![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg mener å ha lest et sted at man ikke skatter på dagpenger man mottar i juni, stemmer dette? Klarer ikke å finne noe om det ...
|
Sitat:
|
Sitat:
NAV sine sider er ikke de mest brukervennlige men fant dette: Sitat:
Full oversikt over ”Feriepenger og fritak for forskuddstrekk” |
Nei, ikke feripenger, men dagpenger, altså den faste utbetalinga. Feriepengene fikk jeg i januar.
Men Nellie fant dette: Sitat:
|
Sitat:
Jeg hadde midlertidig uføre og nå på arbeidsavklaringspenger må jeg sende meldekort hver 14. dag... |
Sitat:
|
Sitat:
Vet ikke hva som har skjedd med mine penger denne uken. Fikk 1500,- for lite og det er mer enn skattetrekket. Må ringe dem i morgen å finne ut hva de holder på med!:p 1500 penger er maaange penger, det!:o |
Sitat:
Ringe... tar de telefonen da :eek: Jeg har rimelig dårlig erfaring med NAV og er dritt lei å sjekke at de gjør jobben sin, men det er fortsatt en nødvendighet ser det ut som, dessverre. Tror ikke det blir noen bedring der i gården, omorganisering eller ikke, en av legene jeg har været innom sa at NAV er forkortelse for Nå Angrer Vi oss… Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Min saksbehandler er flink til å svare på mail, blant annet! Må snakke med dem. Kan ikke la 1500,- bli borte sånn uten videre. Har barn som trenger sommerklær, jeg!:p |
På bukplastikk.com er det mange bilder av mager før og etter operasjonen. Men er det ingen plasser man får se bilder av magen OG ARR etter 1,2,6 og 8 måneder osv? Jeg vil gjerne se hvordan arret blir seende ut etter en stund. At det ser direkte vondt ut etter 2 dager skjønner man jo :P
|
Etter 4 år synes nesten ikke arret mitt i det hele tatt! Det er bare en svak, knapt synlig hvit strek akkurat i trusekanten! Det tar 3 år før man kan se hvordan det vil se ut til slutt, så man må være litt tålmodig!
Og jeg røyket hele tiden og ha lagt på meg nesten 20kg igjen i etterkant!:o:o:o Har man anlegg for stygge arr, såkalte kolloide arr, får man det nesten uansett hva man gjør. Har man ikke slike anlegg, er det mye man kan gjøre for å få så fine, smale, usynlige arr som mulig! Kolloide arr oppstår når det under sårtilheling dannes for mye kollagenfiber. Slike arr kan bli store og svært skjemmende. Det kan være vanskelig å forutsi hvem som er keloiddannere. |
Sitat:
Det er det som plager meg med å gå ned i vekt, og det er at jeg vil ikke ha løs hud og hadde ikke nølt ett sekund med å melde meg på nærmeste klinikk når jeg nådde matchvekt for å få den operert bort. Riktignok har jeg ikke mye løshud, bare en liten stripe p magen, men har jo fortsatt 15 kg å gå ned. Jeg har ikke tid å vente p at det skal trekke seg sammen 2-3 år etter vekttap:p Noe som bringer meg over til noe annet. Og det er at jeg får del del "kløe" på denne stripa. Særlig etter fuktighetskrem. Jeg lurer på om det er huden som fester seg i underlaget eller om det er mer fett som forsvinner? |
Hei!
Jeg lurer på om noen vet hvorvidt man betaler halv skatt av sykepenger i juni? Kikket litt rundt på sidene deres for å se, men var ikke helt greit å finne frem til - om det står der i det hele tatt.. :) |
Lenger oppe i tråden ble vi vel enige om at det bare er AAP som gir skattelette i juni!
Kan ikke finne noe om skattelette for noen annen gruppe i hvert fall! |
Åh, okei - kjedelig :/
|
Sitat:
Du får i hvert fall feriepenger av sykepenger, har ikke fått feriepenger på flere år, jeg!:p |
Noen som vet hvilken låt denne er originalt? Venninna mi har hatt denne på hjernen i over en uke, og i dag kom jeg så langt som til å finne ut (takk, Frøy! :D) at Primavera har laget sin versjon. Har en slags følelse av at det kan være Harry Belefonte, så hører gjennom det som ligger på Spotify, men inget hell så langt.
|
Glem det, jeg fant det ut :D (Takk, Ignite!).
|
Sitat:
Nå får jeg vel også galskapen på hjernen - tusen takk Photo :eek: |
Sitat:
|
Har fått kroppsmassasje i kveld og nå er jeg helt søkke tom for energi. Er det normal bivirkning?
|
Sitat:
Massasje kan utløse endorfiner, så det er sikkert en sammenheng der :). |
Hvilket kjøpeknekkebrød har minst kh?
I hvilken butikk får jeg kjøpt dette? |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |