![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Hihihi. Eg ser faktisk ganske ok ut med kort hår fant eg ut. Har aldri hatt så kort før (eller eg blei vel skamklipt av barnevakta mi når eg va ett. Ho syns eg va langhåra :P ).
Eg har et spm. Dersom eg har tatt to tabletter med magnesium på morningen og kjem heim etter en dag på lesesalen og har glømt at det var samme morningen eg tok dei og tar to til, skjer det nåke da? Oj. En tablett e faktisk 350 mg. Det blir jo faktisk 1,2 gram. Er det farlig? |
Det eneste du vil oppleve med en såpass stor dose magnesium er å måtte holde deg nær et toalett det nærmeste døgnet! Diare er nemlig en vanlig bivirkning!:eek:
Om en tablett er 350mg, blir det faktisk 1.4g, da!;) Og det er lurt å ta magnesium om kvelden, da den er noe muskelavslappende! |
I fail at math. Again. Ups. Eg som skal ta båten i morra :S Det kan jo bli spennande. Tenk å være så tom i haudet at man glømme det. Evt. full i haudet. Det renne over av kunnskap :P
|
Sitat:
|
Ooooh. Kanskje eg kan spørre om det her.. Er du, eller kjenner du nåken, som er utdanna i språk/religionsvitenskap/arkeologi/kulturvitenskap/historie/filosofi som har startet egen bedrift? Vi (humanistenes arbeidlivsutvalg) skal ha et Gründerseminar på kvarteret i Bergen en kveld i begynnelsen av november (det er ikkje heilt bestemt enda). I den forbindelse trenge vi nåken som faktisk har starta bedrift med den typen bakgrunn. Vi har ikkje så god økonomi, men kan muligens sponse flybilletter dersom du/din bekjente ikkje bur i Bergen..
Det var kanskje litt sært å poste det her. Men er ny i Bergen og har ikkje så mykje nettverk her. Tenkte kanskje eg skulle utnytte det her nettverket. Høhø :P Anyone? |
Sitat:
|
Eg har eit par kg bringebær i frysen som eg må gjere noko med i løpet av dagen. (er på flyttings og frysen må tømmast.)
Kva kan eg lage?:confused: |
Sitat:
|
Hum jo, eg har jo ein kartong fløyte eg må eta opp og. :p Det er ikkje heilt sjakktrekk å tine for så å fryse ned igjen innbiller eg meg?
|
Generelt sett så er det vel ikkje heilt heldig å tine for så å fryse ting. Men eg veit ikkje heilt med bær, har ikkje prøvd det sjølv.
|
Kva er poenget med søtningsmiddelet Sweetwell eigentleg, skal tru? Oppdaga i ei avis i dag at ein restaurant her i Belgia med to Michellin-stjerner har slutta å bruke sukker. Åh, så bra, tenkte eg. Dei brukar altså noko som heiter Sweetwell i staden. Eg googla produktet og kjem fram til at det er samansett av sikori, mais og beter. Og så kjem det eg synest er heilt koko: "It is composed for more than 99% of low calorie ingredients originating from beet, corn and chicory, to which we add a very small proportion of sweetener to ensure the exact same sweetness as sugar. We either use stevia (where allowed by the regulator) or sucralose as sweetener."
Stevia og sucralose er jo søtningsmiddel i seg sjølv, kvifor i all verda skal dei blande inn sikori, beter og mais? |
Sitat:
|
Jau, du har nok rett. Men dei har jo ikkje laga eit "revolusjonerande" søtningsmiddel, når dei brukar stevia eller sucralose for å få det søtt... Det var litt poenget mitt, sorry..
På nettsida til produktet står det nemlig "the sweet revolution". Fann no litt meir fakta om det. Nutritional labelling Values expressed per 100 g product Energy155 kcal / 649 kJ Carbohydrates2 5 g of which sugars max. 5 g of which polyols20 g Fibresmin. 70 g Protein 0 g Fat 0 g Sodium 0 g Og så har det visst lav glykemisk respons.. Må eg bite i meg det eg har sagt no, kanskje?! ;) Åkei, sårrryyy.. |
Hahaha, nei det har du rett i. Men slik er slagordas og reklamens verden.
|
Sitat:
Hihi, dei har testa det også:
|
Vimsen85, jeg bor også i Bergen! Og vi er ca jevngamle.
Trenger forresten din organisasjon en hjemmeside? Haha.. for det er det jeg jobber med... |
Sitat:
|
Jeg bytter bilforsikring om en måned. Men problemet mitt er at det bare er 65 km igjen til grensen som var på den gamle. Hva skjer hvis jeg går over den grensen og jeg kræsjer? Gjelder ikke forsikringen lenger, eller må jeg bare betale litt ekstra? Altså, det jeg tenker at hvis det er det siste så kræsjer jeg jo mest sannsynligvis ikke, og da får jeg heller godta å betale litt mer. Hvor mye mer er det snakk om i så fall? Eller må jeg snakke med nye forsikringen min og betale dobbelt i en måned?
|
Forsikringa vil framleis gjelde, men dersom du har gått over køyregrensa så vil du kunne risikere reduksjon i erstatningsbeløpet dersom det oppstår skade som dei skal erstatte. Her har eg saksa frå Forbrukerportalen:
"Sikkerhetsforskrifter Det er en hel rekke sikkerhetsforskrifter som må overholdes for at bilforsikring skal være fullt gyldig. Som eksempler kan nevnes krav til bilens vedlikehold og tekniske stand, låsing og oppbevaring av nøkler, overbelastning, gyldig førerkort og øvelseskjøring for å nevne noen. (...) Merk deg at selskapet kan foreta en forholdsmessig reduksjon i forsikringsutbetalingen ved overskredet kjørelengde. Har du en forsikret kjørelengde på 8000 km i året, og det ved skade viser seg at du har kjørt 16000 km i avtaleperioden, kan utbetalingen bli redusert i forholdet mellom den premie du har betalt og den premien du skulle ha betalt for en forsikring på 16000 km. Men erstatningen kan bare bli nedsatt hvis det er en sammenheng mellom overskredet kjørelengde og forsikringstilfellet." Lykke til m bilen :cool: |
Om du med HF mener humanistisk fakultet, så jo, jeg gikk der på historie en periode. Men har nå hoppet ut i arbeidslivet istedet, siden jeg ikke visste helt hva jeg kom til å bli etter 3-5 år med historie. :)
|
Sitat:
|
Er barn lavkarbo?
http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/fail.jpg |
:lol: Barn er kjøtt, så barn er jo lavkarbo. Men har en liten mistanke om at noen kommer til å stoppe deg før eller senere hvis du prøver deg. :geip:
|
Sitat:
Artig skilt, gitt! |
Hvalpefett blir brått attraktivt... :lol:
|
Noen som skal teste DENNE restauranten?? :eek:
|
Jeg har en fløyelsjakke, som det står "dry cleaning only" på, men lurer på om det finnes noe program jeg kan bruke på vaskemaskina, da rens blir for dyrt? Ullvask, kan det gå?
|
Jeg pleier å "hurtigrense" med strykejern og våt fille (evt med vaskepulver på), som når man presser ting. Siden det er fløyel kan det være greit å gjøre på insida kanskje?
|
Sitat:
Men jeg kom på at jeg vasket fløyelsgardinene mine på ullvask, så jeg tror jeg gir det et forsøk. Den kostet uansett bare 89 kr på Fretex, men selvfølgelig dumt om den skulle gå i stykker, for det er en av mine favorittjakker. |
Det som skjer er vel evt at den blir mindre "fløyelete", og ser slitt ut... Er det noe håndvaskprogram med 30 grader evt?
|
Sitat:
|
Hvis det er vanlig fløyel burde det gå helt bra.
Jeg har vasket mange plagg i maskin som det egentlig står "rens" på. Brudekjolen jeg kjøpte brukt tålte faktisk ikke rensingen den....lim som holdt sammen blomsterpynt løsnet og jeg måtte sy fast alt for hånd, gøy jobb en uke før bryllupet altså. ;) |
1 Vedlegg
Hei jeg lurer på om det er noen her som bruker diett.no?
Jeg la inn i dag at jeg ikke skulle spise mer enn 1500kcal om dagen. Nå står det på alle dagene mine slik: "Energi > 508" på ALLE! hadde skjønt det hvis det var for lite for akkurat den dagen, men er jo likt på alle dagene selv om kaloriene er forskjellige... har lagt ved bilde, hvis noen kan forklare meg. :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får av og til hvite prikker på innsiden av kinnene. De oppstår ofte hvis jeg biter meg selv, men kan oppstå helt av seg selv også og er veldig vonde. Noen som vet hva dette kan være eller vet om noe som hjelper?
Har hørt med tannlegen og fikk for noen år tilbake et middel som hjalp, men det produseres ikke mer... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |