Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

TrillTrall 15-10-13 09:27

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1462492)
He he he jeg har selv gjort tilsvarende, men ikke Primark for jeg haaaaaaaaater den plassen, med alle sine billige, kjipe ting laget av barnearbeidere i Kina.

De har mye dritt ja, utvilsomt, men min søster kjøpte en kjole som var hakket for liten til henne så jeg fikk den og den er helt topp! Godt stoff, nydelig snitt og fasong og den sitter som et skudd på meg og er like fin etter mange omganger i vaskemaskina. Den kan kles både opp og ned og kan brukes både på jobb (i min jobb i alle fall) og til fint. :)

Pearl 15-10-13 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1462461)
Ja det er helt gruuusomt (ingen overdrivelse) å skulle prøve klær hos Primark i Oxford Street. Men heldigvis fant jeg en mindre Primark her oppe i Hackney hvor det er langt færre folk. Også har de det visst borte hos Westfield i Stratford, hvor det også er John Lewis og Marks & Spencer. Så der kan jeg jo slå meg laus litt.

Men ja, blir litt tricky når størrelser varierer sånn. Jeg får se det an. :)

Jeg har funnet en ved Tooting Broadway på Northern line. Like godt utvalg, mer ting på salg og lite kø.

Kitt 15-10-13 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462490)
Det var bare tannlegedama som sa at det var for resten av livet. :p Men må du betale fullt ut hver gang for så å få refundert eller slik jeg håper (og mener at hun sa) at jeg betaler lite hos tannlegen og så får tannlegen refundert?

Rabatten er allerede fratrukket når du skal betale, ja! :D
Veldig deilig å ikke måtte legge ut som i gamle dager.

Kanutten 15-10-13 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1462521)
Rabatten er allerede fratrukket når du skal betale, ja! :D
Veldig deilig å ikke måtte legge ut som i gamle dager.

Takker!

Lava 15-10-13 12:52

I det siste har jeg tenkt på noen kjeks .. men aner ikke hva de heter, eller om de finnes enda. Kjøpekjeks, kan ligne på smørkjeks, dvs litt sprukne og lyse.
Det er fyll i dem og jeg husker dem som kjempegode!

Har googlet, men det er vanskelig når jeg ikke husker navn eller noe..

Noen som har en idè eller to? :p

akas 15-10-13 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1462530)
I det siste har jeg tenkt på noen kjeks .. men aner ikke hva de heter, eller om de finnes enda. Kjøpekjeks, kan ligne på smørkjeks, dvs litt sprukne og lyse.
Det er fyll i dem og jeg husker dem som kjempegode!

Har googlet, men det er vanskelig når jeg ikke husker navn eller noe..

Noen som har en idè eller to? :p

Kan det være "Franske vafler"?

Kanutten 15-10-13 17:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1462466)
Jeg har lenge slitt med å finne rett størrelse. Etter å ha gått nedd i vekt har ting forandret seg... Gikk innom Marks and spencer forrige gang i England. Fikk god hjelp (ikke full fitting) og kjøpte en 2pack med BHer får 16 pund. Er kjempe fornøyd!!!!! Hvis ikke jeg husker feil så endte jeg opp med 34 FF. Hadde aldri prøvd meg på den størrelsen selv...

Jeg skjønner meg ikke på disse bhstørrelsene jeg heller. Fikk sjekka på change i dag; jeg skal ha 75-80 h? Hvor i all verden får jeg kjøpt det da bortsett fra på change?

Lava 15-10-13 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1462552)
Kan det være "Franske vafler"?

Nei, det er runde kjeks, søte og gode :p

Takk for tips.

blåbær 15-10-13 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1462559)
Nei, det er runde kjeks, søte og gode :p

Takk for tips.

Hvilket fyll er det i dem?

Cyan 15-10-13 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462553)
Jeg skjønner meg ikke på disse bhstørrelsene jeg heller. Fikk sjekka på change i dag; jeg skal ha 75-80 h? Hvor i all verden får jeg kjøpt det da bortsett fra på change?

Det er fordi Change har litt spesielle størrelser. Jeg har en E-cup alle andre steder, men G-cup på Change. Så å få målt BH størrelsen sin på Change er helt bortkastet hvis man ikke har tenkt å kjøpe BH på Change.

Kanutten 15-10-13 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1462579)
Det er fordi Change har litt spesielle størrelser. Jeg har en E-cup alle andre steder, men G-cup på Change. Så å få målt BH størrelsen sin på Change er helt bortkastet hvis man ikke har tenkt å kjøpe BH på Change.

Jeg brukte d fra før av og gikk rett opp til h. Det skal sies at den bh'n var veldig god og det tøt ikke ut noe noen sted!! I morgen drar vi til Dublin så jeg skal sjekke der også. :ja:

Cyan 15-10-13 21:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462580)
Jeg brukte d fra før av og gikk rett opp til h. Det skal sies at den bh'n var veldig god og det tøt ikke ut noe noen sted!! I morgen drar vi til Dublin så jeg skal sjekke der også. :ja:

Ja, Change har mange gode BH-er med fin passform og god støtte for store byster, men de opererer med litt annen cup-størrelse enn andre steder :)

TrillTrall 15-10-13 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1462582)
Ja, Change har mange gode BH-er med fin passform og god støtte for store byster, men de opererer med litt annen cup-størrelse enn andre steder :)

Har de sitt eget merke da? De fleste butikker fører jo mange ulike bh-merker og det er jo ikke sånn at Thriumph hos Change er annerledes i størrelsen enn samme bh hos Reimers.

Lava 15-10-13 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1462562)
Hvilket fyll er det i dem?

Ja det var dèt da, noe søtt lyst noe.. :p

Tror jeg må spør min mor, hun husker alt mulig rart :D

vaskeklut 15-10-13 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462587)
Har de sitt eget merke da? De fleste butikker fører jo mange ulike bh-merker og det er jo ikke sånn at Thriumph hos Change er annerledes i størrelsen enn samme bh hos Reimers.

Change selger ikke Triumph, så vidt jeg vet. Og jo, størrelser kan variere veldig fra merke til merke. Change er som folk over sier, "egne" i størrelsene. De er mindre i størrelsene.

Cyan 16-10-13 06:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462587)

Jeg kan ikke huske å ha sett andre merker enn change sitt eget hos dem, men jeg ville ikke tatt mitt ord på det da jeg generelt ikke er så oppmersom på merker.

TrillTrall 16-10-13 07:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462592)
Change selger ikke Triumph, så vidt jeg vet. Og jo, størrelser kan variere veldig fra merke til merke. Change er som folk over sier, "egne" i størrelsene. De er mindre i størrelsene.

Det jeg spurte om var jo om Change bare selger sitt eget merke siden de er spesielle i størrelsene. :) Jeg vet godt at størrelsene varierer fra merke til merke, de varierer fra modell til modell innen samme merke også. Egentlig ganske håpløst å forholde seg til, jeg har gjort en del bomkjøp for å si det sånn... :mad:

kennygirl 16-10-13 11:01

Noen som vet hvor jeg kan få tak i buksehengere? Sånn med klyper til å feste buksene...

Ziltoidia 16-10-13 11:21

DA har jeg funnet meg tre par BH-er - som tok meg en ettermiddag i én Marks & Spencer. Ikke mye BH-fitting der nei. Måtte styre showet selv. Attpåtil holdt de på å bytte ut varer før jul, og mente at det ikke ville komme nye BH-er før om fire uker. Så det var ikke det beste utvalget.

Har resonert meg frem til at jeg er 32DD-32E, muligens 34D, og kaaanskje 34C. Endte opp med en 32DD push-up (som jeg helst vil ha) og to 32E 'vanlig plunge'. De er veldig behagelig stramme, og alt sitter på riktig plass. Ulempen er bare at nå vises det hvilket tragisk tilfelle av overflødig hud jeg er, som etterlater røde striper tross ok størrelse. :p Muligens jeg finner meg en forlenger til hektene enn så lenge.

vaskeklut 16-10-13 17:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462601)
Det jeg spurte om var jo om Change bare selger sitt eget merke siden de er spesielle i størrelsene. :) Jeg vet godt at størrelsene varierer fra merke til merke, de varierer fra modell til modell innen samme merke også. Egentlig ganske håpløst å forholde seg til, jeg har gjort en del bomkjøp for å si det sånn... :mad:

Mja, jeg tror det! Mulig de tar inn et og annet, men for det meste er det dems eget.

Ja, pga at det er fort gjort med bomkjøp er det ganske anbefalt å prøve før man kjøper/be om deponering/byttelapp :)

vaskeklut 16-10-13 17:16

Og Ziltoidia: Forlengere er gull verdt i "begynnelsen" av en ny bh! :)

TrillTrall 16-10-13 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462663)
Mja, jeg tror det! Mulig de tar inn et og annet, men for det meste er det dems eget.

Ja, pga at det er fort gjort med bomkjøp er det ganske anbefalt å prøve før man kjøper/be om deponering/byttelapp :)

Får man byttet bh'er? Noen plasser er det jo i overkant strikse når det gjelder bytting, spesielt av den typen tøy.

vaskeklut 16-10-13 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462665)
Får man byttet bh'er? Noen plasser er det jo i overkant strikse når det gjelder bytting, spesielt av den typen tøy.

det er forskjellig fra butikk til butikk. spør betjeningen!

TrillTrall 16-10-13 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462668)
det er forskjellig fra butikk til butikk. spør betjeningen!

For det er vel ikke bare jeg som har opplevd at selv om bh'en både kjennes og ser fin ut i prøverommet (selv når man prøver å hoppe litt forsiktig) så kan det endre seg en del når man begynner å bruke den og puppene siger på plass... :p Da blir det plutselig dobbeltpupp gitt! Og DET er stygt det! :eek:

vaskeklut 16-10-13 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462670)
For det er vel ikke bare jeg som har opplevd at selv om bh'en både kjennes og ser fin ut i prøverommet (selv når man prøver å hoppe litt forsiktig) så kan det endre seg en del når man begynner å bruke den og puppene siger på plass... :p Da blir det plutselig dobbeltpupp gitt! Og DET er stygt det! :eek:

da ville jeg bedt om hjelp fra betjeningen til å finne riktig. de har som regel noen "triks" på lager når det kommer til å se om den sitter som den skal og ikke :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.