![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Om noe skulle skje når de er der er det hennes ansvar. Det trenger ikke å være deres feil, men mye uforutsett kan skje. En 7-åring er ikke skikket til å takle mye av det alene! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Regner som sagt med at denne venninnen kommer hjem til tomt hus hver dag og at hun har en avtale med foreldrene om hva hun skal gjør hvis hva skjer. Når det er sagt, ville nok ikke latt min datter ha vært alene på den alderen. Sønnen derimot, kunne vel passe hus, bikkje og lillesøster fra han var 6 år gammel. :love: Lilleprinsen er bare 4 år og lar meg ikke gå på do alene en gang, så der ser jeg for meg at det kan ta noen år....... |
Sitat:
|
Jeg vil ikke at moren skal føle seg kritisert, for at hun lar sitt barn være alene hjemme. Jeg stoler på min datter, hun kunne vært alene hun også. Dette handler vel mest om min uro. Jeg vil ikke ta sjanser med barna, men jeg må jo lære meg å la de få prøve seg. Jenta hadde mobil, fikk det av moren nå, så jeg ringte og alt er selvsagt ok. Min datter må vel få seg mobil til slike tilfeller hun også ;)
|
Er det noen som har erfaring med å bli trøtt av enkelte matvarer? Jeg snakker så trøtt at beina knapt vil bære, og det eneste som står i hodet på deg er søvn? Jeg blir sånn av all torskemat, og med litt googling fant jeg ut at det visstnok er en aminosyre som heter tryptofan som gjør dette. Det samme søket viste også at dette er litt kontroversielt. Noen mener at grunnen til at man blir så trøtt, er overspising eller høyt inntak av karbohydrater. Jeg mener at jeg kun blir trøtt av torsk, ingen andre matvarer, selv ikke om jeg spiser for mye. Jeg husker jo at jeg kunne bli søvning av for mye pasta, men nå spiser jeg jo lite karbohydrater, og jeg blir likevel helt usigelig trøtt. Hva tror folket? Er det tilfeldig eller er det tryptofan?
|
Sitat:
|
Jeg blir også trøtt av hvit fisk.
Jeg lurer på: Det kan vel ikke være sånn at fastlegen kan henvise til en undersøkelse, og så må jeg betale alt selv, uten refusjon? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
men det er ofte snakk om prioritering. Noen betaler gladelig 1000 kr for en kveld på byen, mens 1000 kr i egenandel hos en lege får de hakeslepp av.... |
Sitat:
|
Eksemet mitt har blusset opp, og husker hudlegen sa noe om at lysbehandling ofte fungerte bra i vinterstid.. Vil en tur i solarium kunne hjelpe, eller er det noe helt annet han snakket om? *Desperat*
|
Det er nok noe annet. Min datter fikk lysbehandling på sykehusets hudpoliklinikk. Hun ble henvist av fastlegen og det var flere måneders ventetid. Det var effektivt da.
|
Sitat:
Min hudlege har eget "solarium" på kontoret om jeg har bruk for det, men har klart meg uten så langt. |
Sitat:
|
Kan øyekatarr gå bort av seg selv? Har våknet opp med klissete øye i halvannen uke, men er ellers ikke mer plaget enn at det er litt rødt og klør litt. Trenger det behandles på noe vis, eller går det sannsynligvis bort av seg selv?
|
Jeg behandler aldri øyekatar på meg selv. Eller. Lager saltvannsblanding og skyller med det. Og er veldig nøye med hygienen, så ikke andre får det da. Men halvannen uke høres lenge ut, synes jeg..
|
Ja, er nøye med hygienen og sånn, trodde det holdt siden jeg ikke er veldig plaget. Jeg har aldri hatt øyekatarr før, så vet ikke hvor lang tid sånt bruker å vare, men syns det har gått litt lang tid nå.
|
Etter halvannen uke hadde jeg nok dratt til legen og fått dråper. Pleier å vare maks 5-6 dager her.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Apoteket er ikke enig med deg i at det ikke kan gå bort av seg selv, Carisma.
http://www.apotek1.no/oyne-og-orer/oyebetennelse |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |