![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Kjekt at det var velykket bryllup i helgen. Tenker det er ekstra stas å være i bryllup samtidig som du planlegger ditt eget:) Åååååå, skulle gjerne blitt med deg i bagasjen altså. Høres vidundelig deilig ut med sol og varme. Jeg er allerede lei dette fryktelige høstværet, kanskje pga at det ikke har vært skikkelig sommervær her i år. Masse lykke til med pakking til store og små, litt mer planlagging som skal til når man også skal pakke for så små :) |
Heisann damer! Så koselig at du er innom Lille venn! Sånt liker vi:)
Bente; jeg blir bare så imopnert over det du har gjort. Og gjett hva jeg lurer på da:D Om du kan legge ut eksempel på dagsmeny, så jeg kan se vet du :p:p Og du Sanna, er jo bare så heldig som skal til å stabilisere deg;) Maria; jeg har sagt det før og gjentar det: jeg gleder meg til du skal gifte deg. Og det er så bra du har noen bryllup å sjekke ut ting og tang i nå i sommer. Jeg og misunner deg turen til Mallorca, og skulle gjerne vært med deg til varmen. Er med i tankene mine om ikke annet, så du får kose dobbelt! Håper du legger igjen løperapport Foksy; så vi får høre hvordan det går med deg. Sprekingen!! Nå er det forresten lenge siden Nysgjerrig og Appelsinpiken var her; håper det går bra med dere?! Og Pruttis; sjeldent å ikke høre fra deg i løpet av en dag. Alt er ok ja?? |
bente1: jeg har faktisk i flere uker lurt på det samme som Dollsine, om du vil være så god og snill å dele dine dagsmenyer med oss. Gjerne flere;) Du gjør tydeligvis "alt" riktig. Blir veldig umotivert når vekten står HELT stille:mad: Selv om jeg ikke er så flink til å skrive innlegg, er jeg innom hver dag og leser om dere alle sammen. Håper du vil dele dine gode erfaringer med oss:)
|
Hello ladies!
Plagdes med magen de siste dager, både feber og uvelhet. Slappet av med bøker, puslespill og jobbsøknader. Var på intervju i dag, et som både tok energi og pågangsmot fra meg. Snakk om 3.grads avhør :p Nasty! Tror heller ikke at jeg klarte svare på en tilfredsstillende måte, ble masse superlativer og vås fra min side. Sendt ut fire nye søknader i dag. Var så skutt når jeg kom hjem, så orker ikke særlig mye mer. Spise pannekaker til middag, sliter såvel med samvittighet som bebreidelse. "#€% at jeg aldri skal komme tilbake dit jeg en gang var!? Skrev en ganske bra tekst i går, en jeg skulle ønske jeg kunne få fortsette med. PC'en tok kveld (igjen) og er nå hos Eljøp. Elkjip. Ellers går alt i sin vante gang - dessverre. Noe nytt her inne? Bryllup? Hussalg? |
Jeg kan prøve, Dollsine, men blir ca, for jeg registrerer ikke lengre:
Idag: "Frokost": Te med ca 1,5 ts cocosa Lunch: Reker (ca 50g tenker jeg), m majones, ett kokt egg, 1 cherrytomat, røkelaks (antar ca 50g) Påleggene er begre de selger i kantinen, så er usikker på mengdene. Prøver å få i meg fisk til lunch hver dag, pga at jeg har lest at omega 3 skal øke fettforbrenningen. Middag: Taco: Ca 200g kjøttdeig m hjemmelaget krydder, stekt i smør sammen med en liten bit løk og en liten bit paprika, etterpå gratinert i ovnen m ost på toppen (på slump), salat av issalat, agurk og litt tomat(3 cherrytomater), en stor ss rømme. (Akkurat spist middag, så kjempemett nå) Kvelds: Har plangagt 1 nistemuffins og 1 mandelmuffins, for jeg bakte begge deler i dag for at sønnen min skal ha mat på skolen. Nå skal jeg straks avgårde på dansetrening, snakkes senere i kveld:D |
Sitat:
Sitat:
|
Jeg er enig med Bente om at å skeie ut,
er noe av det dummeste en kan gjøre. Min form for utskeielse er lavkarbois 1-2 ganger i løpet av 7-8 uker. Så ofte blir det ikke. Jeg har aldri laget lavkarbokaker eller godteri.... Men jeg må si at Bentes flotte nedgang også kan skyldes all dansetreningen. Det tar på og får fortgang på det meste.... Tøffe dama. :) |
bente1: Til lunch, spiser du bare pålegg...? Spiser du ikke frø knekkebrød, lavkarbo brød etc...? Kan jeg få oppskriften din på taco krydder, nistemuffins og mandelmuffins...? Tusen takk:):):)
|
Huff da Pruttis. Både magetrøbbel og jobbintervju. Ikke bra noen av delene, og iaf ikke på samme dag! Et jobbintervju skal ikke være forhør, men oppleves sånn lell. Det er en viktig situasjon; en har jo tross alt søkt på jobben fordi en vil ha den ikke sant? Jeg var forresten på jobbinterju i fjor (til den jobben jeg har nå), og i dag sier de som intervjuet at de var både pågående og intense - og ubehagelige. Noe jeg ikke er enig i; jeg syntes det var mer en samtale enn jobbintervju, med humor, ikke typiske spørsmål som hva er dine svake/sterke sider, hva vil du forandre med deg selv osv. Ekle spørsmål, som jeg (skjemmes) selv har stilt når jeg har vært på den andre siden og skulle tilsette folk. Men, veldig bra du sender nye søknader!
Og lykke til med Elkjip; pass deg så du ikke får en brukt en da! Ikke ha dårlig samvittighet snuppa; det er ikke verdt det. Spist er spist og sånn er det med den saken. Se framover, og gjem det som er bak. Du kommer det tilbake kan du skjønne; og husk det er i motbakke det går oppover. Selv om vi vil ha nedoverbakke:D Dette fikser du sammen med oss!!! Bente og Sanna: Dere imponerer meg stort! Og jeg sitter med masse spørsmål jeg nå. Begge sier dere at dere ikke har skeiet ut i denne tiden. Jeg trenger å få det inn med teskje..At dere ikke har skeiet ut med høykarbomat forstår jeg, men hva med alt det andre? Har dere aldri spist mer enn en fastsatt mengde mat (les: kcal) hver dag; aldri over en viss grense med f.eks protein/kh? Og aldri LK knekkebrød eller brød? Du sier Bente at du må under 12 g kh/dag; jeg må enda lengre ned, og ser at det er en utfordring når jeg samtidig skal passe på proteinene. Det var lettere da jeg kunne ta ost som ekstramat/måltid, men det går jo ikke mer. Synes du spiser lite mat jeg Bente, men ser at du tar det igjen til middagen. Frokost med en kopp te og cocosa høres enkelt ut; blir ganske korte morgenritualer på det viset ja ;) Er du mett fram til lunsjen da? Og jeg og tror salsaen får fortgang på sakene :p Veldig koselig at du følger tråden hver dag Lille venn; det gjør godt å se at du vil følge oss. Lurer du på noe så er det fritt fram å stille spørsmål om det vi skriver eller annet du lurer på. Tar du utfordringen? |
Sitat:
Nistemuffins finner du på bloggen til Pruttis Mandelmuffins har jeg funnet her inne ett sted: Blir 12 store eller 24 små muffins. 1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. 6 egg vispes i den porøse massen Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vaniljepulver eller dråper 3 ts bakepulver, 0.5 dl fiberhusk 2 dl mandelmel. Stekes ca 25 min på 200 grader. Følg med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger Tacokrydderet har jeg tilpasset selv fra ulike oppskrifter, det er kjempegodt, bland alle krydderene i en boks, så har du maaaaaange ganger!: Min egen tilpasning på Tacokrydder 2 ss salt 3 ss spisskummen 2 ss paprika pulver 3 ss chilli krydder 1 ss pepper 2,5ts hvitløkspulver 2,5 ts oregano 2,5ts koriander 1 ts kayennepepper Bruk ca 1ts pr 100g kjøttdeig |
Sitat:
Jeg har aldre spist frokost, jeg orker ikke tanken på mat om morgenen, så en-to ts cocosa er det meste av frokost jeg har greid å få i meg i hele mitt liv. Jeg er sånn som står opp, går på badet, setter fram mat til sønnen min og drar på jobb, slik har det vært siden ungene var store nok til å ordne seg selv.;) Jeg er sulten på kvelden, så jeg må ha både skikkelig middag og en ok kvelds. Når på døgnet en trenger mat er sikkert litt individuelt. Med ingen utskjeielser så mener jeg ingen dager over 15g karber (bortsett fra de dagene i Hellas på 30-50). Bortsett fra de to brødene jeg baker som har over 80% fett og svært lite karber, slik at de kan nesten ikke regnes som brød, lager jeg ingen brød. Knekkebrød har jeg liggende, men bruker dem kun når jeg er for lat til å lage meg skikkelig mat til kvelds (egg og bacon, omelett, eggerøre og laks el) Av og til smaker jeg på de muffinsene jeg baker til sønnen, de er veldig fristende når de er nybakte - da blir det vanligvis istedenfor kvelds. To ganger har jeg bakt lavkarbokake på disse 4,5 måndene. Og slike bakverk - uansett hvilke - er jeg svært nøye med at når jeg spiser det, så må det være maks 2-3 ganger i uka, og at jeg da må redusere på grønnsakene de dagene slik at jeg kommer lavt nok på kh. Jeg passer også på at jeg da tar det istedenfor ett måltid ikke i tillegg til et måltid (feks muffins istedenfor egg og bacon til kvelds).:) Alkohol svært svært sjelden (max 1 gang i mnd helst) Dette funker for meg, men det betyr jo ikke at det funker for andre, vi har ulike kropper:p Salsaen hjelper nok nå, og den hjelpen trenger jeg nok siden jeg er nede på de siste 5 kiloene, men fram til vi startet opp 23.aug så gikk jeg også bra ned, og da nesten helt uten dansing hele sommeren. Personlig tror jeg kosten er mye viktigere enn treningen når det gjelder vekt.:) Dette ble da ekstremt mye meg og mitt.... føler meg nesten litt beskjemmet her jeg sitter...men dere spurte altså, så da ble det litt sånn, sorry..... klem for å be om tilgivelse:klem: |
Sitat:
Ellers spiser jeg lavkarbobrødet mitt, nesten hver dag, men bare ca. 30g. Og knekkebrød innimellom. Jeg er foressten ikke redd lk-brødet ! Bortsett fra på Kypros, så rører jeg ikke øl,- og vin drikker jeg kanskje 1 dl av i halvåret. (redd migrenen) Frukt har jeg ikke smakt etter 1. juni. Men det har jeg tenkt å endre så smått på etter 1 år på lavkarbo, men da små mengder bare til "fest". |
Sitat:
|
Takk kjære Bente og Sanna, for at dere delte dette med meg. Jeg ser jo hva dere spiser/gjør, og det ligner jo mitt opplegg med unntak av at jeg er lengre nede på kh. Huff, nå ble jeg litt deppa ja. Hadde håpet dere gjorde noe jeg ikke gjorde som var det lille jeg manglet, om dere skjønner? Huff....
Men det er vel ingen grunn til å fortsette å deppe vel; det gjør hvertfall ingen monn. Det er vel bare å fortsette i samme travet som før. Og med mer cocosa og udos. Tar det tre ganger pr dag nå, og har noen fantastiske svettetokter innimellom, og spesielt på natta. Jeg velger å tro det er oljene som kan til det jeg:lol:, og ikke at alderen nærmer seg den tiden da kroppen omstiller seg litt:D:D sånn varmeteknisk. Det er litt tidlig, men jeg har noen slektninger som var veldig tidlig ute så.... |
Sitat:
Hihihihi - er nok fettet vil jeg tro, litt vel tilfeldig om det skulle inntreffe nøyaktig samtidig som du begynner m udog/cocosa blanding;) Jeg gruer meg også til det der, begynner vel å nærme meg den alderen snart...er egentlig ganske så fornøyd jeg hver måned når jeg oppdager at enkelte ting fungerer akkurat som før;) |
Sitat:
|
Sitat:
Men nå plutselig får jeg noen hetetokter som ikke ligner grisen. Så jeg begynte å lure...... Men det er kanskje alt fettet. Jeg tar også Udo's og Cocosa. :) |
Helt sikkert Sanna; vi velger å se det sånn gjør vi ikke:p:p
|
Hehehe jeg har skrudd både varmekabler og varmepumpe på 25 grader, allikevel sitter jeg inntullet i pledd, ble litt kald og frossen etter dansingen tidligere i kveld. Så hetetoktene er i alle fall ikke i nærheten enda!;)
Nå skal jeg ta meg en kopp te med cocosa før jeg legger meg for å få opp varmen for natta:D |
Tusen tusen takk for oppskrifter og gode råd:) Har ennå ikke kjøpt meg Cocosa, men bør nok gjøre det. Har ingen problemer med å holde meg under 15g karber om dagen, men synes jeg ligger litt høyt på protein. Det er jo protein i ALT:confused: Får prøve med mer fett:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Frokost: eggerøre/omelett av to egg, ca 50 g fløte, en solid dæsj smør oppå er nammis! Ofte litt brokkoli/blomkål oppi og gjerne ost (spesielt hvis det er lenge til neste måltid) Lunsj: salat av agurk og issalat, rømme og olje, ost, kylling eller skinke som smakstilsetning noen ganger. Blomkålbiter gir tyggemotstand og smak og er ålreit å ha. Middag: 100 g kjøtt/fisk (blir for mye proteiner hvis jeg tar mer:eek:), blomkål/brokkoli eller salat av issalat/agurk til. Rømme, smeltet smør, olje alt ettersom. Kvelds: hvis behov: ostekjeks med smør og evt ost (spørs hvor mye protein jeg har spist) eller egg/babybel hvis jeg ikke har spist det tidligere på dagen Ett egg og en babybel som mellommat hvis behov/evt som kveldsmat Og 3xUdos/cocosacoctail + vann + te (ingen max eller suketter nei:o) På diett gir dette ca 15 g kh, 80 g protein og 180-200 g fett. Og ca 2000 kcal (coctailen drar opp ca 450-500 kcal) Jeg har en litt annen oppskrift på tacokrydder: 1 ss salt 2 ss cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker. Jeg har også kjøpt på Meny) 1/2 ss koriander 1/2 ss chilipulver 1/2 ss hvitløkspulver 1 ss paprikapulver litt pepper Bland alt og oppbevar i tett boks. 1 ts pr 10g gram kjøttdeig. Også godt som smakstilsetning i fløtesaus til kylling;) |
Jeg sliter også mest med proteinene. Vil helst ha det under 70g jeg, men det klarer jeg nesten aldri, men iom at jeg går ned så har jeg funnet ut at jeg ikke skal stresse mer med det. Det som virker best har jeg funnet ut er å bruke fet fisk og fett kjøtt istedenfor magert, laks og makrell istdenfor torsk, kyllinglår istedenfor kyllingbryst, entrecot istedenfor ytrefilet, grillribbe istedenfor svinefilet, kjøttdeig istedenfor biffdeig, samt noen fete chorizopølser uten karber av og til. Men av og til blir jeg så lei disse tingene og har virkelig lyst på noe magert kjøtt isteden....;)
|
Godmorgen alle sammen!
Ny dag, nye muligheter, grip den damer, det er kun vi selv som kan kontrollere hvordan denne dagen blir! Nå er jeg på jobb og skal finne meg en kopp te med cocosa som er min faste "frokost". Cocosan står fast her på kontorpulten min og kan også brukes i nødsfall om jeg blir sulten når det ikke er tilgang på mat;) |
God morgen damer! Du har så rett Bente; det er opp til oss selv hvordan denne dagen blir. Ønsker derfor at alle tar en bli-som-jeg-vil-dag!
Kjære dere. Jeg er en tenker, og nå har jeg tenkt. Tenkt på Sanna og Bente og på hva dere spiser. Jeg har også tenkt på hva jeg selv spiser. Jeg har tenkt på hva forbrenning på LK er og at kroppen henter det den trenger fra egne lagre. ..........Jeg har tenkt på dere andre i tråden også, men dere er så unge, og det er ikke jeg.... :p Så jeg må sammenligne meg med de på min alder og hvordan kropper over "29++" reagerer. Som Bente sier, vi - jeg - bestemmer selv hvordan dagen blir. Så i dag tenkte jeg, i dag er en fin dag å eksperimentere:spent: på. Så til frokost for en drøy times tid siden tok jeg 1 ss cocosa (ca 10 gram) og ca 3 g Udos og en kopp te. Og ikke noe mer. Magen er "rar" ja, kniper litt men jeg sitter og sier til meg selv (les: til den) at du har fått mat, og du har en diger "matboks" å ta av på utsiden, bare forsyn deg. Mon tror om airbagen krymper så jeg ser det i dag:D Og skulle det skje at jeg må ha mat, så har jeg ett egg og en ost i beredsskap. Så til deg Sanna vil jeg si at det er meget mulig matbehovet på morgenen er psykisk:D slik du spurte om tidligere i tråden. Det er i dag jeg får sjekket det. Følg med i neste episode av den spennende hverdagen til Dollsine:p:p Wish me :goodluck: |
God morgen :) I dag er det ingen vei tilbake. Jeg har bestemt meg og jeg kjenner hjernen jobber på høygir for å planlegge mat og kriseberedskap :p
Våknet av sult i magen, og det er jaggu lenge siden sist jeg det gjorde. Vet ikke hvordan det blir nå. Mangler essensielle matvarer, men skal få med mamma på butikken. Føles godt å være "der" igjen. Håper alle får en nyyyydelig dag <3 :hearts: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vil gjerne signere på det Dollsine sier her, Pruttilutten, hvis du sliter, så bruk oss, ikke trekk deg unna, du vet vi er her for deg :hearts:
|
Love you, altså :klem:
Lover, denne gangen skal vi få det til. :o |
Klart du skal komme på rett sti igjen, gulljenta!;)
Jeg fant denne på facebookstatusen til en venninne i dag, syntes den var litt morsom så jeg måtte dele den her inne: "Kopier denne statusen hvis du som meg, kan sammenlignes med sjokolade. Litt feit, men jævlig go":D |
Måtte bare innom og fortelle at jeg har overlevd formiddagen! Lunsj nå og jeg var sulten men ikke SÅ utsultet. tror kanskje jeg kunne tatt en ny runde med oljer og overlevd noen timer til :D:D Venter på statusrapport fra flere jeg nå!
Urp...:( Salatbuffee i dag, og jeg spiste mer enn nødvendig. Læring.... |
I dag ble frokosten te med cocosa, lunchen ble varmrøkt makrell, røkelaks, egg og majones. Ja, de ser litt rart på meg når jeg bare spiser pålegg til lunch, men det bryr meg altså ikke!;)
Til middag har jeg planlagt 200g Chorizo pølser fra Idsø m fløtesaus m litt løk og paprika + smørdampet frisk asparges og brokkoli. Deretter blir det full fart avgårde til dansingen. Tar med meg nøtter for sikkerhets skyld, men har nå greid meg uten i 3 uker, så antar det går bra i dag også;) Kvelds når jeg kommer hjem blir egg og bacon har jeg bestemt, mengden litt avhengig av hvor sulten jeg er. Pleier vanligvis ta bare ett egg, så fyller jeg på med bacon og smør etter hvor mye jeg føler jeg trenger, for å holde proteinene nede og fettet oppe;) Så det var min matoppdatering, Dollsine, tirsdagene må jeg ha strikt plan og allt innkjøpt på forhånd pga timetabellen, så regner ikke med det blir store avvik untatt om jeg blir slapp på dansingen og trenger de nøttene:) |
titt-titt!!
Er her ( og jaggu var det mye å lese seg opp på)! Godt du er tilbake i slagt Pruttis - GRATULERER bigtime til Bente og Sanna!! Jeg sliter litt med netttilgangen for tiden - kombinert med mye å gjøre på jobben så kan jeg nok oppfattes som rimelig fraværende her inne. Tror ting er på plas i løpet av neste uke, da er jeg tilbake for fullt. Jeg har skeiet ut i helgen - med maten. (Alkoholen skeier jeg ut med titt og ofte). MEN: Det var ikke verdt det. Altså, - jeg hadde besøk og vi ble nødt til å gjøre det enkelt, så det ble burger...og godis...og litt potetgull...og pizza. Gud - faktsik flaut å skrive det ned.. Men - det gikk som det gjorde, spist er spist - og jeg er sikker på at jeg la på meg en god del. Og det smakte ikke sååå godt heller. Fikk meg en erfaring (&en stor mage) - som jeg trengte. Nå er det forsøkt (å gi f...) og da satser jeg på at det blir leeenge til neste gang. Har bestilt sydentur i dag - hvilket er en kjempemotivasjon. Både fordi jeg skal inn i en bikini og fordi at jeg sikkert vil komme til å legge på meg litt i syden. Skal ned før jeg drar. Må det. Ikke pga av noen andre enn meg selv. Skal pinadø ikke reise utenlands med den magen jeg fikk i helgen altså - den får ikke være med!! Gleder meg som en unge!! |
Sitat:
Sett deg på hesten igjen du og glem helga, ikke noe å dvele ved! Dette greier du vet du! Bikinien kommer til å sitte som støpt og du skal kjenne deg som dronningen på stranda;) Såååå deilig med sydentur da, missunner dere som skal reise bort nå i det forferdelige høstværet vi har altså. Her i Stavanger holder vi på å regne bort:rolleyes: Nå er middagen inntatt akkurat som planlagt. Veeeeeldig mett, så håper jeg har mer enn nok å gå på utover kvelden. -For nå er det avgårde til mine skjønne kursdeltakere. Snakkes i kveld:) |
Hjertelig takk for kjempefine kommentarer og lykkeønskinger! :hearts:
Nysgjerrig: Hvor og når skal du? Har óg lyst å reise igjen, men ikke til heito, kanskje til kaldere strøk. :o Lukter litt på Svalbard jeg, da. Jeg har spist hvetebolle i dag siden modern er så innmari lur som kjøper! Ellers måtte jeg ha meg en blund, og jeg kjenner det klør over hele meg. Får sette meg ned å pusle litt, tenker at morgendagen blir litt verre enn i dag psykisk pga. sukkerbehovet (behov, ja, haha). Be prepared! :D |
Heisann. Så koselig at du stakk innom Nysgjerrig; synd du har dårlig nettilgang da - og den jobbsituasjonen kjenner jeg godt igjen....
Du er jo ikke helt alene om å ha skeiet utpå da vet du....kunne ramse opp masse navn jeg, men velger bare å nevne ett - meg selv:D Det er en fordel med slike dager, at en blir påminnet hvordan tingene var før. Du er snart tilbake i den vanlige tralten. Og så heldig du er som skal til syden! Bikini er obligatorisk der, og magen får du krympet når du vender om til LK igjen skal du se. Og på ferie trenger du jo ikke "ta den helt ut", men velge en gylden middelvei. Er det lenge til du skal reise da? Vi støtter deg hele veien vi; også mens du er der:p Veldig bra for meg at du legger ut hva du spiste til lunsj Bente; veldig bra! Jeg havna borti salatdisken jeg, og følte meg forspist da jeg reiste meg. Men når jeg ser tilbake så ser det ikke så ille ut lell; det ble litt for mye proteiner men ellers ok. Blir fasinert av at jeg får metthetsfølelse av Cocudosen altså;), vann oppå derigjen gjør det enda bedre! Hei Pruttis! Hvordan har dagen din vært da? Høres ut som den har vært ok? Du vet at morgendagen blir den verste snuppis; så det er bare å forberede seg på det. Ha fett i nærleiken så du ikke tyr til en bolle e.l. i stedet. Jeg er sikker på at den bollen egentlig ikke smakte noe godt i det hele tatt. Litt kunstig smak kanskje? Æsj..... Dans en dans eller syv for meg og du Bente; jeg har trukket under pleddet jeg nå, men jeg skal tenke på deg og salsaen i mens. Kanksje jeg skal være ekstra solidarisk med deg og ikle meg treningstøyet også:D? |
Viljestyrke, hvor er du ?!
Bestemte meg for å starte med lavkarbo igjen så fort spinalhodepinen ga seg. Nå har den gitt seg, men jeg har hatt litt vondt i hodet hver dag (som jeg faktisk tror skyldes absurde mengder karbohydrater!). Det er rett og slett for enkelt å spise karbohydrater. Dagene føles så mye lettere organisert når jeg bare kan kjøpe en ferdigpizza, eller en ferdigsmurt baguette osv. MEN JEG VET JO AT DET IKKE ER BRA FOR KROPPEN! I dag kjørte jeg rett og slett på med en sjokolade, og var både sulten og kvalm samtidig. Skikkelig ekkelt! Hadde helt glemt hvordan den følelsen var (og plutselig slo det meg hvor alle kiloene kom fra!). Tok med meg mama lupes lefser fra frysern hos foreldrene mine, så i morgen blir det quesedillas til lunsj. Gleder meg! Og så skal jeg lage squashlasagne til middag i morgen (og lunsj fremover). Søren heller, lavkarbo - I'm back! Må bare si det til dere, så ikke jeg plutselig finner ut at det er greit å gjøre det enkelt en dag til, og en dag til, og en dag til... Føler meg dritfeit også. Vet at det er grenser for hvor mye jeg har lagt på meg på halvannen uke, og det meste er nok vann (heldigvis), men jeg føler meg helt forferdelig. Uggen i kroppen, fett som velter ut over alt, alt for mange toalettbesøk, og masse luft i magen. Jeg som hadde gått ned 2,5 kilo siden jeg flyttet på hybel! De er nok borte. Godt det er lenge til neste gang jeg kan stå på vekta... Droppa å måle cm på mandag (siden jeg visste jeg hadde gått opp), men blir spennende å måle på mandag igjen. Håper det ikke er så veldig ille... |
Åh...så godt å se deg og Piken vår! Jeg har tenkt mye på deg den siste tiden. Bra du er plugget og hel igjen; og at hodepinen er borte. Den andre forsvinner fort vet du :) Du er jo ikke alene om å ha en utskeielse i det siste; vi er jo flere om enn av ulike grunner. Kom deg på hesten igjen du jenta mi, og ta en dag av gangen du og. Som du vet blir de første dagene verst - og så er du på'n igjen.
Og ja - det er mye enklere å leve høykarbo enn lavkarbo. Men er det verdt det? Er det verdt mageubehaget, alle turene til toalettet, den kvalme ekle følelsen? Så, hiv deg rundt og kom igang. Veldig bra du starter allerede nå, og ikke venter til mandag, eller til etter at...osv. Gleder meg til å høre mer fra deg framover!! |
Hei, Dollsine!
Må starte med en gang. Jeg forstår ikke tankegangen med å begynte alle ting på en mandag... Med mindre det er søndag kveld - hvorfor vente helt til mandag!? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |