![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har ikke slitt mye med huden i livet, så jeg skal ikke klage, men har fått små utslett på haken i mange år nå. Jeg har trodd at det har vært paprika/tomat/sitrus allergi, og jeg har smurt meg med Dermovat (sterk kortison jeg fikk for psoriasis tidligere) og den har holdt utslettet i sjakk, men aldri fjernet det. Jeg har nå kuttet ut med dermovat, holdt opp et døgn, gikk så til lege, fikk Rozex, og det blusset opp som ALDRI før. Fristet til å smøre på med Dermovat igjen, men vet at kortison ikke er bra for ansiktet. Noen tips Kitt? |
Sitat:
Jeg hadde et ille utbrudd og legen var sikker på at jeg hadde brukt/sølt Dermovaten jeg skal bruke i hodebunnen på ansiktet! Men det hadde jeg altså ikke, det var stress som hadde utløst det den gangen. Ring hudlegen og spør om du kan få resept på Tetracykliner. Det er en langvarig (minimum 3 månedere) kur som tar knekken på dermatitt. Jeg har en runde eller 2 med Tetracykliner hvert 4./5. år ca for å slå ned dermatitt. Får det både rundt munnen og øynene, nemlig.:p Jeg bruker nå Elidel og det holder det meste i sjakk, faktisk. |
Sitat:
Tok på dermovat nå, og det svir litt, sikkert pga mange blemmer og derav sår. Men jeg syns også at det roer det ned litt... Jeg prøver å finne en hudlege, men alle sier at det er lang ventetid, og at jeg må sende inn henvisningen. Så tungvindt, for de skal vurdere meg etter at de har fått henvisningen. Dvs at jeg får ikke til å velge den hudlegen som har mist ventetid, men må bare gamble på en. Jeg har jo kun en henvisning. Jeg prøver å finne en privat en, men så langt ingen hell. Vet du om en i nærheten? Bor ikke du i Asker? Jeg bor mellom Oslo og Drammen et sted, hehe, så Asker er ok... Ønsker deg ellers en fin dag Kitt. Solen skinner og det er godt! :) |
Sitat:
Du kan ta kopier av henvisningen og sende rundt, vet du! Dropp Dermovaten, du gjør bare vondt verre. Tro meg, det kan bli ILLE! Send meg gjerne en pm om du vil! Deilig dag i dag. Tror nesten jeg må jobbe litt ute i hagen etter lunsj! :) |
Sitat:
Så har du noe du ikke ønsker dele, så bør du slette den kopien og ikke minst slå av at din tlf kan synkroniseres mot hans itunes. Men, hvis det kun er hans fysiske pc, men ditt brukernavn og ditt passord i iTunes på maskinen, og han ikke kjenner hverken brukernavnet ditt eller passordet. Ja da er dine data trygge. Han kan jo ha en egen konto på itunes på sin maskin. Men ofte så husker datamaskiner passord, og windows er verre enn noen andre. Så du må slette cookies og win temp filer også. Enkelt og greit så er er det beste å kun ha sin tlf, meldinger, mail notater osv på sin egen datamaskin.... |
Sitat:
Skal prøve å droppe dermovaten, men ikke lett når jeg vet at det gjør det bedre på kortsikt ;) Kos deg ute i hagen :) |
Sitat:
Takk for svaret!!! Jeg er på hans itunes konto nå, men finner ikke hans (og min) sikkerhetskopi... Vet du hvordan jeg finner den og sletter den? |
Sitat:
Du kan også krysse av for at du ønsker kryptere sikkerhetskopien og beskytte denne med et passord. Da klarer ike engang NSA knekke kopien din så fremt du velger et passord som er vanskelig og langt nok :-) Viktigste er at han overhodet ikke har tilgang til din ituneskonto og at ingen av dine enheter er tilkoblet til hans ituneskonto eller icloudkonto etc. I praksis: Hans itunes brukernavn skal ikke brukes på noen av dine enheter. Det morsomme er jo at du har tilgang til hans itunes bruker da :-) |
Sitat:
Jeg skal prøve å finne ut av dette, men er litt flaut å spørre folk for da virker det som om jeg har noe konkret å skjule, og det har jeg ikke. Han har jo nå tilgang på min konto, og jeg stresser ikke sinnsykt, men liker helst å ha mine ting for meg selv ;) Tusen hjertlig takk for hjelpen btw!!! God helg! |
Sitat:
|
Hvorfor får man dårlig samvittighet overfor jobben når man er syk og bare må dra hjem igjen når man tross alt prøvde å stille opp?? :(
|
Sitat:
Gog bedring til deg :):) |
Sitat:
Vær hjemme med god samvittighet du. Det er en grunn til at sjefer har bedre betalt enn oss på gulvet; Det er de som skal prioritere ressurser og skaffe til veie arbeidskraft, på godt og vondt slik at vi på gulvet slipper tenke på det. |
Jeg har dårlig samvittighet når jeg er hjemme med sykdom fordi det faktisk ikke er noen andre som kan gjøre min jobb, og det går ut over kundene mine. Samt at jeg må jobbe ræva av meg for å ta meg inn igjen når jeg blir frisk...
|
Sitat:
Hadde du derimot vært den som punchet lønna for folk, så tro meg....noen andre hadde garantert gjort jobben din ble du borte i noen dager, uker eller mnd... Hold senga med god samvittighet, alt sitter i ditt hode :) Har forresten en bekjent som driver enmannsfirma. Håndtverker i tillegg, så når han er sykmeldt, ja da er det hverken penger inn eller kunder som får fikset mer på sitt hus...ting stopper mao opp. men han blir ikke noe friskere av den grunn ;-) og det er det noe hans kunder også vet om, enkelt og greit. |
Sitat:
Klem :) |
Sitat:
|
Enig med Sonim her, selv om jeg også sliter med samvittigheta :o men det er nesten skremmende hvor fort folk erstattes, av andre eller endrede prosesser og man nesten ikke merker de er borte om de slutter eller har langtidsfravær. Jeg har jobbet plasser hvor nøkkelpersoner har falt om ved pulten (en døde faktisk over pulten sin!) og blitt borte lenge, men etter et par dager var alle oppgavene deres tatt hånd om og kundene merket lite eller ingenting. For mange kan det være et sjokk at de faktisk ikke er uerstattelige. :rolleyes:
Men, så har man andre enden av skalaen også da, de som holder nøye regnskap på hva de må ta av andres oppgaver og gjerne tar seg en sykedag like etter andre bare for at regnskapet skal gå opp liksom. :rulleøyne og det er vel disse som sørger for å fyre opp under samvittigheten vår. |
Sitat:
Jeg har faktisk klart å snu litt på denne trenden og gir meg på jobb 10% før fullstendig utmattelse slik at familien også får nyte litt av det lille jeg har igjen. Men den dårlige samvittigheten er jo der likevel.... overfor jobben. :( |
Sitat:
Nesten så jeg skulle ønske at feberen eller omgangssjuken kom på en fredag eller en inneklemt dag for meg også for en gangs skyld. |
Sitat:
|
Lurer på hvorfor det for enkelte menn.... er sååå mye verre for de å være syk, enn oss.. eller i dette tilfellet meg. feber, forkjølelse, jobb og skole er meg.. mannen er hjemme hele tiden og har det så synnsykt ille >.< ... snufs!
okey, ferdig utblåst^^ spørsmål til: hva er smart å trene/mosjonere når man er ganske ferdig med å være syk, men ikke er helt på topp enda? |
Sitat:
Dersom man er feberfri, er det bare å sette i gang med forsiktig trening. Varme godt opp og kjenne etter hva man tåler. Føler man det minste ubehag, stopper man. Vær nøye med nok væske og å ikke trene til man er utslitt! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54. |