Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Tips til nybegynnere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=708)

MatGlad! 23-11-09 22:02

Sv: Tips til nybegynnere

Tusen takk for svarene :)
Ja, Kitt, dette her blir å snu all tidligere lærdommer på hodet.. Men ettersom jeg har gjort det så bra allerede, så har jeg nok ubevisst holdt meg på riktig kurs likevel. Godt å tenke på. Enn så lenge har jeg hatt en nedgang på litt over 1 kg pr uke. Og så lenge jeg klarer det kommer jeg å fortsette på samme "sti".

Og kommer til å bruke oppskriftene og forumene veldig aktivt :D

Gleder meg til fortsette!

Og med det samme jeg kommer på det; kjøttboller av kalkun, eller kylling, hvordan er de? Er fortsatt i lærefasen med å lese innholdsfortegnelser på matvarene..

Kitt 23-11-09 22:18

Ser ut som om du er godt i gang, ja!:D

Dersom det står Karbohydrater mer enn 5 pr 100g, la det bli igjen i butikken!;)

Mye man skal lære, men etter hvert går det så mye greiere!:D

lillehilde 25-01-10 16:12

Flott innlegg (selv om det er gammelt).
Godt å ha noen retningslinjer helt i starten :)

Florence123 28-01-10 11:32

Hei alle sammen :)

Ny her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag.

Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste...

Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ).

Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter.

Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker.

Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon.

Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ?

Kitt 28-01-10 14:11

Hei og velkommen!

Siden du ikke følger noen spesiell diett er det vanskelig å si om noe ser greit ut, men jeg savner vel litt mer fett og melon er frukt, noe som stort sett ikke er forenelig med lavkarbo. Bedre med litt bær!

1 hel pose baconcrisp kan bli i meste laget både salt og proteiner om dette er noe du spiser daglig!:eek:

Ellers kan både brøderstatning og nøtter være partystoppere!:p

Grattis med røykeslutt forresten.:heia:
4 uker siden jeg tok siste røyken. Merker det på livvidden, ja! Må komme meg i gang med seriøs ketolyse igjen fra neste uke før vekta bikker 3- sifret!:eek:

Florence123 28-01-10 15:22

Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink :)

Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ...

Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt.

Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ? :)

Charlott 28-01-10 15:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823150)
Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink :)

Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ...

Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt.

Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ? :)

arnakristin har samlet en del knallbra linker, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, som kan være lurt å lese, her får du svar på mye :D

Florence123 28-01-10 15:34

Takk til Charlott :)

Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke.

Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ?

I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten .

Charlott 28-01-10 15:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823156)
Takk til Charlott :)

Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke.

Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ?

I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten .

Blir rimelig overrasket om du ikke får resten av hjelpa her ja :p Jeg bestile også "bare" den pakka, holdt i massevis!

Florence123 28-01-10 15:40

Til Charlott :)

Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ? :)

Man er jo nysgjerrig på om dette virker ? :)

Charlott 28-01-10 15:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823159)
Til Charlott :)

Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ? :)

Man er jo nysgjerrig på om dette virker ? :)

Startet i september og gikk ned 11 kilo på 7 uker, så dette funker ;) Det går ikke helt på skinner for alle hele tiden, noen opplever såkalte partystoppere og vektstagnering, men for de fleste sklir kiloene av :D

Florence123 28-01-10 15:45

Må spørre , hva er partystoppere ? :)

Charlott 28-01-10 15:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823161)

De vanligste er meieriproduker (-smør), tomater, brøderstatninger og nøtter. Enkelte reagerer på noen av disse tingene og må styre unna om vektnedgangen skal fortsette. Hvorfor det er slik tror jeg ingen helt vet... :)
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer :)

Kitt 28-01-10 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823161)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 823162)
De vanligste er meieriproduker (-smør), tomater, brøderstatninger og nøtter. Enkelte reagerer på noen av disse tingene og må styre unna om vektnedgangen skal fortsette. Hvorfor det er slik tror jeg ingen helt vet... :)
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer :)

Partystoppere er rett og slett ting som hindrer vektnedgang.
Gjerne uten at man helt kan forklare hvorfor!:confused:

Nede i første innlegget i denne journalen finner du Gerds ketolyse- ukesmenyer! Flotte å forholde seg til i begynnelsen!

ramonica 03-02-10 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 3951)
Kjempebra ja:) men...men....mmmemen.... unngå søtstoffer?? SKRIIIK...
Jeg må jo kunne spise geleen min... jaja men en trøst er jo at jeg går lett i ketose, samt tar lett av om jeg går på induksjon, og allikevel spiser aspartam :D

Hei! hvor lang tid brukte du på å gå så mye ned?
Gratulerer så masse :)

sweet_midya 04-02-10 22:23

hei :):)
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det?
:eek:

arnakristin 04-02-10 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sweet_midya (Innlegg 826970)

Er du fysen så er det som oftest en indikasjon på at du har fått i deg for lite fett.

Kitt 05-02-10 00:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sweet_midya (Innlegg 826970)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 827004)
Er du fysen så er det som oftest en indikasjon på at du har fått i deg for lite fett.

Selvfølgelig har Arnakristin rett, men om du likevel skal spise noe, Meny(og andre) har Heistad sukkerfrie sjokoladepudding. Sånn i pose. Mener det står bakpå hvordan man får mousse i stede for pudding!

søt uten sukker 09-02-10 22:37

Eller smelt sjokolade uten sukker, visp inn eggeplommer og bland med krem og evt litt søtningsmiddel...Blir heeelt nydelig..

abby81 23-02-10 21:07

:)...

tangoto 26-02-10 17:56

Oj,takk for tipset om sjokolademousse og pudding:-)

Lotta 04-03-10 18:04

Takk for tips.

Capricorne 05-06-10 23:56

hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett?? :)

arnakristin 06-06-10 00:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Capricorne (Innlegg 886649)
hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett?? :)

Hei,
Er du frisk og rask så er det ikke noe problem å starte på lavkarbo uten legebesøk først. Jeg var ikke hos legen før jeg la om til et ketogent kosthold, jeg er i utgangspunktet frisk bortsett fra at jeg har pådratt meg en deler skader som gjør meg immobil som sammen med et høykarbo kosthold gjorde meg overvektig. Det er ikke til å komme unna at en del av de som legge om kostholdet til lavkarbo gjerne er overvektige som i tillegg sliter med andre helseplager og da er det på sin plass at legen sjekker at alt er i orden før og underveis. ....og mange synes det er spennende følge med på få bevis på de positive resultatene lavkarbokostholdet gir ved å ta en full sjekk før omleggingen og oppfølginger underveis.

Banjo 13-06-10 12:16

Denne var jo veldig fin! Takk takk!
Har selv stoppet litt opp etter 3 uker, men det begynner nok å "renne" av igjen om tid og stunder. ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.