Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Julie 30-11-13 16:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1468492)
Den ene katten min har tråkka på noe på PCen og nå er siden snudd på langs. Hvordan får jeg den "normal" igjen? :o

Hvilken versjon av Windows bruker du? :)

Ziltoidia 30-11-13 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1468492)
Den ene katten min har tråkka på noe på PCen og nå er siden snudd på langs. Hvordan får jeg den "normal" igjen? :o

Snu katten på tvers igjen? :D

Høh, neialtså hvis du har Windows 7 så høyreklikker du på skrivebordet, velger Grafikkalternativer, og så rotering. Muuulig de alternativene ikke er der for andre typer skjermkort enn det jeg har da.

Bønna200 30-11-13 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1468493)
Hvilken versjon av Windows bruker du? :)

windows 7.

Bønna200 30-11-13 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1468494)
Snu katten på tvers igjen? :D

Høh, neialtså hvis du har Windows 7 så høyreklikker du på skrivebordet, velger Grafikkalternativer, og så rotering. Muuulig de alternativene ikke er der for andre typer skjermkort enn det jeg har da.

:p

Takk, jeg skal prøve. Eier ikke kunnskap om sånt...

Julie 30-11-13 16:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1468495)
windows 7.

Ja, da blir det omtrent sånn som Ziltoidia sier: høyreklikk på skrivebordet --> "Skjermoppløsning" --> endre "Stående" til "Liggende" under "Retning". :)

Ziltoidia 30-11-13 16:42

Ja, jeg mistenker at det jeg først sa er spesifikt til mitt skjermkort. Men hvis man, som Julie sier, trykker på skjermoppløsning (etter høyreklikk på skrivebordet), og så trykker på avanserte innstillinger, så skal det være en fane i boksen som kommer opp for det grafikkortet du har, og der skal det gå an å endre. Håper et ga mening, sånn på høykant atpåtil. :p

Julie 30-11-13 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1468498)
Ja, jeg mistenker at det jeg først sa er spesifikt til mitt skjermkort. Men hvis man, som Julie sier, trykker på skjermoppløsning (etter høyreklikk på skrivebordet), skal det være en fane i boksen som kommer opp for det grafikkortet du har, og der skal det gå an å endre. Håper et ga mening, sånn på høykant atpåtil. :p

Ja, det funker det óg, men i dét tilfellet varierer det som står på skjermen som regel fra grafikkort til grafikkort, og da blir det lett mye kluss om man ikke vet akkurat hvor man skal lete. :p

Bønna200 30-11-13 16:54

Det funka! Tusen takk! :blomster:

senka 30-11-13 16:59

Hei :) det haster litt :o
Noen som har erfaring med detox CleanseSmart 1 fra Iherb.
Den skal være den beste ...
Tok 1 tablett i går, og var på toalett etter det. I natta hadde jeg magesmerter,som kolikk og luft...I dag var jeg 3 x på toalett.Vet at det er normalt, men mye av murring og rumling i mage.
Det står at man skal avslutte ved magesmerte og diare :rolleyes:
Takk for svar :)

langaard 30-11-13 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468502)
Hei :) det haster litt :o
Noen som har erfaring med detox CleanseSmart 1 fra Iherb.
Den skal være den beste ...
Tok 1 tablett i går, og var på toalett etter det. I natta hadde jeg magesmerter,som kolikk og luft...I dag var jeg 3 x på toalett.Vet at det er normalt, men mye av murring og rumling i mage.
Det står at man skal avslutte ved magesmerte og diare :rolleyes:
Takk for svar :)

Sånne piller skaper bare krøll, jeg hadde kutta de ut :)

senka 30-11-13 17:50

Uff hadde så lyst på innvendig rensing av kroppen da jeg går på en god
del av medisiner .
Takk for svar langaard :) men du har ikke prøvd selv de pillene eller via
kjente ?

j88 30-11-13 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468509)
Uff hadde så lyst på innvendig rensing av kroppen da jeg går på en god
del av medisiner .
Takk for svar langaard :) men du har ikke prøvd selv de pillene eller via
kjente ?

Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du går på, men generelt vil jeg si at denne type rensekurer kanskje ikke passer så godt om man går på medisiner, spesielt ikke blodfortynnende eller blodtrykkmedisiner. Du kan jo velge å gi tablettene en sjanse et par dager til og se om det går seg til. Men jeg ville også kutta de rett ut.
Jeg har brukt de selv to ganger og har ikke merket noe til de symptomene du har fått

senka 30-11-13 18:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1468511)
Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du går på, men generelt vil jeg si at denne type rensekurer kanskje ikke passer så godt om man går på medisiner, spesielt ikke blodfortynnende eller blodtrykkmedisiner. Du kan jo velge å gi tablettene en sjanse et par dager til og se om det går seg til. Men jeg ville også kutta de rett ut.
Jeg har brukt de selv to ganger og har ikke merket noe til de symptomene du har fått

Tusen takk for svar j188 :) Bra at noen brukte dem ;)
Har ikke snakket med min lege om det..vet at jeg skulle gjøre det.
Jeg går på bodtrykkmedisiner i flere år, sovepiller, antidepresiva og liknende :(
Sannsynligvis MÅ jeg kutte dem :rolleyes:

Pearl 30-11-13 19:13

Jeg tror på at hvis du spiser sunt, så greier kroppen å rense seg selv. :)

Marella77 30-11-13 19:27

Jeg har så lyst på sjokolade!! NÅR skal denne lysten forsvinne? Tenker på gotteri så alt for ofte! Livet i ketose er så kjedelig!!!

senka 30-11-13 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1468516)
Jeg tror på at hvis du spiser sunt, så greier kroppen å rense seg selv. :)

Det gjør jeg Pearl, men medisin er gift for kroppen :(

senka 30-11-13 19:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1468521)
Jeg har så lyst på sjokolade!! NÅR skal denne lysten forsvinne? Tenker på gotteri så alt for ofte! Livet i ketose er så kjedelig!!!

Er det verre enn røykesugg ;) Gjør noe annet når den tanken kommer
Marella. Har ikke lyst på sjokolade, men ikke heller på røyk, selv om jeg røykte
i 39 år.Det klarer du ;) det er FYYY mat :D

Kanutten 30-11-13 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1468521)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468527)
Marella. Har ikke lyst på sjokolade, men ikke heller på røyk, selv om jeg røykte

Hold ut! :klem: Dette klarer du. Bare ikke trigg smaksløkene dine med lavkarbogodis i jula. Søtt er søtt, lavkarbo eller ei.

Ziltoidia 30-11-13 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468527)

Det er mystisk hvordan jeg klarer å beherske meg ang sjokolade hvis det ligger i en sjokoladekalender. Null problem å ta bare en bit om dagen.
Noen burde finne på sigarettadventskalendere for folk som prøver å trappe ned på røyking. :p

senka 30-11-13 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1468529)
Det er mystisk hvordan jeg klarer å beherske meg ang sjokolade hvis det ligger i en sjokoladekalender. Null problem å ta bare en bit om dagen.
Noen burde finne på sigarettadventskalendere for folk som prøver å trappe ned på røyking. :p

Hahahaa den var god :D samme har angå. sjokolade.bare en lten bit 10-20 gr.
mørke sjokolade sjeldent gang.Akkurat nå har jeg 5 stk. med forskjellige smak
men rører ikke :P :D

Marella77 30-11-13 20:13

Jeg kan ta 1-2 biter mørk sjokolade hver dag, uten større behov! Men ofte drømmer jeg om melkesjokolade!! Har nå spist 3 biter av barnas gotteri, lurer på om jeg skal kjøre på butikken...

Jeg Sprekker 1 gang i uka, noe som gjør at jeg ikke går ned. Lei av å ikke gå ned. Kan liksågodt gå opp, da får jeg kost meg iallefall!!

j88 30-11-13 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468512)
Tusen takk for svar j188 :) Bra at noen brukte dem ;)
Har ikke snakket med min lege om det..vet at jeg skulle gjøre det.
Jeg går på bodtrykkmedisiner i flere år, sovepiller, antidepresiva og liknende :(
Sannsynligvis MÅ jeg kutte dem :rolleyes:

Da ville jeg nok kutta de ut frem til jeg hadde snakket med legen om det. Ta med deg pakka så kan han/hun vurdere innholdet i forhold til medisinene du bruker. Men om du vil rense kroppen så kan du jo eventuelt bruke kun ren chorella og spirulina. Blir jo en mildere rens men absolutt bra.

senka 30-11-13 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1468535)
Jeg kan ta 1-2 biter mørk sjokolade hver dag, uten større behov! Men ofte drømmer jeg om melkesjokolade!! Har nå spist 3 biter av barnas gotteri, lurer på om jeg skal kjøre på butikken...

Jeg Sprekker 1 gang i uka, noe som gjør at jeg ikke går ned. Lei av å ikke gå ned. Kan liksågodt gå opp, da får jeg kost meg iallefall!!

Ikke kjør til butikken Marella,når du er så flink i hverdagen.:klem:

senka 30-11-13 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1468537)
Da ville jeg nok kutta de ut frem til jeg hadde snakket med legen om det. Ta med deg pakka så kan han/hun vurdere innholdet i forhold til medisinene du bruker. Men om du vil rense kroppen så kan du jo eventuelt bruke kun ren chorella og spirulina. Blir jo en mildere rens men absolutt bra.

Takk for det :) det var lurt ( men tror ikke at jeg får lov ).
Jeg bruker hvetegress ;)

j88 30-11-13 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468539)
Takk for det :) det var lurt ( men tror ikke at jeg får lov ).
Jeg bruker hvetegress ;)

Nei legene bruker desverre å si nei, men man skal være forsiktig med den type ting når man bruker medisiner, spesielt noen type urter. Men milk thistle tror jeg da du kan bruke? Så da kan du eventuelt ta en boks av det for å få en bra rens av leveren. Hvetegress er supert, om du bruker det daglig så vil det i de fleste tilfeller holde, men hør med legen om milk thistle, den er suveren i forhold til å rense leveren, som ofte trenger en rens om man bruker medisiner.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.