![]() |
Sv: Tips til nybegynnere
Tusen takk for svarene :)
Ja, Kitt, dette her blir å snu all tidligere lærdommer på hodet.. Men ettersom jeg har gjort det så bra allerede, så har jeg nok ubevisst holdt meg på riktig kurs likevel. Godt å tenke på. Enn så lenge har jeg hatt en nedgang på litt over 1 kg pr uke. Og så lenge jeg klarer det kommer jeg å fortsette på samme "sti". Og kommer til å bruke oppskriftene og forumene veldig aktivt :D Gleder meg til fortsette! Og med det samme jeg kommer på det; kjøttboller av kalkun, eller kylling, hvordan er de? Er fortsatt i lærefasen med å lese innholdsfortegnelser på matvarene.. |
Ser ut som om du er godt i gang, ja!:D
Dersom det står Karbohydrater mer enn 5 pr 100g, la det bli igjen i butikken!;) Mye man skal lære, men etter hvert går det så mye greiere!:D |
Flott innlegg (selv om det er gammelt).
Godt å ha noen retningslinjer helt i starten :) |
Hei alle sammen :)
Ny her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag. Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste... Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ). Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter. Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker. Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon. Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ? |
Hei og velkommen!
Siden du ikke følger noen spesiell diett er det vanskelig å si om noe ser greit ut, men jeg savner vel litt mer fett og melon er frukt, noe som stort sett ikke er forenelig med lavkarbo. Bedre med litt bær! 1 hel pose baconcrisp kan bli i meste laget både salt og proteiner om dette er noe du spiser daglig!:eek: Ellers kan både brøderstatning og nøtter være partystoppere!:p Grattis med røykeslutt forresten.:heia: 4 uker siden jeg tok siste røyken. Merker det på livvidden, ja! Må komme meg i gang med seriøs ketolyse igjen fra neste uke før vekta bikker 3- sifret!:eek: |
Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink :)
Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ... Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt. Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ? :) |
Sitat:
|
Takk til Charlott :)
Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke. Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ? I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten . |
Sitat:
|
Til Charlott :)
Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ? :) Man er jo nysgjerrig på om dette virker ? :) |
Sitat:
|
Må spørre , hva er partystoppere ? :)
|
Sitat:
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer :) |
Sitat:
Sitat:
Partystoppere er rett og slett ting som hindrer vektnedgang. Gjerne uten at man helt kan forklare hvorfor!:confused: Nede i første innlegget i denne journalen finner du Gerds ketolyse- ukesmenyer! Flotte å forholde seg til i begynnelsen! |
Sitat:
Hei! hvor lang tid brukte du på å gå så mye ned? Gratulerer så masse :) |
hei :):)
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det? :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Eller smelt sjokolade uten sukker, visp inn eggeplommer og bland med krem og evt litt søtningsmiddel...Blir heeelt nydelig..
|
:)...
|
Oj,takk for tipset om sjokolademousse og pudding:-)
|
Takk for tips.
|
hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett?? :)
|
Sitat:
Er du frisk og rask så er det ikke noe problem å starte på lavkarbo uten legebesøk først. Jeg var ikke hos legen før jeg la om til et ketogent kosthold, jeg er i utgangspunktet frisk bortsett fra at jeg har pådratt meg en deler skader som gjør meg immobil som sammen med et høykarbo kosthold gjorde meg overvektig. Det er ikke til å komme unna at en del av de som legge om kostholdet til lavkarbo gjerne er overvektige som i tillegg sliter med andre helseplager og da er det på sin plass at legen sjekker at alt er i orden før og underveis. ....og mange synes det er spennende følge med på få bevis på de positive resultatene lavkarbokostholdet gir ved å ta en full sjekk før omleggingen og oppfølginger underveis. |
Denne var jo veldig fin! Takk takk!
Har selv stoppet litt opp etter 3 uker, men det begynner nok å "renne" av igjen om tid og stunder. ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39. |