Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahs gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620)

grotingeling 15-07-11 20:06

Sv: Nannahs gode vafler

Må bare nok en gang få uttrykke min entusiasme over disse vaflene!!! :blomster:
Er for tiden på en liten ukes kjøretur mellom England og Norge, og har tatt meg meg 2 posjoner.
Kjempekjekke å ha til frokost, lunch eller hvis en blir småsulten mellom matpausene:hungry:
Har bl.a. brukt dem som "hamburgerbrød", men stort sett har jeg kjøpt ost og skinke e.l og bruk som pålegg :sikle:

Lindemor 17-07-11 18:47

Disse skal i dag prøves. Røren står i kjøleskap og blir kveldskos når roen senker seg! Kjenner at jeg gleder meg veldig!!! :)

Tiril77 18-07-11 20:15

Noen som har prøvd å fryse disse?? funker det greit? og hvor mange dager ca holder de seg når de ligger ferdigstekte i en tett plastpose??

grotingeling 19-07-11 07:46

Ikke prøvd å fryse, men de holder seg i alle fall 4 dager i pose/boks.

Lindemor 19-07-11 08:44

Jeg må også få lov til å gi en positiv respons på disse vaflene. Her har vi kost oss med vafler to kvelder nå. Røren var like fin kvelden etter som samme dag. Jeg tror jeg fikk 12 plater ut av røren og de var virkelig gode!!!

Tusen takk!

littleme 19-07-11 18:00

Åh, jeg får alltid for høye forventninger når jeg ser så mye positiv respons!

Jeg lagde vaflene til frokost i dag, de så helt ut som normale vafler, men jeg syntes de luktet forferdelig mye egg, og smake ikke godt uten syltetøy. Mulig det ble litt for lite kremost, kan det ha noe å si?

Har igjen røre fortsatt, så skal prøve igjen i kveld, med kanskje å spe ut litt med fløte og eventuelt rømme? Men nå må det sies at jeg somregel får dårlig resultat når jeg skal bake noe. TORO 1-2-3 greier jeg, men ikke så mye mer enn det :P

littleme 20-07-11 23:22

Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall?? :)

Lindemor 21-07-11 07:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1165041)
Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall?? :)

Nei. Mine ble ihvertfall ikke sprø.

Bee 21-07-11 17:53

Fyttekatta Nannah! Du er rå!!

Nå har jeg akkurat greid å hive innpå 2 1/2 plate av disse nyyyydelige vaflene. Bringebær og CF på. Himmelsk!

Tror faktisk ikke jeg har laga noen av dine oppskrifter uten og ha blitt helfrelst altså.

Fløtepusen 21-07-11 21:41

Jeg er utrolig positivt overrasket! Syntes egentlig disse vaflene ble bedre enn vanlige. Mine ble litt sprø og fin i kantene når jeg tok godt med smør i jernet da jeg stekte dem. OMG så gode de ble!!!:eek: Jeg forspiste meg på tre med seterrømme og nyrørte jordbær! Min lille tass på 1 år var helt vill i nikkersen da han fikk et par hjerter. Ingen av oss har vært sulten mer i ettermiddag!

Dette må jo være helt geniale lomper/tortillas/burgerbrød/you name it!!

Prøver forresten pizza-oppskriften din nå. Det lukter i allefall helt herlig så langt!:D

Bee 22-07-11 08:38

Seriøst. Ikke bare var de gode nystekt, men nå, dagen etter, smaker de HELT som vanlige vafler. Og jeg spiser de uten noe på. *HIMMEL*

Fauna 22-07-11 12:25

Røra mi er helt tykk. Har jeg gjort noe feil?

Har også forsøkt ei annen røre her fra Hexeberg sin bok og den er helt flytende..

Nannah 23-07-11 23:23

Blir den for tykk, ha i litt vann, men den skal være ganske tykk!

Tullekoppen 27-07-11 14:53

Er i gang med vaffelrøre nå. Og senere blir det pizza. Tusen takk for oppskriftene - de gjør oppstarten så mye enklere:)

Edit; Fikk 13 plater deilige vafler. Nam nam. Syns røren fort ble for tykk og spedde på med fløte underveis.

Albertina 30-07-11 22:56

Oh, joy! Disse hørtes jo helt fantastisk gode ut!

Skal gå til innkjøp av sukrin, splenda og JBK på mandag! Så blir det vaffelfest!
Skal ta bilde av vaflene og komme med terningkast!

Og Nannah, jeg har lest en del andre oppskrifter du har, og skal helt klart teste mange!

Nå sitter jeg med kveldsmaten min, et stort glass isvann og et kokt egg med majones på! Ey!

Nannah 01-08-11 12:27

Takk, Albertina:)

S@nne 05-08-11 10:52

Bøyer meg i støvet Nannah!! :D Disse var fantastiske!! Var ganske skeptisk når jeg så røra, men etter en bit var jeg hekta! Smaken og konsistensen er super!!! Så tuuusen takk for nok en herlig oppskift!:)

Anarko 10-08-11 13:12

Jeg har nå røren stående i kjøleskapet. Den ble VELDIG tykk. Bør jeg da spe ut med vann/fløte før steking?

Lindemor 10-08-11 15:37

Min røre ble også veldig tykk da den stod "på vent" og jeg hadde litt vann i, men den skal være tykk altså. En spiseskje midt i hjernet og vaffelen blir stor og fin når den stekes!

Lykke til!

Anarko 10-08-11 16:24

Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode :) Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen :)

Bønna200 14-08-11 15:05

Laget disse i går kveld. Var ikke helt fornøyd. Syntes det smakte litt mye egg og hadde en litt pussig konsistens. Men putta i meg to til lunsj nå og da var de jo bare supergode! Så neste gang skal jeg lage dem kvelden før:sikle:

Tone-G 14-08-11 15:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1178888)
Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode :) Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen :)

Den skal være tykk! Legg en skje på vaffelhjernet, så brer det seg ut når du begynner å steke :ja:

MissPivotal 14-08-11 15:21

Åh, disse var kjempegode! Hadde i en ts vaniljepulver også for å gjøre de litt ekstra søte. NAM! :hearts:

snøffe 09-10-11 17:08

Søndags-kaffe-kosen er reddet! Eneste minuset er at jeg ikke får ha de i fred for disse høykarbo folkå i heimen.. :p
Tusen takk til Nannah!! :)

Mono 13-10-11 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 709349)
Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo:love:
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!

Røra gir ca 5 plater.

FIXED!

Men godt mulig jeg pisket eggedosisen for mye, røren ble nå ganske stiv. Ellers er det bare å bøye seg i støvet, for dette var nett so vanlege vaffler! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.