Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

nellie 01-10-13 23:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1460935)
Er det mulig å finne opphavsmann til dette bildet?

http://www.fun2video.com/wp-content/...ny-picture.jpg

Han som har klippa og lima?

Kitt 01-10-13 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1460941)
Jeg har fri tilgang til vanndrivende. Jeg kan ta så mye jeg føler behov for. Jeg fikk satt inn en hormonspiral i vår og har erfart at vannoppsamlingen i kroppen rett før og under mens tilsvarer ca 3 kilo. Det er da jeg hiver innpå med vanndrivende bare for å finne ut at de ikke virker?
Hvorfor virker vanndrivende sånn ellers, men ikke ca 10 dager pr måned?

Har opplevd akkurat det samme og kommet frem til at det må ha noe med at rundt mens er det naturlig å samle vann, mens resten av måneden er vannansamlingen "sykelig", om du skjønner hva jeg mener...:p

langaard 01-10-13 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1460946)
Har opplevd akkurat det samme og kommet frem til at det må ha noe med at rundt mens er det naturlig å samle vann, mens resten av måneden er vannansamlingen "sykelig", om du skjønner hva jeg mener...:p

Vanndrivende medisiner hemmer i alle fall vektnedgang! (selverfart) :)

annex 01-10-13 23:32

Hvorfor skal du ha opphavsmann, Lava. Det er et meget dårlig "photoshoppet" bilde.... Den som lagde det bør være flau!
(Vet det ikke var svar på spørsmålet ditt - :cool: )

Kanutten 01-10-13 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1460946)

Skjønner! :klem:

Kanutten 01-10-13 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1460958)
Skjønner! :klem:

Tror jeg! :o
Jeg har i allefall fått fritt regime på vanndrivende...:rolleyes:

Lava 01-10-13 23:54

Nei altså, det var bare en som sa han hadde tatt bildet og jeg prøver å finne ut om han har rett, men jeg får det ikke til! :lol:

Men nå tar jeg hunden på siste luftetur og finner senga etterpå. God natt :p

annex 02-10-13 00:08

Spørsmål om vitamin K og D

Prøvesvar (fastende blodprøve) viser at jeg ligger under på vitamin K, under 0,1 ng/mL, der referansegrensen er 0,1 - 2,2.

Ligger også lavt på vit D (56 nmol/L), der referanseverdien er 50 - 150.

Legen sa spis grønne grønnsaker for vit K, og ta tran for vit D.

Har dere noen tips?
Jeg tar vanligvis tran i vinterhalvåret, og tilskudd av D vitamin året rundt, men er ikke så mye ute i sola.
Vitamin K vet jeg mindre om.

Carisma 02-10-13 01:14

Hos foreldrene mine står det et epletre som er eldgammelt, sannsynligvis minst 100 år. Dette har glassepler. Vanligvis er det en "glassflekk" her og der, men i år er mange av eplene helt gjennomsiktige! Noen som vet hvorfor? Aldri sett dem sånn. Eplemosen jeg kokte ble i tillegg rosa, den pleier å bli "normalfarget"

Supera 02-10-13 01:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1460883)
Er det mulig å kjøpe ren polydextrose i Norge? Fant tokilospakker fra statene på nettet, men det får jeg ikke fraktet hit til Norge ... Går det eventuelt under et annet produktnavn?

Vet ikke, men fant polydextrose som kan fraktes til Norge her i alle fall. Hvis du ikke har handlet på netrition før, så er varene billige og frakta dyr.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1460956)
Hvorfor skal du ha opphavsmann, Lava. Det er et meget dårlig "photoshoppet" bilde.... Den som lagde det bør være flau!
(Vet det ikke var svar på spørsmålet ditt - :cool: )

Synes ikke det ser photoshoppet ut?

Men for å svare Lava, det er ikke lett så lenge de har redigert det (satt på logo for eksempel). All informasjonen om dato, kamera og slikt har blitt fjernet. Men hvis du kjenner fyren så kan du jo bare be ham om å bevise det? Han burde i alle fall ha en versjon uten logoen.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1460970)
Hos foreldrene mine står det et epletre som er eldgammelt, sannsynligvis minst 100 år. Dette har glassepler. Vanligvis er det en "glassflekk" her og der, men i år er mange av eplene helt gjennomsiktige! Noen som vet hvorfor? Aldri sett dem sånn. Eplemosen jeg kokte ble i tillegg rosa, den pleier å bli "normalfarget"

Gjennomsiktige epler? Går det an? Kan du ta bilde av dem?

Photobscura 02-10-13 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1460971)
Vet ikke, men fant polydextrose som kan fraktes til Norge her i alle fall. Hvis du ikke har handlet på netrition før, så er varene billige og frakta dyr.

Supert, tusen takk! Greia er at Idun har tatt browniesen sin av markedet, og jeg spurte dem hva som gjør dem såpass seige, og det er polydextrosen.

smgj 02-10-13 09:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1460962)
Nei altså, det var bare en som sa han hadde tatt bildet og jeg prøver å finne ut om han har rett, men jeg får det ikke til! :lol:

Men nå tar jeg hunden på siste luftetur og finner senga etterpå. God natt :p

Tror ikke det er shoppet så mye, men det har iallfall gått nettet rundt...
https://www.google.no/search?hl=en&q...&bih=970&dpr=1

Dette er treff på bildesøk etter dette bildet, så det er over "hele nettet"...

Lava 02-10-13 09:47

Takk for råd. Jeg har jo ikke orginalbildet, søkte etter det på nett og fant mange. Det skal være riktig at personen jeg mener har tatt bildet, så da får jeg bare tro på det.
Kjenner ikke navnet på personen, det var i forbindelse med en fotokonkurranse, og det ble kommentert at dette hadde vært på nett lenge.

Lar det ligge, jeg har ikke siste ord i denne saken. :)

Lillemy71 02-10-13 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1460883)
Er det mulig å kjøpe ren polydextrose i Norge? Fant tokilospakker fra statene på nettet, men det får jeg ikke fraktet hit til Norge ... Går det eventuelt under et annet produktnavn?

"Polydextrose is known in the US by the brand names Litesse, Sta-Lite, and Winway", står det på Wiki, så kansje du finner noe under det navnet.

Photobscura 02-10-13 11:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1461008)
"Polydextrose is known in the US by the brand names Litesse, Sta-Lite, and Winway", står det på Wiki, så kansje du finner noe under det navnet.

Takker! Nå bestilte jeg fra den lenka jeg fikk av Supera, forsåvidt. :)

Photobscura 02-10-13 11:50

Da er det noe annet jeg lurer på også. Kan mysepulver erstattes med myse/whey-proteinpulver man kjøper på helsekost?

vaskeklut 02-10-13 12:44

Er det noen som vet om en bra og lavkarbovennlig lege i Trondheim?

annex 02-10-13 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1460993)
Takk for råd. Jeg har jo ikke orginalbildet, søkte etter det på nett og fant mange. Det skal være riktig at personen jeg mener har tatt bildet, så da får jeg bare tro på det.
Kjenner ikke navnet på personen, det var i forbindelse med en fotokonkurranse, og det ble kommentert at dette hadde vært på nett lenge.

Lar det ligge, jeg har ikke siste ord i denne saken. :)

Bildet er sammensatt av et nærbilde av en veikant, samt to hunder som er klippet ut fra andre bilder, og limt inn.
Derfor ser det ut som om hundene svever, og at de passer ikke naturlig med bakgrunnen. Sammenligner man størrelsen på hundene med grusen og blomstene på bakgrunnsbildet, så må de være meeget små...
Det er helt klart et "klipp og lim"- bilde.

smgj 02-10-13 14:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1461033)
Bildet er sammensatt av et nærbilde av en veikant, samt to hunder som er klippet ut fra andre bilder, og limt inn.
Derfor ser det ut som om hundene svever, og at de passer ikke naturlig med bakgrunnen. Sammenligner man størrelsen på hundene med grusen og blomstene på bakgrunnsbildet, så må de være meeget små...

Jeg har blitt overrasket før, og ser ikke noe grunnlag for å uttale meg så bastant. Ikke kjenner jeg denne rasen heller, utover at det er små hunder.

kennygirl 02-10-13 15:37

Noen som har søkt om refinansiering av lån via nettbanken? Hvor lang tid tok det?

Trodde jeg kom til å få svar ganske kjapt, men hadde vært lettere å bare gått innom banken :o

Kitt 02-10-13 16:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1461048)
Noen som har søkt om refinansiering av lån via nettbanken? Hvor lang tid tok det?

Trodde jeg kom til å få svar ganske kjapt, men hadde vært lettere å bare gått innom banken :o

Kommer an på banken, det!
Noen banker gir deg svar med det samme, andre skal undersøke alt mulig før de svarer.
I Skandiabanken er de kjemperaske i hvert fall. Men behandlingen av saken i etterkant tar laaang tid nå som alle vil bytte til dem!:p

Supera 02-10-13 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1461033)

Jeg ser fortsatt ikke hvordan du kan være så sikker på at det er photoshoppet.
Google "running dog" og du vil se mange lignende bilder med "svevende" hunder. Det er ikke usannsynlig at man har vært heldig og at hundene har løpt i takt og man har klart å få dette bildet. Jeg vet ikke hva slags hunder det er, men de er små i alle fall. Det ser man på hvordan hundene er bygd.

nellie 02-10-13 17:54

Jeg tror det pga skyggene. Synes de ser ganske dårlig påsatt ut.

Dilly 02-10-13 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1461055)
Kommer an på banken, det!
Noen banker gir deg svar med det samme, andre skal undersøke alt mulig før de svarer.
I Skandiabanken er de kjemperaske i hvert fall. Men behandlingen av saken i etterkant tar laaang tid nå som alle vil bytte til dem!:p

I dnb er de også kjemperaske og ringer innen en time etter at man har sendt spørsmål. Har aldri noe behov for å oppsøke banken, men husker godt hvordan det var før "stå med lua i hånda og svette"

Carisma 02-10-13 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1461064)
Jeg tror det pga skyggene. Synes de ser ganske dårlig påsatt ut.

Jepp, dette bildet blir ofte brukt som eksempel på dårlig photoshoping pga mangelen på/feilen med skyggene. :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.