Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar-startere. Er det mange av oss der ute? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29883)

Maysan81 31-01-10 11:22

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vanilia (Innlegg 824254)
Jeg måtte på vekta i dag også, bare for å sjekke om vekttapet fra i går var tilfeldig og forbigående, og da hadde jeg gått ned ytterligere 800 gram! :w00t: Hallo? Nesten 1,5 kg på 2 dager! Og jeg har spist akkurat som før og drukket masse vann. Kanskje ikke i går, da drakk jeg mest hvitvin.. hehe.. Totalt har jeg nå gått ned 6,7 kg siden 7. januar. Det er jo helt fantastisk - aldri opplevd noe lignende! Og i dag får jeg nøklene til min nye leilighet etter over 3 måneders venting. :spent: Hurra så glad jeg er :-)

SÅ VANNVITTIG BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror jeg har lest ett sted at man dagen etter en kveld med alkohol som regel har gått ned litt. hmmm....får en til å lure på om man skal ha alkohol hver dag?? haha :p

Charlott 31-01-10 11:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maysan81 (Innlegg 824272)
SÅ VANNVITTIG BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror jeg har lest ett sted at man dagen etter en kveld med alkohol som regel har gått ned litt. hmmm....får en til å lure på om man skal ha alkohol hver dag?? haha :p

Det er nok helt motsatt ;) Kroppen prioriterer å bryte ned alkoholen før fettet, så litt alkohol hver dag blir big problems uten særlig vinning :p

Maysan81 31-01-10 12:22

veit at det ikke er noe å satse på det der altså;)
MEN det er mange som opplever å gå ned litt etter en kveld med alkohol. Det som igjen er litt dumt, er at det man har gått ned kommer på igjen i løpet av dagen. Jeg tror kanskje grunnen til at mange går ned litt, er fordi man går så utrolig mye mer på do en vanlig.

Charlott 31-01-10 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maysan81 (Innlegg 824292)
veit at det ikke er noe å satse på det der altså;)
MEN det er mange som opplever å gå ned litt etter en kveld med alkohol. Det som igjen er litt dumt, er at det man har gått ned kommer på igjen i løpet av dagen. Jeg tror kanskje grunnen til at mange går ned litt, er fordi man går så utrolig mye mer på do en vanlig.

Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som går ned etter en vinkveld, men det er nok et bevis på at vi fungerer ulikt og tåler ting ulikt ;)
Jeg for min del får plussvekt i 2-4 dager etter vin-inntak :o

Carisma 31-01-10 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 824294)
Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som går ned etter en vinkveld, men det er nok et bevis på at vi fungerer ulikt og tåler ting ulikt ;)
Jeg for min del får plussvekt i 2-4 dager etter vin-inntak :o

Jeg gikk faktisk ned FEM kg i sommer, etter en kveld med mye vin og lenge siden sist... Med min vanlige nedgang skjønte jeg at noe var ravende gal, og det viste seg å være ekstremt vesketap. De var tilbake med et par venner inne kvelden kom... :o Men ganske sært å gå ned 5kg og opp igjen nesten 7 på under 24t!

peruvian 31-01-10 16:41

Nå har jeg hatt en ny veiedag etter min andre uke på ketolyse kuren, og du kan si jeg er mildt sagt fornøyd!

Etter å ha gått ned 2kg i jula(?!?!?!) med bare godmat-spising ble jeg veldig optimistisk, og det hadde jeg grunn til! Status så langt på ketolysekuren:

Uke èn - ned 2.5 kg
Uke to - ned 1.9 kg

Da er det bare å ønske alle en riktig god uke, så håper vi på en ny positiv veiedag på søndag neste helg! :D:D

frifuggel 31-01-10 16:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 824306)
Jeg gikk faktisk ned FEM kg i sommer, etter en kveld med mye vin og lenge siden sist... Med min vanlige nedgang skjønte jeg at noe var ravende gal, og det viste seg å være ekstremt vesketap. De var tilbake med et par venner inne kvelden kom... :o Men ganske sært å gå ned 5kg og opp igjen nesten 7 på under 24t!

Jeg gikk ned 2 kilo fra fredag til lørdag, opp nesten 3 på søndag, og så stod det tilnærmet stille i to uker... Sånn har det vært begge de to gangene jeg har drukket alkohol etter oppstarten på ketolyse, så nå får det bli leeeenge til neste gang :p

Charlott 31-01-10 17:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 824306)

Blir stadig imponert over hva disse kroppene våre får til jeg.... snakk om differanse da! :eek:

beate 31-01-10 22:29

Masse flinke folk her ja! :)

Tenkte å oppdatere litt her jeg også. Skrev jo en tråd her om vektoppgang på 1.2 kg på bare noen få dager hvor jeg lurte på om det kunne være vann pga mensperiode, men hvor jeg var usikker da jeg ikke vet om man får slike perioder når man har P-stav. Vel, det var sannsynligvis vann for vekten begynte å gå ned igjen dagen etter og innen veiedagen min på torsdag nå som var så hadde alt sluppet i tillegg til 800 gram.

Men idag har jeg gått på en liten smell da så nå er sannsynligvis ketosen min røket! :nedfor: Jeg har måttet redusere på fettet på grunn av at jeg hadde diare hver dag, og jeg spiste ikke sååå mye fett altså. Men jeg klarer bare ikke å sitte sånn hver dag. Så idag har jeg følt meg totalt uthungret, og resultatet ble altså at jeg ga etter for suget og spiste en del jeg ikke skulle ha gjort. Håper bare at jeg er på rett kjøl igjen i morgen, og er veldig spent på hvor stor oppgangen blir denne uka på grunn av sprekken min. Det finner jeg dog ut om 4 dager! :eek: :p

Bollemor 31-01-10 23:17

jeg har veie og måledag med bildedokumentasjon i morgen.. er spent!!

tangoto 01-02-10 08:31

Hei ikke lest alle mld her men ser d går litt opp og ned hos andre og. Opp 1,2 her, og d på veiedagen! Ikke gjort noen unntak, men kanskje 1,5 rødvin på jobbsem torsd og ost, baconc. og en del lavkarbo røvin fred er skylden? Veier meg om 1-2 dager jeg.. Hvor viktig er ketol.tabl? Hadde ik. de men 3 andre lign. bokser som glemte igjen hos svigers på Lillehammer.. Stå på videre folkens-jeg gir mg ikke;-)

Cristiano07 01-02-10 14:32

Vet ikke hvor viktige de tabelettene er .Tar kalium og krom selv, er det mere man burde ta? Noen som har peil på om man kan spise vannkastanjer og bambusskudd?

Charlott 01-02-10 14:45

12.3 gr karb på vannkastanjer i følge matvaretabellen og 3-3.2 på bambusskudd :)

Cristiano07 01-02-10 15:03

Takk,takk.Da går det ann å variere litt med bambusskudd til kyllingen, er lei broccoli...

Charlott 01-02-10 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 824986)
Takk,takk.Da går det ann å variere litt med bambusskudd til kyllingen, er lei broccoli...

Finnes jo masse grønnsaker og salat du kan spise :D
Om du scroller ned til salat og grønnsaksdelen her får du masse tips :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Kanel_i_kursiv 01-02-10 15:21

Nå har jeg lest meg igjennom de siste sidene av tråden, og jeg skal komme med en liten påminnelse.
Jeg tror det er veldig viktig at vi alle sammen blir litt flinkere til å huske på at selv om vekta svinger fra dag til dag, betyr det ikke at du har gått opp (eller ned) den angitte differansen i fettvekt.

det er nesten umulig å gå opp 1-2 kg fett på et døgn.
For å legge på deg 1 kg (fett) må du spise 7000 kalorier mer enn du forbrenner.
For å gå ned 1 kg (fett) må du forbrenne 7000 kalorier mer enn du spiser.

Vann, salt (som binder vann), hvor mye "mat (avføring) du har i magen", hvor lenge det er siden du spiste, om du har fulle karbo-lagre, om du har bygget muskler, alt dette er med og bidrar til vekten din.

Det er også derfor man anbefaler å veie seg en gang i uken, og selv ikke da legge all verdens følelser i hva vekten viser. Du kan stå stille, eller ha gått litt opp, uten at det betyr at du ikke har mistet fettvev på kroppen.

Bruk målebånd, følg reglene til ketolysekuren, og følg med på vekten over tid. Da blir du et mye lykkeligere menneske :-), det er i alle fall min teori!

Lizza 01-02-10 17:04

Jeg veier meg hver dag og vekten hopper og spretter som bare det. Jeg blir glad for lave tall og bryr meg ikke så mye om de andre. Men nå har ikke vekten gått opp ennå, bare uforandret og ned. Og bare ned på veiedagene.

mumfie 01-02-10 17:44

Det gjør godt og se at det er flere som er ferske innen dette "yrket" ;)
Jeg gikk ned 2 kg første uka, og er veldig spent på ny veiing og måling i mårra! :D

Censone 01-02-10 20:13

hei hei, har gått på ketolyse siden 8.januar, gått ned 7 kilo til nå, det er jo greit. Men forstår ikke hvordan det er med all fett. nå har vektnedgangen minsket, så lurer på om jeg gjør ting riktig.. Kanskje for mye fett? ta en titt den som orker:
Frokost:
halv kyllingfille med neve kinakål, fetaost 2 ss med olje,
Linsj: det samme
middag: en stekt nakkekotlett, en kopp blomkål + brokkoli, 2 ss rømme
kvelds: neve nøtter

alternativ 2:
FROKOST og Lunsj Omlett av 2-3 egg med 5 skiver bacon, purre, litt paprika, ss fløte, 3 skiver ost : fordeles på frokost og lunsj.
Middag: skive kokt fisk, 2 -3 ss smeltet smør, 1 kopp blomkål, broccoli
kvelds- 3 skiver ost med smør på.

Har selvfølgelig andre alternativer, med kokt egg, annet grønnsak osv.. men den er den mest brukte ;)

Drikker: 1-2 kopp pulverkaffe (av og til med 1 tsk kokosa i) ca 2 liter te og 2 liter vann daglig, er i ketose, tar magnesium, krom og fiskeolje,men kjenner ikke vektapet så godt lenger, skal jeg prøve å kutte ned på kkalorier??

Kitt 01-02-10 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Censone (Innlegg 825165)
nå har vektnedgangen minsket, så lurer på om jeg gjør ting riktig.. Kanskje for mye fett?

Tror nok ikke du får i deg for mye fett, nei, snarere tvert i mot!

Vektnedgangen går som regel raskest til å begynne med. Mye er vann og så kommer fettforbrenningen igang.
Vanlig vekttap er 0,5- 1,0kg pr uke. Du har jo gått ned mye mer enn det, da!
Tenk deg at det har forsvunnet 14 pakker meierismør fra kroppen din! Det er jo kjempebra!:heia:

Her kan du lese om hvorfor du må ha i deg en del fett!;)

Bollemor 02-02-10 12:30

Januar ble for min del minus 12,5 cm
og
uke 1: -4kg!!
Uke 2: opp en kg:(
Uke: 3 stabil
og uke 4 stabil

så altså 3kg på med i januar:)
uff, sliter så MYE med kronisk hodepine.. nå tips å råd for å unngå det??

Kitt 02-02-10 14:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 825515)
uff, sliter så MYE med kronisk hodepine.. nå tips å råd for å unngå det??

Drikker du nok?
Du må ha i deg minimum 2,5-3,0 liter væske i døgnet.

Hvordan ligger du på karbene?
Jeg sliter om jeg ligger under 20. Da kommer hodepinen som en kanonkule!

Hadde du det før du begynte på lavkarbo forresten?

Max 02-02-10 15:58

Vet ikke helt hvor mye jeg har gått ned, pga jeg har veid meg på ulike vekter, men omtrentlig 5 kg siden 4.juledag. Merker det på klærne hvertfall :)

Censone 02-02-10 19:41

Takk takk Kitt :) Skal prøve litt mer fett til hver måltid :) Det er ikke så lett, siden hele mitt liv jeg har blitt lært at fettet er æsj æsj :)

Bollemor 03-02-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 825592)
Drikker du nok?
Du må ha i deg minimum 2,5-3,0 liter væske i døgnet.

Hvordan ligger du på karbene?
Jeg sliter om jeg ligger under 20. Da kommer hodepinen som en kanonkule!

Hadde du det før du begynte på lavkarbo forresten?

Prøver å drikker mye, går med ei vannflaske på meg hele tiden. Men som regel blir det 3 x0,7 l med vann om dagen. 4 viss jeg er på trening.
Karbene har jeg ligget under 20 flere ganger, men har lakt merke til at det blir lite utslag på sticksene viss jeg spiser lite generelt. Så da har jeg som regel spist mer.
Hadde endel hodepine før lavkarbo/ketolyse oxo, men ikke på samme vise. Den er så intens nå.
MÅ my smertestillende til, og lyse må av. Så da er det bare å legge seg.
Har t tider så vondt at jeg blir kvalm og svimmel. :(
Er så slitsom å gå med denne hodepinen, og det går utover formen min generelt. Siden jeg ikke får til å trene osv. :eek:

Cristiano07 03-02-10 09:55

Veiedag i dag. 0,8kg ned. Er litt misfornøyd fordi jeg trener mer og mer(sykling),ohg har ikke hatt noen sprekker. Men har jo sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd bare vekta går ned..
Startet på 91,4 kg for 4 uker siden og er på 84,7 nå.
Uke 1 3,7kg
Uke 2 1,2kg
Uke 3 1,0kg
Uke 4 0,8kg Liker ikke helt kurven..

Kitt 03-02-10 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 826010)
Hadde endel hodepine før lavkarbo/ketolyse oxo, men ikke på samme vise. Den er så intens nå.
MÅ my smertestillende til, og lyse må av. Så da er det bare å legge seg.
Har t tider så vondt at jeg blir kvalm og svimmel. :(
Er så slitsom å gå med denne hodepinen, og det går utover formen min generelt. Siden jeg ikke får til å trene osv. :eek:

Hodepine med lysskyhet og kvalme høres veldig ut som migrene! Har du snakket med legen din om det?
Vet noen blir kvitt migrene på lavkarbo/ketolyse, men det kan jo hende du spiser mer av matvarer som trigger DIN migrene nå enn du gjorde før!

Ville tatt en prat med legen om dette, var jeg deg!
Er ikke sunt å gå rundt og storspise smertestillende heller. Leveren din kan få skader av sånt!

Ellers er nok væske- inntaket ditt i laveste laget!

Kitt 03-02-10 12:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 826025)
Veiedag i dag. 0,8kg ned. Er litt misfornøyd fordi jeg trener mer og mer(sykling),ohg har ikke hatt noen sprekker. Men har jo sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd bare vekta går ned..
Startet på 91,4 kg for 4 uker siden og er på 84,7 nå.
Uke 1 3,7kg
Uke 2 1,2kg
Uke 3 1,0kg
Uke 4 0,8kg Liker ikke helt kurven..

Kurven ser helt normal ut, den!:D Gjennomsnittelig vekttap på 1.68kg er kjempebra!
Det går ikke like fort etterhvert. I tillegg bygger du vel muskler når du driver å trener så mye!

Bare stå på, du! Det går helt klart rett vei!:heia:

Cristiano07 03-02-10 16:12

Takk for det, regnet med at kurven ville flate seg ut.Vet ikke hvor mye muskler jeg får av å sykle,men det er vel mer enn å ikke gjøre det..Kjøpte ketolyse magnesium,sink,kalium og krom i dag..Hvordan får jeg gjort noe med profilen min? Lagt inn vektkurve,bilde osv?

SuperMamma 04-02-10 01:26

JEG ER SÅ MATLEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
åhh måtte bare få det ut!
Sliter ikke med utvalget. Det er mye god mat jeg kan spise, og trives med både kuren og vektreduksjonen. Men jeg er så utrolig matlei. Så nå dropper jeg det ene måltidet etter det andre, og det er jo ikke bra. Og når jeg først spiser slenger jeg sammen to egg, litt skinke og en kladd brie. Kan jo ikke leve slik... men jeg er absolutt ikke sulten og det irriterer meg litt....

Får ta natta og satse på at fornuften og matlysten kanskje kommer bankende på døren min i morgen..

Kitt 04-02-10 10:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 826174)
Takk for det, regnet med at kurven ville flate seg ut.Vet ikke hvor mye muskler jeg får av å sykle,men det er vel mer enn å ikke gjøre det..Kjøpte ketolyse magnesium,sink,kalium og krom i dag..Hvordan får jeg gjort noe med profilen min? Lagt inn vektkurve,bilde osv?

Oppskrift på ticker finner du her!

For å ordne opp i andre ting, må du gå inn på Kontrollpanel opp helt til venstre på den grønne linjen og se på valgene i menyen til venstre.
Husk at avatar er bildet som dukker opp her på siden, mens profilbildet kommer frem i nettopp profilen din!;)

Cristiano07 04-02-10 11:44

Takk, da skal jeg prøve. Bakte en sjokoladekake nå.Regnet på det og kom opp i 80 karbo på hele kaka. 2dl splenda,4 egg,kaffe,250g smør,150g 86%sjokolade og 100g 70%.Blir spennende.Så en atkins bar i butikken med 2,3karbo.Er det greit å spise?
Til deg som er matlei, det er jeg hele tiden.Denne uken har jeg kjøpt inn mye krydder og currypaste.Er godt med litt sterk og thai inspirert mat.En må nødt til å variere litt.Går jo stort sett i egg,kylling og biff..

Cristiano07 04-02-10 12:03

Prøver nå og ser om min ticker kommer frem

Kitt 04-02-10 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 826588)
Prøver nå og ser om min ticker kommer frem

:heia:

Cristiano07 04-02-10 12:07

Beklager rotet jeg lager her,skal bare se om jeg får til endre i ticket:mad:

Kitt 04-02-10 12:08

Det finnes en eget test- tråd!;)

Og du kan bare se på noe du har skrevet før. Tickeren etc endrer seg i alle innlegg du har skrevet!

Designeren 04-02-10 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 826574)
Takk, da skal jeg prøve. Bakte en sjokoladekake nå.Regnet på det og kom opp i 80 karbo på hele kaka. 2dl splenda,4 egg,kaffe,250g smør,150g 86%sjokolade og 100g 70%.Blir spennende.Så en atkins bar i butikken med 2,3karbo.Er det greit å spise?
Til deg som er matlei, det er jeg hele tiden.Denne uken har jeg kjøpt inn mye krydder og currypaste.Er godt med litt sterk og thai inspirert mat.En må nødt til å variere litt.Går jo stort sett i egg,kylling og biff..

Mener jeg leste på Atkins-bar at de 2,3 karbohydratene er i en "porsjon". En bar består av mange "porsjoner" etter hva jeg kunne lese meg til..... Jeg hadde nemlig lyst å prøve en, men droppet det da jeg fant ut hvor mye hele greia inneholdt :) Tar jeg feil?

Kitt 04-02-10 14:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Designeren (Innlegg 826677)
Mener jeg leste på Atkins-bar at de 2,3 karbohydratene er i en "porsjon". En bar består av mange "porsjoner" etter hva jeg kunne lese meg til..... Jeg hadde nemlig lyst å prøve en, men droppet det da jeg fant ut hvor mye hele greia inneholdt :) Tar jeg feil?

Noen av barene er en porsjon, andre er flere!:p

Leser man nøye på hver bar, så blir man ikke lurt! Barene kan brukes i nødstilfelle, om man bare vet hva man får i seg!

Designeren 04-02-10 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 826682)
Noen av barene er en porsjon, andre er flere!:p

Leser man nøye på hver bar, så blir man ikke lurt! Barene kan brukes i nødstilfelle, om man bare vet hva man får i seg!

Oki :) Leste bare på en jeg! Skal sjekke fler :)

Superteddy 04-02-10 21:34

Jeg begynte også i januar. Startet på GR og mistet totalt motivasjonen når det ikke vistes fortere på vekta etter tre uker med veiing og å være sulten... :p Har såvidt vært innom lavkarbo før, og har snakket med mange som har gått ned mye med ketolyse. Skal ned 15 kg etter to graviditeter de siste årene. Har i jente som ble født i 07 og en gutt i 09. Nå er jeg ferdig å "låne bort" kroppen min, så nå skal mamma i form igjen! ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.