![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men på før/etterpartyet hadde jeg tenkt å drikke litt. Får drøye det til etterpartyet da vel, så er jeg safe. Da kan jeg jo dra hjem hvis jeg blir full. ;) |
Jeg oppfatter smaken i zero som mer konsentrert i lakrissmaken og søtsmaken. Mer koffein i er det også føler jeg.
|
Jeg trenger tips om noe reseptfritt effektivt slimløsende! Brukte noe bronk .... et eller annet tabletter (har kasta pakka), men det smakte så grusomt, som appelsinsaft -hvilket jeg hater :p. Men det funka greit. Noen supertips?
|
Sitat:
1ts timian, hell på kokende vann, legg lokk på koppen og la det trekke i ca 10 minutter. Sil vekk urten og drikk. Både fersk og tørket timian brukes, men jeg har kun prøvd med tørket siden det er noe som alltid står i krydder hyllen. Timian har forøvrig god effekt på tarmsystemet, sår hals (gurgle timiante), luftsmerter og ikke minst kan man bruke et avkok til å vaske uren hud med. Bruker da 2-3 ganger mer urt enn når jeg lager te. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor får man tak i vaniljestang? Hvordan ser den ut, er det en stang eller ett pulver?
|
Sitat:
|
Grotingeling: Det hjalp faktisk! Men det smakte helt forj***ig, da :p.
|
Sitat:
Men så bra at det hjalp :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du finner en god del informasjon om timian her. For min del er det egen erfaring som tilsier at timian fungerer, og det skyldes nok helt og holdent min mor som alltid har brukt timian og andre urter i stede for apotekvarer til diverse ikke-livstruende-daglidagse plager :D |
Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?
Vi skal på storfest et par ganger i sommer, og med erfaring her hjemmefra med å bli overbrisen av et par glass med vin, så har jeg ikke lyst til det på sommerfestene med masse ukjente mennesker og på ukjent plass....der går det i ett fra fredag til søndag, og da er det surt og ligge rett ut og kokelimonke for seg sjøl etter en dram...... Å være edru er ikke et alternativ, siden jeg er så sjenert at da møter jeg ikke opp - dessuten orker jeg ikke å være sammen med fulle folk hvis jeg er edru sjøl :( |
Sitat:
|
Jeg prøver å finne på noe kult å ha på meg på Grand Prix-festen vi skal arrangere på lørdag, men sliter med inspirasjonen. Noen tips?
Helst noe med glitter og fjas som ikke er åletrangt :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Leige Photo til å sy? Men ho skal vel snart på festival....
|
Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?
|
Sitat:
Dersom du vet at du tåler karbene, kan du vel bare passe på å gå ut av ketose samme dag, men om du ikke vet, ville jeg ha gjort det dagene før, uten å ta av seff. Altså bare spise akkurat nok karber til å være sikker på å gå ut av ketose en 2-3 dager før. Tenk om du blir så dårlig av karbene at alt blir ødelagt uansett, liksom!:eek: |
Takk, var det jeg lurte på serru, om det holdt med bare noen dager, eller om jeg måtte starte et par uker før.....for da går jo vinninga opp i spinninga liksom :rolleyes: Jeg skal på stor fest-helg om to uker, så da starter jeg oppkarbing på tirsdag/onsdag den uka tenker jeg :) Aner ikke hvor høyt opp jeg må i karber, for har enda ikke klart å ramle ut av ketose siden jeg starta......får vel bare starte med en brødskive og jobbe meg videre derfra.....og vet jo heller ikke om jeg blir dårlig av det......men, jeg blir ihvertfall dårlig av både vin og sprit, og overdrita av ingenting, så det vil jeg ikke!
Noen tips om hvordan komme ut av ketose - uten å bare spise sjokolade og kake - holder det med litt potet eller pasta til middag f.eks? (regner med at det er individuelle forskjeller her, altså, men vil jo ikke overdrive heller....) |
Du kan jo begynne med å spise alle typer grønnsaker, altså gulerot, kålrot etc og ikke telle karber i det hele tatt. Pasta, ris og brød er vel de karbo- kildene du helst ikke skal bruke. Eller i hvert fall velge de grove, fullkornsvariantene.
Tenker jeg ville drukket litt juice, spist en frukt, litt brunost på et knekkebrød..... ting jeg ellers savner når jeg kjører strikt ketolyse! Is i varmen....... Lykke til!:D |
Åh, brunost :love:
Har hele veien spist litt gulrot til middag, en gang har jeg spist en soft-ice, jeg har to ganger spist lompe på pølse, jeg har spist fiberrik en gang, og et par skiver med fløtemysost i starten...... Soft-icen spiste jeg vel en uke etter oppstart og gikk opp en kilo, nå i helgen har jeg for første gang gått ned på to uker - da spiste jeg to fiberrik til frokost lørdag, en pølse med lompe på søndag og en på mandag...... I tillegg spiste jeg en kjøttkake med kålstuing på lørdag (var innom en restaurant) - men har ikke vært ute av ketose noen av dagene......ikke engang den søndagen jeg spiste soft-ice...... Men, om jeg spiser litt fiberrik, litt fløtemysost og kanskje en frukt fra neste tirsdag, og tester på kvelden, så kanskje jeg kommer ut av ketose :confused: Tror jeg kommer lett i ketose, for jeg starta 14. april og kvelden den 15. var jeg i ketose...... |
Hvordan setter man inn uttrykksikoner når man vil gi tilbakemelding til noen ?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |