![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har bare vasket med vanlig vann til nå, så jeg kannkanskje prøve saltvann noen dager før jeg løper til legen.
|
Sitat:
Sambo ble sendt hjem med to tuber da han hadde det for å ha i bakhånd. En av grunnene til at man vil behandle er jo også at det smitter så lett, så å gå og håpe det går over kan føre til at man smitter andre og seg selv. Selv fikk jeg helt skrekken da ei venninne fikk alvorlig øyebetennelse av å gå med det, og hadde syn nede i 20% en periode! Så den turen til legen er det vel verdt.... :o |
Hadde øyekatarr flere ganger for en del år siden. Gikk alltid over av seg selv etter noen dager. Bare vaske, skylle, unngå sminke, det. Og MIN lege sa første gangen jeg kom med det at det var akkurat det jeg skulle gjøre. Fikk forsåvidt resept på noe dråpergreier, men tok det aldri ut. Nå har jeg ikke hatt det på mange år.
Halvannen uke var litt lenge, dog. Tror kanskje jeg ville ha sjekka akkurat den ut. |
Jeg er som sagt nøye med hygienen og er ikke mer plaget enn at øyet kjennes litt tørt ut og er litt rødt, og siden det ikke har gått 2 uker enda venter jeg litt med å male fanden på veggen, og prøver saltvann først ;) Det har i og for seg ikke blitt rødt og kløete før de siste dagene, først var det bare at det var litt klistrete på morningen, så jeg tenkte ikke øyekatarr før det ble rødt.
|
Sitat:
|
Ja altså, jeg vet jo ikke helt da, har aldri hatt det før. Det kjennes ut som jeg har noe på øyet som irriterer, men det er ikke noe der. Og så er det verk på morningen (det er begge øynene), og litt rødt, renner litt utover dagen men ikke direkte verk, mer sånn tårer man får når det blåser mye. Sønnen min har jo nettopp hatt det, så jeg bare antar jeg har fått smitte derfra. Mannen min tror ikke det er det fordi det ikke ser så ille ut.
|
Sitat:
|
Ja, vi lærer feil på sykepleien også.:) Sånn kan det gå.
|
Sitat:
|
Hva er forskjellen på hvitkål og hodekål?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.frukt.no/leksikon/gronnsa...dekal-hvitkal/ |
Sitat:
|
Hvilken liste ser du på Carisma? I listen på eurodiett sin hjemmeside står hodekål på listen du kan ha ubegrenset av. Jeg sjekket i eurodiettboken til Lindberg. Der står både hodekål og hvitkål på liste 1, ubegrenset. Har du fått listen på klinikken?
Hvis det er uenighet i de forskjellige listene, bør vi kontakte eurodiett og spørre. |
Sitat:
Skal på første kurssamling neste uke så da tar jeg det opp da :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Etter jeg begynte på lavkarbo blir jeg fortere frisk av sykdommer. Pleier bare å være forkjølet en dag. Og lungebetennelse varte bare en dag.
Da jeg våknet på lørdag gjorde det vondt å svelge og jeg regnet med at det bare var en halsbetennelse siden jeg ikke hadde feber. Men jeg ble ca frisk i løpet av noen timer og så holdt det seg der til i dag da jeg våknet i dag. Da var jeg kortpustet og hvesende på innpust. Hostet masse og hostet opp gult slim. Jeg tror ikke jeg hadde feber. Etter som jeg kunne lese meg til virket det som at det var bronkitt. Har vært småforkjølet disse dagene (hostet litt, tørr hals og bittelitt snørr) og leste at man kunne få bronkitt på slutten av en forkjølelse. Men noen timer senere er jeg helt fin, bortsett fra nesa som er pottetett. Huh? Kan bronkitt gå over på noen timer? Det høres så usannsynlig ut. Noen annen idé om hva det kan ha vært? Ingen allergier som jeg vet om (og ingen i familien heller), har ikke astma (og vi har ikke astma i familien heller). |
Tror ikke det er mulig å ha lungebetennelse én dag, det tar tid å bli kvitt det. Jeg har de samme symptomene du nevner på morgenen; vanskeligheter med å puste, hoster opp gult slim mm, men midt på dagen er jeg ok igjen, før jeg blir tettere når jeg skal legge meg. Dette er etterslep etter lungebetennelse jeg fikk for ca to måneder siden.
|
For en god stund tilbake (kanskje så mye som et par år) kom jeg over et bilde av en tegneserierute på facebook som illustrerer noen barn som bygger lego. Alle har hjelm utenom en og en av de med hjelm roper " Pappa ! Odin bygger lego uten hjelm!". Prøver desperat å finne denne igjen men klarer det ikke. Har fått såpass med meg at det er en tegneserierute som var i en avis. Hadde satt pris på om noen som har dett bildet deler med meg eller vet hvor jeg kan finne det.
|
Sitat:
|
Lurer på hva som kan være grunnen til at jeg plutselig svetter som en gris på hendene. Har ikke hatt dette problemet siden tenårene utenom kanskje når jeg er veldig nervøs. Nå har jeg gått rundt i to dager med konstant våte (ikke fuktige) hender.
|
Vi har hatt omstruktureringer på jobben, og I den forbindelse har vår avd. fått spørsmål om vi kan hjelpe en annen avd som er underbemannet. Jeg tok litt mailer for disse i sommer, og vet at det er mye jobb og det er en del å sette seg inn ang avtaler og kunder osv. Derfor har vi, siden vi også er mer enn overarbeidet fra før, vært skeptiske. Nå fra 1. februar har sjefen min tydeligvis koblet meg inn på telefonsløyfa til den avdelingen uten å gi meg beskjed, og det gjelder også bare meg og ikke de andre på avdelingen. Er dette ok, ekller bør jeg spørre hva som skjer her? Burde jeg ikke fått beskjed? Og bør jeg i så fall ta det på mail eller ansikt til ansikt?
(Kan ta med at stillingen min i utgangspunktet skulle være en backoffice stilling med minimalt med telefonforstyrrelser, noe som var en stor grunn til at jeg takket ja....) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |