![]() |
Sv: Tråd for junistartere
Hei! Hiver meg på her jeg :)
Mannen min og jeg begynte på ketolyse-kuren 1 juni og stortrives med dette kostholdet. Vi skal begge ned ca 10-15 kg. Etter de to første ukene har vi gått ned 3 kg hver og er strålende fornøyd med det :) Men en ting jeg lurer på om noen kan svare meg på er; Jeg har hele tiden fått rosa/lilla utslag på stixen, mens mannen min hele tiden har ligget "på kanten". Han er innafor på "skalaen" men bare såvidt. I går kveld var det plutselig ingen farge på stixsen hans. Hva skyldes dette? Vi spiser det samme. Er det mulig at han får i seg for lite karber? Skjønner ikke helt dette jeg..... |
Sitat:
Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann. I tillegg er det viktig at testen tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid.. |
Må forresten også si, at jeg det har vært skikkelig morro å lese denne tråden :) Både pga av alle de gode resultatene, og ikke minst mye MYE god humor :) Stå på alle dere skjønne mennesker:heia:
|
Sitat:
Vi har brukt stixene som motivasjon også, men kanskje det bare dumt... |
Har noen noen gode tips ang hvitvin med litt sukker???
Jeg er ikke så glad i rødvin, og liker best søt vin...det går jo IKKE nå! :p En vin man kan sitte ute å nyte på verandaen!! Haster litt! :p |
Sitat:
Stixen er vel fin motivasjon det! :) Ha nettopp kjøpt jeg også, og synes det er gøy å sjekke innimellom! :) (Må bare få nevne her med det sammen at jeg tror ketosegrensa til min kjære samboer er ganske høy! Han var på middag med jobben og var flink under middagen, men da desserten kom på bordet, SJOKOLADESUFFLÉ!! Så sprakk han! Tror du ikke han var i ketose alikevel kvelden etter??? Er bombesikker på at det ALDRI hadde gått med meg) :P |
Sitat:
Bersan Saint-Bris Sauvignon 2008/2009 Denne er frisk, litt søt og veldig god :) Koster ca 120 kr, og har bare 1 gram sukker på literen :) Anbefales! |
Var på vekta i dag og jeg har gått OPP en halv kilo de siste to dagene. Jeg vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men nå i starten synes jeg det er greit å følge med.
Hvorfor har jeg gått OPP??? Det jeg spiste i går: Frokost: 3 speilegg, stekt i smør og mayones Lunch: 2 speilegg, stekt i smør og mayones middag: 150g kjøttdeig, bittelitt tacopulver og tacosaus, salat og agurk Hva tror dere kloke mennesker? |
hvor er grønnsakene??? alt for lite karber i salat og agurk, det er jo bare vann!! det er jo såvidt karbohydrater i hele dagen din sammenlagt.....
Karber må man ha:) |
Sitat:
Det er bare for høyt kh inntaket som kan få deg ut av ketose. Dersom man drikker mye vann vil man få svakere enn om man drikker lite vann på samme mengde kh. Noen får for eksempel ikke utslag etter trening, noe som er helt normalt. Enkelte av oss damene får for eksempel ikke utslag under mens. Så lenge han går ned i vekt så vil jeg ikke bruke tida på noen bekymringer… De aller, aller fleste tåler mer enn 25 kh og fortsatt være i ketose, noen her inne er i ketose i opp til inntak på 50 kh pr dag. Skjønner det er motiverende med stiksen men det er helt unødvendig å bruke hver dag. En annen ting er jo at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang… |
Jeg startet 1.juni. Men så var det en bursdagsfeiring der vi drakk alkohol. Kun sprit og sukkerfritt, men ALT stoppa opp i 6 dager!!! Ikke å anbefale..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du bør ligge på 15-20 gram karbo hver dag.. |
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tipset! :):) |
Sitat:
|
Sitat:
Kan godt hende det, men det frister ikke å kaste bort no mere tid for meg iallefall... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei,
Vedrørende alkohol… Mange stopper opp eller også kan gå litt opp etter inntak av alkohol. Dette er fordi kroppen prioriterer å kvitte seg med alkoholen i kroppen fremfor fettforbrenning. De aller fleste tåler mindre alkohol når de er i ketose, noen sier de blir dårligere enn normalt mens andre igjen ikke har tømmermenn dagen der på. |
Jeg må finne en ny middag favoritt.....:confused:
For 2 år siden gikk det mye i fløtegratinert brokoli med kjøtt. Var så enkelt å lage.:cool: Lagde det til middag idag, og merket fort at jeg var sykt lei av det. Er også lei av linfrø brødet (lollypoppbrød) :rolleyes: Noen som har testet ut brødet på www.spisdegslank.no ?? Hvordan er det? mye karb?? Er sykt dyrt da...:( Nei til uka må jeg leite rundt i oppskrifter, og finne noe snadder :D Snart bærer det av sted på leir, har pakket med meg litt mat itilfelle, har ikke lyst til å sprekke nå. ;) Skal ikke skal ikk skal ikke Ha en super helg alle sammen. Kos dere med måte :rolleyes: |
Akkurat tatt ut de nystekte "brødene" mine ut fra ovnen. De lukter kjempegodt og hele fam. spiser dem nu. Blir mett av 1 skive..så de rommer litt:)
I ovnen står kjøttedeig,brokkoli, løk og litt fløte som skal stå ei stund, ha ost over til slutt . Ja det blir nok mat for mons kan jeg tenke meg..Vi holder på med den 5 dagen så jeg leser oppskrifter så det suser.)Var nettopp innom noe her som ramset opp alt det en trengte i matveien så nå er jeg litt sikrere på hva jeg skal handle. Blir jo reine husmora igjen på denne kuren:) Vet ikke om jeg har gått ned noe enda men det får vi se på søndag.God held til dere alle:)og takk for all hjelp som finnes her. |
heia og god helg ja:) Sååå godissyyyyyyk:(
sukk, noen som har brownies oppskrift? |
Sitat:
Jeg er heldigvis ikke så sukkersugen som jeg var før, men jeg sto leeeenge på helsekosten med en pose 100 %sjokolade og lurte på om jeg kunne gjøre den sukkerfri på ordentlig. Må forskes mere på. Det sto ikkeno på pakken annet enn at det var 100%kakao. Men det kan jo være karber i alikevel for alt jeg vet. Om ikke annet kan jeg vel kanskje blande den i cocosa og få karbefri sjokoladegodis da? Noen som har sett de der? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |