![]() |
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Sitat:
|
Hei, jeg henger meg på jeg også. veier meg hver onsdag.
1 uke 81.4 kg |
Jeg har liksom stoppa opp helt føler jeg, ligger og vaker mellom 75,5 og 76,5 og har gjort det lenge.
Egentlig så stresser jeg ikke så mye med det, men skulle gjerne ha gått ned 5-6 kilo til innen August. Burde jo klare det! :) Jeg spiser litt for lite karbohydrater de aller fleste dager, så skal prøve å øke litt der i form av grøntfør og kutte ut min kjære pepsi max for å se om det skjer noe. Drikker ikke mye av det, men et par dl om dagen blir det jo. Jeg trener daglig og føler meg ellers helt topp, så fordelene ligger jo strødd rundt meg uansett, da! Synes alle er så flinke og flotte! Dette er jo egentlig veldig HERLIG!!!!!!!!:D |
Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei' :(
|
Sitat:
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra! Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut. Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang. |
Her går det kjempefint, er i ketose og går ned:) Bruker mye mer tid enn vanlig på å lage mat,merker jeg, men jeg har jo tida til det. Fint å ha middag laget fra bunnen hver dag! Mannen har også begynt med lavkarbo (light versjon:rolleyes:), og oppdaget til sin overraskelse at vinterfrakken plutselig passet! Magen hans er også mye bedre, og jeg har merket meg han er i mye bedre humør enn vanlig;), så nå er motivasjonen hans heldigvis på topp. Han trenger kostomleggingen like mye som meg.... Tenåringen spiser stort sett det han får, med litt ris eller pasta til en gang i blant!
|
Hei.
Jeg vil også være med. Starta i dag jeg. Kan det være mulig at kroppen kvitter seg med vann allerede nå??! Mye do springing i dag.:p Har et mål om å gå ned 20 kg. Har aldri vært på kur før så dette blir spennende. Er topp motivert:) |
Sitat:
Har gått to uker på kuren nå jeg. Mistet 2,3 kilo første uka. Men synes rart at en halv kilo mindre i dag enn i går. Men det kan så klart være forskjellige grunner til det.. Gikk på denne kuren for 3 år siden. Da gikk jeg ned 10 kilo på 3 måneder, og kom ned dit jeg ønsket. Men denne gangen har jeg dobbelt så mye å ta av. Svangerskapskilo, litt kjedespising mens jeg var sykemeldt under svangerskap og kilo ved blant annet røykeslutt. I tillegg har jeg pcos. Men har tatt mer fatt i dette nå, og skal få det skikkelig utredet hos lege og gynekolog. Gleder meg:-) |
Her går det så det suser. Allerede ned nye 2 kg siden mandag, meeeeeeeen...
Jeg skal på husmorferie i helga!:D:eek: Så nå planlegger jeg hva slags mat jeg skal ha med og hva slags mat jeg skal spise. Skal til Trondheim og møte gamle gode venner. Blir sååå koselig! Så jeg planlegger å spise ketogent så mye som mulig og være forsiktig med alkohylene, så får vi se hva vekta sier på mandagen igjen... Blir vel en såkalt planlagt sprekk, også prøver jeg å la den få så lite betydning som mulig. Har bestilt EA Sports Active til Wii'en og prøvde i sta. Morsomt, og bra med lavintensitetstrening for sånne som meg (les dårlig kne og hjertesykdom.) Så da blir jeg vel å holde på med den innimellom, og wii fit som jeg har fra før, også kommer Jillian Michaels sin dvd i posten om noen dager. Moro å trene hjemme! |
Sitat:
|
Sitat:
|
[quote=kalla82;865690]oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)
quote] Du har hatt bra vektnedgang du også da:) Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg:) Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien... |
Sitat:
|
[quote=nokia90;865719]
Sitat:
Men har et mål til første planlagte sprekk(barnedåpen til sønnen min), et mål til min kjæres bursdag og et siste til dagen jeg har planlagt slutte.. Men tviler på jeg klarer det. Da må jeg nødt klare 1 kg i uka i gjennomsnitt.. |
var veie dag i dag (onsdag) så gikk på vekta med godt mot=) den viste 1,3 kg mindre nå en sist så da har jeg gått ned 3,6 kg på to uker. er fornøyd med det=)
to nye cm rundt magen og 2 nye cm rundt hoftepartiet=) er fornøyd med ressultatet til tross for at æ har vert sløv denne uka.. har ikke fått i meg nokk veske, å sliter veldig med magen=( så håper det kommer seg :) har prøvd noen av oppskriftene her inne nå.. å det er knall godt=) |
Jeg regner med at det kommer en sprekk i helga, for da blir det mye bilkjøring og reising...... Men, nå har jeg gått ned over 3 kg siden forrige onsdag, så om det blir litt på igjen nå, så vet jeg at det går av igjen :) Og, så vidt jeg vet, skjer det ikke mer spesielt framover heller, så da får det heller være med en liten sprekk nå.....
Ellers lagde vi oss pannacotta på tirsdag, og i går var jeg 200g opp, regner med at det var natreen'en som sørget for litt ekstra vann, for i dag var jeg ned 700g siden i går :D |
Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)
|
Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!
Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP! Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det.. |
Velkommen til dere nye! Lykke til!!
Har sluttet å spise bacon hver dag jeg, fant ut at det var det som gjorde meg så kvalm... Kan vel prøve det igjen etter en liten stund. |
Et spørsmål ang oppskriftene på brød!
Har en venninne som ikke går på noen diett, men som har fryktelig lyst til å prøve å lage feks Nøttebrød. Kan man bruke vanlig hvetemel eller Speltmel istedenfor Bakemixen/soyaproteinet?? |
Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre :)
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..:)
Ha en fin helg, alle sammen. :) |
Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....
|
Sitat:
|
Sitat:
Gå til utvidet søk http://forum.lavkarbo.no/search.php Nøkkelord: knekkebrød Brukernavn: Nannah Søk i fora: gå ned til du vinner oppskriver Da skal det nok dukke opp. Ikke sikker på brukernavnet til den som la inn Karins brød, men bruk samme metode, uten å legge inn brukernavn |
Sitat:
Må dit nå å se på Karins brød, spennende med gode alternativer. :rolleyes: |
Sitat:
kan du legge ut en link til det brødet, fant det ikke..:rolleyes: |
Sitat:
De koster ca 35,- pr beger, men det er en pris jeg gladelig betaler egentlig... Kommer i tre smaker som jeg har sett: peppermynte, lakris og salmiak. |
Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg.. :rolleyes:
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker.. Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld. Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten). Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne. Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld.. :confused: Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg! :) |
Hei,
Neida, det er ikke vanskelig – det bare virker sånn… En del opplever sult i begynnelse, ette pga den store omstillingen fra høykarbo til fettforbrenningsmodus. Det kan faktisk ta opp til 4 uker for kroppen å oppnå optimal fettforbrenning. For de som har problemer med å få i seg fett så anbefaler vi at de begynner med litt for deretter å øke jevnt og trutt. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke noe søtsug. Dersom smeltet ost går greit, så er halvsmelta brie kjempegodt. Mange har nok havnet her inne for de man må ha noe å kose seg = ofte søtt/usunnt. I og med kostholdsendringen så er det også på tide å se litt på vaner/uvaner, man må ikke spise søtt/usunt for å kose seg, de aller, aller fleste av oss må også jobbe med den mentale biten, ikke bare kostholdet. Noe av det første man må gjøre er å jobbe med å linke kos med noe helt annet en MAT som for eksempel en god film, lese en bok, en god samtale med ei venninne etc. Må du ha noe på kvelden så spis ordentlig mat. Husk at kunstig søtning kan være med å vedlikeholde søtsuget. Når du får sulten under kontroll så kan det hende at du ikke behøver å spise mer enn 3 ganger for dagen jeg spiser som oftest bare to ganger. Har lagt inn denne linken tidligere, men der finner du linker til tråder som forklarer hvorfor bl.a. vann og fett er så viktig – og som er de to største nybegynnerfeilene. Til alle nybegynnere på lavkarbo… Anbefaler deg å lese boka nøye, har du ikke kjøpt den så kan den lånes på biblioteket, den er lettlest. Er du usikker på noe med matinntaket dit så anbefaler jeg at du legger ut hva og ikke minst hvor mye du spiser. |
Jøssenavn. Jeg "kontrollveide" meg på fredag, og da så det veldig lovende ut på vekten. Hoppet på morgentimene i dag. Ingen endring fra forrige mandag. Er nok noe vann og slikt som har samlet seg i kroppen. Og når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mye som har gått ut av kroppen. Da kommer jeg vel sterkt tilbake neste uke!:D
|
Heisann!
Idag starter jeg på ketolysekuren :) Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen! Jeg har en drøm om å gå ned 25-30 kg, men det er et fjernt mål foreløbig. Første mål er at vekta sier 79, og ikke 89 som den sier nå... Jeg er veldig svak for egentlig all usunn mat, så nå blir det stor rydding i skapene. Jeg stoler ikke helt på meg selv, så alt må bort! Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år :( Ha en fin dag :) Ny uke - nye muligheter! |
Nå har det snudd for meg og det går rett vei - dvs nedover... Har "bare" gått ned 2,5 kg på en mnd, men jeg har spist godt og aldri vært sulten så jeg kan vel ikke klage.. På en lavkalori diett kunne jeg kanskje gått ned mer, men jeg ville sultet og slitt og gaaanske snart gitt opp.. Nå er jeg fortsatt ved godt mot og håper bare fettforbrenningen er kommet skikkelig i gang nå!!! :D
|
Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
3 dl creme fraiche 4 egg 2 ts bakepulver 5 ts johannesbrødkjernemel 1 ts kardemomme 1 ss sukrin 50 gr smeltet smør Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell' :) |
Sitat:
|
Sitat:
Har aldri reagert på matvarer tidligere i mitt liv, bortsett fra fisk/skalldyr, noen nøtter og sopp......så det spiser jeg selvfølgelig ikke, men vet ikke om man kan reagere på ting man vanligvis tåler, når man er i ketose? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |