![]() |
Sv: Tråd for junistartere
så betyr det atr det ikke er mere enn 2 og no karber i den som skal telles med?! oojjj!! det kan bli skummelt ;p :) for den er veldig god.. :D
|
Jeg står stand by denne uka på vekta... Men det er vell ikke så rart ettersom jeg spiste brød i helga da vi kjørte 220 mil på ei helg. Måtte jo ha mat, og.. em... bensinstasjonene selger ikke ketolysemat :phaha
men jeg er spent på når jeg skal måle meg senere, om jeg har gått inn mer på cm! |
hei.. jeg startet på ketolyse i dag fordi at ungene mine drar til faren i morgen for 2 uker. da kan jeg spise det jeg vil når jeg vil, så kanskje jeg klarer det da...
men... jeg liker ikke omelett... eller, jeg liker ikke konsistensen på omelett... den blir jo så svampete... noen ideer om hvorfor? |
Sitat:
SÅ det blir altså litt over 4 karber da, i hele plata, siden det er litt over 2 på 25 g. ;) |
Sitat:
Sjekk ut denne sida: www.lenabeatrice.net Denne dama har peiling. :) |
Nå har det stagnert her...ikke helt stillestående, men fra å krympe 31 cm forrige uke, så tror jeg ikke at jeg tipper over ti denne uka... nærmere fem kanskje? Hvis ikke treninga i dag har supereffekt.. :p
Trener dere mye? Skal man trene mye i ketose? Jeg trente 75 min BEINHARD aerobox i dag... Jeg tok meg så ut at jeg ble kvalm! :S MEN fy faan så godt!! :) |
Usj, jeg hater å trene... Så nei, jeg trener ikke, men jeg burde... :-) Etter sommerferien....:-D
Cec Xxx. |
Greier ikke trene i ketose jeg...
Da var de nye målene klar:D Overarm: -1 cm bryst: -2 cm midje: -1 cm rumpe: -4,5 cm lår: -2 cm Vekt: Den samme Og dette er på 14. dager:D:heia: |
Jabbadabbadu! I dag har jeg laget liksom fromasj av den sukkerfrie geleen jeg kjøpte i England. Laget geleen med halv mengde vann og blandet med 3 dl. kremfløte. DET var godt det! Da blir det skikkelig dessert i morgen gitt! :-D
Cec xxx. |
Sitat:
Noen tilleggsspørsmål: 1) Hvordan beregner du hvor mye kh du får i deg gjennom grønnsaker? 2) Hvor mye fett og protein bør man spise i løpet av dagen? 3) Vet du om noen pastiller/tyggegummier som jeg kan spise? Har veldig vond smak i munnen og dårlig ånde hele tiden... 4) Xylitol - er det ett kunstig søtningsstoff som er akseptabelt? Håper noen har anledning til å svare...:o |
VEIEDAG IGJEN!!!
Vekta viste - 2.6 kg fra forrige uke og målbandet viste at jeg har blitt 4 cm mindre fordelt på bryst, mage, rumpe og lår. mye jobbing for tida gjør at jeg ikke får det fokuset på trening som jeg ønsker men jeg går ned og det er det som teller ;) |
heisan!
slenger meg på junitråden..begynte i går 24 juni! har over årene "spart" opp en goood del ekstra kilo,som jeg dør etter å få bli kvitt! den største drømmen min er vel å få bli kvitt alt magefettet som har lagt seg som en traktorring rundt kroppen!!!! etter å har hatt 4 unger inni der,så har jeg klart å fylle den opp med ett noe dystert spekklag,hehe! fikk høre om ketolysekuren av ei venninne og kjente at motivasjonen har aldri vært bedre! så nå sitter jeg her å leser og er kjempe imponert over hvor flinke dere alle er!!! gleder meg til å hoppe på vekta hver uke for første gang i mitt liv!! dette blir spennende!!! målet mitt er å gå ned 30 kg og håper jeg klarer det !!! |
Ny jobb.
Har ikke jobba på 6 år, så detta skal bli spennende. Grugleder meg, og sov nesten ikke i natt. Var livredd for å forsove meg første dagen:o Skrittelleren er med, og matpakke med skinkeost og knekkebrød- hjemmebakt såklart:p
Men må høre, veier dere dere om morran eller kvelden? Jeg veier jo møe mindre om morran:rolleyes: |
Fast på mandags morran.
Våkne. Gå på do. Ta på undertøy. Veie meg. Kle på meg. Drikke vatn og ta vitaminar osv osv osv. |
Sv: Ny jobb.
Sitat:
Så jeg veier meg om morran:) |
Mmmmm rosa skyr <3
|
Sitat:
Haha, jeg veier meg også altfor ofte, opptil flere ganger for dagen... Vet ikke hvorfor, men det blir bare sånn... :-D Cec xxx. |
Sitat:
vakle seg ut av sengen gå på do gå på vekta osv. :) |
Sitat:
1. Den eneste måten å beregne kh er å veie opp varene. Jeg gjorde dette i begynnelsen, lurt å notere ner normal mengdene du spiser og notere. Noen synes det er tungvint men jeg lærte utrolig mye om lavkarbo mens jeg holdt på med veiingen. 2. Dette pleier ikke jeg å regne på. Men her har jeg klippet fra en annen tråd. Sitat:
4. Xyitol er i utgangspunktet ikke lov, men omdiskutert. Les denne, Xylitol |
hvor lenge må man ha gått på kuren før den gir utslag på ketolysestixen??
har ikke prøvd disse enda siden jeg starta i går...men må si jeg er rimelig spent! å hvordan får dere de nedtellings duppedingsene??? |
kan d være mulig??? klarte ikke å vente, å prøvde en sånn stix nå netopp, å den var mørk rosa!!!å d bare etter 1 døgn..
|
Hei! Nå trenger jeg litt råd. Alt har gått fint med nedgang på ketolysekuren, men magen har nektet å gi noe fra seg. 3. dag uten at det nytter med WC besøk. Kjenner meg litt oppblåst nå. Har vært å trimmet, spist litt knekkebrød, drikker mye og spiser som jeg har gjort den første månden, men bom fastalt nå. Har spist godt med fisk i den siste uka siden laksesesongen i Nord er igang. Spist kokt, stekt og røket laks. Det skulle være lett kost. Har spist grønnsaker og salat til frokost idag. Lite skjer. Tenker på helga som lurer innpå nå. Er det noe jeg bør kjøpe på apoteket i morgen eller noe jeg bør få ned i magen for å hjelpe på farten? Drikker vann, farris, men ikke brus eller annet. Takk om det er noen som kan gi meg et råd.
|
Vær obs på når jeg sa knekkebrød i mitt forrige innlegg så er det bakt etter oppskrift fra ketolysekuren. Lavkaarbo knekkebrød.:)
|
heisan :)
i boka står det at d anbefales magnesiumoxid som avføringsmiddel vel forstoppelse! dette får du kjøpt på apoteket. ha 1/4 til 1 teskje i ett glass vann. det står også at det er normal å få sjeldnere avføring fordi maten du spiser fordøyes godt og opptas i høyere grad enn ved ett normalt kosthold. kosten inneholder også mindre karboh og gir dermed mindre næring for tarmbakteriene,som formerer seg mindre. til sammen fører dette til en mindre avføringsmengde enn normalt og sjeldnere toalettbesøk! men har du hard avføring,så er d nok forstoppelse.. |
Sitat:
|
Haha, jeg har nå det motsatte do-problemet. Her kommer det litt for ofte og i strie strømmer... :-/ (Æsj, dette var ekkelt, på den andre siden... hvorfor er det bare gutter/menn som har lov til å fise og bæsje <rødme>? :-D) Jeg skal gi det noen dager til, men hvis det fortsetter så sier jeg takk for meg.
Ellers så har jeg fått litt bomullshode igjen i dag. Føler meg svimmel og har litt hodepine. Er det vanlig, at det kommer tilbake igjen? Jeg trodde liksom jeg var ferdig med det. Og ja jeg har vært i ketolyse hele tiden. (Mulig jeg datt ut på fredag, men det er jo en uke siden og jeg var tilbake igjen på lørdag.) Cec xxx. |
Sitat:
Gå inn på søk : Ticket factory. Der får du opp en tråd av Areola: Ticket Factory guide:) om det var dette du mente:) |
Oppdatering etter 2 uker og 5 dager: -4,5 kg!!! Fornøyd!!!:D
|
Sitat:
|
nå står "ketolysepizza'n" i ovnen, blir spennende å se om den er god!!
så nå skal jeg og bestevenninna mi kose oss og se film,etter en lang og deilig gåtur på stranda!! skrittelleren viser 9149 skritt,er vel bra d??? |
Jeg har vært litt fraværende...Gikk skikkelig på trynet og har hivd innpå alt av sukker og andre karber i 5 dager:eek:! Det er bare å innrømmer glippen, men imorgen starter jeg på ketosen min igjen, er nemlig veldig glad i det kostholdet og setter så pris på hva den gjør med kroppen også utenom vekttapet. Allikevel så saboterer jeg meg selv....når man har såå mye overvekt som meg så sitter jo problemet i hodet, men ikke så lett å kontrollere det bare.
Men som sagt imorgen er jeg online med junistarterne igjen:o! Håper det er rom for flauser og selvsabotasjer her...:forvirret!!?? Klem fra meg som føler seg uendelig svak akkurat nå:(... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg laget meg en biff til middag i dag... med fløtesaus og blomkål- og brokkoligrateng.
senere eller i morgen skal jeg prøve å bake et ketolysebrød... er litt greit å ha en skive eller to til speileggene om morgenen... ellers reiser jeg på ferie på mandag. skal bo hos ei venninne. lurer på hvordan det skal gå med kosten da... håper det går bra, ellers har jeg jo karbo-blokkere som jeg kan ta. |
Sitat:
|
Sitat:
Vi legg det bak oss og går vidare, forhåpentlegvis litt klokare enn før! :klem:Z |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23. |