![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg får alltid så himla vondt i hodet etter spinalpunksjoner, uansett om smertelindring skal inn eller væske ut. Det var min personlige mening. For de som ikke tåler narkose, er det jo et enkelt svar, for de som aldri har prøvd noen av delene er det ikke lette å svare hva som er det beste! Ved spinalbedøvelse kan du jo være våken om du vil! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Narkosemidlene nå er svært mye bedre enn tidligere, men noen tåler det like fullt svært dårlig, selv om det er mindretallet. Jeg har vært lammet fra tærne opp til øyenbrynene (hjerne- og ryggmargsbetennelse) og det var en helt annen greie enn spinalbedøvelse, om enn bittelitt lik følelse å bli tatt i når man kun kjenner litt trykk, men ikke smerter eller andre følelser! |
Æææh er det noen som vet om helsekostbutikker fortsatt selger glutenmel? Har ikke funnet det i noen butikker i det siste. Nå har jeg riktignok ikke spurt butikkarbeiderne, så det kan jo bare være endring i posedesign eller noe...
Da mener jeg forresten glutenmel, og ikke glutenfritt mel. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ang hundevask
Passer en eldre flat (flat coated retriver). Nå er han litt fet i pelsen, og lukter hund. Hva slags såpe/shampoo kan jeg bruke på ham? Må jeg kjøpe hundeshampo, eller som noen sier f eks bruke natusan babyshampo. Har dere noen tips? Han elsker å bade så snart han kommer i nærheten av sjø/vann/elv osv, og bader mye i saltvann |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dere som har kjøpt ny vekt som veier forskjellig fra den dere hadde, hvordan beregner dere nedgangen da? I forhold til mål og sånt?
Sambo kjøpte ny vekt og den viser to kg mindre enn den vi hadde. Så nå aner jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til at jeg plutselig er 2 kg nærmere delmålet :confused: det er et jevnt tall, så det blir liksom bare tull om jeg regulerer det tilsvarende.... :o |
Sitat:
For min del så er vektfordelingen på lavkarbo så himla forskjellig fra høykarbo at jeg kan ikke bruke vekta som mål direkte. Mine 70 nå ser MYE bedre ut (fastere og jevnere fordelt) enn mine (dvaske) 70 da.. Så jeg tør ikke spå hvordan jeg vil se ut på 64... selv om det har vært målvekt i lengre tid. |
Det er mange, mange, mange titalls kilo til jeg kan se noe som helst i speilet og se noe annet enn en saccosekk. :rolleyes: selv da jeg gikk ned nesten til nesten 20 kg mindre enn der jeg er nå var det ikke så lett synlig. :o Så for øyeblikket må jeg bruke vekta. Jeg går også såpass mye opp og ned at jeg har behov for å kunne spore hva som fører til hva. Men det er uansett ikke viktig i forhold til akkurat det her. Nå er det mer hvordan få disse 2 kg inn i nedgangsskjemaet uten at det er juks?
|
Jeg ville 'begynt på nytt' liksom. Ny vekt er sikkert mer nøyaktig :D Lag et hopp på vektnedgangskurven din. Det hadde jeg gjort :D
|
Sitat:
Siden jeg ikke opererer med delmål så har jeg ikke tenkt på det. Men det kommer jo an på hva som er viktig for deg da? Å beholde delmålstallene, eller å vite at "nå har jeg gått ned x" kg? Er det det siste så er det jo avstanden mellom hvert delmål som er viktig, ikke tallet som står på delmålet, om du skjønner? |
Lag ny ticker.
|
Kjøpte denne forrige uke, noen som har erfaringer med den?
http://www.tvins.com/no/images/products/13691.jpg |
Sitat:
Jeg kjøpte ny vekt for mange år siden og prøvde flere i butikken, alle var forskjellige.. En som jobbet der sa han var 80 kilo, så jeg kjøpte den som viste 80 kilo på ham. :rolleyes: Har kun vanlig vekt, ingenting fancypancy |
Sitat:
bruke samme vekta og samme plass når man veier seg, det vet du godt ;) Jeg har også bare vanlig vekta :) men det var kult det med hunden :):) |
Hei. Er det noen som vet om et sted i Oslo hvor de utfører brasiliansk hårfjerning med sukkerpasta?
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror jeg ender med å hoppe fram til neste delmål, som jo da blir bare tre kg ekstra. Selv om jeg da aldri kommer til å nå det før vi skal på ferie. :( |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13. |