![]() |
Sv: Prøvere
Nå på sommeren kan du jo trene i vann, da blir man ikke begrenset av skader :ja:
|
Sitat:
Kan jo prøve, når vi får tilbake solen igjen :p |
Vi har fått ny time i oktober til prøverør, desto enda mer tid til å gå ned enda mer.
Merker det er litt tyngre å holde seg til lavkarbo nå, dels tror jeg fordi jeg ikke har funnet noen gode brøderstattere. MEN har dog oppdaget atkinsbarer, nesten ikke karbohydrater jo. Woop:) Bestiller fra usa så er det kjempebillig i tillegg. Lykke til alle sammen:) |
Jeg ville vært forsiktig med slike erstatningsprodukter. Den inneholder ingen næring, kun dårlige tilsetningstoffer. Disse kan være uheldigg for hormonene. Og stabile hormoner er det viktigste for å bli gravid.... :o
|
Sitat:
|
Sitat:
Lykke til med forsøket :) |
Sitat:
kunne tenkt meg no rundstykker eller noe så det er litt lettvint med lunsj på jobb...har dere forslag så rop ut:) |
Sitat:
|
Da er vi "igang" igjen! Med det mener jeg at jeg fikk mensen igår og begynte straks på Progynova igjen. Så da blir det UL om 12 dager og innsetting om 13-14 dager :4klover: Håper, håper, håper alt går bra denne gang!
|
Hei!
Fra og med i dag, er jeg oxo en prøver:) hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle ned ihvertfall 10 kg før vi begynte å prøve, men klarer ikke vente.. Er ny på lavkarbo, men vekta beveger seg allerede. og det blir helt uaktuellt å gå opp 25 kg dette her svangerskapet(gjorde det sist) Ble veldig fort gravid sist, så dette er spennende:) |
Sitat:
Velkommen og lykke til med prøvingen:4klover: |
Takk for velkomsten!
:-) |
Sukk. Merker at tanta oppfører seg rart etter lavkarbostart. Hun er på vei vekk og BAM så kommer hun tilbake igjen :O
Er virkelig "spent" på hvor lang tid det vil ta å bli gravid denne gangen. Brukte godt over et år på å bli gravid første gang. Mistet da, men 2 måneder etter var jeg gravid på ny. Nå er det to måneder siden aborten og jeg er ikke gravid på ny, men det er ok. Synes tanken på å bli gravid igjen er skremmende. Noen som har/har hatt det på samme måte? |
Sitat:
Ja, kjenner meg igjen i det du sier. Vi mista sønnen vår når jeg var 5 mnd på vei og jeg kjenner at det er med litt frykt vi prøver. Mitt høyeste ønske er å bli gravid igjen men er samtidig veldig redd, for at noe skal gå galt,eller at noe lignende skjer igjen. Jeg er lovet veldig hyppig oppfølging men det er nok mange følelser å kjenne på når man blir gravid. |
Sitat:
Lykke til med kommende graviditet :) |
Har også lyst til å være med her. Vi er i første PP nå.
Jeg har pcos, men har spist meg ned i vekt med lavkarbo over flere år. Hadde nesten regelmessige sykluser i et år med lavkarbo etter at jeg sluttet på pillen. I fjor hadde jeg regelmessig i et halvt år, så var det stopp og jeg fikk ikke mensen igjen før denne våren. Har alltid levd lavkarbo, men begynte på ketolyse i slutten av juli. Etter en uke i ketose fikk jeg positivt utslag på eggløsningstesten, datt nesten av stolen. Har også alle tegnene som følger med det. Så nå prøver vi. Men problemet vårt er at mannen min ikke kan gjennomføre samleie, så vi benytter oss av hjemmeinseminering. Er derfor ekstra spent på om det vil funke. Skal ha legetime til uke, og vil be om metformin da. Håper på å bli gravid i løpet av høsten, selv om jeg merker at håpet ikke er stort pga alle utfordringen vi har. |
Hei Siria og velkommen til oss!
Dere har litt flere utfordringer enn vanlig, ja. Men har hørt suksesshistorier om hjemmeinseminering, det blir spennende å følge med dere. Masse lykke til med prøvingen! |
Tusen takk :) Nå er det forøvrig best å gjøre det? Fikk påvist EL på mandag, og inseminerte mandag, tirsdag og onsdag. Har mye EL slim i dag også, så bør vi gjøre det i dag eller er det greit å vente til i morgen?
|
vi har prøvd i nøyaktig 4 år og 6 dager nå.
Alt fra pergotime dobbelt kur i 6 mnd til å ikke tenke på det.. HHåper det skal klaffe nå når vi begge har begynt på lavkarbo:D |
Sitat:
Om testen var positiv på mandag men ikke tirsdag så vil det jo si at du da hadde eggløsning da. Man teller fra første dag med negativ test etter å ha fått positiv test. Egget lever kun i 24 timer mener jeg, så om du fortsetter eller ikke kommer vel egentlig an på om du vil prøve å "sikre deg" at du ikke misset sjansen :) |
Jeg trodde ikke testen betydde at du hadde eggløsning når du fikk positivt utslag, men at du vil få det 24 - 48 timer etter positivt utslag. Det er det som står i bruksanvisningen.
Jeg har lest flere si at folk med pcos ikke kan stole på testene, men når jeg har alle de andre tingene som følger med velger jeg å stole på dem. jeg synes det er veldig mye skremselspropaganda i enkelte forum ( ikke ment til deg) . Får ikke oppfølging av gynekolog, men jeg merker på kroppen også når jeg har EL. Det er noe av de samme smertene jeg har de gangene jeg har mens, akkompagnert med EL - slim etc. Jeg har ikke vært hos legen og testet, skal til legen til uken. Hadde den timen før jeg testet positivt. |
Sitat:
En positiv test trenger ikke nødvendigvis si at du får el da og da, for du kan ha positiv test flere dager på rad. Men når testen da er negativ igjen så betyr det da at el har funnet sted. (regner med at du vet at en el test ikke er positiv med mindre test streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken) Kjekt å føle på kroppen når el er, den egenskapen kunne jeg godt ha hatt selv! :D |
Sitat:
Sitat:
Noenkiloformye og Siria - Testen viser LH-stigning, men det er ikke alltid at et egg slipper, særlig ikke for oss med PCOS. Men man kan få påvist progesteron etter EL hos legen, eller bekrefte EL med temperaturstigning. I følge Stork (tror jeg det var) skal man regne 24 - 48 timer etter første positive test. |
Sitat:
Jeg har lært og lytte til kroppen min etter at jeg la om til lavkarbo, men noen tegn er jo også synlige ;) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |