eller er det bare i forbindelse med sykdom/sår o.l? |
Sitat:
|
Sitat:
blir spennende å ser etterhvert hvordan de blir :p |
Sitat:
4 voksne barn her; som barn var tre av dem tøffere enn toget og ga stort sett aldri uttrykk for redsel eller smerte, mens en var stikk imot. Barn er som voksne, bare i miniatyrformat, og de vil derfor være like forskjellige som oss voksne. Selv om man er helsøsken og vokst opp i akkurat samme rammer, så blir man forskjellige. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |