![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Og når det gjelder oppskrifter så er det ingenting som slår Ingrid Espelid Hovigs rødrutete kokebok. :ja: |
hm, jeg mener mamma kjøpte den blårutete til meg en gang for lenge siden.. står vel i bokhylla hennes ennå :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
VAr en liten tur på butikken istad ( merker at butikkturene er mykje lengre no enn før) og begynte å lese litt på sånne toro pakker med pizzafyll og sånt, der sto det atdet var 15 karb(trur eg) per tilberedt 100 gram uten kjøttdeig. Var og bort å las på tacokrydderet, men sto ingenting der. nokon som veit? Då ha eg evt gått på en smell. trudde krydder var krydder eg !!! :)
|
Sitat:
|
det var pose!! og fekk servert taco i helga, så der vart det nok litt for mykje karbo for min del. eg tenkte ikkje på det sidan det er krydder!!
|
Sitat:
|
Sitat:
Her har du oppskrift på tacokrydder! |
Sitat:
|
Sitat:
Dersom det er det som NAV kaller supplerende stønad så er det ca den 20. Utbetalings oversikt NAV |
Er natreen det samme som sukrin?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men nå etter masse googling, og fått råd av en svenska har jeg kommet frem til at det er bullshit! ;) |
Jeg lurer på om jeg ødelegger mye hvis jeg spiser tre boller til frokost en dag når jeg ellers spiser lavkarbo. Har gått på en smell når jeg skal rekke tidlig tog f.eks og ikke kan spise på jobben (siden jeg ikke drar til jobben de dagene jeg tar toget).
|
Sitat:
|
Takk for svar! Trenger litt spark i rompa om dagen, så godt at du ikke "gir meg lov" til å spise boller ;)
|
Sitat:
Sitat:
|
så bra, da har to svensker bekreftet det! Takk!
|
Hvor lang tid tar det normalt sett før man blir frisk av magekatarr?:confused:
|
Sitat:
Har du funnet ut hvorfor du fikk det, hva som gjør deg bedre og hva sier legen din om fremtidsutsiktene? |
Sitat:
Jeg fikk det fordi jeg ble stressa og bekymra i sommer. Nå som ting begynner å ordne seg skulle jo ting strengt tatt bli bra! JEg er blitt bedre enn det jeg var for en måned siden da, det er jo positivt :) Så skal jeg visst til gastroskopi også etterhvert. Er det noen som vet om man kan be om å bli slått i huet med noe hardt på forhånd?:o Legen mener nå at jeg bør begynne å bli bra nå, men.. :confused: |
Først gastro: du kan be om å få noe som heter Dormicum. Det er beroligende som gjør at du dr... tynt i hva som skjer med deg, for å si det svært direkte!:D
Ulempen er at du må bli på sykehuset flere timer i etterkant og får vel ikke kjøre bil hjem selv den dagen! Ring på forhånd og si at du må ha det! (Jeg hadde aldri gjort det uten, men jeg brekker meg av en vanlig tannpuss:o) Fordi magekatarr er nær lenket opp til stress, vil det kunne dukke opp i perioder gjennom hele livet når man først har fått det! Om du er bedre enn tidligere, er jo et godt tegn. Fortsett å følge alle gode råd(også kjerringråd) til du er helt sikker på at du er frisk igjen! Og lykke til på gastro!Kjekt å utelukke andre ting!:) |
Sitat:
De spurte om jeg ville ha en sprøyte og jeg sa ja. >Ble riktig så salig av den og kunne ikke kjøre bilen hjem. Så få noen til å kjøre deg. |
Sitat:
Tja, ta med seg en venn/slektning og ta drosje hjem? Det må da vel gå greit? Bor ikke flere mil unna sjukehuset akkurat. Bare langt nok til at jeg skjønner man ikke behøver å forsøke å gå hjem etterpå:D |
Sitat:
Uansett lurt å ringe dem og advare på forhånd!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
gastroskopi er noe av det værste jeg har vært med på, bare sukkerbelastning var værre... for ikke å snakke om hvordan jeg så ut etterpå.
jeg fikk antagelig for lite beroligene og var ikke samarbeidsvillig.. husker alt, og jeg brakk meg konstant.. fikk tidenes sprengte øyne etterpå, som varte i 3 uker :( skulle jo seff på ferie, grensefolka på flyplassen lurte jo fælt... jeg lurer på om det er andre ting enn blodsukker (mitt er blitt så mye bedre nå, så skulle ikke bety noe), lavt folsyre og lavt jernlager som kan gjøre en slapp og trøtt.. tar multivitatminer nå, da jeg har hatt trøbbel med jern og folsyre tidligere.. men er fremdeles så innmari trøtt hele tiden, og følelse av konstant melkesyre, bruser i bena.. |
Sitat:
|
hehe, de fleste jeg vet om som har hatt det har ikke huska en dritt.. men jeg var ikke like heldig :p jeg var ikke helt amøbe, prøvde å dra ut slangen mens jeg lå der :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det anbefales vel uansett ikke å kjøre hjem selv!:eek: |
Sitat:
|
beina er ikke direkte urolige.. bare brusing. får som regel bare det når jeg har gått uten støttestrømper en god stund og så tar dem på.
magnesium verdien min var bra for 3 mnd siden, men hvordan det står til nå tar det ca 3 uker til jeg får vite... er magnesium i tablettene mine, så om det er svaret så håper jeg det går over snart :) |
Ofte man må overdosere litt på magnesium en stund. Jeg tok 2x400 da jeg hadde hjertebank og litt spark i beina, men nå trenger jeg ingenting.
Det kan være greit å sjekke b-12 også, dersom man føler seg uopplagt, slapp, trøtt, tung etc. |
Sitat:
|
Sitat:
Det jeg er mest redd for er eksperimentelle frisører med "crazy" assymetriske hårlengder i tre farger og denslags. Jeg har alltid vært livredd for at jeg kommer til å ende opp med en eller annen førtiårskrisesemipunksveis eller se ut som en papegøye om jeg kommer under saksen hos en sånn en ... :cool:. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |