Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

TrillTrall 12-11-13 12:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1466009)
Utslett kan oppstå hvor som helst det er hud. Ta det opp med legen din. Ang at du ikke synes den virker så kan det hende at du har feil dose, feil medikament eller at du trenger et støttemedikament. Jeg må ha to forskjellige for det samme problemet. Ikke kutt det uten å ha snakket med legen din, du kan ringe i morgen og høre hva han/hun sier om saken.

Jeg fikk beskjed om å ta medisinen ved behov da jeg fikk den så det går nok fint om jeg kutter den ut uten å høre med legen først. :) Jeg kan ikke gå med denne kløen og dette utslettet i armhulen, det er nummeret før jeg klør meg til blods! Har ikke tatt medisin på et døgn nå og håper utslettet roer seg i løpet av noen dager. Magen klarer jeg å holde forholdsvis i sjakk med kostholdet.

Supera 13-11-13 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1466065)
Noen som har erfaring med juiceren som hører til Kenwood major? Eller noen som har prøvd Nutribullet? (Fra TV-Shop)

Moren min har enten råsaftsentrifuge eller juicer (tror det er råsaftsentrifuge) fra 70-tallet til sin kjøkkenmaskin. Tror det er Kenwood Major. Jeg har prøvd den noen ganger, og den funker helt flott. Putter i en gulrot og ut kommer gulrotsaft i den ene enden og ganske tørt "fruktkjøtt" i den andre enden. For eksempel. De nye funker kanskje enda bedre.

Ziltoidia 13-11-13 00:24

Noen som har en god oppskrift på Kylling Korma som ikke krever alt for mye superfancy greier? Krydder har jeg nok av altså, finmalt riktignok.

Fikk smake en dært av noen på restaurant i går, og det var så godt :3 Mener å huske at det var ganske søtt og inneholdt sannsynligvis noe kokosmelk/krem.

Rin 13-11-13 00:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1466224)
Noen som har en god oppskrift på Kylling Korma som ikke krever alt for mye superfancy greier? Krydder har jeg nok av altså, finmalt riktignok.

Fikk smake en dært av noen på restaurant i går, og det var så godt :3 Mener å huske at det var ganske søtt og inneholdt sannsynligvis noe kokosmelk/krem.

Kokoskrem/kremfløte (litt avhengig av hvem som serverer), ofte malte nøtter (mandler, pistasje, cashew), mye kardemomme - kan sikkert rote frem en oppskrift, ellers kommer du langt med å lese ingredienslista på et glass med Pataks Kormasaus. :p

Dilly 13-11-13 11:01

Oi, så spennende frukt :) Noen som har sett/smakt på den?

pitahaya

Næringsinnhold

Rin 13-11-13 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1466252)

pitahaya

Næringsinnhold

På norsk heter den som regel dragefrukt, dukker opp på meny av og til :) jeg synes ikke den var så veldig smakssterk, men fin å se på! :)

j88 13-11-13 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1466252)

pitahaya

Næringsinnhold

Jeg har kjøpt den både på ica og meny. Den smaker i seg selv ikke så mye, men er god i fruktsalater eller så gjør den seg veldig bra som pynt på kaker.

index 13-11-13 14:15

Spiste mye av denne på ferie i Thailand, sammen med Rambutan og ananas. Pitahayaen er fin og se på, og frisk og fin i smaken. Men den smaker ikke veldig mye, den er nesten litt som vannmelon. Rambutan synes jeg smaker bedre, men begge to er artige som et alternativ til det vante. Og så pynter det veldig godt opp med litt Pitahaya i fruktsalaten da...

Ziltoidia 13-11-13 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1466229)
Kokoskrem/kremfløte (litt avhengig av hvem som serverer), ofte malte nøtter (mandler, pistasje, cashew), mye kardemomme - kan sikkert rote frem en oppskrift, ellers kommer du langt med å lese ingredienslista på et glass med Pataks Kormasaus. :p

Oooh, ingredienslista så lovende ut! Kom gjerne med oppskrift om du har. De jeg har snublet over på nett ble litt for restaurant-nivå for meg. :p

Photobscura 13-11-13 16:51

Er det noen som kan anbefale en god og enkel hjemmeøvelse (gjerne yoga e.l.!) som kan hjelpe til med å få litt størrelse/muskler på lår og rompe?

vaskeklut 13-11-13 17:48

Kan man vaske en emaljert stekepanne med såpevann? Det står i heftet som følger med at jerngrytene i samme serien kan vaskes i oppvaskmaskin, så lenge de ikke har trehåndtak. Also, om den kan vaskes med såpe, må den da smøres med olje etter hver gang?

langaard 13-11-13 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466301)
Er det noen som kan anbefale en god og enkel hjemmeøvelse (gjerne yoga e.l.!) som kan hjelpe til med å få litt størrelse/muskler på lår og rompe?

Bulgarsk utfall :)

Photobscura 13-11-13 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1466309)
Bulgarsk utfall :)

Takk!
Det var en av jeg tenkte på, f.eks. Hadde vært innmari ok med en yoga-øvelse også. Jeg testa bulgarsk utfall så vidt, og jeg kom faktisk ikke opp igjen. :cool: Men øvelse gjør vel mester!

Photobscura 13-11-13 20:07

Er det godt med revet muskat i ertestuing, mon tro?

vaskeklut 13-11-13 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466325)
Er det godt med revet muskat i ertestuing, mon tro?

ja, jeg bruker alltid det i :)

Photobscura 13-11-13 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1466335)
ja, jeg bruker alltid det i :)

Mente jeg hadde gjort det før jeg også, skjønner du. Jeg bruker ellers muskat i nesten alt av mos av selleri, brokkoli og blomkål. Så jeg har alt gjort det, og det smakte gøtt! :D

langaard 13-11-13 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466320)
Takk!
Det var en av jeg tenkte på, f.eks. Hadde vært innmari ok med en yoga-øvelse også. Jeg testa bulgarsk utfall så vidt, og jeg kom faktisk ikke opp igjen. :cool: Men øvelse gjør vel mester!

Løping i trapper er også effektivt, gjerne med litt ekstra vekt :)

Photobscura 13-11-13 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1466342)
Løping i trapper er også effektivt, gjerne med litt ekstra vekt :)

Jeg vet. :o Men ikke har jeg trapper, eller noen steder hvor jeg bruker dem, og ikke tåler knærne mine det så godt heller ... :o Men nå fant jeg noen fine rompe-yoga-instruksjoner! Skal se om jeg ikke får testa de ut. :D

langaard 13-11-13 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466344)
Jeg vet. :o Men ikke har jeg trapper, eller noen steder hvor jeg bruker dem, og ikke tåler knærne mine det så godt heller ... :o Men nå fant jeg noen fine rompe-yoga-instruksjoner! Skal se om jeg ikke får testa de ut. :D

Lykke til :)

Photobscura 13-11-13 21:57

Takk. :)

Cyan 13-11-13 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1466344)

Jeg har et yogaprogram liggende spesielt beregnet på skulptering (er det et norskt ord? :p) av underkroppen. Hvis du sender meg mailadr på pm kan jeg scanne og sende det til deg.

Photobscura 13-11-13 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1466355)
Jeg har et yogaprogram liggende spesielt beregnet på skulptering (er det et norskt ord? :p) av underkroppen. Hvis du sender meg mailadr på pm kan jeg scanne og sende det til deg.

Done!

Kanutten 13-11-13 23:51

Noen som vet hvordan jeg kan trene opp musklene under armhulen? Jeg liker ikke at det tyter ut av bhn...

langaard 13-11-13 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1466365)
Noen som vet hvordan jeg kan trene opp musklene under armhulen? Jeg liker ikke at det tyter ut av bhn...

Pushups ;)

nellie 14-11-13 10:41

Siden det er fett som tyter ut, så er det vel å få bort fett som er cluet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.