Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store håndarbeidstråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35500)

Kanutten 08-02-14 16:19

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1477075)
Genseren din er DØDSFIN Ziltoida :ja: Kule farger, fin passform og fint mønster - nydelig :)

Kan ikke annet enn signere!! Du er kjempeflink!!! :heia: Selv kan jeg kun strikke helsetrøyer.. les: miste mange masker...
Etter å ha sett bloggen din skjønner jeg jo at du behersker en "sport" som jeg bare kan drømme om. :meditere: Beundrer deg for det du får til... :ja:

Ziltoidia 08-02-14 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1477223)
Kan ikke annet enn signere!! Du er kjempeflink!!! :heia: Selv kan jeg kun strikke helsetrøyer.. les: miste mange masker...
Etter å ha sett bloggen din skjønner jeg jo at du behersker en "sport" som jeg bare kan drømme om. :meditere: Beundrer deg for det du får til... :ja:

Næmmen oi! Takk! :D
Når sant skal sies anser jeg meg selv forsatt som ganske fersk. Det var jo ikke før på denne tiden i fjor at jeg først strikket med mønsterstrikk (to farger). Strikker mye feil og banner høyt mens jeg holder på. :lol:

Photobscura 13-03-14 20:00

Om du skulle heklet en sommerkjole, som skulle ha holdt formen, og ikke blitt for tung, tykk etc, hvilket garn ville du valgt?

Imse 13-03-14 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1480421)
Om du skulle heklet en sommerkjole, som skulle ha holdt formen, og ikke blitt for tung, tykk etc, hvilket garn ville du valgt?

Ikke noe tykkere enn babybomull tenker jeg, men jeg har ikke testet..

Carisma 13-03-14 20:26

Alpakka sies å være egnet for både kulde og varme. Men aller helst ville jeg brukt bambus.

Photobscura 13-03-14 20:35

Jeg har enda til gode å finne bomull som holder formen særlig godt, og når man skal strikke en kjole med en viss passform, blir det litt håpløst.
Alpakka er IKKE egnet for varme! Believe me. :p Men bambus var ikke dumt. Må sjekke rundt litt. Har så fryktelig lyst på en hekla halterneck. :)

Imse 13-03-14 21:39

Alpakka siger lett.. Selv i strl 3 år har jeg flere som har blitt temmelig lange ( kan brukes i mange år da, om en vasker forsiktig) selv om de er strikket på et tynnere pinner. Innbiller meg det skjer med heklede plass og.

Hva med lerke baby, det er blanding av ull og bomull. Jeg har strikket en genser med det( dvs den lerken som er hakket tykkere) og det var mye bedre enn vanlig bomull.

Nå er ikke for varme plagg mitt problem, jeg bruker ullundertøy året rundt jeg, bare varierende antall lag og tykkelse..

Photobscura 13-03-14 21:42

Skal sjekke ut Lerke!

Nå er vel ikke ullundertøy for mitt vedkommende særlig aktuelt i solsteken når temperaturen f.eks. nærmer seg tredve pluss her i hovedstaden. :p

Imse 15-03-14 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1480443)
Skal sjekke ut Lerke!

Nå er vel ikke ullundertøy for mitt vedkommende særlig aktuelt i solsteken når temperaturen f.eks. nærmer seg tredve pluss her i hovedstaden. :p

Hehe, nei ullundertøy er for oss som tilbringer sommeren med turbukse og ullsinglet det;)

Lmtjom77 16-03-14 12:06

1 Vedlegg
Jippi, en håndarbeidstråd!!:D

Min hovedsyssel er for tiden strikking, brukes som terapi og for å holde fingrene unna godteri og andre fristende saker. Strikker mye, men føler meg enda som en nybegynner.

Laget min første genser her i januar, og måtte selvfølgelig lage den i XL, jaja, like godt å hoppe i det!

Her er resultatet:

Ziltoidia 16-03-14 12:10

^FIN! :D

Selv er jeg snart ferdig med ermene til Mariuskoften min i grått. I dette tempoet blir den nok klar til neste vinter tenker jeg...

TrillTrall 16-03-14 12:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lmtjom77 (Innlegg 1480610)
Jippi, en håndarbeidstråd!!:D

Min hovedsyssel er for tiden strikking, brukes som terapi og for å holde fingrene unna godteri og andre fristende saker. Strikker mye, men føler meg enda som en nybegynner.

Laget min første genser her i januar, og måtte selvfølgelig lage den i XL, jaja, like godt å hoppe i det!

Her er resultatet:

Kjempefin! :) Selv strikker jeg på Trønderkofta (i lilla og grått), kanskje den blir ferdig til påska - neste år! :lol:

pådetfjerde 16-03-14 14:01

Så mye fint dere legger ut!

Jeg er periodestrikker, hekler og syerske. Akkurat nå holder jeg på med å forlenge en trøye til minstemann. Jeg strikket den før han ble født, og den er enda vid nok en stund til (han er 13 mnd). Lenge leve ribbestrikk! :)

Når jeg er ferdig med den skal jeg strikke en hverdagsvest til mini, det er så greit å ha over ullundertøyet i barnehagen.

Photobscura 23-03-14 10:13

3 Vedlegg
Har hauger med restegarn, og har nå blitt helt hekta på å strikke dukker/figurer. Er egentlig ikke noen dreven hekler, så det har vært en bratt læringskurve. Begynte med å bruke mønster, men skled fort ut i improvisasjon.

Den første kan ikke sies å ha annet enn sjarm, stakkar. :p Nummer to er pur improvisasjon, og den synes jeg ble dødsmorsom, hva han nå enn er. En slags klovn?! Til sist prøvde jeg å finne en ok oppskrift på Hello Kitty-dukke, men fant ingen jeg syntes var bra nok, så har brukt litt fra her og der, men kroppen har jeg improvisert helt. Ble veldig fornøyd med den, og har alt begynt på en vanlig Hello Kitty til niesa mi, som jeg også skal strikke/hekle klær til. :)
Den første jeg lagde, og som er på bildet, er en ninja-utgave til min kjære, som av en eller annen grunn synes Hello Kitty er the shit. :D

Her:

TrillTrall 23-03-14 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1481314)
Har hauger med restegarn, og har nå blitt helt hekta på å strikke dukker/figurer. Er egentlig ikke noen dreven hekler, så det har vært en bratt læringskurve. Begynte med å bruke mønster, men skled fort ut i improvisasjon.

Den første kan ikke sies å ha annet enn sjarm, stakkar. :p Nummer to er pur improvisasjon, og den synes jeg ble dødsmorsom, hva han nå enn er. En slags klovn?! Til sist prøvde jeg å finne en ok oppskrift på Hello Kitty-dukke, men fant ingen jeg syntes var bra nok, så har brukt litt fra her og der, men kroppen har jeg improvisert helt. Ble veldig fornøyd med den, og har alt begynt på en vanlig Hello Kitty til niesa mi, som jeg også skal strikke/hekle klær til. :)
Den første jeg lagde, og som er på bildet, er en ninja-utgave til min kjære, som av en eller annen grunn synes Hello Kitty er the shit. :D

Her:

*hahahahaha* Kule! :)

Photobscura 23-03-14 11:48

Hehe, takk. :)

Photobscura 23-03-14 14:45

1 Vedlegg
Da er Hello Kitty nr. 2 ferdig! Disse er virkelig kjappe å lage, altså. Nå skal det mekkes klær!

BenteR 24-03-14 04:59

Så kule, Photobscura!

Photobscura 24-03-14 12:00

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1481366)
Så kule, Photobscura!

Takk! :D
Nå har sistemann fått seg kjole, også. :)

Og kjæresten ble dødsglad for ninja-kittyen! :D

Ziltoidia 24-03-14 12:16

^Næææ, så kule!! :D Sånn vil jeg og lære meg.

Haha, glemmer ikke da datamaskinen min kræsjet for en del år siden, og det eneste jeg hadde for hånden var noen sysaker. Det ble en veldig, veldig morbid katt med ruteskjørt og glidelåsmunn. Jeg kan forøvrig ikke sy... :p

Photobscura 24-03-14 18:01

Finnes hauger og atter hauger med gratisoppskrifter på hekledyr på Ravelry! Det var en sånn jeg tok utgangspunkt i da jeg lagde den første. :)

TrillTrall 11-05-14 17:12

1 Vedlegg
Så noe lignende på en blogg forleden og tenkte at det skulle jeg lage til krakken min! :) Den har fulgt meg i 43 år nå og hatt alskens mulige farger - nå fikk den et heklet trekk i rosa og hvitt! Jeg synes den ble riktig søt. :)

Licota 12-05-14 09:38

Kjempesøt TrillTrall! Elsker bestemorsruter. :D

Camomilla 12-05-14 13:28

Her var det mye fint siden sist :) Skal til (igjen) med julegavestrikking, og samler inspirasjon for harde livet!

Ziltoidia 12-05-14 14:38

Uff ja... holder på å rive håret av meg fordi jeg ikke klarer å komme på hva jeg skal strikke i julegave. Det er jo garnsalg nå, så det gjelder å bestemme seg. :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.