![]() |
Sv: Hei! Start 20. april
Kanskje det bare skal løse seg opp :) Pluttselig raser du ned skal du se :cool:
|
Jeg lurer på hvordan det er med dere andre ang ketose....
Er dere i ketose hele tiden??? Mine stix har om jeg er heldig, veldig lite utslag. Har prøvd på morgenurin bare for å se om det er utslag da og det var det men ikke fult ut da heller. Men jeg går jo ned i vekt så kanskje jeg ikke skal bry meg så mye om det??? :rolleyes: Jeg spiser forøvrig minimalt med karbohydrater, ca 10-12 om dagen... |
Jeg har vært i ketose siden dag 2 av kuren - på lilla. Har stått stille i snart 4 uker nå, men er fortsatt i ketose. Både morgen og kveld. Merkelig dette.
Så lenge du går ned i vekt så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det. Det hadde iallefall ikke jeg gjort :) |
Sitat:
Utslag er utslag uansett, det har ikke noe å si hvor mørk den er. |
Sitat:
Det har løsna for meg nå. Tyv veide meg i dag. en kg ned! Jess:) Skal se om det stabiliserer seg til veiedagen fredag.... |
Sitat:
Knallbra Mossa. Der kan du se:). |
:) Takk, pøs på med vann en uke, for å se om det hjelper. minimum 2 l i tillegg til kaffe og alt det andre.
jeg driker rikelig med vann, mer enn 2l i tillegg til alt annet. Men jeg har en syk vekt, som liksom regner ut fett % muske masse og vann. Den påstår jeg drikker for lite vann? Tror den er litt på jordet pga vekta mi. Tror ikke jeg kunne drukket mye mer uten å ødelagt nyrene faktisk!!! Opp en til to gange rom natta og drikker jevnt og trutt gjennom hele dagen og kvelden. Men jeg veier meg stort sett om morgenen , kan være det da....ligger ikke å drikker om natta :D Noen med lignende vekt? |
Da var det veie dag igjen. Ned 500 gram:D. Det var de 200 som jeg ikke har gått ned fra oppgangen + 300 ekstra. Nå kom jeg under første delmål - jippppiiiiiii. Gikk også inn ca 8 cm rundt.
Tror jaggu det var vanndrikkingen min og kanskje også salt - skal prøve litt til framover på div. og se. Men dette funket iallefall nå. Er så glad så glad. Det er ikke mye nedover, men ned er ned og for meg er det helt herlig :D etter 4 uker med oppgang og stillstand. |
Grattis Happylady!!! Nå går det veien skal du se, kanskje det går fort også:p
Jeg har gått ned nesten en kg Stått stile jeg også. Noen 100 gram er bedre enn ingenting :) Stå på damer |
Sitat:
Gratulerer til deg også. 1 kg er jo knallbra:). Godt vi ikke ga opp :p. Og tusen takk for hjelp og oppmuntring:). |
God fredag alle sammen! Nå har jeg passert 10 kg og er under 100!! Føles utrolig godt. Har hatt et par tre utskeielser og det skal bli lenge til neste gang. Har stresset litt i det siste med alle barna.... Og i går pustet jeg lettet ut og nøt en melkesjokolade fra Freia. Kremt, jeg spiste vel 150 g alene:o. Denne slukte jeg i 19:00 tiden og testet med stix ved midnatt. Stixen ga utslag i lilla?? Måtte sjekke i dag tidlig også, og den var lilla som den også var nå i kveld. Måtte få mannen til å sjekke seg også, og hans ga ingen utslag. Dette synes jeg var veldig rart. Var helt overbevist om at jeg skulle falle ut av ketose etter den fråtsingen. Forstår ikke dette jeg?! Uansett vil jeg ikke eksperimentere med denne type "mat". Jeg merker at mitt søtbehov stiger når jeg ser andre også bare må ha erstatninger på godterier.
Sist uke gikk jeg ikke ned noe som helst. Jeg spiste is (pisket fløte, hadde i eggeplommer og frosne bringebær og moste alt sammen) nesten hver kveld og drakk for lite vann. Jeg tror det var det som forhindret nedgang. Så nå er det full skjerpings :-) |
[quote]
Sitat:
Flott innsats, jeg skal på vekta på mandag og håper jeg skal nå den magiske to siffrede grensa.....:p |
[quote=Sunfrid;730255]
Sitat:
|
OH YES.......... Første mål er nådd :):):) under 100...
Det eneste er at det ikke bare skyldes egen innsatts, har fått lungebetennelse med påfølgende medisinering som gjør at matlysten ikke er der.... Lurer derfor på om en kilo eller to vil komme tilbake etter hvert..... Men jeg gleder meg over resultatet alikevel |
Ned 1 kg siden sist uke:D:D
Det funka jammen meg å kutte litt ned på kaloriene ja:D Og jeg har faktisk drukket ganske mye av både pepsi max og funlight:DJeg som trodde at det fikk vekta til å stangere hos meg:p |
Gratulerer sassy:). 1 kg ned på en uke er jo kjempefint.
|
Hei! Jeg slenger meg på her jeg. Startet litt etter dere, 28 april:)
Her går det litt trått, hadde gått ned ca 4,5 kg sist jeg veide meg. Men det er over en uke siden. Tanken er å vente med veiing til "tante rød" som for andre gang etter jeg startet på ketolyse er forsinket, noe som ALDRI har skjedd før, har kommet! Synes dere har vært flinke, og blir imponert av de som har klart å gått ned over 10 kg på ca 6 uker!! Har ikke gått så radig med meg gitt. Hva spiser dere iløpet av en dag mon tro? Greit å kunne sammenligne litt. Har startet en tråd på spørsmål og svar hvor jeg lurer litt på menyforslag etc, svar gjerne der om noen ønsker å bidra. Håper kansje dette kan hjelpe meg til å få fart i prosessen:p |
Gratulerer alle sammen
Grattis til alle med nedgangen :) 10 kg er jo mega da, men alle gram teller på veien mot et lettere liv.....
Synes det er veeeeldig greit med dette forumet altså. Det motiverer og man kan få råd og støtte!!!;) Synes det går veldig greit jeg og magen min kjempe trives også. Sikkert mye pga at jeg ikke spiser noe gjær! Savner ikke ferskt brød en gang, men det tror jeg mest kommer av at jeg har bestemt meg for å gå ned disse kg-ene nå og ikke tillater meg å spise det :D |
Jeg er fæl med å veie meg om kvelden jeg, selv om jeg vet jeg veier mer da enn om morgenen... Naturlig nok :)
Derfor veide jeg meg i morges for å få et mer korrekt tall, og vekta viste 105.0!!! Jeg har altså gått ned 2,3 kilo den siste uka. Med tanke på at jeg har vært i ketose såpass lenge hadde jeg ikke trodd at tapet kunne være så stort :) |
Det er jo knallbra sassy:D. Gratulerer.
Selv driver jeg med elimineringsmetoden nå. Har i ca 4 uker gått opp og ned som en jojo. Fjernet fløte og cc, men ingenting skjedde. Byttet søtningsstoff + fikk høre at salt var ille for noen og tenkte at jeg skulle ta bort produkter som bacon, baconcrisp og veldig saltholdige krydder. Har gått på vekta for å sjekke + notert ned hva jeg har spist - og i dag hadde jeg gått ned noe igjen:D. Da ser det ut som salt er partystopper for meg. Får holde på en stund til og se, men håper jeg nå har funnet "synderen" :) |
Sitat:
|
Det er så fint å høre at alle gjør fremskritt, enten det er vektnedgang eller andre ting som har forbedret seg.
Jeg har heller ikke noe savn etter brød eller poteter, men det hender lukta av nykokt Jasminris frister veldig, men jeg har klart meg og er stolt av det.....:p Stå på dette går veien :) |
Sitat:
|
Da var det veiedag igjen. Ned 0,3 og inn 2,5 cm. Ikke mest, men det er iallefall ned :).
|
Sitat:
|
ENDELI!!! Vekta har gått nedover! 300 g mindre idag enn igår... Haha... Og jeg har stått BOM stille lenge! Vet at jeg ikke skal veie meg daglig, og gjør det heller ikke... Med unntak av idag, og bra var jo det:D Hadde en slik "følelse"... Nå er jeg sannelig igang igjen, er sååå glad!
|
(Skulle stå ENDELIG... Men er nordlenning, lett å glemme seg når man skal skrive på bokmål:p)
|
Sitat:
Kan du ikke skrive på din dialekt da, det er jo bare kult med litt variasjon ;) Ps du har muligheten til å korrigere innlegget ditt oppe til høyre i innlegget..... |
Sitat:
Aha!! Æ lær stadig vekk nye ting her inne;) Tusen takk førr hjelpa! |
Gratulerer alle sammen! Kjempe bra! :)
Da jeg hadde veie dag på mandag... 0 ned fra forige uke. Dagen etter på -1 kg og onsdag -0,5 kg og i dag + 1 kg!!!!! Kjedelig altså... :o Og magen min er så snål.. mandag var den stor, utstikkende og tirsdag var den nesten flat... merkelig! :eek: |
Stagnert
Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o |
Sitat:
Men du har gått ned over 9 kg siden april, og det er jo HELT fantastisk!!! Jeg har knapt nådd 5 kg :o Har vært på et platå, men virker som jeg er igang igjen nå!;) |
Sv: Stagnert
Sitat:
|
Så var det 600 gram ned de siste 3-4 dagene! Jippi, har passert 5 kg!
|
Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D |
Sommer dager
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;) Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper..... Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren?? http://lillemaane.no/forfatter/anbef...skaldeman.html |
Sommerdager
Kan lese litt om sommer dagene her :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11861 |
Sitat:
Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :) |
Sv: Sommerdager
Sitat:
Hm... Interessant dette her da... Men det ser ut som at det ikke blir behov for no` "sommerdag" på meg siden vekta har begynt å bevege seg igjen, så her er det bare å holde fingrene krysset:p |
Sv: Sommer dager
Sitat:
(Jeg startet 13. april) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |