![]() |
Sv: Maistarternes veietråd!
Har stått stille siden 14 juni men veide meg i dag og har gått ned 600g sist uke. Jiippii. :heia:
Har bare 800g til første delmål. Begynte 14 mai og har gått ned 6,2kg på 1 1/2 mnd. Sto stille i nesten 2 uker og håper det har løsnet nå. Blitt flinkere med å drikke vann og bruker lite melkeprodukter. Så får vi se om det er løsningen. |
Sitat:
Tror jeg ble litt for opphengt i feit mat, rett og slett. Da salathodet kom på bordet, ble det action! Anbefaler MrMinisters Tacograteng på det varmeste! Den er blitt en kjempehit hos oss. |
Her er det også på stedet hvil. Mye svingninger siste uken. Mens, bihulebetennelse og besøk hele helgen. :o
Følte meg som en stinn vannballong søndag/mandag.:mad: Jeg har ikke vært flink nok med balansen i næringen. Og drukket for lite vann. I tillegg til å drukket litt vin. Okey -det var tilståelsen. Til mitt forsvar har apetitten vært elendig samt slitt med mens kilo. Jepp!! start : 94.7 Uke 1: - 2.8 Uke 2: - 1.2 Uke 3: + 0.5 :eek: Uke 4: ferie Uke 5: ferie Uke 6: - 1.3 Uke 7: - 0.9 Uke 8: 0.0 :( (drittuke) Tilsammen: - 5.7 :rolleyes: kunne vært bedre :ja: |
BÆSJ!!!!! :mad:
Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut. Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart. Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være? |
Sitat:
Ta det med ro, er vist helt normalt å stagnere å stå stille..Jeg blir og helt gal i hue..så jeg ga meg selv en sprekk for å så se hva som skjer. |
Her har vekta endelig rikket litt ordentlig på seg! Jeg har klart første delmål: Under 100 før 1/7! I dag stod vekta på 99,7 og selv om det ikke er riktig veiedag, så måtte jeg jo sjekke om jeg hadde klart det. Og det hadde jeg! Har skikkelig mestringsfølelse her nå!
Ned 6,3 siden 1. mai. Dette går bra! |
Ny veiedag. Vekta stoppa på 75,8! :D Jippiiii! Jeg hadde ønsket å se 75-tallet før jeg drar på ferie, og jammen gikk det akkurat. (drar på mandag...)
Jeg har veid meg hver dag (vanedyr) og vekta har ligget på 76,3-76,4 hver dag denne uka... så jeg trodde nedgangen hadde stagnert helt. I går kveld tok jeg meg en real porsjon vanlig vaniljeis, - spent på om jeg fortsatt var i ketose da jeg la meg, - og det var jeg. Også i morges. Kan den sakte nedgangen komme av at jeg spiser for LITE karber tro? Mulig jeg er av de "heldige" som tåler endel karber før jeg faller ut av ketose? Er jo lov å håpe.... ;) Det blir ingen oppdatering her for meg på to og ei halv uke nå, og da er jeg spent på om ferien har satt sine spor..... |
juhu..... jeg er ikke feit lenger.. bare overvektig. hehe..
Dette går sent, men nedover.:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Mai starternes veietråd!
Sitat:
|
Sv: Mai starternes veietråd!
Sitat:
|
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert, men her går det rette veien. I dag da jeg stod på vekten, var jeg 75,8!! Jeg går litt opp og ned, men mest ned. Har ikke sett 80-tallet på lenge føles det som, og godt er det.
Fikk på meg en bukse i dag, som jeg ikke har kunnet gå med siden jeg ble gravid med yngste for snart 2 år siden. Gav ett lite kikk til selvbildet det ja |
Så flott med gode resultater :ja:
Jeg har en stagnasjon + oppgang. :eek: Jeg hadde en bestenotering på - 6 kilo men har ikke det lenger. :mad: Vet ikke helt hva som skjedde eller hvor det gikk skeis. Jeg har hatt noen tøffe uker, det begynte med mens, så en bihulebetennelse, og et helgebesøk til slutt. Det jeg VET er at jeg holdt meg til lavkarbo, ikke noen utskeielser, har vel ikke vært optimalt flink med vannet, og spisingen har vel vært noe tilfeldig ifht. en vanlig dag. Men nå har jeg spent igang trenigsutfordringen for juli og jeg er myyyye flinkere med vannet. Det går ned ihvertfall 2 liter, og de siste dagene ytterligere en liter til. :) Håper på en snarlig endring her i gården. :ja: |
Sitat:
Har vel ikke gått ned noe på 3 uker nå så... |
:dulte: you and me..... :klem:Får håpe det snur seg kjapt!!! For tre uker??:hylgrine:
Det høres ulidelig kjipt ut. Jeg prøver å ikke stresse med det - men det er vanskelig å la være. :nei: |
Sitat:
|
Sitat:
det artige var at når jeg var høygravid så veide jeg akkurat like mye som jeg gjorde føre ketolyse... dvs 3 mnd føre jeg blei gravid... :) flaks for meg at jeg rakk og gå ned føre kula kom ;p |
Da er det helt klart avgjort. Jeg går ned bra en uke i mnd. Noen dager før mens og noen i mensuka går jeg bra ned i vekt. Men ellers står det helt stille. Føler det er helt motsatt av alle andre, men der har du meg:p Kjøttbolla fra bakvendtland der kan alt gå ann. Nå har jeg gått ned 1,5 kg på 5 dager. Da er det bare å vente til neste mens for å gå ned litt mer.. Hehe.
|
Ned enda litt mer siden forrige uke. Jeg har gått ned 7,2 totalt. Og det er jeg kjempefornøyd med!
|
veid meg i dag jeg å.. eller det gjør jeg støtt men "skrive ned" dag ;p
800g ned denne uka.. men så vet jeg aat det har skjedd siste 2 dagene etter at jeg kutta søtstoffene... :) gleder meg til og se neste uke.! :D |
Dette er så nedslående for tiden men kan jo sette ned ukens for syns skyld.
start : 94.7 Uke 1: - 2.8 Uke 2: - 1.2 Uke 3: + 0.5 :eek: Uke 4: ferie Uke 5: ferie Uke 6: - 1.3 Uke 7: - 0.9 Uke 8: 0.0 :( Uke 9: +1.0 :( (drittuke)...igjen Tilsammen: - 4.7 :rolleyes: kunne vært bedre |
Ja, jeg må følge opp veietråden. :)
Dagens vekt 94.9 kg. Det er ÅR siden jeg var under 95 kg. Hurra! Det går langsomt, men det er greit. Det går ihvertfall nedover, det er det viktigste nå. Skal være fornøyd om jeg er i mål til bursdagen min i februar neste år. Tilsammen 7,8 kg på ketolyse, 10,1 kg siden november! |
Huff! Nå starter jeg på nytt etter 2 uker ferie. Fytti så fort disse kiloene kom! Jeg gleda meg til å komme hjem å begynne på Ketolyse igjen, for d har vært skikkelig ille å spise karbomat igjen. Å jeg innser at slik har jeg hatt det de siste årene! Masse luft, mange do-besøk, dårlig form og trett. Det er slik at jeg lurer litt på om jeg kanskje er intollerant mot f.eks gluten eller noe. For med en gang jeg gikk over til LC så ordna kroppen seg! Hmm... Mulig jeg blir en LCHF for life!
Men uansett 2 uker ferie: +3 kg, +24 cm :_oy::_oy: |
Nå har det løsnet her i gården - gleder meg til neste veiedag. :heia:
|
Sitat:
Huff, jeg fant ut det samme etter en planlagt sprekk..Men nå har det heldigvis begynt å gå nedover!!!!!!!!!!!! |
Sitat:
Det er en deilig følelse når det endelig løsner litt. |
da har jeg gått ned totalt 6 kilo og 18 cm rundt magen siden 31 mai;) er veeeldig fornøyd;) hva med dere andre?
|
Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. :( Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen. Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål. :heia: |
Sitat:
det er jo veldig bra da:) grattis;) |
Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg 700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine. Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen på tirsdag og få fikset den tannen. :ja: |
Sitat:
|
da har jeg gått ned 2 kilo til:) bare 2 kilo unna andre delmål;)
|
Dere er så flinke alle sammen:)
|
Hei jenter - har hatt fire uker ferie jeg - og har vel spist en del mer karber enn jeg burde - men på langt nær så mye som jeg pleide. har ikke sjekka status etter ferien ennå, har ikke tort, enda så vektavhengig jeg er. men i morra skal jeg veie meg. Nå er det stramt regime igjen, ferien er over :D God å være tilbake :D
|
Status etter 2,5 ukers ferie med div utskeielser: opp 1,5 kg..... Jaja, det er bare å bite tenna sammen og trø til igjen...
|
Er på ferie as we speak. Hyttetur i ingenmannsland. Har spist endel uvanlige saker (jordbær, f.eks) men har holdt meg i ketose. Er bare en dag jeg ikke har sjekket med stix. I morgen skal vi hjem igjen, og fredag skal jeg veie meg - blir spennende å se hvor det ender.
Har vel egentlig innsett at jeg må kutte Pepsi Max for å få vektnedgang, men det sitter langt inne må jeg innrømme. Det er liksom den eneste "godis'en" jeg har igjen. Jaja, får se hvordan det går på fredag, og så får jeg heller ta meg selv i nakken - med støtte fra dere - og kutte den dumme brusen. Vet jo at det ikke er særlig sunt uansett. Er litt stolt av meg selv. En hel sommerferie uten øl, uten vin, uten is, uten godteri.... *klapper meg selv på skulderen* |
Har forresten meldt meg på et tolv-ukers intesivkurs: http://sprekogblid.no/xtravaganza.php
Her legges det opp til at man skal gå i ketose, så jeg stusser litt på hardtreningen - men det er vel kanskje verdt et forsøk. Uansett skal det bli lit kjekt med mer personlig oppfølging (da min samboer er litt lite støttende ved å hele tiden si ting som "Herlighet, her har jeg laget spaghetti/pasta/pizza/whatever, og så skal du ikke spise!") |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |