![]() |
Sv: Januartrening 2012
Sitat:
Skal du løpe så kjøp spesialiserte løpesko. Det beste er selvsagt å ha flere par. Hallsko/innesko, løpesko,terrengsko og utesko etc. Men det får heller vente til du vet om du liker løping. Men å ha masse forskjellige er jo ikke et must da fordi det koster jo en del også.y |
Sitat:
Man kan ALDRI få for mange sko! Penger kan kanskje ikke kjøpe lykke, men penger kan kjøpe enda fler sko. Jeg gjentar for de på bakerste rad: MAN KAN ALDRI FÅ FOR MANGE SKO! På tide å skifte! :D |
Skal vist på ski i dag.... :confused:
|
Si hallo til den ENESTE av 50 personer i sykkelsalen som IKKE hadde sykkelsko og nesten den eneste som ikke hadde sykkelbukse. Det var med andre ord en meget seriøs stemning i salen:p Mange seriøse syklister.
Men hallo. Det greiene der. Det var jo rene barneskirennet! Ikke slitsomt i det hele tatt. Og hva skal man med pauser midt inni? Det er jo bare to timer? Skal man spise så kan man vel gjøre det mens man tråkker? Anyways. Pulsklokka sier 2 timer og 3 minutter, Gjennomsnittspuls på 156 (76%) og makspuls på 217 (106%). Eeeh.. Den siste der var nok klokka mi som bare tok seg en liten tur på egenhånd. Den gjør det innimellom. Tror makspulsen kom opp i rundt 91%. Fikk jo liksom ikke lov til å gå over 85%, men når jeg kom til slutten og enda ikke var litt sliten engang, så måtte jeg tråkke til litt. 1301 kalorier forbrent. Det blir vel noen Sohoer det. Hadde en herlig energi igjennom hele runden og masse krutt i beina til og med på slutten, så maten før var nok ok! Hjalp vel at jeg spiste endel karbohydrater i går også. Drakk BCAA underveis også. Ca 20 gram av det. |
Sitat:
Joggesko, Qliq, jeg mener joggesko....hehehe:D Damer er jo sko-gærne, antakelig som vi menn digger power tools :D Jeg har ikke tall på hvor mange driller, spikerpistoler og sager som befinner seg i garasjen....hehehe. Og helt greit at kona ikke vet det også.... |
Også tok jeg meg en tælletur på tredemølla etterpå!:)
|
I dag har hovedfokus vært på ungene og gradering på Tae Kwon Do. Forholdsvis ferske, så det ble gult belte og gul stripe (9 og 7 år), har holdt på halvannet år med varierende interesse. Jeg må innrømme, etter å ha vært ganske negativ til kampsport, at dette er utrolig bra og variert trening. 9-åringen slår meg sønder og sammen når det kommer til push-ups... Men, en runde med Jillian`s Banish fat, boost metabolism har det nå blitt på meg. Ser at dette er viktig terapi for å holde hodet i form, noe som trengs etter noen timer i hallen med fullt av unger, hyl og skrik... (Fra en førskolelærer...:()
27/1: 75 min ridetur - 25 min Jillian - 10 min bekkenbunn - ekstra strekk - rokkering 28/1: 50 min Jillian http://tickers.tickerfactory.com/ezt...F/exercise.png http://tickers.tickerfactory.com/ezt...O/exercise.png |
Sitat:
Her ble det frem og tilbake til byen, ca 1 time tilsammen. En runde i lysløypa.. det tok 30 min. Å gud bedre, tror jeg lå mellom 90 og 95% hele veien jeg... haha! Fikk jobba seg litt denne kroppen. :) Men da tror jeg det blir og avlyse spinningen på mandag jeg, og opprettholde skiformen.. :D Så deilig når man først har dristet seg ut første gang. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
RWT og BBQ på meg i dag. Rødvin og grillings i snøvær :D
|
Da er motivasjonen satt, Malta i mai. Knallhard trening og kosthold!
|
Sitat:
|
Title Spinning
Start Time Jan 28, 2012 12:52 PM Duration 2h:01m:55s Calories 1161 kcal Heart Rate 155 / 177 http://holt.homelinux.org/anja/wp-co...mage_thumb.png Og 177 i puls, det hadde jeg virkelig som maks i dag. Jeg sliter vanligvis med å få over 170, da begynner jeg å bli kvalm, og i dag var jeg spyferdig. Fy faen, jeg digger det!!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og veltrente menn er da jaggu mer motiverende å se på enn tjukke rumper? :D |
Jeg har som oftest litt problemer med å holde pulsen min der den skal være under spinning, men tenkte at når det var langkjøring, så var det lurt å prøve på det. Men "stakk av" innimellom da. Må jo det for å gidde å sitte der.
|
Og jeg sitter lengst bak.:p For at folk skal slippe å se ræva mi. Tenker de blir så distraherte av den!:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen glupe hoder som kan svare meg på hvorfor jeg får sånn pressfølelse i hodet med tilhørende dott i ørene og tett nese etter at jeg har gått fort/jogget lett?
Jeg får også press i brystkassen. Hjertet er undersøkt og det er krute godt så det er ikke det. |
Sitat:
Svimmelhet, dotter i ørene, kvalme, litt sånn "stjerner" i øya og selvsagt en følelse av spreng i brystkassen. På den annen side kan det være blodtrykksproblemer kanskje? Har du sjekket blodtrykket? Er det for lavt høyt så bør jo trening være i samråd med legens anbefaling i begynnelsen. Det kan også være tegn på en begynnende infeksjon/sykdom i kroppen som enda ikke har slått ut. |
Sitat:
|
Sitat:
Men, uansett hvor man vrir og vrenger på dette så ender man opp med rett og slett alt for dårlig form ift den aktiviteten man har påbegynt forutsatt man IKKE er syk eller noe da. Dette er jo veldig individuelt. Har du sykdom, eller på en annen måte noe som ikke er normalt, så er det jo ikke sikkert at løping, sykling er den type aktivitet kroppen din tåler og sier fra på sin måte. Kanskje lett svømming, lett zumba, yoga eller middels harde gåturer er nok. |
Sitat:
Så her har nok ungene dine gjort et klokt valg. Jeg har selv lagt tilrette for at begge mine jenter nå skal begynne på Tae Kwon Do. Dessverre finnes det ikke noen karateklubb her, men Tae Kwon Do får duge. Nesten sånn at far selv har lyst til å begynne også. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Dette forklarer jo endel. Kondisen min er dritelendig etter 1,5 år med sykdom. Jeg er fremdeles ikke frisk, men myyyye bedre. Grunnen til at jeg var syk var at jeg av en eller annen grunn hadde dårlig oksygenopptak i blodet. Det førte til at kroppen ble såpass utmattet (konstant melkesyrefølelse) at jeg knapt klarte gå over gulvet på soverommet; jeg holdt altså senga stort sett hele tiden. Selv den minste lille anstrengelse gav meg da det samme presset i hodet og brystkasse som lett trening gjør nå. Jeg er blitt mye bedre nå etter at jeg begynte med pustehjelp om natta, såpass bra at jeg kjøpte meg tredemølle for å begynne trene. Men 3 kilometer hver dag med ei fart på 6 km/t er kanskje for mye for meg å starte opp med. Jeg har dessuten høyt blodtrykk, men jeg er under behandling av det og økningen av oksygenopptaket vil bedre blodtrykket på sikt. |
Sitat:
|
29.januar:
I dag har jeg gjort følgende: Video av Hypah på sykkeltrening Treningsfilen kan du se her. Som dere ser så økte jeg litt mot slutten, bare for å få litt gugge uit av beina. http://thumbnails51.imagebam.com/172...a172243319.jpg Noe mer statistikk fra økten. http://thumbnails46.imagebam.com/172...6172243324.jpg Ser jeg på mengden og intensitetssonene jeg har lagt opp til i januar og frem til nå, så ser det bra ut. Viktig å ikke presse for mye, nå er det mengde som teller, så får vi ta kondisjonen i mars april og heller øke på med intervaller, fartstrening osv da. Har ikke fått med alle filene, da klokka gikk til h....en tid, men progresjonen har vært der. http://thumbnails38.imagebam.com/172...e172243334.jpg |
Da ble det 50 min på mølla igjen i kveld.
20 min oppvarming, 4x1+2 jogg, 10min rask gange med 1.0 helling, 2x1+2 jogg med 1.0 helling, 2 min nedtrapp. Tøying av delvis stive føtter :p |
Æsj, i dag gir denne tråden meg dårlig samvittighet! Men dere andre er supre, takk for motivasjon!
|
29. januar:
Fridagen endte med 1,5 time tur som føltes som en polferd og 1200 kalorier borte (eller utjevnet med helgens innntak :o).... STØL! Planlegger i hodet mitt en skitur i kveld.. den sitter laangt inne, men det er vel da det er så ekstra godt etterpå om man gjennomfører. ;) Og apropo, må huske og avmelde spinning. |
Jeg har bestemt meg for at denne uka så skal jeg ikke tipp-toe rundt kroppen med dødsskrekk for å stresse den! Jeg skal stresse den som bare F!! Og skremme den til å slippe kiloene. Så jeg har gitt den beskjed om at jo høyere puls = jo bedre! Jo høyere puls, jo mer fettforbrenning.
BØ!! Startet i dag med 1 time og 20 minutter på mølla. 20 minutter oppvarming også intervaller 1 minutt på 3 minutter av. 5 x 9.0 km/t, 2 x 9.2 km/t, 2 x 9.5 km/t, 2 x 10 km/t og et FSF (fort som banneord) Begynte vel på 12 km/t og endte opp på 11.3. 12 intervaller blir vel det. Også 9 minutter nedtrapping (for å nå 1 time og 20 minutter) Klokka sier at makspulsen var 92%.. Men den var nok oppe i 95% for jeg kjente på terskelen på den siste der.. Klokka krangla veeeldig i dag... Gjennomsnittspuls på 75%. Også avsluttet jeg med 20 rolige minutter på ellipsemaskin. Gjennomsnittspuls 70%. Tilsammen 978 kalorier forbrent hvorav 48% fett. |
Sitat:
Du er jo råsprek jo! Blir glad av å se slik vilje og innsats! |
Hehe, ja jeg er så sprek at det nesten renner over:p
Nei altså. Det er ikke det at jeg er sprek, men jeg har en fantastisk treningspsyke! Den er jeg stolt over altså! Det er aldri noe "Neeei, dette klarer du ikke". Utrolig hvor uredd jeg er når det gjelder trening, for ellers i livet er jeg redd for det meste.:p |
Rygg og skuldre i dag, oppvarming med ellipse og tabata, kjernemusklatur med tabata. Pressa meg under styrkeprogrammet og avslutta med ellipse og tabata
|
Og så har jeg pådratt meg et eller annet virus igjen... Var i slalombakken i går og plutselig var det full stopp og seng/do i natt/dag. Men, slalom ble det i går og kjenner igjen at det hjelper med mer styrke, selv om beina ikke er helt enig med meg. Verker i foten et sted og tærne sklir for langt fram... Tror jeg sliter med strammingen av støvelen, men for hardt så nytter det i hvert fall ikke... Er vel egentlig mest for langrenn jeg da, men for ungenes og mannens del så er det jo greit å variere... Og så har jeg vært sykt støl etter fredagens ridetur! Bruker noen andre muskler når man tar bort stigbøyler ja...
28/1: 75 min ridetur - 25 min Jillian - 10 min bekkenbunn - ekstra strekk - rokkering 29/1: 65 min slalom http://tickers.tickerfactory.com/ezt...F/exercise.png http://tickers.tickerfactory.com/ezt...O/exercise.png |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |