Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Mitt aller beste brød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639)

bjørnemor 28-07-10 21:53

Sv: Mitt aller beste brød

Brødforsøket mitt nr 6 nå... dette brødet har fått så bra omtale så måtte bare prøve:) Ligger til avkjøling på rist nå.. gleder meg..:o

bjørnemor 29-07-10 15:43

jippy:heia: jeg har funnet et brød jeg liker:love: tusen takk for en super oppskrift.. danser i ring jeg nå..hehe

Oppskriften er ikke så forskjellig som de andre jeg har prøvd.. men en vesentlig forkskjell er vel mengden søtt og salt om setter smak på brødet..

Nå har jeg akkurat spist to brødskiver med jarlsberg ost på.. og er så mett og fornøyd atte..
Det var altså brødforsøket nr 6 som gikk i mål..:D

SunAndMoon 30-07-10 12:59

Imponert over oppskriften din, Karin. Det var et godt brød!

morthy 03-08-10 23:33

Dette er det beste lavkarbobrødet jeg har smakt!! :D
Kjempegodt var det! Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og det funket veldig bra... Takk til Karin
:klem:

sarasirene 04-08-10 18:43

for et fantastisk godt lavkarbobrød :) Nå er hverdagen min reddet hvertfall :D

Maja 08-08-10 11:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kisha (Innlegg 899296)
er det mulig å bake uten jbk? Dette har jeg ikke..men vil veldig gjerne prøve dette brødet! Takk for oppskrift:) har jbk og fiberhusk samme egenskapen?

Har bakt dette brødet flere ganger og i går prøvde jeg uten jbkm. Det gikk greit, men brødet faller lettere fra hverandre. Det henger ikke så godt sammen, så jeg kommer ikke til å droppe jbkm flere ganger.

Maja 08-08-10 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 900529)
Har tatt med meg brød for å ha de første dagene i ferien. Tenkte å bake nytt brød her men jeg får ikke fatt i cottage cheese og glutenmel. Noen som vet hva jeg kan erstatte disse med ?

Glutenmel kan erstattes med kokosmel og cottage chees med creme fraiche.

Tone L 08-08-10 11:19

Det har ikke skjedd før at jeg har vært fristet til å bake, har bare spist litt Fiberrik istedenfor. Men når jeg leser alle de positive tilbakemeldingene på oppskriften din, får jeg også lyst til å prøve oppskriften din!

brusevold86 09-08-10 20:21

har brødet i ovnen nå, gleder meg masse til å smake, jeg har troa:)

brusevold86 09-08-10 21:11

brødet var helt magisk. absolut å anbefale:):D

Kakemonster 10-08-10 00:38

Har akkurat bakt dette. Utrooolig godt!!

Karissima 10-08-10 02:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maja (Innlegg 912478)
Glutenmel kan erstattes med kokosmel og cottage chees med creme fraiche.

Fikk til slutt fatt i glutenmel og cottage cheese erstattet jeg med philadelfia ost . Manglet også jbk men da tok jeg bare dobbelt opp med fiberhusk og det gikk helt fint :)

Gitte66 12-08-10 18:01

Har brødet i stekeovn, men skal det settes i kald oven ? og skal det stekes midt i ovnen eller ??

har satt det inn i 180 grader varm ovn midt i, så får jeg se, men gleder meg til å smake dette brødet som får så mye skryt :D

brukt et annet slankesukker så er litt spent på resultatet, men skal kjøpe splenda i morgen og bake er brød

Kitt 12-08-10 18:04

Har alltid satt det i varm ovn, og stekt det der min ovn sier at grove brød skal stekes, nemlig nederst! :)

Gitte66 12-08-10 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 914972)
Har alltid satt det i varm ovn, og stekt det der min ovn sier at grove brød skal stekes, nemlig nederst! :)

Jeg også mener brød skal stekes nederst i ovnen så gjør det neste gang. Tusen takk for svaret :) brødet er ferdig men har ikke fått smakt på det da jeg ikke er sulten, men prøver det til frokost i morgen :)

Gitte66 15-08-10 17:01

brødet var kjempe godt. må få bakt et til :)

Linuz 16-08-10 18:30

Kjempegodt brød!
Vanskelig å stoppe etter 2 skiver....
Helsekost hadde ikke hørt om glutenmel engang... så jeg bruke soyamel. Gikk fint!
Stekte brødet midt i ovnen jeg.... flott resultat!

sarasirene 16-08-10 23:14

Har nettopp tatt ut to brød til av ovnen :) dette er virkelig blitt en favoritt :)

binyheim 23-08-10 16:33

Takk for kjempegodt brød. Har ikke spist brød på flere mnd. Også så sprø og fin skorpe.NAM.

Khi 29-08-10 21:46

Nå har jeg også testet. Dette er det første lavkarbo-brødet jeg har bakt, og jeg syns ikke det smakte så verst. Eldstedatteren min på snart 5 ville teste. Hun likte første skive. Så fikk hun en vanlig hjemmebakt skive. Deretter fikk hun en ny av denne varianten.. og da var den ikke god lenger mente hun - men det kan nok helt klart ha noe med hva hun er vant til. Tror nok jeg holder meg til dette+hjemmelagde knekkebrød til avveksling for Fiberrik (med solsikkefrø) fra butikken - når de nå skal klare å knote seg til å få de i butikken igjen da.

Uansett: takk for at du har testet så mye at du til slutt fikk et bra resultat som vi andre kan prøve oss på å bake :)

tiger2010 30-08-10 22:57

Hurra! Nå slipper jeg og stå opp en halvtime tidligere om morgenen for å steke egg og bacon! Dette brødet er jo en skikkelig time-saver også :)

Nilla82 04-09-10 12:14

Nå står dette brødet til steking her! Er skikkelig spent. Deigen luktet søtt og godt, sånn som en brøddeig skal lukte. Og jeg skriver deigen, for dette var den minst røre-aktige oppskrifta jeg har prøvd.

Er spent nå ja!

Er på min andre ketolyse-runde, og de deilige knekkebrødene som jeg åt meg lei av sist rundte, smaker ikke like godt som før. Kanskje dette blir redningen? ;)

SpirellaSprett 10-09-10 10:03

Dette brødet smaker fortreffelig :D

BlirFjong 10-09-10 15:04

Kjempegodt brød! Nam nam :)
Er det noen som har prøvd å fryse et helt slikt brød? Tenkte at jeg like godt kunne bake to stk når jeg først er i gang, siden det tar så lang tid å steke.

Carisma 10-09-10 18:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong (Innlegg 931619)
Kjempegodt brød! Nam nam :)
Er det noen som har prøvd å fryse et helt slikt brød? Tenkte at jeg like godt kunne bake to stk når jeg først er i gang, siden det tar så lang tid å steke.

Jeg pleier å fryse ned ca halve, og det går kjempefint. Men det er bedre å skjære det i skiver før det fryses, for da trenger man ikke ta opp et helt brød neste gang man skal ha skiver.

BlirFjong 11-09-10 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 931712)
Jeg pleier å fryse ned ca halve, og det går kjempefint. Men det er bedre å skjære det i skiver før det fryses, for da trenger man ikke ta opp et helt brød neste gang man skal ha skiver.

Da skal jeg bake to brød i morgen, om jeg bare finner en til brødform i dag :)

mizzzzy 13-09-10 20:28

Jeg får ikke tak i glutenmel på helsekost her i Kristiansand. Noen spesielle navn på glutenmel??

Kitt 13-09-10 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy (Innlegg 933157)
Jeg får ikke tak i glutenmel på helsekost her i Kristiansand. Noen spesielle navn på glutenmel??

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...D3MCkhkEv4VqE=

Den heter bare Glutenmel og produsenten er Validus!

Tunrida 17-09-10 00:03

Gleder meg til baking i morgen :D

Badassnaddiii 26-09-10 21:23

Jeg prøve den i dag og den var kjempe goood! Jeg er ekstremt kresen på brød men denne smakte faktisk som vanelig brød!

gryhelen 29-09-10 09:22

Kjempegodt. Beste brødoppskriften jeg har prøvd. Tror ikke jeg gidder å prøve så mye andre oppskrifter nå... Tusen takk :)

illafanten 26-11-10 19:48

Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)

Karissima 27-11-10 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av illafanten (Innlegg 973879)
Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)

Signerer denne :D

Solange 27-11-10 16:55

Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Tiki 29-11-10 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 974365)
Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

Solange 29-11-10 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 975190)
Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Tiki 29-11-10 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 975196)
De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Han er nok mest redd for smøret og fettet. Nå spiser jeg mest lindberglingende kost, og det er jo lettere å kombinere. Han elsker Nannahs knekkebrød også. Kanskje få han til å smake på dette brødet som jeg også foretrekker.
Ellers så synes han jeg blir litt sær når vi er borte og ikke spiser alt. Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Kitt 29-11-10 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 975208)
Han er nok mest redd for smøret og fettet.
Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Har han lest tråden som heter Er fett og ketose farlig?

ladyharley 11-01-11 09:35

Smakte et lignende brød hos søstra mi i gå, så ut å handle og så er vi i gang :-)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...O43/weight.png

LIBBA 15-01-11 23:32

Bakte dette brødet for første gang i går.
Jeg fikk 30 tynne skiver, og fulgte oppskriften og stekemetoden til punkt og prikke;)
Frokost i dag var første smak, og brødet var fantastisk:love:
Tusen takk Karin:):)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.