Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

gamlasnyeliv 30-08-09 15:50

Sv: Start august

Takk for tipset :klem:
Skal sjekke ut dette om jeg ikke fortsetter å gå ned :)

Anom 30-08-09 17:27

Har stått fast noen dager.
Men fikk fart igjen i går. -300g.
Og, gikk på vekta i dag også. -400g til.. *artig*

Så nå må jeg finne ut hva jeg har spist/ikke spist. Håper å få luka ut en partystopper. :)

Novisa 31-08-09 08:56

Her er det full stillstand, både hos meg og sambo. Ingen av oss har gått ned noe (jeg har til og med gått opp) på to uker, og det til tross for at vi har vært i ketose hele tida.

Begynner å tvile på om dette er noe for oss. Jeg har jo skjønt at man skal ta tida til hjelp, men vi synes Ketolyse er et utrolig krevende opplegg, og er vel ikke helt motivert for å holde på i månedsvis.

Supramundane 31-08-09 12:18

Jeg opplevde også at det stoppet litt opp, men da spiste jeg mindre lavkarbobrød, og så rykket jeg videre igjen. Er nok lurt å kanskje skrive ned hva man spiser i starten, så ser man sammenhengene bedre. :)

Skippy 31-08-09 15:39

God ide, herved er kjøkkenvekta på benken igjen. I går klarte jeg nemlig å gå ut av ketose, og med hva? Ikke sjokkis eller annen morro, men grønnsaker og makrell i tomat. Det er nesten litt for snusfornuftig til at det skulle være lov. Neste gang jeg skal skli ut av ketose skal det minst være en halv marsipankake involvert, nemlig. På rett vei igjen i dag kjenner jeg, kommer nok fort "inn igjen".

gamlasnyeliv 31-08-09 16:16

Vi skal ha konfirmasjon neste helg, så da frykter jeg for at jeg sklir ut av ketose, men har store planer om å stramme rett inn igjen dagen etter, og jeg har ikke tenkt å pøse på med alt, altså, men det kan hende jeg må smake en liten kakebit ;)

Meatscience 31-08-09 19:13

Mmmmmm.....kake

Ble mye snakk om kaker her, altså! :p

Jeg hadde veiedag i dag, har ikke beveget meg en tøddel på en god stund. (Den eneste utskeielsen jeg har hatt er noen biter med pommes frites for en uke siden) Men jeg har ikke tenkt å gi meg, altså! Håper det blir litt forandring denne uka, nå når jeg er tilbake i jobb og hverdag igjen.

En ting jeg har merket på denne kuren er at maten smaker veldig mye, og jeg har sluttet å bruke salt på ting (f.eks. egg og kjøtt) som jeg alltid saltet før. Salat, paprika, agurk og løk er kjempegodt! Men jeg er litt lei av brokkoli og blomkål. Hvor ofte spiser dere det? Det blir med 3-4 ganger i uka her, men jeg føler at det ikke er nok, har liksom fått inntrykk av at disse 2 grønnsakene er alfa og omega på ketolysekuren.

gamlasnyeliv 31-08-09 19:54

Hos meg går det litt i perioder- spiser det masse en periode, og så må jeg ha litt pause :D

Lurer på om jeg ikke må lage en lavkarbokake til konfirmasjonen...-ikke verdt å falle ut av ketose, og måtte slite kjempemasse for å komme tilbake til vekta jeg hadde før utskeielsen. Om noen har en VELDIG god oppskrift, så blir jeg kjempeglad :p

gamlasnyeliv 31-08-09 19:55

Jeg har forresten spist vafler i kveld- og du milde så godt det var. Brukte denne oppskrifta:

4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
2 ss jkbm
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
2 ss splenda
50 gr smør

I tillegg hadde jeg i 15 dr vaniljeessens.

Spiste to vafler, og det skulle bli ca. ti vafler av røra. Noen som vet hvor mange karber hele denne røra inneholder ?

Anom 31-08-09 20:51

Hva er "jkbm"?

gamlasnyeliv 31-08-09 20:56

Johannesbrødkjernemel
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 762648)
Hva er "jkbm"?

Anom 31-08-09 21:50

OK, takk. :)

Zelena 31-08-09 22:01

Her står vekta stille gitt......:(
og jeg begynner å bli utroig lei egg!!!! Så nå sliter jeg egentlig litt, ikke noe mat om frister, blir kvalm bare jeg tenker på eggeretter. Og syns det er fryktelig demotiverende å være så flink og få så lite igjen for det! Var i konfirmasjon i går, der serverte de koldtbord og jeg spsite bare kjøtt og eggerøre. Sto over både dessert og kaker, og ingen betaling for dette i dag da jeg gikk på vekta :(

Lurer litt på om jeg skal gå over til fedon, for da kan man ihvertfall spise litt brød....

Uff, mye jamring her nå, noen andre som har hatt det slik som jeg har det nå og har noen tips om hvordan jeg skal komme meg ut av dette "uføret"????

Carisma 31-08-09 22:05

Jeg kan gå i 2-3 uker uten å spise egg.... :rolleyes: Det er en veldig misoppfatning at man MÅ spise egg når man går på lavkarbo. Jeg spiste faktisk mer egg da jeg fulgte fedon sitt opplegg enn nå på ketolyse.

Lag en plan for uka, med varierte menyer, så ser du at du fint kan holde egge-inntaket på et minimum om du er lei.

Viclin 31-08-09 22:09

Jeg spiser heller ikke mye egg for tiden. Men jeg spiser en del ostechips av Kavli skivet skinkeost, som jeg spiser som knekkebrød med masse pålegg på.

Meatscience 31-08-09 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 762633)
Jeg har forresten spist vafler i kveld- og du milde så godt det var.
(...)

Spiste to vafler, og det skulle bli ca. ti vafler av røra. Noen som vet hvor mange karber hele denne røra inneholder ?

Jeg brukte denne oppskriften, og mener å huske at det sto i en tråd at det var sånn ca. halvannen karb pr. vaffel. Lagde disse i helga, hadde en skvett røre igjen som jeg stekte opp nå. To vafler til kvelds. :) Jeg synes det smaker litt egg, men så prøvde jeg å ta sukrin og kanel på (en bruker foreslo dette i den tråden) og da smakte det godt. Noe kjent, liksom. Men jeg kom ikke på hva det smakte før nå - nemlig arme riddere! :D Så da gikk det greit. Men nå skal det sies at vaflene mine ble veldig slappe i fisken, og de sank sammen med en gang jeg tok dem ut av jernet. Jeg vet at andre har fått luftige, sprø vafler av denne oppskriften.

Meatscience 31-08-09 22:56

Ang. det med egg:

Jeg hadde det også sånn et par uker inn i kuren, at jeg var MØKK LEI av egg. Men så tok jeg en pause fra eggene - og nå smaker egg og bacon til frokost kjempegodt! Putter også et kokt egg oppi salaten jeg spiser til lunsj. Ellers er det digg å blande opphakket, hardkokt egg sammen med majones og litt skinke.

Jeg vet ikke om det er sånn for de fleste, at en del av maten blir nesten motbydelig en stund. Men for meg var det i hvert fall bare en ukes tid jeg hadde det sånn.

gamlasnyeliv 31-08-09 23:18

Ja, men det var om man brukte 3 dl fløte/rømme, og i denne er det bare to...

Mine vafler ble ikke så sprø, men litt. Utrolig gode. Har hørt at om man sper med litt vann kan de bli sprøere, men jeg har ikke prøvd....
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 762694)
Jeg brukte denne oppskriften, og mener å huske at det sto i en tråd at det var sånn ca. halvannen karb pr. vaffel. .

Anom 31-08-09 23:49

Jeg gleder meg til frokost hver dag. Stekt egg + bacon. Har ikke gått lei det enda.
Tror det har med at det er så god saltsmak. Savner noe salt kjenner jeg.

Jeg bruker Gildes Skogsbacon.

gamlasnyeliv 31-08-09 23:52

Jeg må få kjøpt bacon snart...-har ikke spist egg og bacon enda, jeg....

arnakristin 01-09-09 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 762558)
Vi skal ha konfirmasjon neste helg, så da frykter jeg for at jeg sklir ut av ketose, men har store planer om å stramme rett inn igjen dagen etter, og jeg har ikke tenkt å pøse på med alt, altså, men det kan hende jeg må smake en liten kakebit ;)

Hvorfor ikke lage ei kake du kan spise med god samvittighet du finner flere varianter men denne ostekaka er en klassiker her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=ostekake

gamlasnyeliv 01-09-09 08:40

tuusen takk :spent: Akkurat noe slik jeg var ute etter. Skal definitivt lage den, og da kan jeg jo ta meg et kakestykke med litt bedre samvittighet :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 762718)
Hvorfor ikke lage ei kake du kan spise med god samvittighet du finner flere varianter men denne ostekaka er en klassiker her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=ostekake

Tusta85 01-09-09 08:55

Når man sprekker er det utrolig hvor vanskelig det kan være å komme tilbake i den gode trenden. :rolleyes:

Carisma 01-09-09 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tusta85 (Innlegg 762789)
Når man sprekker er det utrolig hvor vanskelig det kan være å komme tilbake i den gode trenden. :rolleyes:

Syns du? Jeg syns det er superlett, for jeg vil ha færrest mulig dager så uggen som jeg blir av sprekkene... :o Bare gleder meg til å komme i gjenge igjen jeg.

Anom 01-09-09 14:39

1 september i dag.
Og etter en mnd. men ketolyse gikk jeg ned 5,7 kg. http://www.postimage.org/templates/i...elebrate/0.gif

Anom 01-09-09 17:14

Heistad Gele. :sikle:

Passe porsjon. *s*
Klikk på, om du vil se større bilde.

http://img12.imageshack.us/img12/3277/58153666.jpg

ireile79 01-09-09 17:57

En mnd på ketolyse med resultat:

6,9 kg er veldig godt fornøyd. Står litt stille nå så full skjerpings på kunstig søtstoff og kaffe....:)

gamlasnyeliv 01-09-09 21:06

Gratulerer så masse til alle dere med fantastiske resultater :_punk:

Jeg går ikke på langt nær ned så mye, men jeg er overlykkelig for at vekta i det hele tatt går LITT ned, for jeg har slitt med stillstand i to år nå før jeg startet på lavkarbo.

gamlasnyeliv 01-09-09 21:07

anom sånn Heistad-gele så skikkelig godt ut, men jeg finner ikke den geleen på noen butikker i nærheten her...

Anom 01-09-09 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 763147)
anom sånn Heistad-gele så skikkelig godt ut, men jeg finner ikke den geleen på noen butikker i nærheten her...

Jeg fant den på Coop Mega (Meny)
Den er snadder.

Anom 01-09-09 21:42

Regna på den nå.
1 muffinform med gele er ca 50g.
Da inneholder den 0,75g protein. Det er alt. :)

1,5g protein pr. 100g ferdig gele.

gamlasnyeliv 02-09-09 00:02

Får lete neste gang jeg er på Meny jeg, da :p

Novisa 02-09-09 08:55

Menyen hos oss har Heistad. Jeg synes ikke den er kjempegod, men den tar av for det verste søtsuget. ;)

Den blir forresten ordentlig god hvis man blander den med pisket krem før den stivner. En slags fromasj der aspartamsmaken er litt dempet.

Skippy 04-09-09 09:16

Vekta viser ned 500g denne uka:), det er litt mye til meg å være så neste uke blir nok ikke like bra. Men dette var koselig. Ser forresten at vekta svinger med 1 kg opp og ned over uka(må spise mindre spekemat). Veier stort sett hver dag og setter ukas laveste som gjeldende. Det gir meg best oversikt for meg.

Meatscience 04-09-09 16:09

Jeg har også begynt å veie meg oftere nå, etter å ha stått stille en god stund. Hver gang det er en liten nedgang, så fører jeg det inn i tickeren, og oppgang bryr jeg meg ikke om for det er bare midlertidig. Jeg har funnet ut at det fungerer best, for da jeg veide meg en gang i uka var det som om alt står og faller på den ene ukeveiingen. Nå har jeg endelig sett litt nedgang (og dèt selv om jeg akkurat har fått mensen! :eek:), så da var det å føre det rett inn i tickeren. Selv om det bare var 100 gram...men det føltes godt etter å ha stått stille i nesten 4 uker!

ireile79 04-09-09 21:27

Jeg står dønn stille nå, men har en sterk mistanke om at det kommer av for lite vann inntak!! Skjerpings på meg :D

Viktor4u 04-09-09 23:43

Har vannmengden noe å si på nedturen ?? Trodde det var fett som var viktig jeg, og lite karbs da

Jeg står drønn stille, men jeg drikker nok litt mye kaffe, og får ikke nok fett (Tror jeg)

MVH

arnakristin 04-09-09 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viktor4u (Innlegg 764880)
Har vannmengden noe å si på nedturen ?? Trodde det var fett som var viktig jeg, og lite karbs da

Jeg står drønn stille, men jeg drikker nok litt mye kaffe, og får ikke nok fett (Tror jeg)

MVH

Vann er like viktig som fett og en av de vanligste nybegynner feilene er for lite fett og for lite vann.
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104&highlight=hvorfor+vann
Vann?, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27718&highlight=fett+vann

Meatscience 05-09-09 01:52

Jeg sliter også litt med vannmengden, klarer å tvinge i meg litt over 2 liter om dagen. Den store ulempen er at jeg nå alltid våkner og må tisse om natta (selv om jeg går på do rett før jeg legger meg), og mange ganger får jeg ikke sove igjen etterpå. Har vært mye trøtt på jobb pga dette. Dette fører til at jeg må drikke mer kaffe for å holde meg våken, jeg som egentlig bare drikker maks 1 kopp om dagen.

gamlasnyeliv 06-09-09 22:59

Vi har hatt konfirmasjon i helgen, men jeg er fortsatt i ketose
:_punk: :boxing:

Jeg synes jeg var flink. Spiste helt lavkarbo på middagen.Jeg hadde bakt ostekaka til Gerd, og spiste et stykke av den til kaffen, pluss at jeg smakte på et knøttlite stykke av yndlingskaka mi som dessverre ikke var lavkarbo.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle være i ketose etter denne helga, men er fryktelig glad for å være det, selv om vekta er litt høyere enn på fredag. Ha fått mensen, så det kan jo også være den som spiller litt inn.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.