![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men å trene sånn halvveis frisk eller rettere sagt når man er på bedringens vei er vel aldri spesielt lurt uansett. Kroppen trenger litt tid før man er i full vigør. Men typisk lett trening ut fra ens eget nivå går bra. Bevegelighetstrening, styrketrening med vekter, men helst unngå høyintensiv trening med høy puls den første tiden. Øke gradvis tempo og intensitet. Personlig bruker jeg trene lettere vekter og styrke de første dagene etter "ferdig" sykdomsperiode" |
Sitat:
Hvis du ikke er i form så nøy deg med en rolig rusletur. |
Er det noe poeng i å tegne egen forsikring på mobilen gjennom mobilselskapet dersom man har reise- og innboforsikring?
|
En slik forsikring dekker gjerne det som innboforsikringen ikke dekker. Men om det er verdt det det koster, ja det er en annen vurdering.
Jeg har kjøpsforsikring inkludert i innboforsikringen, denne dekker det garantien ikke dekker med en egenandel på 1500,- tror jeg. Har kommet til nytte både for mobiler og PC'er som har blitt ødelagt... |
Sitat:
|
Det er en galaxy note 3, så koster jo litt da. Men jeg har betalt 1500 med abbonement. Evt. forsikring gjennom mobilselskapet koster 99 pr mnd, og jeg syns det er litt dyrt. Får vel sjekke hva inboforsikringen dekker og vurdere om det er noe poeng.
|
Noen som har vært i Playa de las Americas på Tenerife? Reiser dit om 15 dager. Tips? Inntrykk?
Og trenger man reiseforsikring til en slik tur? |
Sitat:
|
Sitat:
Har vært på Playa de las Americas to ganger. Det er et typisk sted bygget for turister, med masse turister, men jeg liker meg der. :) Det er masse utfluktmuligheter også. Jeg kan anbefale Los Gigantes og Tiede, bl.a. :) Og hvis du liker dyr, så er det en park som heter Jungle Park rett i nærheten, der man kan få rovfugler på armen og sånt. Utelivet har jeg ikke noe veldig peiling på, for vi liker best rolige kvelder på balkongen. :ja: Og god tur!! |
Sitat:
Vet så lite om det så derfor jeg spør :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi har helårsreiseforsikring som gjelder selv på små turer og for hele familien. Hadde ALDRI turt å bevege meg utenfor landegrensene uten. Selv innenfor Europa variere kvaliteten på helsetilbudene mye. |
Sitat:
Og jeg gleder meg som en unge! Bryr meg ikke om det er syden-syden. Vil bare ligge på stranden, lese bøker og spille yatzy :-) |
Har man en ålreit forsikring uten egenandel er reise definert som hver gang du forlater huset. Jeg er sjeleglad for at jeg har reiseforsikring, men det henger vel også sammen med at jeg ikke har råd til å miste noe for 1000 kroner en gang ... Jeg fikk faktisk dekket et telt som ble skåret opp og all sprit og vin og en mp3-spiller som ble stjålet da jeg og venninna mi var ble utsatt for dårlige naboer på festival! ;) Ingen spørsmål, ingen kvitteringer, bare attest på anmeldelse fra politiet og et kontonummer.
Jeg har ingen kjennskap til helseforsikring, men kanskje greit å sjekke om den dekker legehjelp i utlandet ...? |
Sitat:
|
I enkelte perioder, som f eks nå, våkner jeg med skrekkelig tørr munn og full blære. Andre som opplever det samme og/eller vet hva det kommer av?
Jeg drikker verken for mye eller for lite, og har alltid sovet med åpen munn, så jeg forstår ikke helt hva som er så annerledes nå. :p |
Ingenting anerledes i kostholdet? Ny overgang til ketose eller noe? Bytte av varmekilde? (Panelovner og andre eletriske varmekilder tørrer jo ut lufta) Jeg har forresten hørt at det kan være lurt å spise noe salt rett før man legger seg for å binde vann dersom man har problemer med å våkne for å gå på do i løpet av natta, if that applies? Å få i seg nok salt i det hele tatt er jo lurt dersom man lett dehydreres?
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers så synes jeg at det bruker å være ganske varmt og pent ut desember, men at det er ganske kjølig fram til midten av mars igjen. (Ut i fra de gangene jeg har vært på Kanariøyene.) Også glemte jeg å si at nabobyen, Los Christianos er veldig koselig. :ja: |
Sitat:
Sitat:
før var det å våkne med tørr munn nesten synonymt med å gå ned i vekt (ikke at jeg helt har forstått sammenhengen), men det gjør jeg ikke foreløpig, så jeg får ikke det helt til å stemme.:p |
Kan man ha på bluse og jeans i kirkedåp?
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet ikke hvordan man pynter seg annerledes jeg. Ser jo ut som et helvete i kjole. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |