Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januarstartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53594)

Karrbis 16-01-13 22:27

Sv: Januarstartere

Gerrard; du får det nok igjen ved neste veiing, siden du er flink med mat og bevegelse :)

Gressenka; du har funnet formelen - gratulerer :):)

Grugleder meg til min neste veiing på fredag..håpe, håpe:o

TrillTrall 16-01-13 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 1419059)
3 kg ned! :D JIPPI! Det til tross for at jeg har hatt PMS periode også. Fikk tante rød på besøk i dag. Er spent på hvordan det påvirker ketosen. Har det noe å si for de sticksene? (sorry for detaljene) men kan det blodet som blander seg med urinen gi en falsk positiv? Noen som veit?

Nå skal jeg gjøre meg kalr og dra på bodybalance. Ha en flott kevld :)

Bruk tamponger så er det problemet ute av verden. :)

L@dy jojo 16-01-13 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman (Innlegg 1418901)
Dagsformen er mildt sagt varierende, idag orker jeg ikke noe. Godt jeg kan ta det med ro ettersom jeg fikk gjort så himla mye i går.

Huff da! Får håpe det stabiliserer seg snart.

Jeg hadde en slik dag du hadde i går, i dag :D. Så da får jeg prøve å ikke bli for skuffet om jeg er helt på felgen igjen imorgen.

L@dy jojo 17-01-13 00:07

Gressenka: 3 Kg :eek:!!! Så flink du har vert!! Moro og inspirerende :).

Gerrard: Kanskje du har fått i deg noe som bremser det litt? Jeg spiste mais i dag,
og det var så vidt jeg fikk farge på sticken i kveld :(. Syntes du har vert kjempe flink som har holdt dietten,
klikk på deg :). Neste uke skal du se.....

Karrbis: Ja den veiedagen har blitt en sånn gru-glede dag. Håper du ikke blir skuffet :)

Jeg blir så motivert av å være her inne og lese hvordan det går med dere andre :D. Utrolig glad for denne tråden :)

Nå nærmer jeg meg rekord tid på lav-karbo uten å sprekke,,,,veldig fornøyd med det.
Denne gangen har jeg et del-mål, å holde fram til 1 juli. Er veldig motivert, og tror jeg skal klare det :D.
Etter det regner jeg med at det blir enkelt å fortsette....

Natta alle januarstartere

Sjøstjerne 17-01-13 08:28

Åhgud.. Har rykket opp til lvl 2 i 30 days shred (Da jeg forstå selv att det var ti dager pr level *blond*) Det var HARDT! Tungt! VONDT! Vanskelig! Måtte mustre opp all min disiplin fra mine army days og tvinge meg gjennom. Men guud så deilig det føltes å gjennomføre! Følte jeg fikk mer ut av treningen av lvl 2 en lvl 1. Nå er det ti dager til neste opprykk, har ikke sett på lvl 3 en gang, så skal se igjennom før jeg starter. Lvl 1 kan jeg jo utenatt, å lvl 2 trengs bare litt repitisjon så kan jeg nok den å.
Positivt!
Å! Gikk på vekta i dag, har gått ned 200g! Håper dette går i riktig rettning! :D

Tristhin 17-01-13 11:08

Da har det vært veiedag igjen! :) Må si jeg grugledet meg litt jeg og, for syntes det var vært litt vanskelig denne uka. Er ikke så flink til å spise grønnsaker, så det må jeg få inn litt mer! Men, så lenge vekta kryper nedover er jeg kjempe fornøyd! :)

Må også få ut fingeren og begynne med den treningen!!! Har null energi om dagen, så det er så tiltak å begynne... men, ta meg selv i nakke skinnet :p

Syntes også det er veldig gøy å lese og følge dere alle sammen! :D Dere er så flinke!! :D

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 -
31/1 -

Tristhin 17-01-13 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne (Innlegg 1419219)
Åhgud.. Har rykket opp til lvl 2 i 30 days shred (Da jeg forstå selv att det var ti dager pr level *blond*) Det var HARDT! Tungt! VONDT! Vanskelig! Måtte mustre opp all min disiplin fra mine army days og tvinge meg gjennom. Men guud så deilig det føltes å gjennomføre! Følte jeg fikk mer ut av treningen av lvl 2 en lvl 1. Nå er det ti dager til neste opprykk, har ikke sett på lvl 3 en gang, så skal se igjennom før jeg starter. Lvl 1 kan jeg jo utenatt, å lvl 2 trengs bare litt repitisjon så kan jeg nok den å.
Positivt!
Å! Gikk på vekta i dag, har gått ned 200g! Håper dette går i riktig rettning! :D

Oi, så flink du er!! Deilig å se at vekta går nedover igjen! Har du spist mye mer grønnsaker enn tidligere denne uka? Er ikke så god på det, så må nok skjerpe meg :p

Sjøstjerne 17-01-13 12:48

Har spist mye mer grønnsaker, ja, til lunsj og middag. Fortsatt ikke noe til frokost da, men ser ut som det ikke har noe si. Har begynt å fått definerte magemuskler og biceps å.

Lullapie 17-01-13 13:57

Ser det er mange som har målt seg.
Kjempebra jobba alle sammen! :heia:

Jeg målte meg i morges og vekta står stille. Kjipt. :(
Som en trøst målte jeg meg istedet og har totalt mistet 13 cm.
- 6 på midjen
- 5 på bryst (ikke helt fornøyd med det da) :p
- 2 på rompa
Magen min derimot var like rund som for en uke siden. :mad:

Jeg lurer på om det med vekta kan være at jeg går så lite på do for tiden. Føler jeg spiser og spiser uten at noe kommer ut som "bommelomm". :flau:
I tillegg har jeg en del gass i magen, mageknip (blir sulten litt for ofte synes jeg, til tross for at jeg prøver å få i meg nok mat - men vanskelig siden jeg har mageknip HVER dag.). For mye salt i maten kan kanskje være dumt for vekta? Bruker det på egg... - OG jeg venter tante rød ganske snart, så muligens det har noe å si på vekta?

Jeg får bare satse på at neste uke blir det bedre resultat på vekta.

PS: Hvor ofte pusser dere tennene når lukta kommer? Samboeren nevnte forsiktig at jeg luktet litt :o

Gressenka 17-01-13 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lullapie (Innlegg 1419391)
Ser det er mange som har målt seg.
Kjempebra jobba alle sammen! :heia:

Jeg målte meg i morges og vekta står stille. Kjipt. :(
Som en trøst målte jeg meg istedet og har totalt mistet 13 cm.
- 6 på midjen
- 5 på bryst (ikke helt fornøyd med det da) :p
- 2 på rompa
Magen min derimot var like rund som for en uke siden. :mad:

Jeg lurer på om det med vekta kan være at jeg går så lite på do for tiden. Føler jeg spiser og spiser uten at noe kommer ut som "bommelomm". :flau:
I tillegg har jeg en del gass i magen, mageknip (blir sulten litt for ofte synes jeg, til tross for at jeg prøver å få i meg nok mat - men vanskelig siden jeg har mageknip HVER dag.). For mye salt i maten kan kanskje være dumt for vekta? Bruker det på egg... - OG jeg venter tante rød ganske snart, så muligens det har noe å si på vekta?

Jeg får bare satse på at neste uke blir det bedre resultat på vekta.

PS: Hvor ofte pusser dere tennene når lukta kommer? Samboeren nevnte forsiktig at jeg luktet litt :o

Såååå flink du er da!! Når vekta står stille går du inn i cm. Dette er bevist, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det :p

Jeg har TR nå og er oppblåst som en ballong og er skikkelig gasy. Ikke så hærlig akkurat.
Prøv å tygge på persille, det fjerner vond lukt fra munnen :)

Sjøstjerne 18-01-13 08:51

Så, jeg har innført to veiedager, Tirsdag og Fredag. I dag veide jeg inn på 64.3 kg :( FØR trening, etter trening lyste ett mye bedre tall mot meg, 63,6kg. Jeg er så nøden etter noe motivasjon i vektfølgertingen nå att jeg plotter inn det siste tallet. Verste er jeg føler meg lett og fin, men jeg har kuttet drastisk i hvor mye mat jeg tar i meg, litt for å se om jeg går ned mer, litt fordi jeg rett og slett ikke er så sulten, prøver da heller å spise litt mindre. Er veldig fæl til å hive i meg masse mat, men det er nok typisk sjøfolk, typisk matroser, haha. For man har 20min på å få i seg nok mat til å ikke svime av under tungt arbeid..
Ting går rett vei, har fine aaabbbsss nå. Juhu

Karrbis 18-01-13 11:04

Da var veiedagen kommet :o Har vært veldig spent..

Uka har gått bra, jeg er i tydelig ketose. Jeg fryser mye:rolleyes: men har skjønt det er vanlig. Jeg har bare fått trimmet en gang - så målet fremover er å komme igang med det.

Jeg drikker også relativt mye cola zero, tror ikke dette har hatt spesiell innvirkning til nå - men ønsker å avvikle avhengigheten :cool:

07.01. 0 kg
12.01. - 3,1 kg
18.01. -1,4 kg

Jeg er ikke sulten for tiden - så noen dager kan det gå lenge uten mat ( veeldig uvant for en som nesten har svimt etter 4 timer uten mat:( )
Tror kanskje det ikke er så lurt, selvom kroppen tar det den vil...

Så da er det å finne nye oppskrifter på lunsjer jeg kan bonkre i frysen for neste uke:):)

Wonder woman 18-01-13 12:13

Gratulerer med flotte resultater! Dere er skikkelig flinke stå på!

Her går det litt opp og litt ned. Sliter litt med maten enda, ligger litt i øvre område når det gjelder karber, men til gjengeld så trener jeg mye. De siste dagene har det blitt 30 min styrke, 6 km tur og 1 time sykling om dagen og det blir det i dag også. Satser på at det blir sånn i ukedagene fremover og så litt slappere lørdag og søndag.
Jeg forsker litt på snacks/ energibarer som jeg kan ha med meg på tur og denne oppskriften skal jeg teste i helgen http://mariesmatmisjon.blogspot.com....ibar.html#more

Tristhin 18-01-13 14:31

syntes alle er så flinke, moro å se at det fungerer! :)

er det noen som har linker til middagstips? Er litt blank der for tiden, så alle tips mottas med stor takk :)

Lullapie 18-01-13 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 1419494)
Såååå flink du er da!! Når vekta står stille går du inn i cm. Dette er bevist, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det :p

Jeg har TR nå og er oppblåst som en ballong og er skikkelig gasy. Ikke så hærlig akkurat.
Prøv å tygge på persille, det fjerner vond lukt fra munnen :)

Takk, det visste jeg ikke, men jammen var det en god trøst! Nå skal jeg hvert fall gjøre begge målingene med vekt/målebånd, så har jeg full kontroll på hva kroppen min jobber med. :)

Takk for tipset med persillen også, det må jeg prøve! Ikke så moro å lukte. :o

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tristhin (Innlegg 1419751)
syntes alle er så flinke, moro å se at det fungerer! :)

er det noen som har linker til middagstips? Er litt blank der for tiden, så alle tips mottas med stor takk :)

Jeg fant nylig en blogger som har ganske lettvinte mat-tips! Tror hun også er medlem på forumet?! - Jeg har allerede lagret en del av oppskriftene og tenker å prøve dem ut. :)
http://lenabeatrice.net/

Lullapie 18-01-13 15:21

Jeg er visst ikke den eneste som sliter med matlysten ser jeg. I grunn tenkte jeg at det kanskje er like greit. Da spiser jeg hvert fall ikke for mye! :p
(Prøver selvsagt å få i meg det nødvendige da, men matlysten er liten).

Må forresten fortelle om den gigantiske shoppingen jeg og samboern dro på i dag. Alle Safari butikkene her jeg bor skal omgjøres til andre kjeder og dermed hadde de i dag 50% på alle varene! Du kan tro jeg handlet inn masse kjøtt, ost, grønnsaker og slikt. Betalte vel ca 3000 kroner, så du kan tenke deg hvor mye vi fikk handlet for en verdi av 6000! Til tross for lite matlyst har jeg i hvert fall hele kjøkkenet stappfullt av mat i laaaang tid fremover. :D

(Tror sambo også er fornøyd. Han fikk seg en full handlepose med sjokolade og godteri!) :)

Sjøstjerne 18-01-13 17:53

Fikk forresten iHerb pakke her om dagen, ikke bare en, men FIRE! En med Xantham gum og Atkins PB cups. En med to typer Healthsmart proteinpulver (Som jeg har nesten levd på de siste dagene), en med to krukker kokos olje som jeg synes er mye bedre en cocosa (bruker kokosolje til alt fra sminkefjerning til kosttilskudd, så det går mye!) og en med..Eh, ja! Eggehvitte protein pulver, husker egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte det :P Men kan brukes som eggehvitter, så..

Sjøstjerne 18-01-13 17:55

Her er forresten mitt chart, fra start. Liker det att "oppturene" har blitt mindre, hehe.

My Weight Chart:
http://tickers.tickerfactory.com/WeightPlot/wO6UuyR.png>

Wonder woman 18-01-13 21:43

Jeg var så grusomt sulten til lunsj i dag og ble liksom ikke mett heller. Spiste nok litt mye bacon/grønnsaksomelett og en stund etterpå så traff mettheten meg som et solid knytteneve slag i magen. Har ikke klart å spise noe siden. Vi skulle kose oss med meatza til middag men jeg hadde virkelig ikke lyst på. Det har aldri skjedd før at jeg har vært så mett så mange timer etter å ha spist og at jeg ikke orket å smake på i sympati engang. Håper det er et tegn på at det går rette veien. - Jeg er mett enda og nå er det 8 timer siden jeg spiste:p

Wonder woman 18-01-13 21:47

Lullapie: Gøy å handle til halv pris! Skjønner godt at dere svidde av 3000 kr da.

Sjøstjerne: Gøy med pakker, særlig når det er noe spennende i dem. Håper du blir fornøyd:) Hvilken kokosolje kjøpte du? Her går det også unna på kokosolje for tiden bruker jeg den mer på utsiden av kroppen enn på innsiden. Må bli flinkere til å lage mat med den.

HyperThyra 19-01-13 02:23

Hei! Slenger meg med her, selv om jeg av ulike grunner ikke har kommet helt godt i gang, men er i mer og mer lavkarbo-tankegang og matvarevalg, og fra mandag av forsøker jeg å kutte såpass at jeg kommer i ketose. :)

Godt råd lengre opp å legge inn det man spiser på diett.no, det har jeg ikke testet ut enda, men det skal jeg definitivt gjøre! :)

Jeg har ikke lest boken "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg, men den har jeg tenkt å kjøpe og lese. Inntil videre for det holde med "Slank med Ketolysekuren" av Torkel Andersen og alt jeg kan lese her på lavkarbo.no sidene.

Formen avgjør veldig hvorvidt jeg får trent så mye jeg ønsker i forhold til min MUP, som jeg så idealistisk skrev her en kveld.

Karrbis 19-01-13 16:41

Velkommen i gjengen HyperTora :)

Har brukt dagen på bytur og innom helsekost - der har jeg kjøpt cocosa olje, stevia sukker, stevia vanilje og ei blanding til lavkarbo brød. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal lage.
Jeg har ikke begynt med noe søtt enda - er redd jeg skal få feil fokus..:o

Ha en riktig god lørdag :):)

Karrbis 19-01-13 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karrbis (Innlegg 1420153)
Velkommen i gjengen HyperTora :)

Har brukt dagen på bytur og innom helsekost - der har jeg kjøpt cocosa olje, stevia sukker, stevia vanilje og ei blanding til lavkarbo brød. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal lage.
Jeg har ikke begynt med noe søtt enda - er redd jeg skal få feil fokus..:o

Ha en riktig god lørdag :):)

Hmm - beklager, jeg mente velkommen HyperThyra:p

HyperThyra 19-01-13 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karrbis (Innlegg 1420154)
Hmm - beklager, jeg mente velkommen HyperThyra:p

Tusen takk for det! :D

... og alle kan ta feil, sa pinnsvinet og kravla ned fra vaskebørsten :p

Gressenka 19-01-13 22:31

Jeg er i ketose, men står helt stille på vekta nå. Enkelte ganger har jeg til og med gått opp en halv kilo. Kan det være på grunn av tante rød?
Jeg sjekker med stix hver kveld bare for å finne ut hva som evnt. kan bikke meg over kanten.

I dag har jeg spist så mye kunstig sukker at magen står som en ballong. Hærlig:utenutryk
Jeg tåler vertfall ikke cavalier sjokoladen for å si det sånn :p

L@dy jojo 19-01-13 22:39

Velkommen HyperThyra :-)

L@dy jojo 19-01-13 22:48

Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.

Hadde veiedag igår:

Startvekt: 87 kg 03.01.13

11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2 :)

Kjempe fornøyd!!

Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye. :(

Sjøstjerne 19-01-13 22:50

Flinke dere er!
Selv har jeg hatt to dager med æsj, muncha lavkarbo kake og har ikke trent i dag. Jaja.
Er ikke helt knust. Men nå tukler jeg med Myfitnesspal, å prøver å forandre til mine goals, men den vil ikke regne sånn som jeg vil...Hmpf! Jaja

TrillTrall 19-01-13 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo (Innlegg 1420240)
Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.[/color]

Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! :ja: Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! :) Trening gir overskudd!

Wonder woman 19-01-13 23:48

Hyperthyra - Velkommen:)

Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!

Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå;)

Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!

Jeg er i ketose:D Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.

Karrbis 21-01-13 18:34

Hei på dere :)
Her er det gode dager - synes ketoselivet egentlig er veldig godt!

Tenk å ikke kjenne ett evig sug etter noe, ikke vondt eller luft i magen, ikke ett blodsukker som går bananas hver dag :)

Det er nesten som å gå på lykkepille - jevnt og stabilt :p

Håper det går bra med dere andre også?

Sjøstjerne 21-01-13 21:14

De siste dagene har ikke gått så bra, mye stress, men ser for meg att livet er en behovspyramide, å i bunn der ligger trening og kosthold. Så lenge jeg trener og spiser riktig, så vil det over ordne seg! Så nå skjerper jeg meg bare og prøver harderer i morgen!
Håper alle har hatt en flott helg!

Sjøstjerne 21-01-13 21:45

Forresten, leste på nettet att næringsfordeling på ketogen diett er 10-45-45, noen som vet noe om dette?

L@dy jojo 21-01-13 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1420242)
Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! :ja: Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! :) Trening gir overskudd!

Startert igår med litt trening, så nå er jeg i gang. Takk for dytten ;)

L@dy jojo 21-01-13 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman (Innlegg 1420250)
Hyperthyra - Velkommen:)

Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!

Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå;)

Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!

Jeg er i ketose:D Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.

Ups...feil dato :o

L@dy jojo 21-01-13 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo (Innlegg 1420240)
Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.

Hadde veiedag igår:

Startvekt: 87 kg 03.01.13

11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2 :)

Kjempe fornøyd!!

Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye. :(

Riktig dato:

Start: 03.01 87,7kg

11.01.13 - 82,6 -5kg
18.01.13 - 81,4 -1,2 kg

Karrbis 21-01-13 23:43

Bra jobba, L@dy Jojo :)
Kjemperesultater!

MaritR 22-01-13 07:37

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar:

Sjøstjerne 22-01-13 15:20

Veide meg inn idag på 63,6 før trening, å 63,2 etter trening... Haha, rart det der..

Obsidaisi 22-01-13 22:13

Motivasjon!
Jeg var jo på rett spor og med rett innstilling i hodet.
Så kom det en hyttetur, så kom det en forkjølelse, så kom det jaggu en hyttetur til...
I morgen er en NY start.
Har ikke turd å se på vekten, men i morgen skal jeg det!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.