![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Skikkelig og skikkelig sykkel ... Den er vel helt grei, men mener å huske at den tidvis var litt kranglete på gira. Den har stått i kjeller de siste 7 årene. De 3 første årene sto den ute. Har vært nede i kjelleren i dag og tatt en titt på den, og det er mye rustne vaiere, kjedet er rustent og ser for meg at det fort kan bli litt vel dyrt for en full overhaling på en så billig og gammal sykkel. Hva bruker pris å ligge på for en standard våroverhaling?
Jeg får vurdere det litt. Det er en terrengsykkel uten bagasjebrett, og jeg sykler jo evt bare på asfalt og litt grusvei, så kanskje en hybrid hadde egnet seg bedre. Med bagasjebrett så jeg kunne festet et barnesete bakpå til poden. |
Sitat:
Har du sett på finn.no? Mye rimelig og godt brukbart der. |
Jeg betalte 800 for en fulloverhaling med bytte av gir-vaier for ca 4 år siden på den sykkelsjappa i sigurdsgate.
Når ungen er såpass stor som din ville jeg vurdert sykkelvogn fremfor barnesete. Det er mye mindre belastning på den som sykler og ikke minst tryggere ift om de kan finne på å lene seg ut til siden. + at det er masse lasteplass i vogna. Vi har en sånn rimelig fra Biltema, og den var mer enn bra nok for vårt bruk. Jeg har en rimelig hybridaykkel fra Biltema og en dyrere terrengsykkel (kjøpt billig brukt), og terrengsykkelen med vogn er mye bedre å sykle med enn den billige med bagasjebrett og barnesete. Legg ut et kjøpsønske på sykkel i disse selges-gruppene på nettet, f.eks for Oslo, Romerike og Nittedal i tillegg til å følge med på finn, så bør du kunne gjøre et kupp. |
Sitat:
|
Hvorfor blir jeg alltid så utrolig deprimert foran høytidsdager og andre "overganger"?
De siste dagene før nyttår klarte jeg nesten ikke puste engang fordi jeg var så stressa og så så mørkt på det, men nå når det er overstått føler jeg meg mye bedre selv om ingenting egentlig er endret enn datoen? Er sånn med bursdager og til en viss grad ferier også... |
Hva kan forårsake følelsen av å ha mat opp til halsen? Det går gjerne vekselvis mellom sulten og dette. Type sulten, og så 30 minutter senere føler jeg at jeg har spist så mye at jeg har mat opp til halsen (uten at magen er mett), og så tilbake til sulten en halvtime-time etterpå. De siste ukene har jeg hatt en del av dette. Det kommer som regel når jeg er sulten, men jeg har hatt det når jeg er mett også. Ingen gulping, ingen svie, bare mild kvalme.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg har i grunnen alltid vært sånn. Som student grudde jeg meg mindre til selve eksamen enn hva som kom etterpå. :o. Det er det jeg lurer på da, hvorfor har før/etter så mye å si, og er det noen andre som har (har hatt) det slik og kan gi litt overlevelsestips? |
Noen gode tips på hvordan forberede seg litt til sin første kjøretime ...? (Bortsett fra å øvelseskjøre mer, da. Det rekker jeg ikke).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Bare slapp av, ikke noe stress og ikke finn på noen "lure" ting for å imponere kjørelæeren. Vær så rolig du kan og kjør pent. Det går så fint så. :) Lykke til! |
Sitat:
Sitat:
Ingen planer om å prøve å imponere, altså. Mer sånn å ikke komme heeelt uforberedt, men vise at jeg er motivert og lærevillig. :) |
Skiltlesing og ditt blide åsyn er nok bra nok! :D
|
Det bokmerket var visst ikke gyldig lenger. :p Men det finnes en del andre quizer på nettet. :)
|
Oppfriskning på skilt, og kanskje på andre kjøreregler også? Høgreregelen osv?
Og så tenke på at du må huske å bruke speil og blinklys. :) Lykke til! :D |
Sitat:
Men som noen nevner er det greit å kunne skilt og høyreregler osv. kvart på tre-grepet (eller er det ti på to nå?), og å ikke kjøre på fotgjengere (det skjer visst overraskende ofte :)). |
Sitat:
Sitat:
Ettersom jeg har time på mandag, og har kjørt kanskje fem seks ganger de siste fem årene, så er det nok ingen stor bekymring, men jeg skjønner jo hva du mener. :) Skal lese meg opp litt på skilt og regler i løpet av helgen. Mistenker at mye har endret seg siden jeg tok teorikurs som valgfag i 96/97. :cool: |
jeg har vært på besøk hos noen som røyker inne og klærne stinker deretter. jeg har vaska de, men de lukter fortsatt røyk - har noen tips til hvordan jeg får bort lukta? ja, jeg har brukt både vaskemiddel og skyllemiddel :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: