Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Cyan 11-03-14 17:43

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1480115)
Grensen er jeg iallfall veldig fornøyd med. Når det gjelder venting for løpetest så ring bort og spør. De ansatte har mest koll på når det er travelt i butikken eller ikke.

Takk. Da falt valget på Grensen. Super service og masse gode tips til nybegynneren meg :) Jeg dro litt tidligere fra jobb så jeg var der før kl 16, og da måtte jeg ikke vente så lenge. Rushet kom ikke lenge etterpå ;)

Yrla 11-03-14 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1479993)
Så lenge man har en normal balanse, så er det et fett. :)

Høres fornuftig ut, at kroppen styrer det der og ikke vi. Puh!

vaskeklut 12-03-14 18:15

Noen som vet hva det koster sånn ca. for en flaske (boks?) Tragant på apoteket?

TrillTrall 12-03-14 18:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1480261)
Noen som vet hva det koster sånn ca. for en flaske (boks?) Tragant på apoteket?

http://www.apotek1.no/produkter/indi...er-20g-328617p

129,90 for 20 g.

vaskeklut 12-03-14 19:33

Aah, se der! takk!

Carisma 13-03-14 11:28

Noen som vet hvordan man får tilbake batterikapasiteten på mobilen når man har oppdatert til Android 4.3? Etter oppdatering må jeg lade 3 ganger pr dag, uten at jeg bruker telefonen til noe! Sambo hadde samme problem, han ga opp og byttet mobil. Trodde det var utbedret siden det er lenge siden han kjørte den update'n, men tydeligvis ikke...

vaskeklut 13-03-14 12:07

Tipper det er noe som kjører i bakgrunnen av de der "nødvendige" appene. De der som man ikke får lov til å avinstallere :rolleyes: Jeg bruker Advanced Task Manager-appen og dreper alle apper med jevne mellomrom. Usikker på om det vil hjelpe deg, men du kan jo prøve (om du ikke har prøvd allerede )?

TrillTrall 13-03-14 12:55

Jeg har prøvd den nøytrale steviaen (dråper og suketter) fra NuNaturals, men den har en vemmelig ettersmak, i alle fall dråpene. Er det noen som har prøvd en som ikke har det? Ikke en som er utblandet med noe kunstig, men rene saker? Drikker _mye_ te og vil gjerne kutte ut sukettene, men klarer ikke teen helt uten søting. Gjerne også stevia-suketter, de fra NuNaturals løser seg ikke ordentlig opp så det blir litt pulver i slutten av tekoppen.

Carisma 13-03-14 13:57

Hvorfor få rjeg strekkmerker ? Jeg har aldri i mitt liv hatt ett strekkmerke, selv ikke under graviditete eller ved rask vektøkning. Men nå når jeg går ned får jeg det? :confused:

Kitt 13-03-14 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1480373)
Hvorfor få rjeg strekkmerker ? Jeg har aldri i mitt liv hatt ett strekkmerke, selv ikke under graviditete eller ved rask vektøkning. Men nå når jeg får jeg det? :confused:

De har nok vært der lenge, men nå som du går ned i vekt, kommer de til syne fordi de ikke lenger strekkes?

elien 13-03-14 14:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1480359)
Noen som vet hvordan man får tilbake batterikapasiteten på mobilen når man har oppdatert til Android 4.3? Etter oppdatering må jeg lade 3 ganger pr dag, uten at jeg bruker telefonen til noe! Sambo hadde samme problem, han ga opp og byttet mobil. Trodde det var utbedret siden det er lenge siden han kjørte den update'n, men tydeligvis ikke...

Er det Samsung Galaxsi 4, har nettopp hatt min inne til "reparasjon", måtte lade den hele tiden. Og var det for lavt batterinivå så slo den seg av.
Fikk vite det var et kjent problem med noen av disse batteri.
Har nå fått den tilbake med nytt batteri å lader nå 2 ganger i uken:eek:

Carisma 13-03-14 14:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1480377)
Er det Samsung Galaxsi 4, har nettopp hatt min inne til "reparasjon", måtte lade den hele tiden. Og var det for lavt batterinivå så slo den seg av.
Fikk vite det var et kjent problem med noen av disse batteri.
Har nå fått den tilbake med nytt batteri å lader nå 2 ganger i uken:eek:

Sambo hadde S2, jeg har Sony Xperia V.

elien 13-03-14 14:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1480378)
Sambo hadde S2, jeg har Sony Xperia V.

For det om det ikke er den samme som jeg hadde så
kan du jo høre med forhandler, for den er vel heller ikke så gammel.

Har også erfaring på å ta ut simkort å i igjen kan ha noe å si på lade hyppighet.

Carisma 13-03-14 14:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1480379)
For det om det ikke er den samme som jeg hadde så
kan du jo høre med forhandler, for den er vel heller ikke så gammel.

Har også erfaring på å ta ut simkort å i igjen kan ha noe å si på lade hyppighet.

Nja. Jeg vet at den siste androidoppdateringa er grunnen til dette problemet. Så jeg lurer vel egentlig på om det går an å nedgradere versjon, eller om det finnes patcher som bedrer feilen.

smgj 13-03-14 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1480380)
Nja. Jeg vet at den siste androidoppdateringa er grunnen til dette problemet. Så jeg lurer vel egentlig på om det går an å nedgradere versjon, eller om det finnes patcher som bedrer feilen.

Det går an å flashe den og installere en eldre versjon ... Jeg fikk samme problem på min S2 og det var mediescanneren som hadde skylden. Den hang i scanning av en fil... Da jeg utelot den folderen fra scan så ble den snill igjen. Så det dere må begynne med er å finne ut hvilken prosess det er som trekker og så fortsette derfra.

smgj 13-03-14 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1480371)
Jeg har prøvd den nøytrale steviaen (dråper og suketter) fra NuNaturals, men den har en vemmelig ettersmak, i alle fall dråpene. Er det noen som har prøvd en som ikke har det? Ikke en som er utblandet med noe kunstig, men rene saker? Drikker _mye_ te og vil gjerne kutte ut sukettene, men klarer ikke teen helt uten søting. Gjerne også stevia-suketter, de fra NuNaturals løser seg ikke ordentlig opp så det blir litt pulver i slutten av tekoppen.

Jeg bruker ikke søtning i te... men er veldig fornøyd med vaniljesteviadråpene fra NuNaurals til annet?

TrillTrall 13-03-14 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1480384)
Jeg bruker ikke søtning i te... men er veldig fornøyd med vaniljesteviadråpene fra NuNaurals til annet?

Vaniljesteviaen fra NuNaturals er god, den bruker jeg i yoghurt og havregrøt og mere til, men den naturell-saken er ikke god. :nei: Bestilte 3 ulike flytende og 2 typer suketter fra Iherb bare for å teste. Koster jo ikke mange kronene. :)

Supera 13-03-14 18:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1480359)

Hm. Jeg har oppdatert til 4.3 og jeg har ingen problemer med batterikapasiteten. Jeg har Sony Xperia Z1. Men som smgj sier, finn ut hvilken program / prosess som bruker mye batteri.

Anne 13-03-14 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1480415)
Hm. Men som smgj sier, finn ut hvilken program / prosess som bruker mye batteri.

Jeg hadde glemt å forandre passord på jobbmailen min...på mobilen, etter endring på server og dermed stod den og bootet og bootet for å komme inn på jobbmailen. Da jeg fikk ordnet det så holdt batteriet mange dager igjen.

Lemen 14-03-14 01:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1480415)
Hm. Jeg har oppdatert til 4.3 og jeg har ingen problemer med batterikapasiteten. Jeg har Sony Xperia Z1.

Samme her, og samme mobil.

Om jeg har hatt behov for å slette forhåndsinnstilte programmer, som man egentlig ikke kan avinnstallerere, har jeg først innstallert Go Launcher, og satt den som standard. Slettet det jeg ville ha slettet, og så avinstallert Go Launcher igjen. (Evt så kan man jo fortsette å bruke den launcheren i stedet for den innebygde om man ønsker det.)

Ziltoidia 15-03-14 13:26

Noen som vet noe om karakterfordeling og gjennomsnitt på universiteter og vgs?

Prøver å gi folk i det store utland et inntrykk av hva f eks en A eller B tilsvarer, eller et snitt fra vgs.

Så langt har jeg:
- typisk/ideell karakterfordeling (universiteter): A 10% B 25% C 30% D 25% E 10%
- Nasjonalt gjennomsnitt (vgs): ca 3,5-4

..men er litt usikker på hvor gode kildene mine er.

Sanney 15-03-14 23:28

Skjønner meg ikke på folk jeg. Hvordan klarer folk å komme seg til flyplassen i tide, sjekke inn, komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.. men komme seg til gaten i tide klarer dem ikke? (var hele 5 min å gå fra security...)
To personer møtte ikke opp til avgang, vi ble forsinket da de måtte finne de to koffertene og ta dem av flyet. Vi landet 20 min forsent, og jeg kom ut 5 min forsent til toget mitt. neste gikk to timer senere. passe arg....

TrillTrall 16-03-14 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1480598)
Skjønner meg ikke på folk jeg. Hvordan klarer folk å komme seg til flyplassen i tide, sjekke inn, komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.. men komme seg til gaten i tide klarer dem ikke? (var hele 5 min å gå fra security...)
To personer møtte ikke opp til avgang, vi ble forsinket da de måtte finne de to koffertene og ta dem av flyet. Vi landet 20 min forsent, og jeg kom ut 5 min forsent til toget mitt. neste gikk to timer senere. passe arg....

De var vel opptatte på tax-free'en! :)

Min søster og jeg var på sightseeing på Island for 10 år siden, busstur må vite. Guiden var en herlig dame i 40-50-årene og ved Gullfoss var det et yngre par som ikke var tilbake i bussen i tide. Åsta (guiden) kommenterte ytterst syrlig over mikrofonen i bussen - "De er antagelig i souvernirkiosken, jeg håper de kjøper seg nye klokker!" :lol: Hun var helt fantastisk! Vi lo så vi gråt på hele turen, de fleste andre passasjerene var sjokkskadet og sa ikke et ord. Min søster spurte henne underveis om alle guidede turer var som dette og da var svaret et tørt - "I don't know, I've never been on a guided tour." :D

Supera 16-03-14 01:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1480598)

*kremt* Jeg har nesten klart å gjøre det selv. Jeg hadde en mellomlanding på ca 2 timer og var på vei til "sentrum" av flyplassen for å finne ut hvor neste fly skulle ta av fra. Det stod ingen gate enda, så da jeg fant noen gode stoler i nærheten så satte jeg meg ned dit og begynte å lese og tenkte at når klokka var en time før flyet skulle ta av, så skulle jeg begynne å sjekke gaten. Satte på alarm. Tiden fløy og så gikk alarmen. Jeg gikk og sjekket skjermen og hadde blinkset med klokka! Ny tidssone og hadde stilt klokka feil... Eller det vil si at mobilen hadde stilt klokka automatisk og så hadde jeg stilt den en time bakover i tillegg... Så "en time før avgang" var nå plutselig 0 minutter før avgang. Iiik! Det stod closing på min gate. Jeg sprang og sprang i noe som føltes som flere kilometer og hørte at de ropte i høytalerne at jeg måtte komme til gaten ellers tok de ut bagasjen min. Jeg kom frem til gaten med kun noen sekunder til overs. De hadde allerede tatt ut bagasjen min, men de snille folkene i gaten stod og signalerte til folkene med bagasjen at de skulle ta den inn i flyet igjen. Phew!

Carisma 17-03-14 14:21

Jeg har fått noen små blemmer som er steike vonde på magen og i ansiktet :eek: Noen tips om hva det kan være? Det ligner litt på insesktbitt, men er ikke det. Oppstår som en kvise-lignende prikk men går over til rødlilla blemme veldig raskt. Størrelse med 2 knappenålshoder ca.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.