Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Sanney 15-11-13 20:40

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

vakumpakket biff som hadde best før dag på tirsdag er vel antagelig grei å spise imorra? mener å huske at biffen er ganske grei på det området...

Photobscura 15-11-13 20:41

Ah, takk for tips. :)

Kitt 15-11-13 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1466606)
vakumpakket biff som hadde best før dag på tirsdag er vel antagelig grei å spise imorra? mener å huske at biffen er ganske grei på det området...

Så lenge den har ligget fint i kjøleskapet, er den bedre enn noen sinne i morgen! :)

Lemen 15-11-13 20:47

Jeg bruker stort sett kun sorte jeans, så har vært gjennom en del av de siste årene. Klagde litt på vero moda sist på at de nyeste derfra ble utvasket, da fikk jeg tips om å legge de i fryseren i stedet for å vaske de (om de ikke var flekkete da). Skulle visst være bra for å bevare fargen lenger. Har ikke kommet så langt at jeg har prøvd det, siden jeg ikke har særlig med fryserplass.

Sanney 15-11-13 20:48

den har ikke vært noe annet sted enn kjøleskapet siden innkjøp nei. så da blir det biff med grønnsaker og soppsaus imorra :D

Photobscura 15-11-13 21:23

Lemen: Men jeg vil jo ha grå! :p
Carisma: Så nå at det alt er kampanje på de jeansene, så jeg tviler på at jeg får ytterligere avslag. :) Er Cubus i sentrum, unngår sentere så fremt jeg kan. ;)

TrillTrall 15-11-13 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1466569)
Noen som har prøvd å lage riskrem av blomkålris?

Som en eller annen annen sa - prøv heller cottage cheese + krem. Ikke at det er så enormt godt heller, men det var ikke så ille. Men jeg er temmelig sær på riskremen og da og den eneste som virkelig er god er den jeg lager selv. :)

Carisma 15-11-13 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1466606)

Så lenge den er vakumert blir den bare bedre og mørere om den lagres. Kan fint ligge et par mnd.

Spinnerette 15-11-13 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466563)
Jeg kjøpte et par jeans på Gina Tricot, og nå er jeg litt hooked (har ikke brukt jeans siden nittitallet. :p). Det er skinnyjeans med skikkelig god stretch i, og de har HØYT liv. Typ til rett over navelen. Men på GT har de bare helt svarte, og nå vil jeg ha at par svarte utvaska/grå, altså noe à la den fargen her! Som da også har superhøyt liv og masse stretch. Men ikke jeggings, liksom. Noen som vet om en fysisk butikk som selger noe sånt til en ikke alt for drøy pris?

Kappahl! De har en type jeans som er veldig høye på livet, med god stretch, og normal til skinny i beina. De har i fire farger (som jeg vet om), lys og mørk blå, svart og mørk, utvaska grå. Tror de kostet 400kr. De er helt sinnsykt gode å ha på, og går over navelen, selv på meg som har godt med magefett. Har tre par i forskjellige farger, er helt frelst! :p

Photobscura 15-11-13 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1466629)
Kappahl! De har en type jeans som er veldig høye på livet, med god stretch, og normal til skinny i beina. De har i fire farger (som jeg vet om), lys og mørk blå, svart og mørk, utvaska grå. Tror de kostet 400kr. De er helt sinnsykt gode å ha på, og går over navelen, selv på meg som har godt med magefett. Har tre par i forskjellige farger, er helt frelst! :p

Ah, kult. Takk! Så litt nøyere på den på Cubus nå, og har egentlig kommet fram til at den ikke er særlig pent "ferdigslitt", men den på Kappahl så mye bedre ut! :D (For det er denne du tenker på?

Spinnerette 15-11-13 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466630)
Ah, kult. Takk! Så litt nøyere på den på Cubus nå, og har egentlig kommet fram til at den ikke er særlig pent "ferdigslitt", men den på Kappahl så mye bedre ut! :D (For det er denne du tenker på?

Det stemmer :)

Photobscura 16-11-13 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1466631)
Det stemmer :)

Takk igjen for tips, Spinerette! Jeg har dem på nå, og de er supernice!

Butterfly83 16-11-13 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466563)
Jeg kjøpte et par jeans på Gina Tricot, og nå er jeg litt hooked (har ikke brukt jeans siden nittitallet. :p). Det er skinnyjeans med skikkelig god stretch i, og de har HØYT liv. Typ til rett over navelen. Men på GT har de bare helt svarte, og nå vil jeg ha at par svarte utvaska/grå, altså noe à la den fargen her! Som da også har superhøyt liv og masse stretch. Men ikke jeggings, liksom. Noen som vet om en fysisk butikk som selger noe sånt til en ikke alt for drøy pris?

Cubus har gode bukser med stretch. Milla jeans derfra har høyt liv, sitter stramt og er veldig gode :) Kan anbefales.

Edit: Svarte før jeg så de andre svarene.

Spinnerette 16-11-13 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466681)

Hurra! :D

senka 16-11-13 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466681)

Tusen takk for tips dere to :) må skaffe ny,etter at jeg har gått enda mer ned
i vekt ;):D

Photobscura 17-11-13 12:13

Ja, jeg er superfornøyd! De på Cubus så som sagt ålreite ut, men jeg liker ikke at de har for tydelig og "kunstig" ferdigslitning, om dere skjønner. :)
Og beste av alt - jeg kom inn i str 38! :eek: :D

blåbær 17-11-13 13:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466781)
Ja, jeg er superfornøyd! De på Cubus så som sagt ålreite ut, men jeg liker ikke at de har for tydelig og "kunstig" ferdigslitning, om dere skjønner. :)
Og beste av alt - jeg kom inn i str 38! :eek: :D

Å, drømmestørrelse! Jeg svarte visst aldri på prisen du spurte om, for da jeg så spørsmålet hadde du allerede kjøpt buksa. Ikke husker jeg prisen heller.

Photobscura 17-11-13 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1466796)
Å, drømmestørrelse! Jeg svarte visst aldri på prisen du spurte om, for da jeg så spørsmålet hadde du allerede kjøpt buksa. Ikke husker jeg prisen heller.

Ja, det får'n si! Tilsvarer vel kanskje 30 tommer, eller noe? Og fortsatt har jeg litt å gå på. Kjøpte en som var litt trang, og i løpet av dagen gikk den ut det den skulle, og satt helt perfekt! Samme dag målte jeg også BH-størrelse, og har gått ned et hakk i omkrets der også. :D Stas.

Jeg lurer forresten på om noen har noen gode tips om hva jeg skal gjøre med en kofte jeg har strikket for stor? Har strikket den frem og tilbake, ikke rundt, og jeg har tatt inn og ut i sidene. Blir det teit å klippe vekk da? Den blir sikkert 7-10 cm for vid til meg ... Må nesten finne ut av det før jeg begynner på ermene, ettersom det er rundfelling. Tenker også på å vaske den på 40 grader. Det er alpakka, forresten.

Anne 17-11-13 15:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466797)

Jeg lurer forresten på om noen har noen gode tips om hva jeg skal gjøre med en kofte jeg har strikket for stor? Har strikket den frem og tilbake, ikke rundt, og jeg har tatt inn og ut i sidene. Blir det teit å klippe vekk da? Den blir sikkert 7-10 cm for vid til meg ... Må nesten finne ut av det før jeg begynner på ermene, ettersom det er rundfelling. Tenker også på å vaske den på 40 grader. Det er alpakka, forresten.

Jeg ville først felt av de maskene du tror du skal sy inn i hver side. Dvs under hver erme. Strikk frem og tilbake et par runder etterpå, før du syr med maskin . Da blir det litt lettere å jobbe med. Så kan du klippe . Så kan du fortsette som før. Skjønte?

Photobscura 17-11-13 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1466813)
Jeg ville først felt av de maskene du tror du skal sy inn i hver side. Dvs under hver erme. Strikk frem og tilbake et par runder etterpå, før du syr med maskin . Da blir det litt lettere å jobbe med. Så kan du klippe . Så kan du fortsette som før. Skjønte?

Ja, skjønte. Bolen er forsåvidt ferdig. Det var mer om det kom til å se veldig teit ut om sidefellingene kommer synlig frem foran ... :o Det er en fanakofte, forresten.

Anne 17-11-13 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466814)
Ja, skjønte. Bolen er forsåvidt ferdig. Det var mer om det kom til å se veldig teit ut om sidefellingene kommer synlig frem foran ... :o Det er en fanakofte, forresten.

Er det gjort klar for ermene? Hvis ikke kan du kanskje sy to sømmer bak? som om du har valg å sy den i fasong?

Photobscura 17-11-13 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1466904)
Er det gjort klar for ermene? Hvis ikke kan du kanskje sy to sømmer bak? som om du har valg å sy den i fasong?

Som sagt er bolen ferdig, har ikke felt av til ermehull enda. Men jeg fikk en ide! Om jeg måler opp hvor mye jeg bør ta av for at kofta skal passe, kan jeg felle av tilsvarende der jeg skal felle til ermehull (pluss ermehullsfellinga, da) og så brette innover og sy der! Det tror jeg faktisk blir det peneste. :)

Ziltoidia 18-11-13 02:25

Hvis det er noen som kan noe om Excel-makroer (i Visual Basic) og kan hjelpe meg med hjemmeleksene så er jeg evig takknemlig. :|

Har massevis av rader og kolonner med tall.
For hver rad skal jeg summere annenhver kolonne, men KUN hvis kolonnen før den (som hoppes over) er f.eks. '1'. (og så regne gjennomsnitt av det, men det fikser jeg sikkert). Jeg skjønner ingen ting.
Cluet skal liksom være i denne videoen, sannsynligvis et sted rundt 29min, men jeg får det ikke til å passe.

Kan sikkert forklare nærmere på dagtid om det skulle trengs :p

TrillTrall 18-11-13 12:45

Ble henvist til gastroskopi med mistanke om enten magesår eller irritasjon i spiserøret. Som forventet. Fikk ikke Nexium da det kan gi galt resultat på gastroskopien, men noe annet syredempende på resept (har ikke hentet den ut ennå så jeg vet ikke hva det er). Men om det er magesår får jeg Nexium på blåresept da. Hva koster det egentlig!? Alle sier det er så dyrt, men hvor dyrt er det? Og Nexium - det høres ut som noe fra Harry Potter! :lol:

Skåret i gleden er at jeg sannsynligvis ikke kommer inn før etter jul... Så det blir små porsjoner julemat i år. Og til helgen skal vi ha ribbe og riskrem! Jeg er ikke så voldsomt glad i ribbe, men riskrem... *stønn* :hylgrine:

Men aldri så galt - jeg har gått ned en kilo på den siste uka. :cool:

Kitt 18-11-13 13:15

Om du går inn på felleskatalogen.no finner du prisen. Men du vet jo ikke om du får beskjed om å ta 20 eller 40mg eller om du skal ta dem en eller to ganger om dagen, så nøyaktig hva du skal betale er vanskelig å si.

98tbl 40 mg koster nesten 600,- feks

Om du vil ha time før jul, ring inntakskontoret og be veldig pent om en akutt- time eller sett deg på avbestillingslisten. Mange som ikke møter opp nå før jul! ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.