Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Sanney 05-10-13 12:48

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

lokalbedøvelse med hestesprøyte ja. ti ganger værre enn tannlegebedøvelse etter min mening, men så satt kulen min helt innat ryggraden da. fort gjort, totalt ikke mer enn en time eller så om jeg husker riktig. begynner å bli noen få år siden.

Carisma 05-10-13 12:53

Jeg fikk også lokalbedøvelse, men kan ikke huske at det var noe plagsomt. Kulen var mer plagsom. Min satt akkurat der nervene møtes litt under korsryggen, så den var liksom borti alt fra stolrygger til bukser. Fjernet forøvrig min på lovisenberg sykehus.

Photobscura 05-10-13 12:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1461463)
Jeg fjernet en fra korsryggen for noen år siden. Den lå rett på en nerve, så jeg ble skikkelig kvalm hver gang jeg kom borti den, så den fjernet de. Det tok ca tre minutter (hadde tatt ett om den ikke krøp lenger inn da legen begynte å pirke på den :rolleyes:)
Arret syns ikke i det hele tatt, og jeg merket ingen smerter i såret etterpå.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1461464)
lokalbedøvelse med hestesprøyte ja. ti ganger værre enn tannlegebedøvelse etter min mening, men så satt kulen min helt innat ryggraden da. fort gjort, totalt ikke mer enn en time eller så om jeg husker riktig. begynner å bli noen få år siden.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1461466)
Jeg fikk også lokalbedøvelse, men kan ikke huske at det var noe plagsomt. Kulen var mer plagsom. Min satt akkurat der nervene møtes litt under korsryggen, så den var liksom borti alt fra stolrygger til bukser. Fjernet forøvrig min på lovisenberg sykehus.

Takk for svar begge to! Ser ut som om det avhenger litt av hvor den sitter, i forhold til dette med type bedøvelse og sånn. Skal høre med legen neste gang jeg er der. Virker jo i alle fall relativt uproblematisk! Jeg har fått litt kirurgisk inngrep-noia etter i fjor. :p

Sanney 05-10-13 12:56

min satt litt høyere opp, sånn rett under der ribbeina slutter bare rett ved ryggraden. men den var såpass stor at den var synlig. kunn kosmetisk hos meg altså.

Photobscura 05-10-13 12:58

På meg sitter den midt oppe på skuldra, og synes godt når jeg står rett opp og ned, som en slags weird fettvalk, eller noe. :p Men det er kun i det siste at bh-stroppen har begynt å irritere den. Om jeg får det dekket og inngrepet er såpass fort gjort, er det jo egentlig en no-brainer. :)

Rin 05-10-13 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461467)
Takk for svar begge to! Ser ut som om det avhenger litt av hvor den sitter, i forhold til dette med type bedøvelse og sånn. Skal høre med legen neste gang jeg er der. Virker jo i alle fall relativt uproblematisk! Jeg har fått litt kirurgisk inngrep-noia etter i fjor. :p

Jeg har fjerna et par småkuler som bare var plagsomt/ubeleilig plassert (en som gnisset mot bh-stropp, feks, mer enn god nok grunn til å få den vekk) - og både bedøvelsen og skjæringa har vært aldeles smertefritt. Den ene fikk jeg et ganske utstående lite tostings-arr etter, men det var bare fordi jeg aldri hadde hatt sting å fjerne før, og tok for gitt at legens "fjern om syv dager" var en slags udiskutabel lov - mens det viser seg at jeg har veldig raskt grokjøtt, så det ble litt massakre bare å få vekk tråden. :o

Photobscura 05-10-13 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1461472)
Jeg har fjerna et par småkuler som bare var plagsomt/ubeleilig plassert (en som gnisset mot bh-stropp, feks, mer enn god nok grunn til å få den vekk) - og både bedøvelsen og skjæringa har vært aldeles smertefritt. Den ene fikk jeg et ganske utstående lite tostings-arr etter, men det var bare fordi jeg aldri hadde hatt sting å fjerne før, og tok for gitt at legens "fjern om syv dager" var en slags udiskutabel lov - mens det viser seg at jeg har veldig raskt grokjøtt, så det ble litt massakre bare å få vekk tråden. :o

Da er vel all tvil fjernet. :) Takk for svar! Jeg har også ganske godt grokjøtt, men arrene mine pleier å bli ganske pene selv om jeg har venta tida ut. :)

Kanutten 06-10-13 20:12

Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

Kanutten 06-10-13 20:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461456)
Noen her som har fjernet lipomer? (Bevegelig fettkul, godartet svulst dannet av fettvev under huden. Altså ikke det samme som talgcyster e.l.) Jeg har en på skuldra som jeg har hatt i noen år, men det siste året har den vokst fra tre til fem cm, og er veldig tydelig nå, og bh-stroppen har begynt å gnage på den så den blir øm. Legen min sier at jeg kan få den fjernet dersom jeg finner den plagsom, men jeg ser etter litt søk på nettet at de, ettersom de jo ikke er farlige, som regel kun fjernes av kosmetiske hensyn, typ om de er i fjeset og sånn, eller om de trykker mot nerver. (Jeg vet det kan finnes ondartede også, men går ut fra at det ikke er tilfellet med denne, ettersom den som legen sa sitter "løst"). Men nå begynner jeg å tenke at jeg vil ha den vekk, men aner jo ikke om jeg får det dekket, ettersom plagene og det kosmetiske aspektet kanskje ikke er av det største ... Det er jo bare det at det er skjemmende når jeg går i klær hvor den synes, eller at jeg hele tiden må dra unna bh-stroppen som irriterer på den, liksom.
Men, om noen har erfaringer: var det fort gjort? Hvordan ble arret? Kommer den ofte tilbake?

Jeg har sett mange slike blitt fjernet. Lokalbedøvelse er en selvfølge. Deretter klippes/skjæres/brennes fettkulen bort. Om det å trenges å sy i etterkant varierer, men et sting eller to er vanlig. Det er lov å be om valium.

Carisma 06-10-13 20:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461467)
Virker jo i alle fall relativt uproblematisk!

Forresten kjørte jeg bil hjem selv 15 min etter operasjonen, så ja, relativt uproblematisk :ja:

senka 07-10-13 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1461541)
Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

:confused: Heldiggris Kanutten :D jeg har nesten ikke pupper lenger :rolleyes:

Kitt 07-10-13 15:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1461541)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1461601)
:confused: Heldiggris Kanutten :D jeg har nesten ikke pupper lenger :rolleyes:

Hos meg er det omvendt! Denne gangen, for første gang, har puppene gått med i dragsuget!
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?:eek:
Gubben bare satt og nikket!

Godt det finnes mye fint i silikon!:p

Kanutten 07-10-13 16:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1461607)
Hos meg er det omvendt! Denne gangen, for første gang, har puppene gått med i dragsuget!
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?:eek:
Gubben bare satt og nikket!

Godt det finnes mye fint i silikon!:p

:lol:

Marella77 07-10-13 17:20

Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?

Lillemy71 08-10-13 09:11

Noen som har sett noe lignende dette her i landet?

http://www.amazon.co.uk/Cut-To-Fit-D...aught+excluder

Har funnet mange plasser i utlandet, men enten sender de ikke til Norge eller så blir det alt for dyrt (produkt og frakt).

Cyan 08-10-13 09:39

Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd :eek: Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant :p

Photobscura 08-10-13 09:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1461691)
Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd :eek: Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant :p

Poenget er vel det at krystallene blir betydelig mindre i en ismaskin og nærmere den "fløyelsmyke" konsistensen som du får kjøpt i butikken, enn om du f.eks. har forsøkt å bare lage iskrem-røra og fryse ned, så vil du jo kjenne krystallene på tunga i en eller annen grad. Om du ikke pisker egg og fløte først, tror jeg det blir litt lite luft i røren, og du risikerer kanskje å få en veldig hard is.
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da. ;)

Cyan 08-10-13 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461694)
Poenget er vel det at krystallene blir betydelig mindre i en ismaskin og nærmere den "fløyelsmyke" konsistensen som du får kjøpt i butikken, enn om du f.eks. har forsøkt å bare lage iskrem-røra og fryse ned, så vil du jo kjenne krystallene på tunga i en eller annen grad. Om du ikke pisker egg og fløte først, tror jeg det blir litt lite luft i røren, og du risikerer kanskje å få en veldig hard is.
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da. ;)

Hehe, jeg vet det, Photo. Var mest ment som en liten spøk ;) Å piske alt sammen litt først er greit nok, men jeg lurte vel på om det var nødvendig å piske krem, så eggeplommer og så eggehviter for deretter å vende disse inn i røra når man har ismaskin. Men det med luft høres jo ut som en adekvat forklaring :)

Photobscura 08-10-13 10:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1461711)
Hehe, jeg vet det, Photo. Var mest ment som en liten spøk ;) Å piske alt sammen litt først er greit nok, men jeg lurte vel på om det var nødvendig å piske krem, så eggeplommer og så eggehviter for deretter å vende disse inn i røra når man har ismaskin. Men det med luft høres jo ut som en adekvat forklaring :)

*Forstår ikke spøk i dag*. :p
Jo, det høres jo plausibelt ut, men du kan jo google litt rundt og se om du finner andre oppskrifter. Å lavkarbofisere iskrem er jo en nobrainer, stort sett bare sukker som må byttes ut. :)

index 08-10-13 11:21

Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...

Cyan 08-10-13 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1461715)
Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...

Men da gjør jeg også bare det :) Kokos, sjokoladebiter og vaniljesteviosa blir sikkert bra smakskombinasjon tenker jeg.

Yrla 08-10-13 16:00

Mamma sa det er farlig å bruke komfyr med stekeplater fortært av rust. Stemmer det? Komfyren er 7 år men har vært utsatt for fukt tydeligvis. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i en treplate å legge over?

Marella77 08-10-13 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1461618)
Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?

Anyone?

Photobscura 08-10-13 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1461754)
Anyone?

Les her!

Hyper 08-10-13 19:19

Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...

Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned)....

Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før...

I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod...
Han hadde sjekka, og tanken var altså full...

Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj...

Det jeg lurer på da...

Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?..
Redusert husleie??

Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.