![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Sitat:
|
[quote=Medli;921745]Selv varierer jeg for øyeblikket mellom omelett og en egen versjon av denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547 Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett! I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt.. Takk for fine frokosttips! Denne müslien likte jeg kjempe godt!:D Har gått ned 1 kg nå på de 3 første dagene og er superførnøyd så langt. |
Hei
Melder meg også inn her. :) Begynner i dag, har inntatt eggerøre med litt kyllingkjøtt + oopsies til frokost. Har ca 25-27 kg som skal av og er veldig spent på om dette virker:) (Spent på om jeg får lagt inn melding, første gang overhodet jeg skriver på et forum:D ) |
Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?
Til deg Picasso Dette opplevde jeg å i går. Gikk på vekta på forskjellige steder på badet 5 ganger uten at den viste lik vekt på noen av de. Snakket med ei som jobber på Elkjøp om dette: på badet er det ofte litt helling mot avsluket, og det er veldig viktig at vekta står på et jevnt under lag. Vekta skal heller ikke stå på varmekabler. Så nå står vekte mi på vaskerommet, kanskje det også hjelper på at jeg ikke går på vekta "hele tiden"http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif |
Fikk i meg frokost idag (egg og bacon som min snille pappa lagde til) Flinke meg :)
Så satser jeg på at jeg får i meg skolematen også (rester fra middagen igår, sqaush carbonara) |
Gikk jo som det måtte gjøre, ettersom jeg ikke har vært flink pike denne uka :p, og spist endel karbo. Opp ett halvt kilo. Nå må jeg ta å bake litt, så jeg har noe å ta til når jeg blir sulten.
Får ikke til å justere tickeren min...noen som har "oppskrift"? |
Då er dette min fjerde dag på ketolyse og ting går egentlig betre enn forventa! sultfølesen har stagnert og blir sjelden meir enn fire måltid per dag! Har vore i ketose sia dag to og merker det veldig godt på magen. Er ikkje like oppblåst som før. ja heile kroppen føles betre enn før ketolyse, så viss dette fortsette så e det jo berre supert.
Men eit par spørsmå ( eller råd) til dokke som ha vore litt lenger enn meg på kuren. For eg va på kafe i går, ikkje heilt planlagt og følte eg ikkje hadde sett meg nok inn i ketolyse kuren. alt fungere jo fint så lenge enn er heime, men kva gjer dokke når dokke er på cafe? Med tanke på at ting er litt strengt med oppmåling og sånt, så turte ikkje heilt å ta sjansen på ete noko der.( bestilte ei skål med oliven, pepsi max og ein cappucino.) Har dokke nokon tips til folk på farten( før var det lett å berre ta med seg eit wasa knekkebrød pakke og ei frukt, men det går jo ikkje lenger) Hadde vore supert å høyrt kva dokke gjer!! Ha ein super fin ( nesten)karbofri dag :) |
Sitat:
Ellers så lager jeg av og til Fedon sine pannekaker med kanel og vaniljeessens, for de smaker kake... :D De er også supre å ha med seg, og trenger verken ligge kjølig eller varmes opp. På kafèe bestiller jeg nesten alltid en salat, også plukker jeg ut eller lar vær å spise det jeg vet det er for høyt innhold av kh i... ;) Og du, Cappuccinoen bør du ligge unna... :p http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35999 |
Sitat:
Skal ikkje skje igjen :) Takk for gode tips! |
vekten har allerede begynt å rikke på seg i riktig retning !! :D måtte det bare fortsette og fortsette, hehe.
laget "marsipan" i går: malte mandler + eggehvite + sukrin/natreen og noen dråper mandelessens... mmm... tok med litt i matpakken i dag og det både metter godt og smaker godt. tar imidlertid beslag på noen kh, så da blir det omelett til kvelds.. hehe. mat i farta: babybel-oster, en liten boks med nøtter, crabstiks med porsjonspakning med majones, 1 delt avokado og medbrakt skje, cherrytomater... |
Sitat:
Takk for hjelpen:) |
Hvor ofte veier dere dere? Jeg har tenkt å kun veie meg en gang i uken for å ikke bli for opphengt i vekta, men det frister jo selvsagt. har også tatt mål av mage, lår og bryst.
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvor lenge har du holdt på med ketolyse? Sååå mange kg du har gått ned! Imponerende! |
Hei. har noen av dere prøvd oopsies? Har sjekka og fant ut at det var noe som kunne brukes til mye; se bilder her
Hvilken erfaring har dere med disse?? |
Hei!
Har tenkt å bake oopsies i løpet av helga, og også de nøtte/ostemuffinsene, både med vanlig smak og noen søte. :) Må begynne å ha noe ferdig bakst kjenner jeg, for veldig skjelden jeg har lyst på ett egg f.eks, om jeg blir litt småsulten. |
Damn... Ikke mer omelett på meg på ei stund nå! Har bare spist mindre og mindre av porsjonen i det siste, i dag gikk nesten halve i søpla. Tar en evighet å tvinge den i seg (brukte over 10min på den første halve porsjonen), og i dag klarte jeg å brekke meg av det også (gjerne deler av baconet som har sånne ekle 'tråder'). Skal heldigvis bake knekkebrød i dag, opprinnelig tenkte jeg å ta de med til lunsj men nå tror jeg at jeg tar de som frokost noen dager i stedet for omelett.
Tror det er best å begrense seg til å sjekke vekt og evt. måle seg én dag i uka, så har man noe å 'se frem til' også. :P Jeg driver ikke med måling, men mener bestemt at buksebeltet mitt begynner å bli litt for vidt. Er spent på vekta på søndag! :) |
Sitat:
Hva heter de sugetablettene? Hvorfor får vi i oss for lite sink? |
Sitat:
Skal lage en egen ticker kun på ketolyse vekttapet jeg ;) |
Middagsforslag folkens! Bør prøves, dette var naaaaaaaaaaaaaaam :D Med bilder... ;)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36077 |
Sitat:
|
Sitat:
Tja, vet bare at et av kosttilskuddene som anbefales til ketolysekuren inneholder sink. Så da antok jeg at lavkarbokosthold generelt risikerer mangel på det.. På wiki står det at sink finnes naturlig i kjøtt- og kornprodukter. Kan være at man lett får for lite når man dropper korn, med mindre man er veldig flink med kjøtt. :P |
Uff.. jeg burde virkelig bli bedre på å skrive ned det jeg spiser i løpet av en dag! men, holder meg jo fortsatt i ketose, så satser på det går greit ut helgen, så kan jeg begynne med skrivingen på mandag :)
|
Varmen er over ! Jeg har vandra rundt i kjole hele forrige uke (var så varm og god i kroppen, så sol og 9 grader var nok til å få meg i kjole :D). Nå er imidlertid den deilige varmen borte!!
Hva skjer? Har fortsatt stålånden, går litt ned i vekt (sikkert naturlig stagnasjon: 100- 200 gram per dag nå). Spiser som før - er nøyaktig på 15 karber hver dag. Fortsatt veldig sulten, selv om jeg spiser salat med en hel avokado til lunch. Er det noe jeg gjør galt? |
God morgen everybody! Her i det vakre trøndelagen er det nydelig vær! Dessverre våknet jeg med en kraftig hodepine i dag, muligens forårsaket av et inntak av rødvin:full: i går:rolleyes:. Trivelig kveld i trivelig lag:syklubb:. Merker godt at vinen virker annerledes på meg nå enn før.
Jeg har i mange år veid meg hver eneste dag; og siden gamle vaner er vonde å vende så bryr jeg meg ikke om den:D:geip:. Og vekta står på ca det samme som den har gjrot i lengre tid, med litt +/- i variasjon fra uke til uke. Men - ketostixen gir utslag!! Det har den gjort ett par kvelder, så kanskje kroppen jobber likevel og jeg ramler ned 10 kg plutselig en dag:D Ønsker alle en god dag med mye god mat!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |