![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg har planer om å kjøpe en gassovn til oppvarming ettersom jeg får så himla store strømregninger på vinteren, og har funnet en til en ok pris. Dét jeg ikke skjønner er hvor jeg får kjøpt gassbeholder, og i så fall hvor det lønner seg, eller for den saks skyld hvilken som passer til ovnen. Og er det mulig å få fylt en sånn beholder opp på f.eks. Esso? Det er den nærmeste bensinstasjonen. Og hvor lenge vil en sånn beholder vare? Leiligheta mi er 30 m2. Det er denne det er snakk om.
Tar også mot tips om andre gassovner! Gjerne en som er litt mindre enn denne, men det er det beste alternativet jeg har funnet så langt, på en butikk som ligger i Oslo. |
Sitat:
Men ja - du får både kjøpt og fylt på tanken på bensinstasjonen (hos oss også på Europris). Det vil si at du kjøper tanken den første gangen og betaler da også for selve dunken, men når den er tom leverer du den inn og får en ny som er full, men da betaler du bare for gassen. Trenger du to tanker må du kjøpe en til (men det trenger du ikke). |
Sitat:
Takk for tisp! Esso ligger et par hundre meter unna, så det er nok mest praktisk. Men hvordan ligger det an med størrelsene på tank kontra ovn, og hvor lenge varer en tank? |
Er nok samme type gass som til grill etc. Fås kjøpt på Plantasjen osv og man etterfyller ikke, man leverer inn den tomme kolben og får med seg en full. Koster 300-400,- for en 11kgs i hvert fall. Vi griller oss gjennom 3-4 slike i året.
Finnes også i en mindre modell. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...VsfpovhEj495AO |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Ok, men etter hva jeg leser flere steder på nettet så får man etterfylt. Det er jo i så fall en kjempestor fordel.
Forresten, er det bare hos meg hvor kontrollfunkjsonene på forumet har skiftet språk til engelsk? |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Alt er på norsk hos meg. |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Da blir det gassovn, og garantert kraftig reduserte strømregninger. (Var så dum at jeg kjøpte vifteovn i fjor bare fordi den var dekorativ, og endte opp med rundt 1000 kr måned i strøm og nettleie vinteren igjennom ... :() |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Men husk å være VELDIG forsiktig med gassovn i samme rom som du sover.... Bl.a stjeler den oksygen når den brenner. Vi har slik ovn på hytta, men bruker den nesten aldri pga blandt annet det. Og lukta.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det greit å spise noen nøtter (hasselnøtter, f.eks 8 kh per 100 gram) når man er i ketose? Eller skal man ikke HA nøtter, liksom?
|
Sitat:
Nøtter inneholder mye sunt fett, men også mye karber(og kalorier), så du må nesten finne ut av om akkurat du tåler det! I følge feks Fedon og Hexeberg er en liten neve nøtter bare sunt!:) |
Haha, jeg må merkelig vis ha kommet borti språkknappen nederst på sidene her, for det var gjort i en håndvending å skifte tilbake til norsk. :)
Men! Kan noen fortelle meg hvorfor i all verden chrome plutselig insisterer på å 1) ikke la den startsida jeg har valgt være startside? Når jeg trykker på startsideknappen kommer det bare opp ny, blank fane. Og 2) når jeg åpner nettleseren på ny, både etter at pc-en har vært slått av, eller etter jeg har bare har lukket nettleseren, kommer alle de fanene jeg hadde oppe da nettleseren sist ble lukket, istedet for å bare åpne startsida og ingenting mer? Har lett og lett inne på innstillinger, men jeg har jo krysset av riktige bokser og skrevet inn riktig adresse for startside ...!? Dette skjedde helt plutselig. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Mener jeg så maken ovn på Smartclub i dag til 649,-
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Hva er å foretrekke av spinalbedøvelse og narkose?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |