![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
HJELP!
Jeg baker kaka til Prutti, og bunnen virker rå? Piska eggehvitene stive sammen med sukrinen, og rørte peanøttene forsiktig inn. Jeg leste ikke hele oppskriften og så først etterpå at sukrinet skulle inn etter at hvitene var stive. Stekte som det stod i oppskrifta + noen minutter til for ovntilpasning. Har noen tips? Må jeg bake en ny en?? Jeg ser at i den originale snickers/peanøttkake er det ritzkjekse i bunnen; det var ikke noe som erstatter dette i oppskrifta di Prutt? Litt krise her nå altså... |
Sitat:
|
Ville bare innom en tur og ønske dere alle en god lørdagskveld:)
Jeg har nettopp vasket og ryddet huset og spist middag. Ett par venninner kommer innom en tur i kveld for å skravle og drikke litt vin. Er en liten stund siden siste skikkelige jentekveld, så jeg gleder meg. -Selv om jeg som dere vet er skeptisk til alkohol i ketose, både pga virkningen, men også pga at det hemmer fettforbrenningen. Men jeg føler jeg har fått skikkelig fart på fettforbrenningen min nå, så en liten vinkveld- utskjeielse tåles vel får man håpe;) Ble kaka god, Dollsine? |
Sitat:
Gjett hva som har skjedd her i dag ???? Jo, noen hadde hørt rykter om at jeg ønsker selge huset, så vi hadde en liten visning. Herlig, huset ble jo skikkelig ryddig og reint da.... Nå skal vi ta takst og håper på salg... |
Brukte du bakepapir? Jeg brukte formfett. Brukte ikke noe for å erstatte kjeksen. Det du ev. kan prøve ved et neste forsøk er Fiberhusk, kanskje 1 ss eller noe.
Stekte du til den slapp kanten? |
Da har jentene dradd avgårde. Jeg sitter her ganske så små-brisen.... Vin og ketose hører ikke sammen altså, det er jeg helt sikker på! Men kjempekoselig var det. Vi har løst mange verdensproblemer i kveld.:D
Småbarnsmødre jeg har hatt på besøk da, så det ble ikke så sent, så nå skal jeg også snart krype til sengs. Men dere disse mannehistorene jeg har hørt i kveld ????:confused: Er alle menn slik eller? Fins det noen gode eksemplarer overhodet? Vi har sittet her i kveld og planlagt jente kollektiv - kjøpe et digert hus med plass til masse flotte damer med barna sine;) Vil gjerne ha dere med:D Kom hit til kollektivet vårt! Sanna så spennende med salg av hus da, må få oppdateringer på hvordan det går! Du kan få komme og bo i jentekollektivet om du vil;) Nå får jeg sove, så det hadde vært en stille lørdagskveld her inne. Prates i morgen kjære damer, natti natt |
Sitat:
Men da må gubben få en hybel, for han er litt unik, tror jeg. Ikke er han sur og grinete, ikke slår han, ikke drikker han (for mye), ikke er han utro. Flink i hagen, snill og grei, reinslig, god å lage mat OG LITE HJEMME !! Vi kan jo ha han til en tjenende ånd, han er lydig og lett å be !! |
Godmorgen alle sammen! Ønsker dere en god dag!
Sitat:
Hihihihi - en tjenende ånd kan alltid komme godt med, Sanna:D Godt å høre at det finnes gode unntak fra følelsen jeg sitter med fra i går kveld da;) Nå tror jeg hverken de slår eller er utro disse mennene heller, så det er jo de som har det enda værre, men hvordan å verdsette disse kvinnene det vet de jammen ikke! -Stakkars skjønne småbarnsmødrene jeg hadde her som jobber livet av seg med både krevende jobber, barn og hus og hjem, med menn som sitter i sofan og ser på og forventer å bli oppvartet på samme måte som småungene sine - jeg burde vel ikke bli sjokkert:nei: Men den ene av disse jentene tror jeg ikke er mange stegene fra å flytte ut for seg selv altså..... Uanseett, tror vi alle hadde litt på hjertet som vi trengte å få ut, så det var en befriende kveld:p Og i dag har jeg hodepine....nei nei nei til alkohol i ketose:rolleyes: |
Sitat:
Fra spøk til alvor : Trodde dagens unge menn var mere vant til å ta husarbeid, matlaging og ungestell, jeg. Sånn er det iallefall hos datteren min. Tror jammen svigersønnen min er flinkere med både støvsugeren og komfyren enn datteren.... Sønnen min er kanskje ikke den store hus - og klesvaskeren, men han lager nesten all maten og har alltid tatt mye ansvar for ungene. Skulle tro de var italienere alle de mennene som sitter og venter på oppvartning. De får heller reise hjem til mamman sin, da !! I dag er det et he... vær her. Lenge siden jeg har sett sånne elver som renner nedover veien her. Det bøtter ned og ikke med måte da ! Holder meg inne i dag, jeg ! |
God morgen!
Så artig at dere spekulerer på salg Sanna!! Gleder meg på dine vegne! Blir litt misunnelig jeg, men jeg får nok ikke med meg gubben på det nei. Ikke ennå i allefall. Og så vil jeg ha stor leilighet, litt fritt rundt som vi har i dag, litt utsikt - og da er valgene små. Store leiligheter med utsikt koster skjorta. Så vi blir nok her en stund til:). Og vin og ketose hører ikke sammen nei Bente. Men så koselig det er å drikke seg småbrisen mens en løser verdensproblemer:D Jeg blir gjerne med i kollektiv! Jeg og et par venninner her snakket mye om en slik løsning da ungene var mindre. Og vi hadde det veldig klart også, både hvor, hvordan vi løste felles utfordringer osv. Det var litt greit å dagdrømme sammen slik; hverdagen ble litt kjekkere. Jeg tror mange mannfolk nyter livets goder, slik du beskriver venninnene dine. Ikke alle er som han din Sanna; så han må du blåholde på!!! Jeg tror det skjer noe når kvinner er er hjemme med barna, evt det første året. Det er jo naturlig at den som er hjemme tar vare på hus og hjem, og at den som arbeid ute (les: mannen) kommer hjem og alt er på stell. Så begynner kvinnen å jobbe, og fortsetter å gjøre det hun gjorde da hun var hjemme hele dagene. Og vi vet alle at en vondt ting å vende er uvaner. Og mannfolk:D Jeg brukte bakepapir ja Prutti, og formfett på sidene. Jeg lot den ikke stå til den slapp kanten; jeg tok den ut etter 25 min + noen til for ovntilpasning og da så den fin og gylden ut. Da den var nesten avkjølt skar jeg med kniv rundt for at den skulle løsne. Jeg lot den stå i går kveld, men den virket rett og slett rå da jeg kikket på den og den var helt avkjølt. Og så var peanøttene myke og ikke sprø, noe jeg hadde ventet. Verken du eller Bente har fått til det resultatet? Måtte bake en annen kake som ikke var LK i går kveld, og som jeg da ikke kunne spise av:( tok ikke skade av det, men hadde håpet på en smak da. Noen som har hørt fra Appelsinpiken eller Nysgjerrig nok? Håper hullet er plugget Piken! Og at samboern din har overlevd denne måneden også Nysgjerrig:p Foksy delte oppskrift på en sjokoladekake sist; har du andre oppskrifter du kan anbefale? Jeg liker å bake, men ikke når jeg ikke får det til:hylgrine:. |
Denne fant jeg på sidene som Foksy lenket sjokoladekaken til. Her står det mye bra...
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...5_385914_n.jpg |
Dollsine: Høres ut som bunnen kanskje burde vært stekt litt lengre på litt svakere varme. Min ble ikke rå, men den var ikke helt sprø, litt myk. Nøttene var myke ja, men jeg syntes det smakte godt jeg. Nøtter blir ikke sprø når de blandes i noe "vått". Jeg brukte litt mindre nøtter (ca 170-180g), men det var for å få ned karboinnholdet litt så jeg kunne spise litt mer av den selv;) Jeg hakket ca to tredjedeler av nøttene med kniv, resten tok jeg hele. Jeg stekte heller ikke i form, lagde en sirkel på et bakepapir som jeg la massen på, den holdt formen godt. Eneste problemet var at det var litt vanskelig å få av bakepapiret etterpå, den falt litt fra hverandre, så neste gang tar jeg nok og sprøyer bakepapiret med formfett først. Men smaken, kombinasjonen peanøtter, krem og sjokoladekrem syntes jeg var vidunderlig god!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
En paracet og en ibux er inntatt, samt 2 l vann allerede;) Nå skal jeg komme meg ut en tur og lufte hodet - prates senere i dag:) |
Jeg sier bare en ting: Helv..... ismaskin.
|
Sitat:
Nå er heldigvis kroppen bra og hodet fungerer igjen. Det skal bli en stund til neste gang jeg inntar alkohol altså! Pga av Londonturen hadde jeg glemt å kjøpe inn skikkelig mat til i dag, så det blir bare omelett til middag:( Jeg har sååååå lyst på taco, men det fantes ikke kjøttdeig på bensinstasjonen. Hvorfor i huleste kan det ikke finnes skikkelige søndagsåpne butikker???? |
Sitat:
Du får gomle litt pålegg ! |
Sitat:
|
Hei jenter :)
Håper alle har hatt en fin helg! Vi har vært i Høyt og Lavtparken nede ved Hvittingfoss (Vestfold) og klatra i trærne, mellom trærne og kosa oss i helgen! Det var kjempekult, anbefales både for barn og voksne! Datteren min går bare og venter på at hun skal bli over 140 cm (mangler 6 cm) for da kan hun ta de største løypene :D Selv tok jeg den heftigste som innebar zipline (vaierbane) over Lågen. Den var 365 m lang og ned til Lågen var det 35 meter...heftig!! Jeg har alltid trodd at jeg har høydeskrekk, men jeg var ikke redd i det hele tatt!?! Tror nok jeg kun har skrekk når jeg ikke føler meg trygg/sikret...så det var en helt ny opplevelse for meg :) Har en oppskrift på vafler som visstnok skal være veldig god Dollsine, tror jeg har rappa den herfra et sted da :p Vafler! 3 dl rømme 4 egg 2 ts bakepulver 5-6 ts johannesbrødkjernemel (kanskje litt mye?) 1 ts kardemomme 1 ss natreen 100 gr smeltet smør Røykesluttet går fremdeles supert! Har gått opp nesten en kg på disse 3 ukene da, men jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke blir mer...Uka er på vei også, så noe er nok vann (håper jeg!!!) |
Glemte helt av... den teksten du la inn, Dollsine, likte jeg veldig godt!!! Viktig å ta med seg i hverdagen :)
|
Høres ut som du har fått kost deg skikkelig i helgen, Foksy, kjekt med slike aktiviteter for stor og små :)
Og så er jeg sååå imponert over røykestoppen din:heia: kjempeflink!!! Nå er du jo over det værste også, så jeg regner med at det går enda lettere framover nå. Og så flink som du er med den løpingen din så blir det sikkert bare barnematen for deg å få av den ene kiloen igjen! Tenker du merker på løpingen at det går lettere atter røykeslutt også;) Helga er snart over - hvorfor går disse helgene så fort dere? Ny travel jobbuke foran oss. Kjennener at jeg fremdeles er litt sliten etter reising torsdag og fredag + for mye alkohol i går kveld.... Neste helg skal jeg definitivt bare sove og late meg;) Først må jeg bare komme meg gjennom uka! Men tror i alle fall jeg slipper å ha kurs med HAN på tirsdag, så da slipper jeg i alle fall unna den mentale belastningen jeg har hatt de siste to ukene, det hjelper nok.:) |
Ja, og jeg synes også det var en nydelig tekst Dollsine - sanne ord :hearts:
|
Sitat:
Sitat:
Så tøff du er Foksy! Aldri i verden om jeg hadde turt det der, sikring eller ikke sikring. Aldri! Takk for oppskrifta på vaffler; jeg skal lagre den med en gang. Denne tråden begynner jo å bli så stor at en ikke finner fram i den. Og det er SÅÅÅÅÅ bra. Veldig bra du får en frikveld fra fyren denne uka Bente; blir nesten som frikveld det tenker jeg ;) I dag har jeg vært ute og gått turen min igjen. Et par artige opplevelser med et par lemen som skreik vilt og sprang foran meg; fine dyr med artige farger. Som du sier Bente er det plutselig blitt en ny uke. Synes nesten vi kunne vært å jobb i to dager jeg, og hatt fri i fem. Ville ikke det vært bedre da?? Jeg skal lage matpakka til i morgen nå, og kommer kanskje innom senere i kveld. |
Den er lett å løsne, brukte brødkniven og en stekespade i dag. Måtte bake på nytt i ettermiddag, til mammas store glede. Hadde 100 gram mindre peanøtter denne gangen siden jeg manglet noe, hadde 1 ts fiberhusk i.
I dag måtte jeg steke kaken i 35 minutter før den slapp kanten. Momfmomf! :D Fant denne på facebook nå nettopp; den var veldig fin. Syltetøyglasset og to kopper kaffe Når tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige; når 24 timer pr. døgn ikke er nok, så husk syltetøyglasset og kaffen! En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg. Da timen begynte, tok han, uten å si et ord, frem et meget stort og tomt syltetøyglass og begynte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var det. Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynte å helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, så småsteinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt, og det mente klassen at det var. Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynte å helle den opp i glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset. Igjen spurte han om det var fullt. Klassen svarte enstemmig ja. Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset. Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt. Studentene lo. "Nåvel", sa professoren, da latteren var stilnet av. "Hvis dere nå forestiller dere, at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre deres liv fullkomment. Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn som jobb, hus, bil osv.... sanden er alle de andre småting". Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det som er viktig for dere. Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke. Lek med barna. Pass på helsen! Invitér deres partner på middag. Opplev kultur eller sport, ta en runde til på golfbanen eller gjør noe bra for samfunnet. Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først - de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand." En av studentene rakte hånden i været og spurte hva kaffen representerte. Professoren smilte: "Jeg er glad for at du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fullstappet ditt liv synes å være, så er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn!" Ha en god dag! :-)) |
Dollsine: Ja, blir nesten som fri det når jeg slipper Han, helt sant, eller bedre enn fri, for jeg elsker dansen, og da slipper jeg jo at han sliter meg ned mentalt under noe som egentlig er en stor kilde til glede og energi for meg;)
Hihihihi jaaaaaa, jeg vil ha 2 dagers uke og 5 dagers helg:D:D Pruttis: Ååååå for en nydelig, og så sann historie!:hearts: Veldig viktig å ha fokus på det som virkelig betyr noe her i livet ja, og så lett å bli distrahert av alle livets uvesentligheter! Hisorien brakte tårene fram i mine øyne i alle fall, og selv om jeg egentlig er ganske flink til å prioritere menneskene som jeg er glad i, så kan en alltid bli bedre, og det skal jeg jammen bestrebe meg på i uken som kommer! Dette skal bli min klemme - uke, alle jeg bryr meg om som jeg treffer denne uken skal få en god klem, og jeg skal vise at jeg er glad for å se dem og setter pris på dem! *Ukens mål* |
Sitat:
Håper jeg rekker å komme i gang igjen, men nå har det gått så lang tid at jeg tror liksom at hele kondisen er borte igjen :( Den historien har jeg hørt før, av en foreleser faktisk (ikke han som fant den opp da :p )men da brukte han et glass vin til slutt i stedet for kaffe :D Veldig fin da :) |
Sitat:
|
Ja, det er helt sant Bente1!
Satser på en løpetur i morgen!! |
Sitat:
|
Herlighet Foksy; Oslo maraton! Bøyer meg i støvet for deg. Kom deg ut og løp; dette fikser du med oss tråddamer på "sidelinjen" som heiagjeng. Stå på!
Ble ikke noe kakebaking i dag; må bli en senere dag. Godt å bare sløve litt innimellom også. Og rydde litt:D Ordene dine er så viktige og så riktige Prutti; denne skulle vi ha tatt ut og hengt på ei tavle som vi ser flere ganger pr dag. Jeg deler også disse med dere, i seine nattetimer: Til dere - fra meg :hearts: NOEN MENNESKER KOMMER INN I LIVET DITT OG BLÅSER DEG OVER ENDE. ANDRE FORLATER DEG NÅR DET BLÅSER SOM VERST. NOEN KOMMER SOM EN ROLIG SOMMERVIND, SMYGER SEG RUNDT DEG SOM ET DEILIG TEPPE. DE KAN VÆRE BORTE I LANGE TIDER, MEN KOMMER ALLTID TILBAKE. TA VARE PÅ DISSE MENNESKENE. DET ER DE SOM FÅR DEG GJENNOM ALLE STORMENE ♥ :sove: |
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!:)
Å, nydelig Dollsine:hearts: I dag har jeg nådd mitt 2. delmål, jeg var for første gang under 70 kg, 69,7 for å være presis, 15,3 kg toltalt på 4,5 mnd. Jeg er i lykkerus:D |
Beste Bente! GRATULERER så mye med delmål under 70 kg! Godt jobbet!
|
Sitat:
Fantastisk. Du har vært flink..... Jeg har lagt merke til en ting nå etter ferien. La jo på meg ca. 2,5 kg på 2 uker. Etter litt skjerpings i 10 dager nå har jeg faktisk gått ned over 3,5 kg. Og da har jeg ikke skjerpet hardt. Spiser brøderstatninger, meieriprodukter, og mye egg. Både fett og protein har ligget høyt. Bare kh har vært under 18g. Så kom jeg på at jeg hadde lest noe som Hexeberg har skrevet: Stopper vektnedgangen opp over tid, - prøv å øke på med kh ! Jeg hadde nådd ønskevekten før ferien, så målet mitt var å få av meg fleskemagen, men så ble det litt til..... Kanskje noe å prøve, for de som sliter med at vekta har stoppet opp. |
Tusen takk Sanna og Dollsine:love:
Så flott at det fungerer bra med litt mer karber for deg Sanna! Det er jo ideelt, spesielt siden du nå hovedsaklig skal tenke stabilisering! Det med hva som gjør at en går mest ned i vekt, tror jeg imidlertid er veldig individuelt. Personlig ser jeg helt tydelig at de ukene jeg ligger opp mot 15g de fleste dager, så går jeg mindre ned enn de ukene jeg greier å ligge lavere, under 12g de fleste dager. Har observert dette så mange uker nå, så for min egen del er jeg overhodet ikke i tvil, jo lavere jo bedre for meg altså! Viktig å finne hvor ens egen grense går. -Tror nok dette kommer veldig an på hvor karbo-sensitiv man er!:ja: |
bente1: gratulerer med over 15 kg. Du må ha en fantastisk selvdisiplin og "stå på vilje":)
|
Sitat:
|
God morgen!!
Bente: :heia: Det er jo helt fantastisk!! Gratulerer! Jeg begynner så smått og lande etter en flott bryllupshelg. Min kjære venninne var heelt nydelig, og vi hadde en fantastisk dag :love: I dag er det hverdag, og jeg kom plutselig på at jeg skal ha klubb ikveld! Forslag til noe kjapt og enkelt jeg kan servere?!? Dessuten reiser vi jo til Mallorca på fredag, og til Stavanger på torsdag, så her må man hive seg rundt og begynne å pakke! :D |
I dag har jeg fri fra jobb og er barnevakt for det yngste og eneste barnebarnet som bor her i bygda. Han er 1 1/2 år og sliter med astma.
Selvfølgelig er han tett og hanglete i dag, så jeg får dytte i han litt lavkarbo. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21. |