Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

TrillTrall 09-01-11 17:16

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 996677)
Nå begynner jeg virkelig å bli bekymret her...!

Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!

Midnight Choir 09-01-11 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 996735)
Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!

Jeg aner ikke... én ting er på kort sikt. Noe annet er å se fettinntaket mitt i et lengre perspektiv. Og jeg tviler ikke på at kroppen faktisk jubler over endelig å få fett innabords, for jeg har vært "fettdiktator" i mange, mange år, men er det sunt dersom kroppen over tid ikke forbrenner det "riktig"?

Bollemor 09-01-11 23:10

Trenger litt tips å råd her:)
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær:confused: Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?

Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn :p)
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??

Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??

Midnight Choir 09-01-11 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 997053)
Trenger litt tips å råd her:)
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær:confused: Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?

Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn :p)
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??

Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??

Hei!

Et lite tips ifht frokost; jeg var inne på et av forumene og fant følgende oppskrift på eggemuffins;
  • 6 egg,
  • 2 kylling/kalkunpølser i små biter,
  • masse revet ost
  • (jeg hadde oppi oregano også)
  • opp i muffinsformer
  • stekes på 160 grader i ca 20 minutter.
Jeg reiser mye med jobben, og får den store testen i morgen tidlig. Har pakket ned eggemuffins, sognemorr, baconcrisp og kjøper en pose tomater på veien. Så skal det nok gå bra:) Når det gjelder fest trenger jeg også råd...!

hope10 10-01-11 09:28

Har ikke fått vært på i helgen pga helgebesøk her, så må oppdatere meg idag, men har ved en rask titt fått med meg at vi har fått ihvertfall en ny :)

Velkommen Kaija :heia:

Så flinke alle er :heia: :heia:

Å oppskriftene så kjempegode ut så de skal jeg teste :hungry: tusen takk til dere som deler oppskrifter, alltid kjekt med tips syns jeg, så jeg sniker de til meg :)

Jeg syns uken har gått fort, å faktisk syns jeg det har gått greit også, til tross for at vi hadde selskap her igår, med 30 stk på middag, jeg klarte meg gjennom det også. Å så var vi på fest på lørdag, 63 gjester, og middag, lapskaus....så den våget jeg meg ikke på..Var fremdeles i ketose om natten da,men sjekket ikke med sticks igår, men har ikke spist noe som skulle velte meg ut av ketosen tror jeg, jeg spiser veeeeldig safe nå i begynnelsen, tiljeg er kommet bedre inn i dette, men skal utide etterhvert som jeg forstår mer av opplegget, vil ikke bli matlei, så skal forsøke å variere.

Første uken min er over, jeg begynte forrige mandag, å idag var derfor min første veiedag, så jeg kan med sjokk si, at jeg gikk ned 3,1 kg :O fra 91, til 87,9, jeg kan bare ikke fatte at det er mulig engang, men jeg er veldig fornøyd ihvertfall :)

delmålet mitt er å se 7 tallet, hovedmålet er 70, herlig å få en kickstart på motivasjonen må jeg si :)

nisse 10-01-11 10:09

god morgen til alle :D. Jeg må bare dele på en oppskrift. I går ville gutta ha lasagne. greit tenkte jeg. hvis jeg kommer til å sitte og se på de mens jeg spiser salat da sprekker jeg. tok en mendre form til maten min. stekte kj.deig litt pepper, ts med chilli, ss med tomatpurre og sont passe med fløte for å få saus. så var det lag med kjøttsaus, lag med skivet sjampiong, lag med skivet ost ost og en gang til på toppen. satt det i ovn sammen med lasagne til gutta på 200 i 30min. det der var godt :hungry:.
litt spinat blader til og da var det middag. har halvparten igjen til i dag.

Venus Willendorf 10-01-11 11:21

Høres veldig godt ut, Nisse :) Og god morgen!

nisse 10-01-11 11:44

Hei Venus. Hvordan fikk du til 2 tickers? er lurt å ikke ha alt på en.men målet bli nesten umulig for meg på en. derfor satt jeg som mål 15 kg for lite.... :confused::confused::confused:

hope10 10-01-11 11:46

Go`morgen :)

Den oppskriften må jeg forsøke en av dagene, jeg sliter litt med hvilken mat jeg skal velge osv enda, så kjører veeeeldig safe..
Vil ikke bli matlei, så må begynne å forsøke meg mer frem på nye oppskrifter nå :)

nisse 10-01-11 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 997384)
Go`morgen :)

Den oppskriften må jeg forsøke en av dagene, jeg sliter litt med hvilken mat jeg skal velge osv enda, så kjører veeeeldig safe..
Vil ikke bli matlei, så må begynne å forsøke meg mer frem på nye oppskrifter nå :)

Vet, hva du mener....
Men kan dele en på god "Pizza". stekte en fra butikken til gubben samtidig. 4 skiver med kavli ferdigskivet ost tett ved siden av hverandre, noen steder oppe på hverandre for å lage en pizza. i ovn på 200 i ca 8 min. man må se an når det begynne å bli litt hardt. ut av ovn, smørre med tomatpurre, skinke, ost og peperoni på toppen. tilbake til ovn i ca 10 min til. så deilig å kunne spise pizza på lørdag og... husk bakepapir da :D

Venus Willendorf 10-01-11 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 997380)
Hei Venus. Hvordan fikk du til 2 tickers? er lurt å ikke ha alt på en.men målet bli nesten umulig for meg på en. derfor satt jeg som mål 15 kg for lite.... :confused::confused::confused:

Det er akkurat samme måten som med én, bare to ganger :)

Jeg liker Lilyslim.com bedre, men tickerfactory.com har mer grafikk å velge mellom, så jeg måtte dit for å lage påsketicker ^^ Så jeg har en fra hvert sted.

Lilyslim har oversikt over alle ticker'ne dine og (du må logge inn), så du kan ha flere tickere med delmål uten å ha alle på signaturen, bare sikle på dem der inne eller bruke dem slik du vil. Bare så dumt man må oppdatere dem hver for seg, burde gått an å skrive inn ny vekt ett sted så alle oppdaterte seg..

Om du sliter med å få flere inn i signaturen så kan du trykke på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/switchmode.gif oppe i høyre hjørne, så får du signaturen i tekst istedetfor bilder.

nisse 10-01-11 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf (Innlegg 997449)
Det er akkurat samme måten som med én, bare to ganger :)

Jeg liker Lilyslim.com bedre, men tickerfactory.com har mer grafikk å velge mellom, så jeg måtte dit for å lage påsketicker ^^ Så jeg har en fra hvert sted.

Lilyslim har oversikt over alle ticker'ne dine og (du må logge inn), så du kan ha flere tickere med delmål uten å ha alle på signaturen, bare sikle på dem der inne eller bruke dem slik du vil. Bare så dumt man må oppdatere dem hver for seg, burde gått an å skrive inn ny vekt ett sted så alle oppdaterte seg..

Om du sliter med å få flere inn i signaturen så kan du trykke på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/switchmode.gif oppe i høyre hjørne, så får du signaturen i tekst istedetfor bilder.

Takk :) skal prøve

hope10 10-01-11 12:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 997439)
Vet, hva du mener....
Men kan dele en på god "Pizza". stekte en fra butikken til gubben samtidig. 4 skiver med kavli ferdigskivet ost tett ved siden av hverandre, noen steder oppe på hverandre for å lage en pizza. i ovn på 200 i ca 8 min. man må se an når det begynne å bli litt hardt. ut av ovn, smørre med tomatpurre, skinke, ost og peperoni på toppen. tilbake til ovn i ca 10 min til. så deilig å kunne spise pizza på lørdag og... husk bakepapir da :D

Wow!! TUSEN TAKK for tipset, skal defintivt testes førstkommende lørdag :D

nisse 10-01-11 12:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 997456)
Wow!! TUSEN TAKK for tipset, skal defintivt testes førstkommende lørdag :D

Bare hyggelig :D

Bollemor 10-01-11 22:07

Hadde veiedag i dag:) hele 4 kg :D fornøyd!!

nisse 10-01-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 997938)

gratulerer! :heia:

Benedictee 10-01-11 22:54

Jeg prøvde det Kavligreiene en gang, å legge de inntil hverandre hvor de noen steder overlappet hverandre, for å unngå å hive fyll på de små skivene...det funka IKKE her..ble bare soggy og ekkelt. Tilbake til enkle minipizzaer..elsker dem :)

nisse 10-01-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 997979)
Jeg prøvde det Kavligreiene en gang, å legge de inntil hverandre hvor de noen steder overlappet hverandre, for å unngå å hive fyll på de små skivene...det funka IKKE her..ble bare soggy og ekkelt. Tilbake til enkle minipizzaer..elsker dem :)

hmm. jeg har stekt de først for å ikke bli soggy... men er greit med mange små ja :D

hope10 10-01-11 23:13

http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...spy-ostekjeks/

Fant denne, er det noe lignende til det dere mener? disse tenkte jeg å forsøke, å denne bloggen var bare SUPER, innom flere ganger daglig, å sjekker ut oppskrifter osv nå :D

Deler link, så kanskje noen andre også kan ha bruk for den :)

Nesly 10-01-11 23:29

Mandag og veiedag i dag! 81,4 kg!!!!!!!! SUperfornøyd! Har dermed gått ned 3,3 kg på en uke. HÆLI!!!

Nermer meg faretruede delmålet mitt, som er under 80 kg! Skal bli magisk å se 70-tallet på badevekta! :):):)

nisse 10-01-11 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nesly (Innlegg 998007)
Mandag og veiedag i dag! 81,4 kg!!!!!!!! SUperfornøyd! Har dermed gått ned 3,3 kg på en uke. HÆLI!!!

Nermer meg faretruede delmålet mitt, som er under 80 kg! Skal bli magisk å se 70-tallet på badevekta! :):):)

hei hei, så flink du er! når er det du begynte? du har gått ned masse. gratulerer! :D:D:D:D:D

Nesly 10-01-11 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 998030)
hei hei, så flink du er! når er det du begynte? du har gått ned masse. gratulerer! :D:D:D:D:D

Tusen takk! Det føles fantastisk. :)

Jeg begynte i slutten av oktober. Hadde en uke med utskeielse i jula, ellers ketolyse. Utrolig effektivt dette her! Klarer knapt å tro at om litt over 6 kg til har jeg nådd målet mitt.

mamz 11-01-11 00:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 997938)

Kjempebra :heia: skjønner godt du er fornøyd ja:D

mamz 11-01-11 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nesly (Innlegg 998007)

Så flink du er, dette er jo kjempebra :D lykke til videre :)

Runegutt 11-01-11 00:53

Dagens matinntak:
Frokost: 3 egg, en snei agurk
Lunch: Kjøttpudding, agurk og tomat i min remulade.
Middag: Rømmegrøt (herfra) med smør, candarell og kanel
etterfulgt av litt ost og baconchrips ( var litt salthungrig)
Kvelds: Græddost

En uke er over, vekta har droppa 5Kg, jeg er ketose, humøret er fint, været er godt, barna og kona er snille, hva mer kan man be om?

ikea 11-01-11 01:55

Hello!
Idag har jeg bestilt masse greier på nettet, bare lavkarbo da selvfølgelg!
Dette var det jeg bestilte:
- 5 sjokoladbarer med kokos
- Pitabrød
- Brødbake miks
- Pizzdeig miks
- Vanilje shake ( 4 stk)
- Jordbær shake (4 stk)
= betalte kun 588 kroner med frakt!:D

hope10 11-01-11 07:48

Så flinke dere er :heia:

Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen?? jeg gikk på vekten idag, å den var en halvkilo MER idag :O å jeg fikk høre at noen snakket om mensen, er det vanlig, eller kan jeg ha falt helt ut av ketosen heller? skal sjekke det ikveld altså, men bare lurer på om det er vanlig å kunne gå opp litt? har ikke fått fortåelsen for det tidligere her ser dere..

aragorn 11-01-11 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ikea (Innlegg 998085)
Hello!
Idag har jeg bestilt masse greier på nettet, bare lavkarbo da selvfølgelg!
Dette var det jeg bestilte:
- 5 sjokoladbarer med kokos
- Pitabrød
- Brødbake miks
- Pizzdeig miks
- Vanilje shake ( 4 stk)
- Jordbær shake (4 stk)
= betalte kun 588 kroner med frakt!:D

Hvor kjøpte du alt dette? Finnes det en nettbutikk? Kunne godt tenkt med Pizzadeig og pitabrød miks.

hope10 11-01-11 10:06

jippi.....jeg har falt ut av ketosen ...allerede....:(

eneste jeg gjorde igår, som ikke var likt de andre dagen var at jeg spiste endel norvegia, trodde ost var safe jeg, men er det ikke det? jeg var på 2 møter etter hverandre, så gikk en del tid før jeg fikk spist igjen, å når jeg kom hjem så måtte jeg lage middag, å mens jeg ventet spiste jeg norvegia ost...

Noen som vet noe om det? takknemlig for hjelp.

Fjasnissen 11-01-11 10:15

Dette høres litt rart ut. Norvegia skal da ha forsvinnende lite karber (0-1 gram pr 100). Skal ikke falle ut av ketose av det. At noen kan få mindre vektnedgang eller stopp i vektnedgang av enkelte melkeprodukter er jo ikke helt ukjent, men ikke at man faller ut av ketose.

Hasselnøtt 11-01-11 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 998169)

God morgen Hope10

Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld :) Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?

hope10 11-01-11 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt (Innlegg 998177)
God morgen Hope10

Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld :) Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?

Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL :flau: ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.

ikea 11-01-11 12:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aragorn (Innlegg 998148)
Hvor kjøpte du alt dette? Finnes det en nettbutikk? Kunne godt tenkt med Pizzadeig og pitabrød miks.

http://www26.netrition.com/low_carb_products_page.html

Hvis du handler for under 200 kr så slipper du toll, jeg handlet for 197 kr, og så kom frakten på 300 kr. Det er jo billig i forhold til hva man måtte betalt i norge uansett:)

Runegutt 11-01-11 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 998208)
Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL :flau: ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.

Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.

hope10 11-01-11 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 998317)
Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.

:) TUSEN TAKK :klem: :)

Carisma 11-01-11 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 998098)
Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen??

Det er veldig vanlig å gå opp en vannkilo eller to når man venter mensen
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 998169)

Veldig mange får ikke utslag på ketosestixen under mensen. Det trenger ikke bety at du IKKE er i ketose, men av en eller annen grunn blir resultatet forvrengt.

hope10 11-01-11 13:38

Så mange flinke det er her inne :heia: veldig takknemlig for alle svar her :) har ikke fått mensen enda,men venter på den nå ja, iløpet av maks en uke, er litt ute av kurs for øyeblikket..

men fikk også vite at resultatet på sticksen var best 2 timer etter siste måltid om kvelden, så skal sjekke ikveld, var bar ejeg som ikke klarte å ente siden jeg plutselig fikk oppgang, da testet jeg med det samme :)

Håper jeg fremdeles er der :) uansett så må jeg jo bare fortsette med det samme, men om jeg hadde gjort noe galt, ville jeg utelatt det i min videre kostplan :)

Midnight Choir 11-01-11 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 998208)

HEi!

Jeg har falt ut av ketose innimellom, og jeg er sikker på at det har med å gjøre at jeg har spist for lite ila en dag, for jeg er på reisefot ifbm jobb. For noen dager siden skjedde det, og da kjørte jeg på med masse fett, og da koblet jeg meg på igjen. Idag har jeg slitt med å få tak i fett, og dermed gir det ikke utslag. Etter kontortid skal jeg springe for å få tak i noe ¨fylle på med, og regner da med å være på plass igjen i kveld.

Lykke til!

Venus Willendorf 11-01-11 14:47

Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise... :confused:

Carisma 11-01-11 14:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf (Innlegg 998482)
Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise... :confused:

Nja, det er vel sparebluss. For å danne ketoner må jo kroppen brenne noe. Og hvis den sparer og ikke forbrenner vil den heller ikke danne ketoner.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.