Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vaskeklut 14-10-13 00:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1462382)

Så.. æh.. gode råd?

Ja, fra en (meg) som er tidligere undertøysbutikkansatt:

gå til en undertøysbutikk som spesialiserer seg på undertøy. Altså, ikke avdelinga til H&M osv. Be betjeningen hjelpe deg! De ser veldig raskt hvilke størrelser du bør prøve og hjelpe deg med å finne helt riktig størrelse for deg :ja:

Om du blånekter:

Og ikke gå ned i cup, når 80C er for løst rundt så må du ned i runden rundt og (muligens) opp i cup. Prøv deg på en 70 rundt, kjenn om den er stram, men ikke VOND stram. Cupen skal ikke være "tom" oppi og den skal ikke gi dobbelpupp. 70F er faktisk ikke så stort, ikke vær redd for bokstavene - det viktigste er at du finner en som passer. Lykke til, send meg en PM om du æh, vil ha litt mer internettsupport uten å legge ut alt om puppene dine i tråden her :lol:

TrillTrall 14-10-13 07:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462384)
Ja, fra en (meg) som er tidligere undertøysbutikkansatt:

Hiver meg på her - jeg kjøpte nylig en bh (Ellos...) som viste seg å være i romsligste laget rundt, men som ga meg dobbeltpupp. Den er i str. 75E som vanligvis passer fint - hvilken størrelse bør jeg da gå for av samme bh? 70G??? Jeg gjetter på at 70F vil gi samme cup-størrelse som 75E egentlig? Eller?

Lillemy71 14-10-13 07:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1462383)
jeg har alltid pleid å gå til marks n spencer når jeg shopper bh i england for å spørre om størrelse da det ikke er så enkelt å bare regne om. jeg bruker enten 40c eller 38d i engelske størrelser.

Kan bare signere denne og anbefale deg og gå på en av de store departments store i London og få hjelp. Jeg har vært både på John Lewis og Debenhams og fått fantastisk hjelp. Forklarte hva jeg var ute etter, ble tatt med inn i et prøverom, målt også fant damene bh'er til meg. Jeg trengte ikke å gå ut av prøverommet en gang og jeg tok på meg bh før de kom inn og sjekket størrelse m.m. Null stress og damene var veldig profesjonelle.

Pearl 14-10-13 08:17

Jeg handler BHer på Bravissimo i London. Der får du også god hjelp til å finne rett størrelse. Det jeg sparer på å kjøpe et par gode BHer i London betaler nesten flyreisen :)

smgj 14-10-13 09:07

70 rundt er 34-serien i england, 75 rundt er 36 osv.... Så en norsk 80c vil være en 38c i england.
Ellers er det en veldig grov tommelregel at brystmålet - "under-brystmålet" skal kunne grovomregnes til cups iallfall for de mindre størrelsene.
0-5cm differanse: A
5-10cm diff: B
10-15: C
15-20: D
osv...

70F har som regel samme cup som 75E eller 80D/85C/90B - MEN vidden på cup'en kan variere siden en som er 90cm rundt og bruker B som regel har videre pupper enn en som har 70cm rundt og bruker F. Altså selv med samme "cup-volum"...

Carisma 14-10-13 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1462376)
I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?

Ingen? :confused:

Pearl 14-10-13 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1462376)
I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?

Det høres ikke godt ut dette her. Kanskje du skal ta en tur til legen?

vaskeklut 14-10-13 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462388)
Hiver meg på her - jeg kjøpte nylig en bh (Ellos...) som viste seg å være i romsligste laget rundt, men som ga meg dobbeltpupp. Den er i str. 75E som vanligvis passer fint - hvilken størrelse bør jeg da gå for av samme bh? 70G??? Jeg gjetter på at 70F vil gi samme cup-størrelse som 75E egentlig? Eller?

Ville prøvd 70 G ja :)

TrillTrall 14-10-13 13:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462435)
Ville prøvd 70 G ja :)

Og det hadde de selvfølgelig ikke på Ellos, det største i 70 var F-cup og det gidder jeg ikke bestille engang. Det beste er jo å gå i butikk og prøve.

vaskeklut 14-10-13 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462439)
Og det hadde de selvfølgelig ikke på Ellos, det største i 70 var F-cup og det gidder jeg ikke bestille engang. Det beste er jo å gå i butikk og prøve.

Ja :) Ser du bor i trøndelagen, gå til Change eller Reimers (den i ths.angells gate har best utvalg i størrelser) og prøv litt! Det har visst åpnet enda en undertøysbutikk som ligger på Sirkus, den heter Pikant eller noe :)

Carisma 14-10-13 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1462430)
Det høres ikke godt ut dette her. Kanskje du skal ta en tur til legen?

Næh, så lenge man veier for mye så skylder de alt på det uansett :rolleyes: Bortkastet tid, det er lettere å finne ut av ting selv.

Lava 14-10-13 14:01

Kan man bruke cottage cheese i varme retter?

nellie 14-10-13 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1462447)
Kan man bruke cottage cheese i varme retter?

Ja. Bruker det i lasagne.:)

Kan bli litt mye vann..

TrillTrall 14-10-13 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462444)
Ja :) Ser du bor i trøndelagen, gå til Change eller Reimers (den i ths.angells gate har best utvalg i størrelser) og prøv litt! Det har visst åpnet enda en undertøysbutikk som ligger på Sirkus, den heter Pikant eller noe :)

Change? Jeg kjenner bare til She og Reimers og har handlet litt begge steder, men jeg fant en som var så fin i 75E på Ellos og som ikke kostet en halv månedslønn...

vaskeklut 14-10-13 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462450)
Change? Jeg kjenner bare til She og Reimers og har handlet litt begge steder, men jeg fant en som var så fin i 75E på Ellos og som ikke kostet en halv månedslønn...

Change ligger på Solsiden og Sirkus i hvert fall! Man må opp i 4-500 kroner pr bh, men sånn er det på de fleste. De er rimeligerer enn She i hvert fall :rolleyes:

TrillTrall 14-10-13 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462452)
Change ligger på Solsiden og Sirkus i hvert fall! Man må opp i 4-500 kroner pr bh, men sånn er det på de fleste. De er rimeligerer enn She i hvert fall :rolleyes:

Solsiden og Sirkus - det er to steder jeg aldri er, det er helt feil side av byen for meg. :) Foreløbig har jeg noen gode og så lenge Lindex har Ella May i 75DD så berger jeg en stund til. Såvidt. :)

Lava 14-10-13 17:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1462448)
Ja. Bruker det i lasagne.:)

Kan bli litt mye vann..

Takk skal du ha :)

Ziltoidia 14-10-13 18:07

Oi her var det mange gode BH-råd! :D Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. :cool: Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.:p

TrillTrall 14-10-13 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1462459)
Oi her var det mange gode BH-råd! :D Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. :cool: Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.:p

Min erfaring er at 75E og 75E ikke er det samme. Noen er for vide rundt, andre for trange, noen gir meg dobbeltpupp mens andre har god plass, det varierer ikke bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke. BH'er må prøves. Og jeg hadde ikke stått i kø for å prøve noe som helst på Primark, den ene gangen jeg var der var det sikkert 50 stykker i kø foran prøverommene i første etasje.

Ziltoidia 14-10-13 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462460)
Min erfaring er at 75E og 75E ikke er det samme. Noen er for vide rundt, andre for trange, noen gir meg dobbeltpupp mens andre har god plass, det varierer ikke bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke. BH'er må prøves. Og jeg hadde ikke stått i kø for å prøve noe som helst på Primark, den ene gangen jeg var der var det sikkert 50 stykker i kø foran prøverommene i første etasje.

Ja det er helt gruuusomt (ingen overdrivelse) å skulle prøve klær hos Primark i Oxford Street. Men heldigvis fant jeg en mindre Primark her oppe i Hackney hvor det er langt færre folk. Også har de det visst borte hos Westfield i Stratford, hvor det også er John Lewis og Marks & Spencer. Så der kan jeg jo slå meg laus litt.

Men ja, blir litt tricky når størrelser varierer sånn. Jeg får se det an. :)

Kanutten 14-10-13 18:45

Jeg fikk i dag innvilget tannlegebehandling via helfo resten av livet :eek: grunnet tørr munn, men hva innebærer det?

milena 14-10-13 19:51

Sitat:

Jeg har lenge slitt med å finne rett størrelse. Etter å ha gått nedd i vekt har ting forandret seg... Gikk innom Marks and spencer forrige gang i England. Fikk god hjelp (ikke full fitting) og kjøpte en 2pack med BHer får 16 pund. Er kjempe fornøyd!!!!! Hvis ikke jeg husker feil så endte jeg opp med 34 FF. Hadde aldri prøvd meg på den størrelsen selv...

Kitt 14-10-13 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462462)
Jeg fikk i dag innvilget tannlegebehandling via helfo resten av livet :eek: grunnet tørr munn, men hva innebærer det?

Resten av livet? Det var ikke dårlig!
Jeg får betalt ca 60% av nav. Dette gjelder behandling, altså ikke selve tannlegetimen, røntgen, pussing osv, kun behandling av hull etc. Har også pga munntørrhet. Tannlegen mente jeg ville miste det pga av jeg ikke lenger har dia2 diagnose, men det var jo ikke derfor jeg fikk det i utgangspunktet.

Kanutten 15-10-13 03:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1462478)
Resten av livet? Det var ikke dårlig!
Jeg får betalt ca 60% av nav. Dette gjelder behandling, altså ikke selve tannlegetimen, røntgen, pussing osv, kun behandling av hull etc. Har også pga munntørrhet. Tannlegen mente jeg ville miste det pga av jeg ikke lenger har dia2 diagnose, men det var jo ikke derfor jeg fikk det i utgangspunktet.

Det var bare tannlegedama som sa at det var for resten av livet. :p Men må du betale fullt ut hver gang for så å få refundert eller slik jeg håper (og mener at hun sa) at jeg betaler lite hos tannlegen og så får tannlegen refundert?

Lillemy71 15-10-13 08:07

Sitat:

He he he jeg har selv gjort tilsvarende, men ikke Primark for jeg haaaaaaaaater den plassen, med alle sine billige, kjipe ting laget av barnearbeidere i Kina. Men hva du vil gjøre er selvfølgelig helt opp til deg og ditt budsjett.

Jeg synes ikke prisene på hverken Debenhams eller John Lewis var avskrekkende, de har i flere prisklasser og er du heldig er det litt på salg også. Fant flere gode bh-er til under £20. Men gå nå og prøv så ser du hva du finner ut :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.