Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

TrillTrall 22-11-13 08:07

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1467449)
1) hvor får man tak i en silduk?
2) i en pakke med brunsukkerbiter - hvor mange sukkerbiter er i? .. jeg trenger 40 :o

Silduk - Jernia? Det er kanskje ikke høysesong nå (det er vel i bærsesongen), men finmasket lin eller bomullslerret kan vel også brukes kanskje?

Det er nok mye mer enn 40 sukkerbiter i en pakke. :)

Kanutten 22-11-13 08:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1467449)
1) hvor får man tak i en silduk?
2) i en pakke med brunsukkerbiter - hvor mange sukkerbiter er i? .. jeg trenger 40 :o

Silduk får du også på partyman i vinavdelinga.
Europris pleier også å ha. :ja:
Brunsukkerbiter får du i kaffe- og tebutikker. :ja:

TrillTrall 22-11-13 11:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1467467)
Silduk får du også på partyman i vinavdelinga.
Europris pleier også å ha. :ja:
Brunsukkerbiter får du i kaffe- og tebutikker. :ja:

Brunsukkerbiter får man da på dagligvaren. :)

vaskeklut 22-11-13 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467478)

Ja, de har det i butikken her - jeg bare lurte på om jeg trenger mer enn en pakke! :)

Takk alle!

TrillTrall 22-11-13 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1467481)
Ja, de har det i butikken her - jeg bare lurte på om jeg trenger mer enn en pakke! :)

Takk alle!

Du skal lage juledrammen fra radio? Var det P4?

vaskeklut 22-11-13 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467499)
Du skal lage juledrammen fra radio? Var det P4?

Jeg hører ikke på radio, så det vet jeg ikke.

TrillTrall 22-11-13 15:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1467502)
Jeg hører ikke på radio, så det vet jeg ikke.

Jeg tror det var på P4s radiofrokost at de hvert år lager juledram av 1 appelsin det stikkes hull i 40 ganger med en gaffel, 40 brunsukkerbiter, frøene av en vaniljestang (?) legges i et glass (med lokk), fyll på med sprit (vodka 40%) og la stå i 40 dager. Mulig det var en ting til som skulle oppi, men det husker jeg ikke. :) Hørte det på radioen i halvsøvne en morgen for et par uker siden.

vaskeklut 22-11-13 16:14

Åja, ja da er det vel den eller noe som ligner. :)

Kanutten 22-11-13 16:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467478)

Ikke hos oss, bare vanlige hvite. :o

livgrete134 22-11-13 18:09

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei dere, har akkurat begynt med å trene to til tre ganger i uka på senteret og lurer på om dere ha noen tips til meg? Har dessuten meldt meg på http://www.flirtcamp.no og håper jeg snart treffer noen interessante folk der... Er det noe spesielt med kostholdet jeg burde tenke på? Takk for svarene:)

TrillTrall 22-11-13 21:05

Stroppeløs bh:

http://reimers.com/no/for-kvinner/un...5#.Uo-qNMT3GAQ

*tørker lattertårer* Ser for meg hvordan dette vil se ut på meg ja... Et syn jeg tror verden skal spares for! *hahahahahaha*

langaard 23-11-13 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467551)
Stroppeløs bh:

http://reimers.com/no/for-kvinner/un...5#.Uo-qNMT3GAQ

*tørker lattertårer* Ser for meg hvordan dette vil se ut på meg ja... Et syn jeg tror verden skal spares for! *hahahahahaha*

:hjelp:Hva skal holde de oppe liksom :lol:

Ziltoidia 23-11-13 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1467617)

Kanskje de inneholder helium. :D

Supera 23-11-13 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1467617)

Trenger man noe for å holde dem oppe? Noen fordeler skal vi med små pupper ha. ;) Små fordeler, men dog fordeler. Pun intended.

Photobscura 23-11-13 17:36

Poenget med en sånn bh er vel bare å få cleavage under en stroppeløs kjole. Holde puppene oppe gjør vel kjolen ellers, ettersom kjoler uten stropper vel som oftest, og med god grunn, sitter stramt rundt akkurat det området av kroppen. ;)

TrillTrall 23-11-13 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1467630)
Poenget med en sånn bh er vel bare å få cleavage under en stroppeløs kjole. Holde puppene oppe gjør vel kjolen ellers, ettersom kjoler uten stropper vel som oftest, og med god grunn, sitter stramt rundt akkurat det området av kroppen. ;)

Høhø. Noe sier meg at du har små, spretne pupper fra naturens side? Stroppeløse kjoler uten bh under funker IKKE for oss med litt pupp å drasse på.

TrillTrall 23-11-13 17:49

F***! Omsider fikk jeg tak i noe syredempende på resept, Zantac, med det viser seg jo ved nærmere ettersyn at de er smekkfulle av aspartam! Ikke snakk om at jeg tar det der altså. Da får jeg heller klare meg med reseptfri Gaviscon selv om det har mye kortvarigere virkning.

Kitt 23-11-13 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467633)
F***! Omsider fikk jeg tak i noe syredempende på resept, Zantac, med det viser seg jo ved nærmere ettersyn at de er smekkfulle av aspartam! Ikke snakk om at jeg tar det der altså. Da får jeg heller klare meg med reseptfri Gaviscon selv om det har mye kortvarigere virkning.

Har du prøvd å spise mandler? Det hjalp meg veldig da jeg var gravid og også ved anledninger senere når jeg ikke har hatt noe annet for hånden. Skal ikke så mange mandlene til og effekten varte lenge for meg i hvert fall.
:klem:

Photobscura 23-11-13 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467632)
Høhø. Noe sier meg at du har små, spretne pupper fra naturens side? Stroppeløse kjoler uten bh under funker IKKE for oss med litt pupp å drasse på.

Små? Nja. 75E. :cool:
Men noen har små spretne pupper også, så da er den vel ment for dem. Om jeg bruker stroppeløs kjole, så bare tar jeg ned bh-stroppene og gjemmer dem under kjolen. Er kjolen stram nok går det forsåvidt fint uten også. Selv med litt pupp å drasse på.
Uansett da, så skjønte jeg ikke helt hva den opprinnelige posten hadde i denne tråden å gjøre. :p

TrillTrall 23-11-13 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1467635)
Små? Nja. 75E. :cool:
Men noen har små spretne pupper også, så da er den vel ment for dem. Om jeg bruker stroppeløs kjole, så bare tar jeg ned bh-stroppene og gjemmer dem under kjolen. Er kjolen stram nok går det forsåvidt fint uten også. Selv med litt pupp å drasse på.
Uansett da, så skjønte jeg ikke helt hva den opprinnelige posten hadde i denne tråden å gjøre. :p

Da har vi omtrent like mye pupp å drasse på. :) Nei, hva denne posten egentlig hadde i denne tråden å gjøre er ikke godt å si... :rolleyes: Det var vel bare den første plassen som falt meg inn å legge den inn. :)

TrillTrall 23-11-13 18:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1467634)
Har du prøvd å spise mandler? Det hjalp meg veldig da jeg var gravid og også ved anledninger senere når jeg ikke har hatt noe annet for hånden. Skal ikke så mange mandlene til og effekten varte lenge for meg i hvert fall.
:klem:

Har Gaviscon så den saken er grei. :) Men hadde håpet på noe som varte litt lenger enn bare noen få timer, Zantac skulle vare i opptil 12 timer sa damen på apoteket.

Photobscura 23-11-13 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467639)
Har Gaviscon så den saken er grei. :) Men hadde håpet på noe som varte litt lenger enn bare noen få timer, Zantac skulle vare i opptil 12 timer sa damen på apoteket.

Dersom det er reflux du sliter med, vil jeg anbefale somac. Du får en liten pakke med sju (tror jeg?!) 20 mg piller uten resept. Du tar dem ca en time før måltid forebyggende.
Ellers er det lurt å styre unna en del mat med høyt syreinnhold. F.eks. tomat er noe av det verste jeg kan ha i meg, da må jeg kompensere med noe som er mer basisk. Overraskende nok er chili noe som kan motvirke syre.

TrillTrall 23-11-13 18:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1467643)
Dersom det er reflux du sliter med, vil jeg anbefale somac. Du får en liten pakke med sju (tror jeg?!) 20 mg piller uten resept. Du tar dem ca en time før måltid forebyggende.
Ellers er det lurt å styre unna en del mat med høyt syreinnhold. F.eks. tomat er noe av det verste jeg kan ha i meg, da må jeg kompensere med noe som er mer basisk. Overraskende nok er chili noe som kan motvirke syre.

Muligens et magesår eller "bare" irritasjon i spiserøret, venter på gastroskopi. Det oppstår gjerne en stund etter måltider, men slett ikke alltid så det er litt vanskelig å vite om jeg skal ta eller ikke om det må tas i forkant. :)

Photobscura 23-11-13 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467646)
Muligens et magesår eller "bare" irritasjon i spiserøret, venter på gastroskopi. Det oppstår gjerne en stund etter måltider, men slett ikke alltid så det er litt vanskelig å vite om jeg skal ta eller ikke om det må tas i forkant. :)

Skjønner. Har forstått det sånn at du ikke får tatt gastroskopi på en stund? Jeg tar somac på fast basis på grunn av reflux, i tillegg santac etter behov (så får det være at det er aspartam i, det er det eneste som funker godt nok når det tar av), og virkningen av somac avtar nesten umiddelbart om jeg glemmer å ta dem en dag, så jeg vil sånn sett ikke tro at det skal ha noe å si for en gastroskopi du skal ta om la oss si en måned eller to. Men du kan jo ta kontakt med sykehuset og høre. Jeg vet alt om hvor j*vlig det er med reflux, og det er ikke alltid like lett å forutsi når eller hvordan alltid. Mange faktorer utenom mat også. Uten somac hadde jeg vært lost.

Kanutten 23-11-13 19:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1467646)

Eplecidereddik er perfekt mot magesyre, det samme med sitron.... selv om begge deler er surt. Bare prøv. :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.