![]() |
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Gratulerer med dagen alle sammen!
I går laget jeg nistepakke til meg selv og i dag ble den glemt igjen hjemme. Hurra! Så det ble nødmat hos bestemoren min og nå spiser jeg nistematen. Hehe. Sprakk bare pittelitt: smakte to sjokoladekuler hos bestemor. Men helt seriøst tror jeg ikke de kan utgjøre det helt store altså. Er ihvertfall på vei tilbake, fikk lyserosa/mørkerosa utslag på sticken i dag så da er jeg ihvertfall der jeg var før sprekken min på søndag. Hadde følt meg beroliget dersom den ble helt mørkerosa meeene... Veide meg i dag og har visst gått ned 3,1kg. Før mat ihvertfall for etter mat veide jeg en hel kilo mere :flau: |
God 17. mai alle sammen. :)
Jeg fikk spørsmål om jeg har gått ned i vekt i dag, for jeg var så smal rundt midjen.:) det var jo kjekt å høre. Jeg har ikke gått ned mer enn et par kilo, men jeg synes selv også at det har begynt å vises. |
Gratulerer med dagen alle sammen!!
Har hatt en strålende 17.mai her i dag tross litt regn. Har feiret dagen på jobb, og mannen måtte stresse hjemme alene med barna ;) Litt deilig det også... Føler meg stolt, har kun levd lavkarbo hele dagen, ingenting annet har fristet. startet dagen med 2 egg + toast av proteinbrød med salami og ost. Lunsj på jobben i dag ble 2 små stykker lavkarbo sjokoladekake som jeg laget i går, men for å være ærlig så angrer jeg på at jeg brukte 86% sjokolade, den ble litt for stram i smaken. Neste gang blir det å prøve med 70%, kanskje med mint eller appelsinsmak :) !7.mai middagen besto av marinert kyllingfilet med fløtestuet brokkoli og blomkål mos med en herlig stor smørklatt i :D Håper dere alle har hatt en fin fin dag :) |
Jeg klarte meg dårlig på 17. mai! Hehe.. Men gjort er gjort og spist er spist ;) Er tilbake på kuren i dag. Jeg er vell kanskje litt dårlig motivert nå, for jeg skal til Bulgaria den 7. juni, å jeg er bombesikker på at jeg ikke klarer å bli slank nok til at jeg føler meg vel i bikini.. Hengemage og strekkmerker gjør seg ikke så godt på stranda nei :(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dere er en super gjeng altså, veldig støttende og så godt å høre om andres gleder/frustrasjoner. Er ikke alltid lett å forklare at dette er "diett"..
Takk for at jeg får være hos dere! |
Jeg er såååå enig med deg trultemamma :)
Jeg har et spørsmål angående Atkins bar. Hvorfor står det at det er 18 karbohydrater bak på tabellen, mens fremme på baren så står det 2,8 karb*.... Det skjønner jeg ikke, er det noen som kan opplyse meg på det? :) |
Tror det har med sukkeralkoholer å gjøre. De påvirker vel ikke blodsukkeret slik som sukker. Men det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg her ;)
|
Vær litt obs på at noen tåler lite av de atkinsbarene. (dvs faller lett ut av ketosen)
|
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ukkeralkoholer denne lærte jeg litt av.
Når dere fyser på kvelden, som jeg kan gjøre, hva spiser dere da? Jeg prøver å fokusere på mat med mye fett, er det lurt. Jeg har ennå ikke lest boken, venter på den i posten. Unnimoor dette klarer du! Veldig enig i forhold til at man er mye mindre oppblåst. Jeg også skal snart inn i bikinien, og føler med deg. |
Stå på ja jenter!
Jeg og merker at kroppen er fastere selv om den ikke er mange kilo lettere. Skal stå på frem til ferietur, da skal jeg ikke ha som mål å være i ketose- men skal spise lavkarbo, også fortsette ketolyse etterpå. Dette blir bra :) Er himla trøtt for tida, og jammen sto det ikke i boka at man ofte er veldig trøtt i uke 2-3. Passer bra, og håper det stemmer ;) Laget disse vaflene i kveld,helt greie og metter godt (husker nok litt for godt smaken av hvetemel enda ;) ). Hadde ikke sukkerfritt syltetøy pga den vepsen, så rørte ut sukrinmelis i seterrømme. Det smakte godt det! Blir tilbehør til laks neste gang ja :) |
Jeg tror kanskje også at motivasjonen er litt dårlig fordi jeg vet at jeg nærmer meg et nytt svangerskap, å da kommer jeg til å bli en del tyngre :P Sist la jeg på meg 20 kg.. Det kunne jo vært værre, men jeg var ganske stor på slutten!
I kveld har jeg spist lavkarbo pizza :) Var ganske OK egentlig :) |
Takk for hjelpen :)
|
Åååå skal du få bære fram en liten spire! Så fantastisk!
Skrangler som ett uvær i eggstokkene her, men jeg har gjort mitt med 3 stk samt at alderen og ikke minst helsa ikke taler for flere :( Men du vet Unnimoor, jo lettere du er før svangerskapet jo lettere blir det å gå ned etterpå :) |
Sitat:
|
Hei folkens! Jeg har hatt en skikkelig tur utpå - både lørdag, søndag og 17. mai ble skikkelig karbodager.. Nå er det tilbake til hverdagen igjen, og en strengere hverdag enn før. Har desverrre ikke sett noen resultater så langt :( Så da må man til med sterkere lut! Skal kutte ned på ost og meieriprodukter (men jeg tror ikke jeg klarer å kutte alt - en dasj rømme til salater og en skyr i ny og ned får gå bra) og se om det får fart på vektnedgangen.
Det litt fine med en sprekk er at man kan virkelig smake på det brødet og de kakene man spiser, og jeg kjente at det virkelig ikke var så stas å spise det.. Og man blir SÅ fysen av å spise sukker! Herlighet, i går var jeg som en eksnarkoman. Bra jeg har masse te i skapet, det hjelper godt på! ha en fin dag alle sammen! |
Annne:godt du erfarte at brød ikke var så godt og hva sukker gjør med kroppen da :)
Men om du ikke har vært i ketose siden fredag er det vel ikke rart du ikke ser resultat enda ;) Tror ikke jeg ville kutta så drastisk ned på meieriproduktene før det er gått ett par uker, iallefall, kanskje lengre og :) Nettopp stått opp jeg. Minstemann på 1,5 år har styra så mye i natt at jeg sov ikke. Lekkert :( Heldigvis skal sambo jobbe natta som kommer så han var hjemme og tok over i 7-tida i dagtidlig. Grusomt når man ikke får sove altså. Frokost som besto av salat med div er inntatt :) |
Euphita: Har ikke gått ned noe siden 1. mai, bortsett fra 2 kg i vann første uka.. Gikk litt ned etter det også, men så kom det bare tilbake på magisk vis.. Tror som sagt ikke jeg kommer til å bli helt nazi, men iallefall kutte ned på litt ost, fløte, sukrin og snacks, og heller prøve å øke mengden fet fisk og avocado og sånt..
Slitsomt å ikke få sove ja! Det er vanskeligere å spise riktig også, når man er trøtt og sliten. virker som om kroppen har lyst til å hjelpe på trøttheten med sukker og da kan det være vanskelig å stå imot! Bra at du har noen som kunne ta over da :) Ønsker deg en fin dag videre! |
Sitat:
|
Sitat:
Namba, har du en god oppskrift? |
Sitat:
Det er litt av grunnen til at jeg slanker meg egentlig:) For jeg tenker at hvis jeg begynner høyere og høyere i vekt for hver svangerskap så er jeg "stuck" til slutt! Hehe. |
Sitat:
Masse klemmer:) |
Sitat:
Jeg har mange gode oppskrifter, og disse er noen av mine favoritter. Gyros midt nede på siden. Jeg bruker rikelig med CF istedenfor tzatziki. Mums. http://minlavkarbomat.blogspot.com/search/label/Gresk http://forum.lavkarbo.no/showthread....ens+chilisuppe http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=oste-lasagne (jeg tilpasser etter egen smak (og fettnivå). Jeg bruker basilikum, oregano, salt og mye pepper til krydder. Ostesausen er så mye bedre enn pasta.) http://lenabeatrice.net/ Her fant jeg oppskrift på en potetsalat som jeg lager mye. Potetsalat Inneholder 2,95 g. karbo pr 100 gram 300 g creme fraiche 50 g purre 40 g løk 35 g majones Noen dråper søtningsstoff og sitronsaft. Pepper |
Et lite ord for dagen til dere alle:
- Det er alltid for tidlig å gi opp. Stå på alle sammen.:) |
Sitat:
Veldig godt sagt :) |
Sitat:
Leste først "det er alt for tidlig å stå opp!" Og det passet også siden jeg ikke fikk sove forrige natt, men greier jeg å legge meg i normal tid i kveld da? Nei da.....sambo jobber natt så da har jeg ingen til å sparke meg i seng heller. men nå MÅ jeg gå. Er sikkert en liten en som våkner snart .Sukk. |
Sitat:
|
Veiedag - og opp siden sist :mad:
|
Slitsom morgen! Gikk inn til sønnen min, å fant ut at han hadde tatt av seg bleia i natt....... Med andre ord! Mye å gjøre rent!
Men ellers fornøyd!:) For jeg har gått ned 1 kg siden i går :D Skal steke meg svinefilet strimler med smelta smør og ost til frokost!:) Det er jo litt middags aktig, men fikk så lyst på :D |
Ja da hadde du arbeid på morgenkvisten! Jeg er så kvalm i dag, skikkelig uvel. Kan ikke si at omelett og annen lavkarbo frister :( Ikke er jeg gravid heller ;) Usj ekkelt
|
Skjønner du har hatt en fin start på dagen unnimoor.... kjenner til den med barn som tar av bleien....
Paris: Ikke mist motet, det snur nok like fort, syns du har vært flink jeg!! :) Euphita: God bedring til deg, håpe det er forbigående :klem: Her ble det veiedag i dag, har egentlig søndager, men skal ut å reise i helgen, så måtte gjøre det i dag, klarer ikke vente til mandag :rodme: Fornøyd med resultatet som er -0,9 på fem dager. Totalt 5,3 kg borte nå etter vel 4 uker. Har begynt å få kommentarer på nedgangen og at klærne sitter løst, HERLIG :D |
I dag ble det hjemmelaget tacosalat på meg! Takk til cola som inspirerte meg! Måtte ha litt mer krydder ann deg (tror mine smaksløk er nummen :P) og neste gang skal jeg ha oppi cayenne pulver oppi for å se om det "sparker mer i fra", men til og med mannen sa dette var godt! Neste gang skal jeg ikke glemme nachochipsene på hans porsjon ( :flau: ).
|
Veide meg i dag og dersom vekten stemmer så veier jeg 4,1kg mindre nå enn for fire uker siden. Kan ikke si at jeg merker noe på hverken klær eller mål, men nedgang er det!!! Er veldig fornyd med at vekta minker. Dersom jeg mister 1,9 kg til så vil jeg veie det samme nå som for 4år siden da jeg ble gravid med vesla. Yey!
|
her er det vekta som står stille, men klærne sitter løsere.
Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo. |
Sitat:
Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg: 1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE) 1 Atkins coconut bar 1 pose kokosmel 1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!) Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid.. Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det! :) |
Huff migrene i dag, kom akutt i går. Ikke hatt det på over to år. Pyton! Men på bedringens vei heldigvis. I går kom endelig ketolyse boka også, gleder meg til å lese videre i den.
I dag tror jeg det blir rema 1000 pølser :D med selleri "chips", ungene skal få vanlig chips og vanlig pølser. En liten opprydning i kjøleskapet. Mann er ute på vift;) så jeg har fjernkontrollen for meg selv. Hvordan gjør dere når dere er på farta. F.eks en lørdag med bytur, kanskje en tur på besøk hos noen ol. Jeg synes det er litt vanskelig å få i seg mat og blir kanskje kjempe sulten, men har ingenting for hånden og ikke så lett å få tak i lavkarbo mat på besøk. Er jo gjerne litt spontane ting dette. Jeg var også veldig kvalm noen dager, tror kroppen fikk litt sjokk av alt fettet og da særlig fløte. Kuttet litt ned og det har gått bedre. Tror kanskje jeg ikke tåler fløte så godt, gir meg løs mage også. Må forske litt mer på det. Trultemamma hva synes du er vanskelig, hva gjør det vanskelig å holde motivasjon oppe ? Dette klarer du! Det blir lettere og det virker jo! Snart vil du se det på vekta også. |
Sitat:
Hva er atkins peanut butter cups? Bar? Det går fort litt penger på helsekosten. Jeg må snart sette meg inn i nettstedet iherb (tror jeg det het) som mange skryter av her inne. Litt å spare og sikkert mye spennende. Noen som har erfaring og anbefalinger, ja vet det finnes en egen tråd om det her inne. Men lurer på hva maiblomstene her tenker. |
Hvor får du så billig mandelmel Annne???
Trultemamma: du må jo bare bli motivert av å se klærne løsne!! Herregud som jeg gleder meg til den dagen jeg VET klærne er løse på meg! (kastet alt som var for liten i fjor da vi flyttet så de fleste klærne jeg har nå er litt løse men jeg kjenner noen av jobb buksene passer bedre nå enn før så NOE skjer vel). |
Jeg synes også det er vanskelig å spise noe mens man er på farten. Nå finnes det jo ulike salater å få kjøpt da (aner ikke karbeinnholdet), men jeg spiser gjerne et større måltid før jeg drar og går heller sulten til jeg kommer hjem. Jeg holder meg mett i mange timer, så vanligvis går det greit. Jeg har kjøpt meg bacongull mens jeg var på shopperunde en gang.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41. |