![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Lotta - jeg lurer på om vi muligens går til samme plass jeg. Så da stemmer nok den fasitten for meg ;).
Jaja, hadde omelett med champignon og paprika - det var ikke så verst det :). |
kjempebra lotta at du har klart det uten utskjeielse hittentil
ja det er nok sant at det tar noen dager før en er i ketose igjen men det er forskjellig fra den ene til den andre,men detkan ta borti en uke før vekttapet er normalisert igjen ,, sukk så vil jo si at det er ji ikke verdt det og ha utskjeielser,,men jeg syns det er vansklig og si at jeg ikke kan ditt eller datt fordi jeg ikke skal spise ,,og gå bort og ta med min egen mat ,, beundrer de som klarer det, |
Arkine, jeg er så enig med deg at det ikke er verdt utskeielser. Men akkurat julaften syns jeg det er dumt å ikke spise julemiddag - og tror for min del det kan være verdt den ene uka ekstra da. Men får de når jeg er der hvordan jeg ligger an. Julekaker etc har jeg ikke noe problemer med å holde meg unna.
Men et måltid kan forlenge så lenge?? Jeg er jo i fase 2 da så kan vel spise pinnekjøtt og litt fenalår eller?? |
Klart du kan! Du kan jo i utgangspunktet gjøre akkurat som du vil! :-) Jeg vet ikke om det tar så lang tid som en uke, bare noe jeg hørte. Men det kommer jo egentlig bare an på hvor mye du vil gjøre utav det selv og hvor kjapt du vil vektnedgangen skal gå. Jeg har ikke tenkt over hva jeg skal gjøre julaften, egentlig. Det hadde jo passet bra å feire jul hos tanten min på sørlandet i år, for der har de juletorsk! Så kunne jeg ha kost meg med 200 gr torsk og litt grønnsaker, hehe. Kanskje jeg skal lage litt torsk til meg selv i år? :-)
Sitat:
|
julaften syns jeg så absolutt det er verdt og spise , akurat det en vil,
det er ikke verdens undergang,og ikke sikkert du legger på deg heller. første gangen jeg gikk på ED ,jeg begynte 22oktober 2006,og julaften spiste jeg det jeg ville ,,var litt mer forsiktig resten av jula ,men gikk ned en kilo den uka , er greit og slanke seg ,men vi skal leve litt også og være litt sosial og en planlagt sprekk er så absolutt verdt en skjelden gang det forsiknker vektnedgangen ,men en uke eller to fra eller til hva gjør det. |
Lotta - hørte poå deg og lagde den shakeren. Jeg har laga den varm før - SÅÅÅ mye bedre med skumma melk i. Skal ha mer av den ja!!
Skal bestille mat idag - nye sjokokjeks, omeletter go sjakeren - skal prøve noen musli barer. Det eneste jeg egentlig ikke liker er suppene til nå. |
Så bra! Ikke prøv den metthetsbaren med aprikos! Jeg har prøvd müslibar med tranebær og rosin. Likte best den med tranebær.
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror det er viktig å planlegge utskeielsene så være bestemt å begynne på ED rett etterpå.. Julafta skal jeg ha pinnekjøtt og nyttår skal jeg spise å drikke hva jeg vil. Deretter er det rett på ED |
noen som har smakt den franske potetstuingen
var den spislig ,, tynn eller fast kan smaken spesifiseres,,ligner den på noe liksom |
Jeg syns den potetstuingen var ganske ok jeg, men alle klagde på lukten av den rundt meg. For å være ærlig så ligna den på barnemat :D Men jeg spsier for det emste omeletter, ikke så glad i suppene, så var bra med en forandring da.
|
ok takk for svar jeg liker nå ikke omelettene da , kyllingsuppa går til nød
lukta ja , alle rundt klager på den hehe |
Hehe, ja ikke lett å spørre oss når vi liker så forskjellig.
Hadde soyanøttene i salaten på obben idag - det gjorde den SÅÅÅ mye bedre!! De runft meg syns jo at shakeren ser så god ut om morgenen, og det er den jo :) Virker som jeg er en av de som ikke sliter met maten her. Liker alt til nå, suppen går ned, men kjøper ikke mer av den :o |
hva slags shake og hvordan lager du den
|
Sitat:
Nå har de fredagskos på jobben med chips, is og sjokolade - SLIIIIIIT |
uf ja den fredagskosen på jobben er et mareritt ,men desto stoltere er du av deg selv når du går hjem og ikke har skjeiet ut
|
Jeg klarte å holde meg fra den fredagskosen, menjeg er skikkelgi innstilt på å ikke skeie ut! Syns ikke noe om sånt noe på jobben hver fredag heller jeg da!!
Men ahr gått resten av dagen med et vanvittig sug etter noe. Endte med at jeg gikk hjem og prøvde en av barene fra ED dietten, og det gikk helt fint. Da blir det 5 måltider på meg idag, spsite nesten ikke lunsj, er lei salat kjenenr jeg.. Skal ikke ha det i helga. |
Hei....er det noen på fase 1 enda? Noen nye?
Jeg starter så snart jeg får ED-startpakken denne uka. |
Vi er mange som følger deg selv om vi har gått over på fase 2! :-) Velkommen og lykke til!
|
Sitat:
|
vaar - velkommen til oss og lykke til! Håper du er litt aktiv her inne :klem: Så kjek å følge hverandre opp :)
|
jeg er enda i fase 1 hoppet tilbake da jeg hadde utskjeilse og la på meg ,
men nå går det nedover igjen,, men i dag er jeg helt tappet for energi ,regner med det er forbigående |
velkommen til dere nye ja , vi får hjelpes av med tips og råd så godt vi kan
og jeg jubler ,endelig over 5 kilo ned, har en drøm om å klare 4 til til:D julaften |
Sitat:
|
takk for det
|
|
Ja godt nytt år folkens. Jeg tror nok det blir fase 1 på meg de to første ukene i janauar, med unntak av reker i salaten til lunsj.
Må jobbe av meg "juleferien". Ble litt mer utskeielser enn planlagt, menmen!! To uker med familiebesøk er ikke lett heller!! Nytt år. nye muligheter :) |
Da er siste måltid med "vanlig" mat inntatt, og jeg forbereder nå oppstart av fase 1 fra og med frokost i morgen. Er forberedt på at dette kan bli tøft, men skal komme meg gjennom hele januar i fase 1 og er topp motivert etter en laaaang juleferie. :stortsmil
Heldigvis har vekta holdt seg veldig stabil i ferien, selv om jeg har tillatt meg en god del utskeielser spesielt de siste dagene. |
Lykke til i Fase 1! Stå på, jeg heier på deg! Du kommer fort inn i det igjen, du vet jo hva det går ut på! Kjemperesultater har du jo! :-)
Sitat:
|
Da er jeg i ganghttp://www.33smiley.com/smiley5/emotions/13.gif
|
Flott, stå på! Heier på deg! :-)
Sitat:
|
Da var alle måltidene for dagen inntatt, og dag 2 er så og si gjennomført :D Den klassiske hodepinen er på plass, det samme er forkjølelsen som kastet seg over meg for 2 dager siden. Men suget etter "noe" er forsvunnet, og forkjølelsen vil jo gi seg, så dette går veldig greit. Fordelen med å være forkjølet er jo at jeg sover mye og drikker mye væske :p Skal egentlig starte på jobb i morgen, men det utgår nok så lenge feberen ikke har gitt seg. Dietten derimot går sin gang, nå er jeg virkelig kommet i gang føler jeg.:stortsmil
|
Så bra! Godt å være i gang igjen, tenker jeg. Heier på deg, stå på!
|
Dag 3 - seriøst dårlig form http://www.33smiley.com/smiley/emotions/13.gif
Vet ikke om det er forkjølelsen, oppstarten av fase1 eller disse to i kombinasjon, men dagen har vært helt forferdelig. Startet i og for seg greit, spiste frokost og drakk 1 liter vann som planlagt. Var mer tett i dag enn i går, så ble hjemme fra jobb - noe som var like greit. I løpet av formiddagen kom nemlig årets første migrene susende, og med den kvalme og tunnelsyn. Måtte tilslutt finne fram migrenemedisinen min, og pga den har jeg ligget rett ut på sofaen hele dagen. Ingen lunch eller middag, bare vann har jeg greid å få ned - ingen god dag med andre ord. Har nå endelig greid å spise litt, da kvalmen har gitt seg. Blir nok en sen kveld, så jeg satser på et måltid til i kveld Skal ikke la meg knekke av denne dagen, den er kun en dårlig dag blant mange gode som kommer :p |
Huff, det var jo en dårlig start! Håper du kommer deg gjennom dagen og at morgendagen blir bedre! Jeg er sikker på at de blir bedre etter hvert! Det er jo ikek bare-bare å starte opp i Fase 1, og med migreneproblemer hørtes det verre ut. Stå på og lykke til! ;-)
Sitat:
|
Takk Lotta, mye bedre nå enn for 2 timer siden -sitter faktisk og spiser pasta med stekte grønnsaker :)
|
Så bra, da! Jeg har nettopp hatt meg en pakke sjokoladekjekt og en green tea. Til lunsj hadde jeg salat med litt laks og kyllingpålegg. Til middag litt kylling med salat og litt saus og ellers en shake til frokost og en bar på jobb som mellommåltid, i tillegg til en mandarin. Stå på! :-)
Sitat:
|
Stå på du også :D
|
Bedre form i dag, nesten ikke hodepine og kvalmen og feberen er BORTE http://www.millan.net/minimations/sm...pydancsmil.gif
Frokost er allerede inntatt, og jeg skal ha en rolig dag på sofaen etter samboerens ordre :p |
Idag er jeg igang og - shaker til frokost - og det var godt!
|
Litt sen start på dagen i dag, får skylde på forkjølelsen http://www.33smiley.com/smiley5/everyday/4.gif
Har nok snudd døgnet noe med å sove på dagtid og ikke legge meg før i 2-halv-3-tiden :D Har vært feberfri i over ett døgn nå, så kanskje jeg går på jobb i morgen - vi får se. Når det gjelder mat så har jeg har holdt meg til dietten, men pga manglende matlyst har jeg nok ikke spist så mye som jeg skulle. Greide ikke få ned all pastaen til middag i går, og hadde kun en halv pakke kjeks til kvelds. Men nå virker det som om matlysten er tilbake, og nå inntas sjokoladefrokostblanding http://www.33smiley.com/smiley5/everyday/6.gif Hvordan går det med dere andre som startet fase 1 nå i januar, kommet godt i gang? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |